1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507667 inlägg · 4105 ämnen

Det Heliga Kriget, kap 3

« · 863044 · » Till forumet

Sv: Det Heliga Kriget, kap 3
Paddan:

Ok fel av mig ang 528 regeln.

Men att pajasen Rönnkvist gråter ut i tidningen om Wards
"riving är bara pinsamt.Han är lika dålig expertkommentaor som
han var målvakt och det säger inte lite det...
Kommentera

Salle: Vilka överbetyg.
Kommentera

" - Dubbla Mindre straffet, (2+2)
- Större straffet + automatiskt Game Misconduct penalty, (5+GM)
eller
- Match penalty (MP)"

Knappast solklart, domaren har ju tre val av utvisningslängd...
Kommentera

Poffa:

Hur kunde J Morrison få 3:a i betyg?Det är för mig
helt ofattbart.
Kommentera

Salle: Tja, idag fanns det då verkligen inte någon spelare, möjligen undantaget Krizan och Pierre Hedin, som förtjänade ett litet plus. Det fanns definitivt inte sex spelare i MoDo som höll landslagsklass.
Kommentera

arnio: Väljer man att slå till två spelare efter förseelsen så tycker jag bara att två alternativ är möjliga.

Det enda som tas bort är det som MODO hade vunnit mest på.
Kommentera

Poffa: Ylva verkar ha använt den sk Hasse Andersson-skalan där betyget underkänt inte existerar.
Kommentera

Laban:

Ja, PR32 var ju en riktig sopa.

1) Fredrik Norrena, Linköping 2003-04 9 nollor
2) Petter Rönnqvist, Modo, 1998-99 8
Kimmo Kapanen, Timrå, 2003-04 8
4) Henrik Lundqvist, Frölunda, 2003-04 7
Karol Krizan, Modo, 2005-06 7
Kommentera

Men att O Hedman kommer undan med 2 min är
helt ofattbart.Det är han som startar bråket och det är han
som slåss tillsammans med Ward.Hedman skulle haft
minst 2+2 min..
Kommentera

Laban:

Men bu-hu på dig Laban. Ni vann matchen rättvist och du är här och ältar petitesser. Ta och njut av segern istället.
Kommentera

Laban: Hedman kunde fått 2+2 men å andra sidan så borde inte någon modoit åkt ut vid något av båda HV:s mål. HV vann rättvist och domaren gjorde en något tveksam insats. Nu vänder vi blickarna mot tisdagens match. Ska jag hinna spela innebandy mellan 17 och 18 eller inte? Det är det vi alla undrar...
Kommentera

Laban: Men sluta lipa om en utvisning som ni "tjänade" på då ni började spela vinnande hockey som följd av den.

Grattis till vinsten förresten!
Kommentera

Wayne Gresky:

Inte om du ska hinna skriva klart den där boken...
Kommentera

Wayne Gresky: Jag som trodde att alla undrade om jag kommer att beställa Kycklingfilé med pommes frites på Hotell Erikslund på tisdag. Eller... Hur röd kan Flygis bli i ansiktet innan det säger "popp" och klarknappen utlöses
Kommentera

scim: Buhuerna är för övrigt namnet på en läskig barnbok, en av min lillabrors favoritsagor när det begav sig. Någan annan här som läst den?
Kommentera

scim: Jag gör det på jobbet imorgon! :)
Kommentera

Måste bjuda på en klassiker.Gringubben Sjödin
bjuder på humor.

www.youtube.com/watch?v=Plxa_fidDTE
Kommentera

Laban: Ja en djävla skitregel är det (-:
Kommentera

arnio: Personligen så tycker jag det är en riktigt bra regel. Är man så j-la klantig eller dålig så man slår in pucken i eget mål så skall det bli mål. Vill man inte kunna råka ut för en sådan sak så behöver man ju inte plocka målvakten medans man väntar in avblåsningen.
Kommentera

arnio:

Visst är den det.
Visste inte att Sjödin hade sådan talang för humor.
Kommentera

Laban: Din hjärndöda analys av situationen där Ward får matchstraff. För att ha gjort två mål på tvivelaktiga utvisningar är du förvånansvärt kritisk mot domaren, men med tanke på allt annat obegåvat du häver ur dig är man inte förvånad. Du och Ward ligger tydligen på samma breddgrader.
Kommentera

MorganaLefaey:

Instämmer, har svårt att se hur man kan vara kritisk mot den regeln då det finns mycket annat att irritera sig över. Domares oförmåga att hålla sig till reglerna t.ex.
Kommentera

Nu filar tydligen Huge på ett lååångt inlägg här i boken. Det betyder att det är dags att gå och lägga sig.

ZZZ
Kommentera

Rätt vanlig sekvens numera; motståndarnas forwards stressar Modobackarna i uppspelet så att de tvingas vända om och spela pucken bakom mål. Under tiden hinner våra forwards hamna för högt i banan, vi slår ett långt pass där mottagaren blir uppvaktad och tvingas förlänga/styra pucken in i en motståndarzon där ingen jagar pucken. Då Modo vill säkra hemåt är det ingen som jagar livet ur motståndarbacken som hämtar pucken och de får då chansen till att bra uppspel.

