1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507063 inlägg · 4104 ämnen

Det Heliga Kriget, kap 1

« · 860163 · » Till forumet

Det Heliga Kriget, kap 1

För att stilla kvällsblaskornas oro inför denna semifinal så döper vi härmed denna tråd i Fadern, Sonens och den heliga andens namn, Amen.

Som vanligt när det gäller Tro så är frågeställningarna många.

Vem kommer att inleda oss i frestelse?
Vem kommer att frälsa oss ifrån ondo?
Räknas Korv (MED mos NuMo) som dagligt bröd?

Svaren vet bara en...

Kommentera

Sv: Det Heliga Kriget, kap 1
Salle: Haha, excellent tråd.
Kommentera

Salle: ... en Enström... Det finns bara en Enström... nä vänta nu...
Kommentera

shinzawai: Moderatorsanktionerad dessutom.
Kommentera

Lumber Jack:

Den bästa kvalitetsstämpel som finns.
Kommentera

Paddan: Apropå det...

Högst uppe på 420 satt det två killar med matchtröjor på. Dom var vita, röda och svarta och var lite NHL-liga i mönstret, sen hade dom en anglifiering av Bondsjöhöjden på bröstet.
På ena killens rygg stod det T. Enström och #22. Vilken av T:na menade han och vad var det för "klubb".
Kommentera

Salle: Varför ska vi spela match?

Ordspråksboken 18:18
Kommentera

Salle: Jag har för mig att det är en inlinehockeyklubb. Tror till och med att det var ett reportage om klubben i TÅ eller om det var ÖA förra året.
Kommentera

Frisco: :-)

18:10 passar OK in på valvet...
Kommentera

Paddan: Hmm, jag verkar vara rätt ute... till viss del. Bondsjö Hills Inline heter de, och Tommy Enström verkar det vara som varit innehavare av tröjan.
Kommentera

Paddan: And the Google-champ is.....

Tack!
Kommentera

Salle: 20:4 måste handla om försäsongsträning och att vara med i serien redan från början om man ska ha chans till guldet.
Kommentera

Wayne Gresky: Hoppas Harald trycker hårt på 20:18.
Kommentera

Wayne Gresky: 21:9 måste handla om Mats Edström och Ann!
Kommentera

Wayne Gresky: Vad har jag nu gjort för ont?!?!?
Kommentera

Ann: Nä ingenting mer än ert lilla käbblande ibland. Du är riktigt sympatisk för att hålla på Timrå faktiskt.
Kommentera

Wayne Gresky: Yepp..jag vet ...One of a kind....
Kommentera

Wayne Gresky: 3*lol
Kommentera

knaskamilla@

Om ni MODO supportrar vill "tugga" inför
och under semifinalserien mellan MODO-Hv
så finns vi på www.Hvfantasten.com
Kommentera

Laban:

Men Laban. Nu snackar vi HS. Hvfantasten? Jag trodde det hette HV.
Kommentera

Lajban: Ett kort besök hos Fanatikern får en ju att LÄNGTA efter TIKs högintelligenta disputationsliknande framställningar!! Eller vad sägs om några klipp från Satanikern:
" Tjenare
Nu är det dags att möta Modo i semi. Det är dags för oss på a-stå att visa var skåpet ska stå. Hv ska rent ut sagt lyfta från isen när vi sjunger för dom. Modo ska inte känna sig välkommna i Jönköping. Glöm aldrig som Aftonbladet skrev "Helvetespublikn". Det är den Modo ska få smaka på!

Har DU nån passande ramsa för denna semifinal?

mina förslag (det behövs ju faktiskt mer ramsor)

- Visa styrka, KROSSA Modo (klacken delas på hälften)
- Gör som Borken, lipa i pressen (skriks när det bara flyger program i Modos bås)
- Visa eran styrka, kasta ert program (till sittplats! mycket Ironi i denna )
- Sittplats sjunga, Kinnarps koka (vem vet, kan funka)
"
Eller svaret från en lika hjärntvättad:
"Tifo dock, det är jävligt kul, det är viktigare att spinna vidare på tycker jag...Vad kan man tänka sig ha mot MODO? "Foppa är död" eller ""Se upp för Ward, Skröder" Var går gränsen? "

Dysso, var ÄR du???
Kommentera

knaskamilla: Det har tagit ett dygn att smälta första tio procenten av all min hockeysorg! (Dålig förlorare, ja för fan!)

