1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

515024 inlägg · 4114 ämnen

Daniel och Henrik Sedin - Twins on fire!

« · 1379718 · » Till forumet

Sv: Daniel och Henrik Sedin - Twins on fire!

Bittesehr: Sanning.

På tal om vila, en timme nu till väckaren ringer och det är dags för jobb. Dessa nattmanglingar börjar ta ut sin rätt.

Kommentera

Poffa:

Man ser emellertid hur iskalla de är, när de missar öppna mål på det vis som de gjorde.
Kommentera

Bad_Brett: Nattens match kan vara det som vänder på steken. De har dessutom varit betydligt hetare de två senaste matcherna än vad de var innan det. Nu kommer de i alla fall till chanser, det gjorde de inte i tre-fyra matcher innan.
Kommentera

Poffa:

Nej, det har du helt rätt i. Det ser mycket bättre ut nu än tidigare, vilket är mycket viktigt för Vancouver. Det lär behövas två stycken twins on fire om de ska ha någon chans på bucklan.

Matchens behållning var ändå Kesslers mål. Jag fick nästan lite Foppa-vibbar där.
Kommentera

Bad_Brett: Kändes lite fel att det blev dubbelass på det målet. Men int klagar man för det heller.
Kommentera

MorganaLefaey:

Hög tid för oss nattsuddare att ta en liten powernap och ställa väckarn på 02.00
Kommentera

bisterfinnen: Det kan du fethaja!
Kommentera

bisterfinnen: Aldrig!!
Kommentera

bisterfinnen: Väckaren är ställd. Fast jag ställde min på 01.55, jag har nämligen lovat att ringa och väcka Frisco så han inte missar det hela.
Kommentera

Poffa: Sömn vs Kvartsfinal i minirink mellan två lag jag struntar fullständigt i 100-0
Kommentera

bisterfinnen: Es ist party mit icehockey! Jag kommer att vara uppe!
Kommentera

Jobbigt för Sedinarna. Är bara 3 spelare i hela Stanley Cup slutspelet som har sämre +/-. Är det svacka eller funkar inte deras spel lika bra i det spel som blir i cupen?
Kommentera

MorganaLefaey: Nu har jag inte sett alla deras matcher i detta slutspel men om man åker och försöker slå flippmackor till brorsan i ett stanley cup-slutspel när match 5 är oavgjord med 1 period kvar att spela, när man kommer 2-1, då får man nog försöka förenkla sitt spel lite. Motståndarnas backar har ju lärt sig att det kommer ett pass istället för skott, 9/10 gånger.

Grejen är väl inte att dom är usla defensivt, istället är dom otroligt nonchalanta i offensiven och har hittills inte tagit den rakaste vägen på mål, en enda gång.
Kommentera

Olle: Du ska se att Sedinarna avgör detta tillslut ändå.
Kommentera

Håkky håkky.

Någon som orkar hasa sig upp inatt?
Kommentera

bisterfinnen: Är det tvillingarna med noll slutspelsskalle som ska spela så ....... Nej.
Kommentera

Johnny Bravo: Dom tar det i match 7 för dom vill spela så mycket som möjligt.

Kommentera

Salle: Skulle Vancouver gå vidare så inte kan dom tacka tvillingarna.
Sämre slutspelsskallar har sällan skådats. Som sönderkokta squasher i huvet..... typ.
Kommentera

Johnny Bravo:

Samtidigt har motståndarna fortfarande stor respekt för dem och matchar sina bästa spelare mot dem. Detta ger ju utrymme åt andra spelare som Kessler.
Kommentera

Bad_Brett: Mm men då får dom inte leda minus ligan i laget. Det ska dom inte göra!
Mao Inga slutspelsskallar what so ever.
Kommentera

Johnny Bravo:

Den statistiken är dock lite missvisande med tanke på att många av målen kom till i de två storförlusterna mot Chicago när Canucks chansade rejält, men givetvis har de varit en besvikelse såhär långt.
Kommentera

Bad_Brett: Twins on fire. 2-0!
Kommentera

yngwie:

Nu är det spännande...
Kommentera

Bad_Brett:

JA JA JA!
Kommentera

Bad_Brett:

Gäsp... Vann vi?
Kommentera

Johnny Bravo: Gosse vad du är här inne och gnäller på sedinarna!
I slutspelet är båda topp5 i den interna poängligan och ändå matchas dom mot motståndarnas bästa defensiver.

