1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

514504 inlägg · 4114 ämnen

Daniel och Henrik Sedin - Twins on fire!

« · 1382217 · » Till forumet

Sv: Daniel och Henrik Sedin - Twins on fire!
Bad_Brett:

Herrejösses. Jag tror aldrig att jag har sett detta hända förut.
Kommentera

DariusK:

Givetvis, det var min spontana tanke.
Kommentera

Tveksam utvisning för Too many men on the ice.
Kommentera

DariusK: Mer Sedinpoäng. Gillas!
Kommentera

Lumber Jack: Olle tycker nog att Daniel filmade till sig det 5 mot 3-läget...
Kommentera

Bad_Brett: Henke ökar på sin assistskörd.
Kommentera

MorganaLefaey: Kesler 1-0 i spel 5 mot 3.
Kommentera

Vilken djävulsk träff!
Kommentera

MorganaLefaey:

Där satt den!
Kommentera

DariusK: Sj skall väl få köra på tills de gör mål. Senaste var billig.
Kommentera

0-0 efter en period, men Vancouver har drabbats av tre utvisningar plus att man får spela box play direkt i början av andra perioden också. Förr eller senare lyckas väl Thornton eller nån av dom andra hitta rätt, så fler utvisningar kan bli förödande.
Kommentera

Frisco: Bieksa nära 1-0 på en snygg passning från Daniel, men strax utanför.
Kommentera

DariusK: Japp. Nu kör vi. Douglas Murray, in med motståndarna i väggen.
Kommentera

bisterfinnen: Nu köööööör vi!
Kommentera

yngwie:

Åhåå. Ni missar väl inte att kolla en match som inte är på okristlig tid? Matchstart 21.00!!!

Och kom ihåg. ESPN, så slipper ni vrålapan...
Kommentera

MorganaLefaey: Hoppas för din skull att du somnat.
Kommentera

MorganaLefaey: Ingen Ben Eager i San Josés lag ikväll. Inte helt oväntat.
Kommentera

yngwie: Hoppas på Sedin magi i natt. Om inte lär jag somna på en gång. Kan knappt skriva nu utan att nicka till några gånger.
Kommentera

Lugna i båten! Nu ror vi tillsammans!
Kommentera

Olle: Haha klart! ;)
Kommentera

yngwie: Olle berör. (inte bokstavligt talat)
Kommentera

I natt äre dax igen! Frågan Olle ställer sig, ska Sedinarna göra mer poäng än filmningar i matchen.
Kommentera

NuMo:

I agree!

Kommentera

Gidde:

Att filma är en helt annan sak än att falla lätt, enligt min bestämda mening.

Peter Forsberg är en av de spelare (Bäst man säger fd. spelare.) som hade bäst balans i världen när han bestämde sig för det. Ingen kunde få honom på fall när han ville framåt med pucken.

Men om han ville så bestämde han sig för att börja briljera, utnyttja det faktum att ingen kunde ta av honom pucken. Åka mycket på ytterskär med pucket utom räckhåll för motståndarna, men oerhört lätt att fälla, ifall man dristade sig att nudda med klubban på skridskorna. Smart för det gav två minuter på botbänken och ett nummerärt övertag.

Det finns inget som säger att man måste stålsätta sig för att rädda felande attackerande spelare från botbänken.

Så spelar även Sedinarna.

Redigerad kommentar

Kommentera

Gidde: Jag kan tycka att Skröder, Jämtin, Thörnberg, Pikkarainen, Ledin osv. är exempel på "powerforwards" i Elitserien som har en tendens att ta, ge men samtidigt överdriva en del smällar rätt kraftigt. Avery är väl ungefär en sådan spelartyp i NHL även fast han spelar i en liga för sig, när det gäller filmningar och pinsamt uppträdande.
Kommentera

Olle:

Jag är Modoit, och håller med dig om att Skröder filmar ibland. Jag är också allergisk mot sådant, och blir lika förbannad varje gång.

Dessutom tycker jag också att Thörnberg är helt i särklass i Sverige.

Däremot håller jag inte med dig om Sedinarna, klart dom faller ibland men jag tycker mig inte se några filmningar på det sätt du beskriver att dom i princip mer ligger ner och spelar än står på skridskorna.

Kommentera

Bad_Brett: Jag är nöjd med min utbildning iaf, jag är mer intresserade av resultaten från din senaste psykoterapi. Synd att det inte finns bildbevis från matchen Modo - Timrå, (den timrå vann pga "ogiltig straff") för ett klipp på när Skröder går i backen efter att ha fått, vad som måste ha varit en smocka i jämförelse med Mike Tysons, var bland det roligaste jag sett.

Det finns ju så klart 4000-5000 modoiter som var på plats som kan bekräfta detta men jag tvivlar på att det någonsin kommer att ske.

För övrigt anser jag att du tamefan måste vara full om du tycker att Skröder aldrig filmar, så långt står vi väl ifrån varandra i åsikt och därför behöver vi nog inte diskutera mer.
Kommentera

Olle:

Jag hoppas att du inte menar att Skröder filmar, för i sådana fall måste du leva i något parallellt universum där laxar simmar motströms och där Timråbor är renlevnadsmänniskor med goda studieresultat.

