1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508277 inlägg · 4106 ämnen

Det Heliga Kriget, kap 5

« · 864729 · » Till forumet

Sv: Det Heliga Kriget, kap 5
Berka: Vad mycket skit du snackar. Visst, Horava uträttar inte mycket men Blatny är helt okej. Han kämpar och sliter och gör ett stort jobb bakåt.

För övrigt anser jag att vi borde låtit Johan Nilsson spela istället för Horava, inte Peter Öberg eller Micke P som ni snackar om.
Kommentera

Per HApps: Pax för att lira högerytter!
Kommentera

Wayne Gresky:
Det borde väll Paddan eller Frisco kunna styra upp. Ring Andreas på Giffarnas kansli och anmäl er.

Vi som var med i fjol hade skitkul.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Paddan/Huge: Lovar att FBK tar detta som fiasko. Tror ni själva att FBK hade räknat att kunna ramla ut i semin med en vinst bara? Tänk om, gör rätt...
Kommentera

Poffa: horava å blatny va bedrövliga...micke P kämpade å slet de lilla han va på isen ,öberg lika så!! jag vidhåller att öberg å micke p ska spela med sten i 3:linan
Kommentera

Berka: Blatny hade -3 idag av -3 möjliga.
Kommentera

Berka: Öberg -2.
Kommentera

Wayne Gresky: Trist
Kommentera

10 mål på tre förlustmatcher. Sex i bp och tre målvaktstavlor. Det är ju själva satan. Vi står upp bra, kämpar som djur, men marginalerna och omständigheterna är ändå inte på vår sida, trots ett par skitmål.
Kommentera

Wayne Gresky: Och de målen var verkligen Blatnys fel eller...
Horava gör INGEN nytta där ute. Och nåt fler klackmål gör han inte i denna serie. Han duger gott i en 4:e line. Morrison ser tung ut och platasr inte i 1:a linen. In med "Kiitos Kiitos" Kuusela där.

Frågan är dock om inte det här med 3 centrar & 4 forwardspar hämmar oss både offensivt och defensivt.

Sätt in en 4:e center och låt dom "brunka" så kan vi hålla kedjorna intakta.

Skröder - Susse - Kuusela
Döme - Svarten - Blatny
Öberg - Steen - Micke P
Horava - Hella - Morrison/Nilsson

Kommentera

Salle:

Har tänkt på det flera gånger, Justin och Skröder är skitdåliga nu när dom inte får spela med Susse hela tiden.
Kommentera

Nikki: Det är dumt att sära på Skröder och Sundström, man ser vad klen Susse är i närkampsspelet när andra inte brunkar åt honom. Sen kan man spela vilken idiot som helt som center i fjärde, Blantny kan ju knappast bli sämre i den rollen, kasta sen in Wargh som ytter, han gnuggar på helt ok som forward.
Kommentera

Wayne Gresky: Vi började vinna mot Timrå när Justin blev skadad (visst?) och börjar förlora mot HV när han kommer tillbaka. Skada Justin. :)
Kommentera

Nikki: Det är ju i princip omöjligt att bänka en kille med den CV:n också. Fan vilken sits vi är i. SALLE COME QUICK!
Kommentera

Wayne Gresky:

Kopierar det jag skrev på officiella:

Modos Tredjeperioder:

2007-03-21 19:00 MODO Hockey - HV 71 4 - 1 ( 2-0, 2-0, 0-1 )
2007-03-23 19:00 HV 71 - MODO Hockey 1 - 3 ( 0-1, 0-1, 1-1)
2007-03-25 17:00 MODO Hockey - HV 71 1 - 2 ( 1-0, 0-1, 0-1)
2007-03-27 19:00 HV 71 - MODO Hockey 4 - 3 ( 2-2, 0-1, 2-0)
2007-03-29 19:00 HV 71 - MODO Hockey 4 - 2 ( 2-1, 0-1, 2-0)

Totalt period 3: 0-1-4

Total målskillnad period 3: 1-7

De fyra sista matcherna har varit relativt jämna. Hur kommer det sig att HV 71 har dragit det längsta strået i princip varje tredjeperiod? Här är vad jag tror:

1. Krizan har börjat darra. Den här matchen kändes som match 4 mot Färjestad förra året, när Jonas Frögren smällde in pucken från mittzon, dvs hjärtat sitter i halsgropen så fort HV 71 skjuter.

