1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507172 inlägg · 4104 ämnen

DIF-Modo

« · 1644720 · » Till forumet

DIF-Modo

Förra matchen hade jag en bra känsla men den var ju skit värd

Nu tyvärr är det lite mer uppgivenhet

Hoppas grabbarna kan se allvaret och täppa till bakåt

Blir intressant att se Djuse i modotröjan

Kommentera

Sv: DIF-Modo
Ben Perrault: Suck och stön. Djurgården och Brynäs är våra två boogieteam den här säsongen. Jag köper helt och fullt att vi torskar alla matcher mot SAIK eller Frölunda, men Djurgården och Brynäs kan vi bara inte acceptera att bli nollade mot som matcherna sett ut!!!
Kommentera

J F K:

Nej det är fan vår tur att få något med oss i dessa matcher och stjäla vinsten. Tar gärna en skitig, ful och orättvis seger ikväll.

Kommentera

MODO Hockey (White)

4th Line
27. Öberg, Peter
14. Öhman, Victor
13. Nordgren, Niklas

57. Djuse, Emil

3rd Line
23. Nättinen, Joonas
26. Påhlsson, Samuel
11. Önerud, Simon

41. Hedman, Oscar
38. Torp, Nichlas

2nd Line
12. Olofsson, Victor
62. Hari, Janos
31. Possler, Gustav

3. Lehtivuori, Joonas
29. Persson, Dennis

1st Line
10. Skröder, Per-Åge
88. Nylander Altelius, William
51. Kempe, Adrian

77. Roche, Travis
5. Ahnelöv, Jonas

Goalies
37. Reideborn, Adam
30. Ullmark, Linus

Extra Players
87. Brashear, Donald  (RW)

Head Coach:  Forsberg, Anders Assistant Coach:  Alavaara, Jan-Axel
Kommentera

NuMo:

Nättinen gör ett riktigt bra pass och Torp gör mål.

Alla skall växa!

Kommentera

NuMo:

Med Torp i laget kommer vi inte sakna juniorerna under JVM. :)

Djuse såg bra ut under första bytet. Mycket energi och följsam i markeringsspelet.

Kommentera

S-vikaren: rätt ok försvarsspel, men Skröder får givetvis inte dutta sådär när vi varit under tryck länge.
Kommentera

S-vikaren:

Sen får vi problem i egen zon igen. Roche går på kropp ute vid hörnet men tittar på puck och sen så är han borta vilket skapar oreda i en halvminut.

Kommentera

NuMo: Men de fick bara vara i hörnen, vilket jag tycker är ett steg framåt.
Kommentera

J F K:

Jo, det gick ju bra och när de väl fick in pucken framför mål missade de den lika mycket som vi.

Fast just att vi har så svårt att övertygande vinna lösa puckar framför eget mål tycker jag är ett genomgående problem.

Dif sätter tryck å oss nu och i tidsnöd så fungerar inte våra uppspel speciellt bra. Jag känner att vi behöver få upp den knuten snart.

Kommentera

NuMo: 

Bra spel av Modo i det nummerära underläget, eller om DIF var ovanligt tama kanske.  Vi får direkt en chans att se det.

Kommentera

NuMo: Djurgården är ju riktigt riktigt dåliga i PP.
1a kedjan verkar kall?
Kommentera

Monno: “the definition of insanity is doing the same thing over and over and expecting different results.”

Angående Modos Powerplay...

Kommentera

Monno:

När 1:a kedjan inte producerar framåt är den inte mycket att ha. Är bedrövligt arbete i försvarszon, den enda som ser ut att försöka spela försvarsspel är Skröder. Kempe och Nylander ser bara ut att cirkulera runt och vänta på att pucken ska brytas så det går att kontra. Detta är något som tränarna måste ta tag i.

Kommentera

Sawchuk: en minut kvar i pp fasst det är svårt att börja köra pp direkt efter en period 
Kommentera

modomille:

Vi spelar ju aldrig back-back och försöker att få till direktskott i PP. Att inte spelarna lär sig att det alltid blir farligt ifall man slänger in en puck mot mål när man har folk där.

Kommentera

Rytter:fattar vad du menar dessutom förstår jag inte varför man har fem forwards i pp hari kan ju knappt skjuta spela ahnelöv-djuse i pp istället
Kommentera

modomille: Nylander är rätt medioker för tillfället. Oduglig defensivt, men han har inte ens fart framåt numera.
Kommentera

modomille: 1a kedjan är riktigt dålig idag...
Kommentera

J F K:

Känns som han har tankar på JVM och Toronto, eller så gick det för "lätt" i början. Det som stör mig är att han fuskar enormt i defensiven, spelet just nu kommer inte ens räcka till AHL för honom.

Kommentera

Monno:

Återigen 1:a kedjan som ligger bakom att vi hamnar 1min i egenzon och 1-1 hänger i luften.

