1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507952 inlägg · 4106 ämnen

Det Heliga Kriget, kap 1

« · 860911 · » Till forumet

Sv: Det Heliga Kriget, kap 1
knaskamilla: Jo Leksand har tänkt på det, i flera år nu, det sa de på P4-sporten igår kväll. O de får nog fortsätt anågr aår till, kanske kan LIF få FlyMe som sponsor? De har ju åxå flera 'budgetar' (KK).
Kommentera

Salle: Precis, han förnekar sig aldrig,den gode Jämtin. Han saknar väl Werna ikväll?
Kommentera

knaskamilla et co: Apropå budget, nu har jag just pyntat in bidrag till Tifofonden. Har Du fått fingrarna ur?
Kommentera

zigge:

Jajjemen. Satte in pengar i...måndags.
Kommentera

Mot Framnäsudden.
Kommentera

forza modo
Kommentera

Frisco:

Mot hokkin!
Kommentera

scim: Till Valvet.

Forza MoDo!
Kommentera

Salle nu lyfter vi fram grabbarna till en seger.. =) forza modo
Kommentera

Berka: Heja Brynäs )-:
Kommentera

arnio: brynäs dom har inget slutspelskägg
Kommentera

Paddan: Tack, då var jag inte ensam om att reagera på de reklamen! Trodde för ett ögonblick att det var tråkigt att handla där...och att det var deras profil.

Sen efterlyser jag lite mera synk mellan speaker och dom som skickar ut reklam och annat via mediakuben. Det blir rätt rörigt när speakern pratar och det körs reklam samtidigt. Bästa vore väl att man delar upp live-pratet (underbar svengelska, jag vet!) så att speakern i båset bara kör det som är matchrelaterat och att man har en separat reklam-speaker.
Kommentera

Underbar start på semin! Håll i det här nu, pojkar!

Kommentera

Mats Edström: Lysande! Känns ju inte ens spännande. :)
Kommentera

var vi bra eller är hv dåliga??
Kommentera

sundsvallare93: Lite av båda om man får tro webbkommentatorerna.
Kommentera

Det ska då va självaste fan att man missade den här matchen av alla... Det var ingen som råkade spela in den?

Vilka var bra, vilka var dåliga?
Kommentera

1500 platser tomma i semifinal, PINSAMT MoDo.
Heart of hockey? i arslet eller???
Kommentera

Hawerchuk: Varför missade du den?

För övrigt kan jag säga att du inte missade så mycket. Det kändes ungefär lika dramatiskt som en seriematch hemma mot Mora. En behaglig resa till 1-0 i matcher. Nä var det en modovinst i slutspelet du skulle missa så var det här den. Ett ok MoDo mot ett väldigt blekt HV.
Kommentera

TIKEUNDERBART: Jag har hört ryktas om att det fanns 5800 lediga platser i Eon idag.
Kommentera

Men nå fan hade det varit fullt i eon om det vart semifinal.... kom inte med bortförklaringar.. så jävla kräsen öviksborna...
Kommentera

TIKEUNDERBART: Det hade ändå varit färre än i Swedbank idag.
Kommentera

Wayne Gresky: Jag hade andra åtaganden helt enkelt.

Alright, tack för sammanfattningen. Susse tre ass ser jag, betyder det att jag kan se fram emot ögongodis när målen kommer upp?
Kommentera

Wayne Gresky: Vad spelar det för roll.
Fullsatt hade det varit iallafall.
Spelarna måste tycka ni är patetiska, eller ?
Ni hade väl inte ens fullsatt i garderoben förr om åren vad ja kan minnas.. pinsamma är ordet, end of the story
Kommentera

Wayne Gresky: Är det inte mycket begärt att ha mer publik än då det är fullsatt? Det intressanta i den matematiken hade ju varit att veta hur många som ville komma in men som inte hade möjlighet till det.
Kommentera

Hawerchuk: Bra pass på alla tre från Susse. Helt ok mål. Lovande att se att inte Ersberg verkar helt bekväm i rollen som semi-målis. Vi brände dessutom en hel del öppna lägen.
Kommentera

Dream Team: Jag säger bara att drygt 6000 inte är en dålig siffra. Speciellt inte eftersom det kommer att bli slutspelets enda under 7000 i Swedbank.
Kommentera

det var ju iofs inte det du sa ... men nu har du sagt det.
Kommentera

Wayne Gresky: Jag har gått och funderat på om Ersberg verkligen håller i ett slutspel. Han har varit lite svajig den senaste tiden. Det som oroar med den här segern är att Modo troligen kommer att åka på pisk på fredag som direkt konsekvens av den lätta vinsten idag. De brukar ju reagera så...
Kommentera

Wayne Gresky: Känslan som jag har haft vad gäller hockeyintresset i Ö-vik med omnejd har ju varit att intresset har varit väldigt stort under hela säsongen. Det fick ju en alldeles perfekt krydda, och försmak för vad som komma skulle iom matcherien mot Timrå. Att tänka på är att kvällens match mot HV var MoDos första semifinalmatch på fem säsonger. 6 000 är ingen dålig siffra i seriespel, men den får nog ses som relativt svag i perspektivet slutspel och en förmodligen finaltörstande hemmapublik.
Kommentera

Dream Team: Eller i perspektivet fyra nyss spelade hemmamatcher mot länskollegan, slutet av månaden, mitt i veckan, ointressant (för gemene Ö-viksbo) lag och hemmamatch efter löning redan på söndag.
Kommentera

Aktuellt biljettläge
2007-03-25 HV 71 544 st 554 st Idag 08:20
Kommentera

knaskamilla: Jag ser fram emot eran banner i finalen :-)
Blir det kanske en köpp surt kaffe eller
Kommentera

TIKEUNDERBART:

Vad gnäller du egentligen över? Du borde i stället känna dig smickrad över att ditt lag drar mer folk än vad HV gör...
Kommentera

TIKEUNDERBART:

Visst är det dåligt med den siffran men med så många hemmamatcher på kort tid och att det just är innan löningen lär spela ganska stor roll i en sådan liten ort som övik faktiskt är.

