1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508357 inlägg · 4106 ämnen

Dan Hinote klar för MODO!

« · 474908 · » Till forumet

Sv: Dan Hinote klar för MODO!
knaskamilla:

Nä, det sups inte. Det dricks bara lite glögg och kökas skumtomtar. Det jobbiga är att det är en massa skumma tomtar som bjuder på glöggen.

"Drick mer glögg, annars blir du utan klappar!"
Kommentera

Poffa:

Kökas. Tur du inte är svensklärare. Eller journalist. Undrar förresten om Hasse A firar jul varje gång han skriver en text?
Kommentera

knaskamilla:

Käkas. Bannade glögg...
Kommentera

Poffa: Sedan kan man ju roa sig med att ta matematiken till en högre nivå (Hej Matematik 3, kanske?), och räkna på hur många lockoutspelare totalt som lagen plockat in. Ja, för att kanske urskilja lite om lagens klass även utan förstärkningar. Mycket spekulation, men ändå.
Nu när jag slagit på miniräknaren kommer jag snabbt fram till att det handlar om fyra spelare för Timrås del. Hur många är det för MoDo?
Kommentera

Dream Team:

Sju, inklusive de nya. Men då har jag inte använt miniräknare, så frågan är väl om jag har räknat rätt.
Kommentera

Poffa: Nä, nu tror jag att jag känner för att se en bild.
Kommentera

Paddan: En spelare för oss, en röv till Kamilla...
Kommentera

Lumber Jack: Lite kul information från Inside College Hockey November/December 2002.

"INCH: You've got a reputation in the Denver area as a heartthrob, but in a recent Internet poll conducted by a local television station, voters said former Av and current San Jose Shark Mike Ricci was better looking than you. Is that an insult?

DH: I'm not sure. I got whupped pretty bad in the poll, which is hard to take. But even to be considered in the poll -- he was a fan favorite when he was (in Colorado). My mom wasn't too happy with the outcome, but you can't please everybody."

Kommentera

Paddan: Kanske borde ha skickat med länken också.
Kommentera

Poffa: 1+1+1+1+1+1+1=6. I alla fall när de två nya har kommit och Muir får kliva av.
Kommentera

Lumber Jack: Finns det någon sida man kan se vilka länder som är med i EES-avtalet?
Kommentera

Frisco: Schweiz är inte med i EES-avtalet men FBk har Jenni, Gerber, Souray och Comrie. Detta borde ju innebära två för många eller vad har jag missat? Synd förresten att landet jag letade efter tydligen inte är med i EES-avtalet.
Kommentera

Martin S: Du får forska vidare i det där. Jag fattar ingenting av sånt. Jag röstade förresten nej till EU.
Kommentera

Martin S: Troligen har de något avtal som täcker upp det hela ändå. Länk med följer i alla fall.
Kommentera

Martin S: Som jag misstänkte:

"Medborgare på Island, i Liechtenstein och Norge tar genom EES-avtalet del av reglerna om fri rörlighet för personer. Det får även schweiziska medborgare, genom ett särskilt avtal. Samma rättigheter gäller för EU-medborgare som beger sig till dessa länder."
Kommentera

Lumber Jack: Fattar egentligen inte varför man ska vara avundsjuk på andra lags värvningar hela tiden? det är som att en del är rädd att deras egen klubb nu ska gå i graven, bara för att några stjärnor spetsar andra trupper! Jag menar, dom flesta är väll mer eller mindre överrens om att, det inte blir lika hög status på årets sm-guld? visst det är frustrerande att säsongen blev som den blev... vi måste försöka se det positiva istället, vi får ju se en himla bra hockey, sen om inte timrå, modo, eller Mitt FBK vinner, ja det må vara hänt! jag har dock en önskan: att inte Frölunda eller DIF vinner guldet:-) Detta var ingen kritik riktad till dig Lumber Jack:-)
Kommentera

Dawidovski: Lätt att säga för den som är fullsketen med värvningar... :-)
Kommentera

Huge: Äh, du ska se att mormor säkert har virkat ett fint julklappstäcke som ni kan kura under när ni gömmer er för kvalseriespöket. Med anledning av andra värvningstankar så skulle man också kunna kalla det för ett krisdraperi...
Kommentera

Jag jublar inte förns Hinote visat sig bra på isen. Han är ju ingen stjärna direkt. Visst det är inte det han kommer för att vara heller, utan en grovjobbare. Men, som sagt, jag är inte övertygad om att det blir jättelyckat =)
Kommentera

Paddan: "krisdraperi..."

*ASG* Den var mkt mkt bra.....
Kommentera

Är det någon som vet när karln ansluter till truppen?

Kommentera

Jag svarar mig själv, i inför matchen kan man läsa att han är spelklar till bortamatchen den 4:e januari. Då möter man också Luleå.