2. Det saknas matchvinnare. Enström är en av få som tycks ha vinnarskalle.

3. Harald är dålig på coacha under matchens gång. Morrison och Skröder gjorde egentligen ingenting, trots att Skröder fick ett mål. Bättre att spela Susse med Döme och Kuusela, speciellt eftersom Svartvadet inte gjorde någon stormatch.

4. MoDo-sjukan, dvs att spelarna blir mer rädda för att förlora än sugna på att vinna.

Hur som haver så är detta knappast någonting nytt för gamla MoDo-fans. I de första semifinalerna kändes det annorlunda. Det kändes som att MoDo hade självförtroende och siktade in sig på finalspel direkt. Nu känner jag igen mitt favoritlag igen.

Kanske borde MoDo chansa och försöka ta ledningen med 4-0, så att inte samma panik uppstår i slutet gång på gång. Bevisligen så vinner de inte jämna matcher längre.
Kommentera

Puuuuhhh!!!!

Matchen stod och vägde vid 2-2 när
Krizan gör en Rembrant.Hv borde ha avgjort
i andra peridden då man skapade flera
klara målchanser.

Ännu en thriller på Lördag.
Kommentera

Bad_Brett: Jag säger som jag sa under kvarten i underläge 3-2 i matcher.... Detta gynnar modo! Modo varken kan eller vill spela som favoriter, de e bevisligen bättre att modo får spela under press.. Vi vinner ganska lätt på lördag å sen så har vi en jättechans på måndag!
Kommentera

Bad_Brett: Just nu är jag så sugen på nyförvärv och att slippa den här jävla ångesten och låga produktivitet på jobbet att jag nästan skulle dra en lättnadens suck om vi åker på spö på torsdag. Jag har slutat njuta av matcherna nu, det är bara ren och skär ångest slash frustration. Det är inte ens kul.

Jägermeister på lördag blir nog svårt att låta bli.
Kommentera

Bad_Brett:

4. MoDo-sjukan, dvs att spelarna blir mer rädda för att förlora än sugna på att vinna.

Det är ju rent BULL... Idag vill ju alla vinna mer än HV. Matchbilden i tredje är ju i princip bara MoDo förutom de två kontringarna som ger målen. Lite likadant var det ju i 1:a perioden till HV:s PP och bytet efter.

Den enda sjuka som vi måste bota är målsumpar-febern som härjar i laget lite då och då.

Ang 1:an & Krizan och darr. Hur Darrig var inte Ersberg idag... Tokmycket returer när MoDo väl sköt.

3:an kan jag dock hålla med om. Han är ingen vidare coach...

Kommentera

shinzawai: "spö på torsdag"???
Kommentera

Salle: Barnkalas med fiskdamm?
Kommentera

...och så här ser kvällens store spelare ut...
Kommentera

Salle: Äh lördag. Tre raka förluststrokes gör det där med rumskänslan.
Kommentera

Vilken crybabie Harlad Luckner är.Ta förlsuten som en
man och ta nu tag på Lördag.
Kommentera

Laban: crybabie, haha! kom du inte på nåt bättre?
Kommentera

Laban: Blir kul att höra hur du låter om Modo vinner på lördag du objektive, härliga, ödmjuka och välartade HV-supporter.
Kommentera

Laban: Vem är Harlad förresten? Och är en crybabie samma sak som en crybaby?
Kommentera

shinzawai:

Han är tränare och står och
lipar ien interjuv.J

ag är supporter och är inte
ansiktet utåt för min klubb.