Skröders problem är nämligen att han ALDRIG filmar, utan alltid står på benen, vilket gör att motståndarna kan tackla honom tjugotvå gånger i ryggen utan att domaren blåser.

Ska vi diskutera svenska filmare så tycker jag att det finns en som är i särklass, och det är Martin Thörnberg. Han fixade säkert fram 3-4 powerplay till Sverige i VM genom att flyga in med huvudet före i målburen och låtsas ligga medvetslös på isen.

I NHL har vi förstås denna lirare:

Redigerad kommentar

Kommentera

Poffa: Jag vill nog påstå att jag inte ogillar spelarna lika mycket i samma stund som dom lämnar modo. Sen vill jag gärna tro att det här med filmningar grundar sig i min syn på hockey i allmänhet och inte har lika mycket med klubbtillhörighet att göra. Jag anser tex att sedinarna filmar för att dom spelar en viss typ av hockey, inte för att dom härstammar från övik.

Sen får ju du tro/tycka precis vad du vill, det där är bara min förklaring. Jag tyckte inte att det var helt snyggt när Pikkarainen filmade vid ett par tillfällen i Timrå, lika lite som jag gillar vissa saker som Skröder gör på isen.
Kommentera

Olle: Men du ser på dina antagonisters hjältar med helt objektiva ögon. Tillåt mig småle.
Kommentera

J F K: Jag hoppas att du menar "avundsjuka". Jag tänker inte klandra någon av er för att ni inte håller med, jag förväntar mig inte att någon av er ska se på era hjältar med objektiva ögon.
Kommentera

Olle: Crosby tycker jag har fallit lätt relativt ofta, men att sätta Sedins på en sådan lista tyder i mina ögon bara på svartsjuka och är inte ens värt att kommentera.
Kommentera

Frisco: Hur bär sig Crosby åt? Det är väl inget konstigt med att dom har en stämpel över sig att falla lätt?

Det är ju ganska många i hockeyvärlden som är på Crosby för att han filmar ofta, jag tycker att man kan placera sedins i samma fack. Jag tänker ju inte be om ursäkt för att jag inte gillar samma spelartyper som er, speciellt inte när ni frågar efter en åsikt :)
Kommentera

Olle: Det är otroligt att Daniel Sedin filmat till sig 116 poäng hittills den här säsongen. Hur bär han sig åt?
Kommentera

zigge: Kul för sedins! Jag har aldrig propagerat något speciellt för varken Z eller Modin. Jag tycker dock att sedins är fantastiska hockeyspelare i klass med Crosby, alla tre är filmare trots sina otroliga prestationer på isen.
Kommentera

Lumber Jack: Vad ska Ollarna o övriga intelligentian i Domustrappan tycka om detta, månntro? Måste ju vara helt fel, då ffa Z o Modin saknas.

Redigerad kommentar

Kommentera

zigge: Sämre klimat utanför hallen men bättre i.
Kommentera

Salle: Ska Enström's pajken o övriga nu flytta norrut en bit?
Winnipeg...jets?
Kommentera

T T: Keay said the CBC was hopeful fans would keep their passion more carefully hidden at future games. "We appreciate the enthusiasm of our fans, but we hope that they act appropriately at the game," he said."

LOL

Kommentera

Poffa: Ful smäll av Eager, han hade tid att bromsa istället satsar han ännu hårdare. Fjantigt av Sedin att förstärka med att lyfta upp vänster fot rakt upp i luften medan han ligger på rygg, när han uppenbarligen var helt oskadd.
Kommentera

Poffa: Jag säger inte att han vände sig sent för att få smällen i ryggen. Med tanke på farten i tacklingen så skulle ju ett sånt agerande vara idiotiskt riskabelt. Däremot så känns det inte som om Eagers avsikt från början var att tackla Daniel i ryggen.
Kommentera

Wayne Gresky:

Nä, det är nog bara en synvilla, för dom är ju sämre än random korplagsspelare har vi ju fått berättat för oss av de vise männen från Domustrappen.
Kommentera

Wayne Gresky: Att han vänder sig? Ja. Att han vänder sig för att medvetet sätta ryggen ut mot planen för att få med sig en checking from behind? Nej.

Han vänder sig för att pucken hoppar över hans klubba när han ska ta mot den.

Kommentera

Poffa: Vilket det väl ligger något i... Han vände ju sig väldigt sent.
Kommentera

Gidde: Jag tror han försöker antyda att Daniel medvetet vände ryggen till.
Kommentera

Gidde: Här hittar man ett par välbekanta trynen i mål och assistligan.
Kommentera

Poffa:

Hmm, hans gest efter 20 sek, betyder den att han tycker att Danne filmade???

Kommentera

Och för er som inte sett Eagers tackling på Sedin så kommer den här.
Kommentera

NuMo: Nu förstår jag varför han tog så många utvisningar.
Kommentera

« · 1382217 · »