Jag kan hålla med om att dom inte varit lika dominanta som under grundserien, nu är dom mer bara bra.

Men som någon skrev tidigare, detta matchande mot sedinarna öppnar för andra spelare och nuck's styrka är ju att alla kan producera även backarna.

Klart för semi inatt 1-2.
Sedins 2p 1mål/1ass
Kommentera

Berka: Jo de producerar framåt helt klart. Deras +/- är dock bedrövlig. Då de nu är sämst av alla spelare som varit med i Stanley Cup detta år. Men som deras tränare sa så är flertalet mål i baken inget som de kan belastas för. Minns dessutom att man i någon match mot Chicago just hoppat in på isen när två mål skedde. Men nog kan man konstatera att deras spel inte fungerar lika bra nu och att de inte verkar lika kraftfulla utan faller omkull lite väl ofta.

Men som du säger så är det bra för Vancouver också om andra spelare får en hel del mer yta och får spela mot sämre motstånd. Det bytet har fungerat väldigt väl så här långt. De är trots allt i final på sin sida nu.
Kommentera

bisterfinnen: Måste varit för att jag sov över - alla matcher jag sett , har Nucks loosat, på skitmål , Edler's o Luongos självmål osv.
Jag ska nog sova mig genom resten, så gåre bra!
Kommentera

Berka: Faktum är att mot hawks så matchades dom oftast mot motståndarnas bästa offensiv i större delen av serien (inte Bolland-formationen) och det var också där dom skaffade sig sin minusstatistik som verkligen inte har tillkommit på grund av att dom "hoppat in på isen vid fel tillfälle" eller något motsvarande långsökt resonemang.

Utan Kessler så hade Canucks redan varit ute ur det här slutspelet.
Kommentera

Bad_Brett: Härligt :) Jag gick å la mig vid 2-0.
Kommentera

MorganaLefaey: "...inte verkar lika kraftfulla utan faller omkull lite väl ofta"

Ändå har dom bara fått en divingutvisning mot sig och det ska dom väl vara glada för.
Kommentera

Olle:

Hörrö! Gå och olla någon annanstans va? :-)
Kommentera

Det är väl inte så mycket att snacka om. Sedinarna är inga Peter Forsberg som blir bättre när spelet tightar till sig. Det får inte ut alls lika mycket av sitt spel när motståndarna blir aggresivare och noggrannare i sin defensiv.
Men ändå, de håller ju en riktigt hög nivå i sitt spel.
Larvig kommentar från byrackan om att nucks vore ute om det inte vore för Kessler. Vad säger det egentligen? Var vore nucks om inte Sedinarna lirat hem poängligan 2 år irad?
Kommentera

spud: Var är canucks efter att sedinarna vunnit poängligan två år i rad? Än har man inte vunnit något vad jag kan se.

Vad jag menade var att det är Kessler som vinner matcher åt canucks, inte på något sätt sedinarna.
Kommentera

Olle: Du menar att ett lag som inte vunnit något är en klubb som skall skämmas?
Kommentera

Olle: Hahaha. Ursäkta, men när du kommer igång med dina kommentarer här emellanåt får jag svårt att hålla mig för skratt. Är du säker på att det bara är lillebrors komplexet som spökar? Jag börjar nämligen ana att du kan ha andra problem än just det faktum att du alltid känner dig ett par nummer för liten, alltid lite efter, ja alltid lite sämre helt enkelt.
Det där skulle jag kollat upp om jag vore du, bums iväg och ring mamma.
Kommentera

Olle: Lite hjälp med stavningen.
Kommentera

spud: Nu fick du allt till det, va? Nej det är klart att inte Canucks ska skämmas för att dom inte vunnit något, dom spelar riktigt bra. Däremot gör dom det utan sedinarna, det har varit min poäng hela tiden och det hade ni också vetat om ni sett matcherna jag pratar om.
Kommentera