Grattis MoDo, kör hårt mot LHC!!!
Kommentera

orion: HIV 71 är det
Kommentera

Spasm/orion: Orion kanske går händelserna i förväg? Tack iaf!
Kommentera

Spasm: Ja du ser...jag har redan sommarlov!
Jag ska försöka att inte vara HV-positiv i fjorton dar!
Kommentera

zigge: jag har ju inte riktigt förlåtit er/oss för hur det slutade, men vafan:
Linköping-näää...HV-nej tack! Färjestad, varför då? Leaves only one!
Tyvärr!
Kommentera

Pred 9:7: Ät ditt bröd med glädje och drick ditt vin med glatt hjärta —
Gud har redan sagt ja till vad du gör.

Står inget om Mos o korv?
Kommentera

dalailama16: Ords 18:2
Dåren bryr sig inte om insikt,
han vill bara lufta egna åsikter.
Kommentera

Ingen Morrison på isen idag vid 10.45. Däremot var det full fart på övriga spelare. Kusela spelade med Skröder och den skäggige Sundström.
Kommentera

Frisco:

Och några biljetter kvar till matchen imorgon. 1389 sitt och 583 stå, idag 10:31.
Kommentera

knaskamilla: Nog blir det över 6000 i alla fall.
Kommentera

Frisco: udra om harald låter morrisson gå in i första linan när han komer tillbaka eller om han låter kuusela lira där?
Kommentera

Frisco:

Ja, det blir det definitivt.
Kommentera

Berka: Är Justin tillbaka lirar han i första, inget snack om saken.
Skulle vara kul att se Steen leverera mackor, som den till Svartens 2-1, till Kuusela.
Kommentera

Wayne Gresky: jo sant...kuusela tycker jag blir bara bättre å bättre..jävligt viktigt oxå att han levererar oxå... ja å steen har visat kapasitet i slutspelet..ser faktiskt väldigt spännande ut =)
Kommentera

sen att vi har världens bästa kapten som visar klass när de som mest gäller.. de e än bättre =)
Kommentera

Målvakt:
60 Karol Krizan
(30 Mikael Zajkowski).

Backar:
3 Mattias Timander,
5 Hans Jonsson,
6 Tobias Enström,
8 Oscar Hedman,
32 Tobias Viklund,
34 Tommy Wargh,
35 Pierre Hedin,
38 Adam Andersson.

Forwards:
4 Mattias Hellström,
10 Per-Åge Skröder,
12 Justin Morrison,
17 Kristian Kuusela,
18 Peter Öberg,
19 Mikael Pettersson,
20 Oscar Steen,
23 Zdenek Blatny,
24 Niklas Sundström,
28 Miloslav Horava,
29 Andreas Molinder,
33 Johan Nilsson,
39 Per Svartavdet,
59 Robert Döme.

Kommentar

Harald Lückner: Vi förbereder oss minutiöst

Efter sju kvartsfinaler, 17-17 i mål och avgörande först i sudden death är det dags för semifinal för MODO Hockey. Semifinal för första gången på fem år för föreningen som missat slutspel bara två gånger de senaste femton säsongerna.
- Det känns hur inspirerande som helst, säger Harald Lückner, coachen. Kvartsfinalserien blev till sist kanske det häftigaste jag någonsin upplevt. Hur dramatiskt och jämnt som helst matchserien igenom. När dessutom slutet blev som det blev var till sist allt perfekt.

Nu blir det HV 71 i semifinalen.
- Inte helt överraskande som "lottningen" i kvartsfinalerna såg ut. Nu gäller det att nollställa sig och sedan förbereda oss minutiöst. Vad som hänt i grundserien har ingen betydelse nu. Slutspel är någonting helt annat.