Redigerad kommentar

Kommentera

Rytter: Nu saknar jag någon i båset som antingen kan bänka Nylander eller åtminstone säga åt honom på skarpen. Glider i en fart som inte ens en Brashear efter fyra minuter på isen skulle ha problem att hålla. Sedan står han bara framför mål och tittar.
Kommentera

J F K:

Han förtjänar samma behandling som Fiala fick av Johansson.

Kommentera

J F K:

Ser det inte ut som Brasher fått upp farten? Såg lustigt ut när han bara åkte rakt igenom med en djurgårdare på släptåg.

Redigerad kommentar

Kommentera

Brashear är ju fan inte så långsam ändå.

Förstod inte reglerna vid Icing dock.

Kommentera

Rytter:

Vi spelar faktiskt disciplinerat bra, lägger ofta sarg ut, eller lyfter utpucken ur egen zon.

Fast vi skulle behöva ett mål till innan djurgårde gör sitt. Vi vet ju att vi dippar när det andra laget gör mål och ofta kommer ett till i baken som ett brev på posten.

Redigerad kommentar

Kommentera

NuMo:

Jo överlag ser det bra ut. Bara 1:A kedjan som fuskar just nu.

Kommentera

Rytter:brashear äger fan hahah 
Kommentera

modomille: Bänka både Kempe och Nylander. Vad skickar man för djävla signaler när man tillåter dem att åka omkring som ett par primadonnor som inte behöver skita ned sig med hemjobb. Har vi ingen ledare alls i båset som ställer krav??????????
Kommentera

J F K:

Tur att det snart är JVM då. Kempes Icing med 12 sek kvar var snygg. Dessförinnan Nylanders pass i offensiv zon som gav en kontring.

Kommentera

J F K:

Tycker ändå det verkar som att deras speltid är mindre idag jämfört med tidigare. 

Om någon hade sagt till mig att Hari och Nättinen skulle vara bättre än Nylander så skulle jag garvat, men idag är det faktsikt så.

Kommentera

Patrik Källstr: 1:a kedjan behöver kanske ett mål för att vakna till och  börja producera igen 
Kommentera

modomille:

Problemet just nu är ju att dom bara jobbar för att göra mål och inte i försvarsspelet. Och när dom inte producerar framåt är dom ganska mediokra. Vi behöver ju inte ens göra ett mål till så länge vi inte släpper in något.

Kommentera

Rytter:

ja jävlar vilken fart han hade där. Trodde jag hade kommit åt snabbspolningsknappen. Vore kul om vi kunde leda med några mål någon match så man får se honom mer.

Kommentera

såg jag 5 skott av modo efter 2 perioder?

Kommentera

Ben Perrault:aa det gjorde du
Kommentera

modomille:

NYLLET!

Det var fan på tiden.

Kommentera

NuMo:

Men va fan vilken fart, trodde han hade brutit benet idag. Tack för den!

Kommentera

Rytter: Fan. Alltså, jag unnar verkligen inte Nylander det där målet. Så djävla urusel attityd han visat idag och sedan gör han mål på en rejäl målvaktstavla.

Bänka honom och Kempe nu.Skicka signaler till de andra. Nu visar ledning en djävla arrogans som accepterar beteendet.

Kommentera

modomille:nylander vaknade till nu!! mål
Kommentera

J F K:

Nog unnar jag honom målet, att han spelar som han gör är ju en ledarfråga enligt mig.

Kommentera

NuMo: Det är väl klart att han själv har ett ansvar!!! Visst är det en ledarfråga, men det yttersta ansvaret har ju Nylander själv. Tror du att Hasse Jonsson uppträtt sådär oavsett vilken tränare han haft?
Kommentera

NuMo:

Sant. Dock är det lite typiskt att den med sämst inställning idag får sätta den, men det visar bara vilka spets egenskaper han har. Synd bara att han inte kan jobba lika hårt hemmåt som framåt.

Fan nu är det jobbigt igen. Men satan så vackert mål!!!

Kommentera

J F K hur fick han in den!! ullmark borde tagit den herre gud 
Kommentera

J F K:

Jag tänker inte gå i polemik med dina bestämda uppfattning i frågan, men jag har min.

Pelle Bäckman hade aldrig låtit någon maska sig genom en match.

Tyvärr fick jag rätt i att släpper vi in ett mål så kan vi lika gärna ge dem ett till på en gång.

Redigerad kommentar

Kommentera

NuMo: Och så var det dags för Torps vanliga misstag. Ullmark köper korv också, men han trodde nog att han kunde lita på att Torp skulle ta den där
Kommentera

J F K:för hellvete mål igen fan*!!!
Kommentera

Mjo, så kan det gå!
Kommentera

Ja man kan inte annat en att skratta åt årets lag. 
Kommentera

Cyklob:

Det där är nog fan inte mål... Tyvärr får man nästan säga då Modo inte förtjänar vinst.

Fan va gött, det var mål!

Redigerad kommentar

Kommentera

« · 1644720 · »