McFire: Vad söt du är, lyckades jag få tonårsblodet ditt att koka nu? Vad är det du vill att jag ska kolla upp? Att tvillingarna inte hjälper laget eller att dom tar divingutvisningar?
Kommentera

Wayne Gresky: Om det var ditt enda argument i ämnet så tolkar jag det som att du håller med mig.
Kommentera

Olle: Du menar på allvar att man skulle kunna lyfta ut grundseriens bästa duo ur seriens bästa lag och att vancouver ändå skulle vunnit serien?
Kommentera

Olle:

Ingen här påstår att Sedinarna skulle ha gjort ett bättre slutspel än Kesler. De flesta här är överens om att de har gjort ett ganska dåligt slutspel hittills, så jag förstår inte riktigt vem du argumenterar med.

Om jag inte visste bättre, skulle jag tro att det är någon ovanligt provokationsmetod du håller på med.
Kommentera

Olle: Jag har sett en halv period av Vancouvers slutspel och kan inte uttala mig om Daniel och Henriks spel. Givetvis har Kesler bidragit till att man nu är i semi, men hockey är framför allt ett lagspel. De flesta spelare har svackor någon gång under säsongen. Kolla bara på Stamkos t ex. Om Sedin och Sedin har två fantastiska slutspelsrundor nu så kommer inte en kotte att komma ihåg att de var bleka i början.

Så ligg lågt och njut av semifinalerna är mitt råd till dig.
Kommentera

spud: Har du sett hur sedinarna har spelat i slutspelet öht? I grundserien var dom uppenbarligen bäst, i slutspelet är dom helt katastrofala. Jag är helt övertygad om att Canucks har ett par spelare i farmarlaget som kan göra vad sedinarna gör just nu...dvs. nästan inget alls. Visst dom "kvittar" lite av den offensiva förmågan hos motståndarnas lina eftersom dom ändå spenderar en del tid i offensiv zon men det jobbet kan en checking line också göra.
Kommentera

Olle:

Du har höga krav om du kallar 10 poäng på 13 matcher för katostrofalt.

Även om jag beundrar dina entusiasm och goda vilja, har du uppenbarligen en bra bit kvar innan du närmar dig toppen. Kanske denna sida kan vara något för dig?

Redigerad kommentar

Kommentera

Olle: Alright. Vi har fattat nu. Du tycker att Sedinarna är marginalspelare, rentav sämst och kan inte stava till Kesler. I det här forumet gillar vi Sedinarna generellt, har bara uttryckt viss skepsis kring deras insats under de senaste matcherna och är därför dumma i huvudet. Nu vänder vi blad.
Kommentera

Bad_Brett: Observera istället kontrasten mellan att ligga +30 och +26 i grundserien och sedan ligga i botten med -8 i slutspelet. På så vis behöver du inte ens se matcherna för att förstå vilken inverkan dom INTE haft på laget på den senaste tiden.
Kommentera

Mano & Bad_Brett: Det jag stör mig på är att folk goes bananas över sedinarna, utan att ens sett matcherna, när dom i själva verket gör ett riktigt dåligt slutspel. Jag försöker inte provocera någon, jag försöker bara förstå hur man inte kan ge både positiv- och negativ kritik (med undantag för ett par individer).
Kommentera

Olle: Förut tyckte jag i alla fall att du försökte hålla dig till en sansad diskussion när du dök upp i vår gb och att du inte var ute efter att trolla. Men nu är du så löjlig så man undrar om du är på riktigt?
Danne och Henke har usel +/- och de är inte i närheten av deras spel under grundserien, men att kalla de för "katastrofala" är så fruktansvärt löjligt.
Kommentera

Olle: Daniel har iaf 2 gamewinners, vilket är delat bäst i laget och det handlar ju trots allt om att vinna matcher i ett slutspel. Jag tror fortfarande att motståndarna lägger en hel del kraft på att plocka bort Sedinarna ur matcherna, vilket öpnnar för resten av laget. Så att bara säga att det skulle gå att ersätta dem med vem som helst är att göra det väldigt enkelt för sig.
Kommentera

« · 1379718 · »