Lite skillnad
Kommentera

Stavar som en kratta...
Kommentera

Laban: Han gör väl precis samma sak nu som Mårts gjorde efter de två inledande förlusterna.
Kommentera

Ha ha...han lät för bövelen som en treåring som
inte får nått lördagsgodis.Men Harald har ju alltid varit
en tjurig gubbe.
Kommentera

Laban: Men gå och snyt dig.
Kommentera

Varför är vi så sparsamma med avstängningar här? Ge barnet 5+MP.
Kommentera

Än är inget klart... hv måste vinna 1 till å de blir inte lätt för dom.. Modo har inte rosat marknaden i målskyttet men sen har man haft lite oflyt i avgörande moment.. de kommer att vända!!
Kommentera

Laban: Lät inte så när han var i HV.
Kommentera

Berka: Modo brukar av tradition följa upp bra matcher med dåliga och dåliga matcher med bra. Modo kommer att spela upp sig på lördag, frågan är om det räcker till vinst. HV har ju både Gud, domarna och marginalerna med sig.
Kommentera

shinzawai: på lördag räcker de ..men på måndag då måste vi vara mer kyliga när vi har målchanser om vi ska vinna!!
Kommentera

shinzawai:

Ta av dig skygglapparna ..

Nu studsar puckarna Hvs väg,men de första matcherna i denna
semifinalerie så studsade pucken Modo:s väg.Det brukar jämna ut sig.

Skyll inte på domaren för guds skull.

Vilka var det som fick spela FYRA raka PP i mittenperioden?

Vilka var det som blev inbjudna i matchen av Rönnmark
när han tar en horribel utvisning (S Pettersson) och Modo
gör 2-2.

Om det är någon ni skall skylla på så är det Karol Kristan han
får ta på sig minst 2 mål.

Nu match på Lördag.
Kommentera

Laban: "Skyll inte på domaren för guds skull"

Vilken bok och vers?
Kommentera

Laban: jo vi hade mer flyt än er match nr.2 sen vad dommarna beträffar så har ni haft klar fördel av de... 3 mål i förra begavs av tveksamma utvisningar .. klart de jämnar ut sig i längden så man ska inte skylla på de.. men på bortais e de tungt när allt går emot , å när sen hv e grym att utnytja sina pp känns de ännu tyngre. Nu e de natch på lördag å min gissning e att modo vinner med 6-2
Kommentera

Laban: Det var inget av lagen som fick fyra raka PP i mittenperioden, så du måste nog råkat sätta på skygglapparna av misstag när du läste matchstatistiken.
Kommentera

Äh, du räknar med den där utvisningen som HV fick i sista minuten av första perioden, märker jag nu. Skulle aldrig lagt bort glasögonen...

Nä, nu är det dags att dra stockar några timmar innan det är dags att kliva upp vid femtiden igen för transport mot Barnförvaringen...
Kommentera

Laban:

"Om det är någon ni skall skylla på så är det Karol Kristan han
får ta på sig minst 2 mål."

vem är Karol Kristan?
jag vet bara en "Karol" i elitserien men han heter Krizan i efternamn, och bara en "Kristan" men han heter Robert i förnamn...
Kommentera

Paddan: 5-tiden? Börjar inte tidsfördrivet 08:20?

För er som är vakna, Luleå's stolthet på TV2 nu: Staffan 'Vilse' Westerberg!
Kommentera

Berka: Nomatterwhat, på lördag har MODO och HV spelat flest antal hemmamatcher och haft mest publik av alla ES-lag i år, kommer endast slås av final-lagen! Klirr i kassan i vilket fall, roligare än spela mot Ungern.
Kommentera

zigge:

Inte bara spela mot Ungern, utan FÖRLORA mot Ungern, hur f-n kan man göra det?!?!?!
Kommentera

Paddan:

Fel av mig.Modo hade 3 raka PP i period 2.
Rätt skall vara rätt.
Kommentera

zigge: De enda possitiva med att åka ur e att få börja se/spekulera i vilka nyförvärv som kommer till modo.. Klart de e bra med klirr i kassan å de e bra bra
Kommentera

Gidde: "Inte bara spela mot Ungern, utan FÖRLORA mot Ungern, hur f-n kan man göra det?!?!?!"

För många hundar i laget?
Kommentera

« · 864729 · »