28 765 bor det  i örnsköldsvik och 55 243 i kommunen då har vi också en av de större kommunerna i landet. Vi kan åka 10 mil innåt landet och fortfarande befinna oss i vår kommun. Vi har 9inv per/km2. Om man då tar med 10 mil åt lite olika håll från timrås kommun så har man ungefär 130.000 invånare. Det gör så att det inte direkt går att jämföra antalet som kommer. Visst Sundsvall har sitt eget hockeylag, men de är ju så dåliga så tror nog väldigt många ser riktig hockey istället.
Kommentera

När jag tänker på saken undrar jag om det inte hade gått ut ett PM som vi 6100någonting som var på matchen hade missat, ett där det stod "Första semifinalmatchen mot HV71 kommer mer att likna en måndagsmatch i början av grundserien än en slutspelsmatch. Ni som har njutit av matchserien mot TIK bör fundera en extra gång över om ni verkligen ska gå på den här matchen".

Måste säga att klacken gjorde det väldigt bra ändå, trots en hyfsat avslagen match.
Kommentera

Mycket stabil insats av grabbarna idag.. i för sig fick vi några turpuckar med oss men det kändes som inte HV71 var riktig på gång idag... tror att det kommer bli en helt annan match med ett helt nytt lag nere i jönköping.. men hur som helst, bra match idag!
Kommentera

ja hv va inte bra idag.. sista perioden åkte ju modo bara omkring å myste över ledningen å hv drog på sig dumma utvisningar..nja de blir nog en annan match på fredag å om inte så blir de en kort semi serie.. men bra ändå av modo.. =)
Kommentera

Berka: Idag njuter vi av 1-0 i matcher utan någon större ansträngning och utan förluster på spelarsidan. Hoppas nu att vi kan höja oss ett snäpp till på fredag, för det lär behövas...
Kommentera

På tal om fel från olika media, detta är från www.hvfantasten.com.

1:a perioden:
1-0 (00.34) Andreas Jämtin (Niklas Sundström/Tobias Enström).

Nog var dom dåliga HV71, men inte så dåliga att Jämtin dundrade in 1-0 till Modo. Dessutom med dubbelassist av Modospelare.
Kommentera

Grattis till segern!!!

Detta måste varit Modo:s lättaaste seger på hela
säsongen.Visst 1-0 efer en halv minut underlättar
ju men grejen var ju att Modo var ju inte heller
vidare bra men det räckte mot ett pinamt lojt
och oinspirerat Hv.

Modo har tre målchanser i första perioden och gör
2 mål snacka om effektivitet.I andra perioden spelar
Modo helt ok medans för att i tredje perioden dra
sig tillbaka och slå vakt om ledningen.

Bara att glömma denna match och ladda inför fredag.
Om Hv är lika dåliga på fredag som de var i dag då
är jag ruskigt orolig för mitt kära Hv,
Kommentera

Wayne Gresky: Absolut. Vi njuter. Sen njuter vi också av läsningen i Timråboken angående ett par tomma stolar i Arenan ikväll. Det är fantastiskt att se hur ledsamheten av att vara förlorare fortfarande sitter i.
Kommentera

Wayne Gresky: jo faktiskt...tror inte hv gör en lika blek insats igen... men de va kul att vi tog en seger på första försöket
Kommentera

Frisco:

Jag tycker att det är fint på något vis att vår arena engagerar, trots att de gnäller över hur mycket vi pratar om den. Och så är det väl bra att de har något att diskutera, så de slipper tråkas ihjäl?
Kommentera

Berka:

Jag tror att HV tokkrossar oss på fredag. Bara att börja ladda för en spännande match på söndag...
Kommentera

TIKEUNDERBART: Gå och raka av dig slutspelsskägget nu, istället för att sitta här och gnälla.

Ja, förutsatt att du är gammal nog för att ha någon form av skäggväxt.
Kommentera

knaskamilla: sen en eloge till klacken idag!! jag å några vänner såg matchen på tv:n.. vid ställningen 3-0 hördes en visa "ni e sämmre än timrå" haha jag skrattade så jag fick magknip.. =) de va faktiskt mycket roligare än segern i sig
Kommentera

knaskamilla: På fredag kommer vi inte vinna, det är nog tyvärr så att det gick för lätt i dag. Det enda som kan få mig att tro på en vinst på fredag är att Ersberg fortsätter spela så där dåligt.
Kommentera

Berka:

Ja, jag tycker också att de är värda en eloge. Kanske inte för den ramsan då (som någon konstaterade var nog alla lag som var på isen i Swedbank ikväll sämre än Timrå), men för att de höll igång så bra hela matchen.
Kommentera

knaskamilla: Väldigt märklig match idag. Trodde ju att HV faktiskt skulle vilja bjuda upp till kamp, i mer än de sista fem minuterna av matchen. Sedan gör väl MoDo heller ingen av sina större matcher. Lance Ward åkte omkring på isen och försökte provocera fram lite bråk, men MoDoiterna höll sig väldigt lugna idag. De enda som höjde sig över mängden i HV var väl Jämtin och Davidsson. Sedan undrar jag, kommer Morrison att återfå platsen med Susse och Skröder eller har Kuusela nu blivit ny wingman till Susse?
Kommentera

« · 860911 · »