Du har varit tränare i HV och tog en gång Per-Åge Skröder dit, några känslor som finns kvar?
- Överallt där man verkat och bott en tid finns det kanske någon känsla kvar, framförallt folk man känner, men när det nu är dags för semifinalspel läggs allt sånt åt sidan. Det är inga problem, Och Skröder är säkert glad att han hamnade i HV en gång i tiden, han blev ju svensk mästare där året därefter.

Läget i truppen?
- Riktigt bra. Tror att alla kände att fridagen på måndagen var perfekt. Precis vad som behövdes.

Känslorna inför semifinalspelet som börjar hemma?
- Vi är fyllda av tillförsikt. Framförallt tror jag det kommer att bli riktigt fin hockey. HV är ett spelande lag så det gäller för oss att vara beredda från start.

Noterbart om laget

Noterbart 1: Skador/ sjukdomar: Inga alarmerande för tillfället. Justin Morrison dock frågetecken.

Noterbart 2: I grundserien vann MODO bara en match mot HV 71 av fem, nämligen med 2-1 borta - då gjorde Salle och Morrison målen. Borta blev det också 1-2 (Målskytt Horava) samt 0-3. I Swedbank Arena var HV det första motståndarlag som vann, 4-3 i sjätte hemmamatchen, Skröder, Tuominen och Svartvadet gjorde hemmamålen.1-4 blev det andra gången HV var här, Svartvadet målskytt igen.

Noterbart 3: MODO Hockey börjar som sagt hemma, på söndag går tredje semifinalen i Swedbank Arena och tisdag- torsdag till veckan två matcher i Kinnarps Arena och sedan lördag Swedbank igen.

Noterbart 4: På fredag åker MODO Hockey charterflyg t o r till Jönköping.
Kommentera

Poffa:

Ah!

Äntligen Wargh som back igen.
Det känns tryggt :)

In med Hella, jag tror målskyttet lossnar för honom nu.
Kommentera

Gidde: Wargh stod uppsatt som back även inför i söndags.
Kommentera

1:a : 1 Du skall inte ha andra gudar vid sidan av Harald.
Kommentera

zigge:

Karol Krizan går på vatten...
Kommentera

Happ, sektion 213 imorgon då, rad 3. ville ha sittplats nära ståplats, men det gick inte att välja sektion när man väl var på plats vid närmaste ATG-ombud. Skandal, skandal en biljett-skandal!
Kommentera

Vi har Voodooprästerna på vår sida även i denna heliga och magiska matchserie. Kom gärna förbi Berghem och offra några flak med starköl så får Modo både ordning på powerplay, Weinhandl skriver på och Foppas fot blir hel och rak...
Kommentera

Sitter och funderar på om det är så att det är någon form av omen att jag inte kunnat få en viss låt ur huvudet utan gått omkring hela dagen och sjungit på låten Grace Kelly av artisten Mika. I sådana fall borde det betyda att jag måste ha tröja #44 imorgon på matchen.

Gotta be green
Gotta be mean
Gotta be everything more
Why dont you like me?
Why dont you like me?
Why dont you walk out the door!
Kommentera

Finns det någon/några i Göteborg som skulle vara intresserade utav att åka med oss upp/ner/västerut/österut (frisco) till Jönköping så har jag idag två platser över i den bil vi tänkt hyra.
Kommentera

MODOJohan:

Vet du varför?

Det var sektion oberoende...
Kommentera

hellge: Vilken tur att det snart är nästan fullsatt i Swedbank Arena... Man trodde ju att intresset för en semifinal skulle göra att biljetterna tog slut på nolltid, men tydligen var det intressantare med en kvartsfinal.
Kommentera

hellge: Haha... Tror du? Fan jag vill ju sitta så jag ser Ersberg två perioder. :( Någon som vill byta på plats?
Kommentera

Paddan:

Ja, knepigt det där med publiken. Kan det var strax-innan-lönfenomen?
Kommentera

hellge: Ja just ja, den ja... Lönen.. Det är nog därför jag tömmer plånboken på slantarna och köper mig en sittplats :) Jag brukar inte se något på ståplats, hellge mfl är för långa ;)
Kommentera

« · 860163 · »