Dilemma; hur får vi fart på uppspelen?
Kommentera

scim: Nä, det var inte speciellt långt.
Jag satt bara och undrade varför man inte kan tycka att en regel är korkad och omotiverad, bara för att det ev finns andra saker som man också kan hänga upp sig på?
Kommentera

Huge:

Du måste ha vägt dina ord på guldvåg så lång tid som det tog att författa inlägget. Ang. mitt inlägg så fann jag det inte värt att skriva samma sak som Morgana redan skrivit. Jag hoppas regeln blir kvar så man kan få se fler bittra intervjuer i framtiden.
Kommentera

scim: Ibland kommer man bara på en bättre formulering för att få fram det man vill ha sagt, och då kan det ju se ut som om man sitter och klurar i en evighet på samma inlägg.
Svårare är det inte.
Jag kan förstå ifall man vill ha kvar regeln enbart pga att man vill ha en möjlighet att få se pikanta situationer, både på isen och i eftersnacken, men rent hockeylogiskt sas, så tycker jag inte att det finns ngn större anledning att ha regeln kvar.
Jag tycker att det strider mot spelets idé sas, att ett lag som begått en regelvidrighet ÖHT ska kunna få ett mål godkänt under en avvaktande utvisning.
Kommentera

Huge:

Med den tankegången borde man ju isåfall även underkänna mål som görs i boxplay. Så upprörd Per-Åge skulle bli!

Nä, det här är nog inget ämne värt vidare diskussion, så jag säger som Dream Team. Jag ska inte yttra mig mer i ämnet.
Kommentera

scim: Nä, du ligger nog lågt ända tills Per-Åge i nästa match sätter pucken i egen kasse när Kriszan är plockad av isen.... :-)
Kommentera

Huge: Hade det varit tvång att ta ut målvakten vid en avvaktande utvisning hade jag haft förståelse för ditt resonemang. Men nu plockar ju lagen målisen på egen risk och fri vilja.
Kommentera

eltifoso: Ja, men min poäng är ju att man inte ska behöva riskera ett mål i arslet öht, när man plockat egen keeper.
Varför ska motståndaren få en möjlighet att få ett eget mål godkänt under en avvaktande utvisning, när dom i alla andra lägen blir avblåsta så fort dom själva får tag i pucken?
Skulle iaf vara kul att höra hur man resonerat hos de regelansvariga, ang motiveringen till regelns existens öht.
Kommentera

Wayne Gresky:

Klart man har läst buhuerna. Fruktansvärt obehaglig historia. Tror faktiskt att jag har drömt mardrömmar om den.
Kommentera

äntligen ligger pressen på modo... konstigt nog spelar modo bättre under press verkar de som... 2 bortamatcher.. minst en seger tror jag dom fixar, men sen e de öppet igen =)
Kommentera

actionleif:

Gullefjun?
Kommentera

lance ward e nog den mest värdelösa back jag skådat.. sant de susse sa..hv e bättre utan han..
Kommentera

Berka: Det var ju "Susse" som skulle ha 5 min + matchstraff. Djävligt fult att slå han bakifrån i huvvet dessutom. Snälla domarn ta ut den där osportslige "Susse".
Kommentera

actionleif: Han kan väl byta namn då, till Wårdesson? Eller Wärdelösson.
Då tror ju inte Mårts han får några fler utvisningar. Logiskt.
Kommentera

El Aka Ali: Jag håller med om att susse gav ett riktigt fjantigt tjuvyp och sen åkte och ställde sig bakom målet. Såg inge vidare bra ut. Men Ward ska ju ha matchstraff eftersom han trycker bort linjemannen för att få slåss.
Kommentera

El Aka Ali: De susse gjorde va kanske inte så snyggt men vem fan spelar snyggt i ett slutspel.. psykning av motståndarna hör till spelet! Sen om man inte klarar av att vara kyliga vid rätt tillfälle då sitter man i utvisningsbåset, precis som ward!
Kommentera

spud: Ja det måste varit det han fick det för?

Jag är inte så säker på teorin om fingrarna i ögat, såg ut som en vanlig face wash.
Kommentera

actionleif: Sanny Lindström?
Kommentera

Deas: Vi pratar alltså Lasse Lindgren. Fast han var ju som bekant ingen idiot.
Kommentera

Deas: Det visar sig att han inte alls var ute efter Hedmans ögonen utan näsan.

"– Ögonen? Jag försökte få tag på hans näsa. Jag tror att jag lyckades, säger Ward."

Hahaha, vilken fullständig sopa.
Kommentera

Lumber Jack: Äh han såg ett barn o tänkte leka lite bara.
Kommentera

Jag tycker att det är fantastiskt att vi genom att bara ställa ut grillorna på isen har:

1-0 efter första
1-1 efter andra
1-1 med 6 minuter kvar
Spänning i matchen ända fram till slutsekunden

Är HV verkligen inte bättre än såhär? Jag sticker ut hakan och säger att vi vinner minst en nere i Jerusalem.
Kommentera

bisterfinnen: Jag tror också vi vinner en av bortamatcherna. Vi hade ju vunnit 4 raka innan gårdagens uddamålsförlust. Trots att vi enligt Timråiterna är sämst av alla lag.
Kommentera

Frisco: Äre inte hög tid för kap 4?
Kommentera

zigge: Inte jag som sköter sånt. I övrigt gillar jag inte rubriken.
Kommentera

bisterfinnen: Undras vad en DOPP är? Buggarna? Trodde de va Håkky?
Från Expressen.se:
"Vi hade inte farten"
Harald Lückner, Modos coach, var lågmäld efter förlusten och säger till Kanal 9:
- HV hade mer energi, mer tryck i ”buggarna”. Vi hade inte farten.
- Killarna har krigat som djur. Klart att det kommer en dopp nån gång. Jag hade hoppats att vi hade kunnat stå upp bättre, måste jag erkänna.
Kommentera

« · 863044 · »