Kommentera

Frisco: Hmm...när Hinote rör sig står de andra och kastar avundsjuka blickar...eller något åt det hållet.
Kommentera

Paddan: Han var snabb på skridskorna ja. Satte en i krysste gjorde han också. Spelade anfall med Gästrin, Steen och Jocke.
Kommentera

Frisco: Vill ju inte dissa dina fotokunskaper med det där skulle ju kunna vara snudd på vem som helst =)

Gott att han är på is och tränar iaf... har du nån kort rapport om hur det såg ut?
Kommentera

Unknown: Oförskämdheter medför inga rapporter med eller utan =)
Kommentera

Frisco:

Jag kan tänka mig en rapport. (Jag sa inte nyss till han som står i köket här och monterar ihop IKEA-grejer att bilderna var rätt ointressanta för att de bara typ föreställde en gubbe i röda kläder på is.)
Kommentera

knaskamilla: Jag har ju redan skrivit rapport: Han var snabb på skridskorna ja. Satte en i krysste gjorde han också. Spelade anfall med Gästrin, Steen och Jocke.

Om du har tur så har du en bild i mitt filarkiv.
Kommentera

Frisco: Jag sa tidigare nån gång att jag gärna skulle se Hinote mellan Steen och Jocke så jag är fullständigt nöjd med din rapport.
Kommentera

Salle: kanske man ska ta och sätta in Hinote emellan foppa och Wenis och flytta Svarten till kedjan med steen och jocke en ide kanske.
Kommentera

Modoante: Ja vilken bra ide... Vi bryter upp vår och kanske Elitseriens bästa kedja. Dessutom så flyttar vi en defensiv och "spelklok" center till en kedja som behöver en "tanks". Det blir nog bra det.

Du borde kanske söka Kents jobb till nästa säsong. :-)
Kommentera

Salle: en tanke tycker det verkar som ominte svarten inte får ut hela sin potential svarten ska ju dirigera spelet och det är lite foppas jobb i den kedjansvarten får nu en defensiv roll.tänktet att mankan få ut mer av svarten.
Kommentera

Modoante:

Så nu ska alltså Hinote sköta Svartens defensiva roll?
Kommentera

Modoante: Tanken är god men då skall inte Hinote in mellan #21 & #13. Då skall då sätta in en rent defensiv center , Janne Öberg, där.

Sen skulle nog inte Svarten få ha så mycket puck emellan två puckskickliga spelare som Jocke & Steen för den delen heller.
Kommentera

Salle: du har en poäng i det du säger.Kom och tänka på undra hur Hinote skulle klara sig i kedjan med sedinarna undrar jag.
Kommentera

Salle: Hmm...tanks sa du, varför inte i sådana fall sätta Hinote med Peter Öberg och Wennerberg? Eller är jag ute och velocipedar nu igen?
Kommentera

Modoante: Du vill verkligen vaska om i kedjorna du... :-)

Då han är speedig och stark på samma sätt som Salomonsson så skulle det nog funka det också.
Kommentera

Salle: japp bruka man inte säga inget är så bra att den inte kan bli bättre.
Kommentera

Paddan: Det skulle bli en grym checking line men lite synd på så rara ärtor som Hinote att bara spela sporadiskt som en 4:e kedja som 2*Ö- och ett Wenner-berg gör idag.
Jag tror stenhårt på Hinote med Jocke och Steen. Det stora problemet är vart Näslund skall in och vilka som skall till AS?
Kommentera

Salle: Jo, det är klart. Men jag tyckte det lät som en intressant kombination. Skall dock bli intressant att se var Melinder och han med skäggväxten placerar in Hinote.
Vilka som skall till AS...tja den där dansken som är grön borde väl vara en kandidat i varje fall.
Kommentera

Paddan: Ja Morten gjorde ju bra ifrån sig på "hemmaplan" i Rögle så det håller jag med om. Behåll Wennerberg och låt P. Öberg (tyvärr) åka denna gången (hade inte han en flickvän i södern nånstans som säkert skulle bli glad att se honom lite mer om det fanns ett AS-lag i närheten.)

Jag skulle vilja skicka iväg Muir och behålla Hedman & Viklund i truppen hemma men det tror jag inte kommer att ske i den verkligheten.
Kommentera

Salle: Tror du att Muir får vara kvar? Vad ska han göra? Vänta på att någon av de två andra blir skadade och hjälpa Lonken med vattenflaskorna under tiden?
Kommentera

Frisco: Han får väl jobba på bygget av den nya arenan. Där lär de väl behöva någon form av Muirbruk.
Annars kanske han kan få jobb på migrationsverket, där sysslar de väl med dumma utvisningar.
Kommentera

Frisco: Han får väl göra Jansson sällskap på dynamocyklarna.

Jag skulle gärna se att han åker hem utifrån hans spel fram till idag men jag tror han blir kvar pga hans (hitintills eventuella) kapacitet skall blomma ut. Kanske Aucoin kan locka fram nåt.
Kommentera

Salle: Frågan är väl om inte Muir får stå över om Hinote och Aucoin ska spela. Ja vi får se.
Kommentera

Frisco: Det är väl ingen alltför vågad gissning att det blir Muir av de tre som får sitta på läktaren när väl Aucoin kommer. Ja, om Hinote blir kvar alltså.
Fast denna säsong verkar det som att det finns fler "om" än vanligt. Eller så känns det bara så.
Kommentera

Paddan: man får väll bara ha två icke euspelare i truppen men Hinote och Aucoin samt Muir blir det tre.mitt råd skicka iväg muir till sundsvall eller nåt
Kommentera

Modoante: Man får ha hur många icke EU/EES spelare i truppen som man vill.
Angående Muir kommer han att vara kvar i Modo säsongen ut om han inte själv väljer att bryta kontraktet med Modo
Kommentera

« · 474908 · »