1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

515032 inlägg · 4114 ämnen

Direktkval till SHL 2015/2016

« · 1666956 · » Till forumet

Sv: Direktkval till SHL 2015/2016

NuMo:

Jävla smolenak, han gör exakt samma som senast, stöter och missar. Lärde hna sig inte av sin bänkning senast.

Kommentera

modomille: Det där var uselt av Reideborn. Han måste gå ut och bli stor.
Kommentera

NuMo:aa.
Kommentera

modomille:

Nordgren blir bättre ju mer konstruktiva hans kamrater blir.

Kommentera

modomille: Jag tror att Emil blir bra, men att han inte platsar riktigt nu. Han har aldrig spelat med modo och får väldigt svårt att bli lika virrig i egen zon som våra andra forwards.
Kommentera

Rytter:flanagan skulle säkert ha producerat i shl om han fick spela med bättre spelare typ hossa och haataja har tyckt att dom borde ha parat ihop dom Men emil har producerat 34 poäng i allsvenskan blott 21 år och han är en komplett center så rankar han högre upp nu emil är ingen frälsare men han  är en frälsare till hossa och haataja på allsvensk nivå och långsiktigt i shl.

Redigerad kommentar

Kommentera

NuMo:

Femman där dödade matchen.

Kommentera

J F K:

Det gick ju jäklagt fort att förlora den här matchen också.

Kommentera

modomille:

Du tror alltså inte Flanagan skulle producerat i allsvenskan? Petterson är ingen frälsare för oss.

Kommentera

J F K: Varför går våra backar så djävulskt brett? Nu har de spelat sig i zon i fem mot fyra flera gånger och blivit hur fria som helst.
Kommentera

J F K:

Vilket jävla skott Gulas har alltså!

Kommentera

modomille:

Olofsson i framförallt PP jag helst vill ha tillbaka.

Tror att Västerås går upp i SHL och etablerar sig där igen!

Kommentera

Rytter:matchserie mot ett allsvenskt lag är inte shl, emil är en första center i allsvenskan men inte i shl fasst han skulle kunna bli.
Kommentera

modomille: Tror inte vi kommer att använda honom.
Ska Skröder ta en femma får han gärna göra det på ett bättre sätt än en spearing. Fast jämför man det med armbågar i huvudet och hopptackling mitt i ansiktet kändes det väldigt ofarligt.
Kommentera

modomille:

Och att Petersson duger i SHL det vet du?

Kommentera

Patrik Källstr:visst hade varit roligt men det är viktigare att vi får petterson för vi har ingen spelfördelande center,flanagan duger inte.
Kommentera

Patrik Källstr:

Jaha vi åkte på en 5:a där i slutet, det missade jag.

Kommentera

modomille:

Själv hade jag faktiskt ändå hoppats på att Timrå tagit sig till play off.

Kommentera

Sven Tuta:oj märkte inte det ska börja göra det.
Kommentera

Sven Tuta: Har ingen aning, fråga den som bytte tråd.
Kommentera

Rytter: Varför skriver vi inte i rätt tråd?
Kommentera

Rytter:tror det vita hästen (3-0) och almtuna (2-1) leder också så det är nog kört för timrå det var detta jag hade hoppats på.
Kommentera

Ser tufft ut för Timrå att nå till playoff plats efter 1 period, betyder det att vi får se Pettersson i Modo nästa match?
Kommentera

Starkt av Kempe att bryta ner Salmela när han får börja i underläge med en arm runt nacken.
Kommentera

NuMo:bra kempe!
Kommentera

modomille: Ser man på fan Kempe.
Kommentera

Bra Kempe!

Kommentera

J F K:

Håller med. Nu gjorde ju Kempe mål härom matchen. Han har en enorm fysisk potential och rundar ju ofta sista back för att kunna utmana mot mål och det var ju så han gjorde mål.

Men om sanningen skall fram så blev det ju mål den gången mest pga att han missade. Målvakten var bortlurad, det var öppet mål och Kempe var nästan framme vid mållinjen. Skottet däremot var på väg utanför, men studsade på den lurade målvakten och in.

Salmela var nyss ingen match för det fysiska praktexemplet Kempe. :)

Redigerad kommentar

Kommentera

NuMo:den här kommentatorn är ju yr nanting när han ska prata om statestik han sa att hari inte hade gjort mål på 20 matcher hari gjorde mål senast mot luleå.
Kommentera

J F K:

Modo har gjort en tvärtomresa.  I stället för att jobba in grundspelet ju längre säsongen gått så har man i stället tappat det ju längre säsongen gått.

Tränarbytet innebar ju en uppriktning, men ännu sämre poängutfall. På slutet så verkar förvirringen vara enorm.

Kommentera

NuMo: Jag upplever att Hari och Kempe inte ens tror att de kan göra mål.

Hur kan Torp tro att han ska kunna dribbla flera spelare framför eget mål? Killen spelar som om han vore dum i huvudet på riktigt och tränarna verkar acceptera det. Undrar egentligen vem som är mest korkad?
Kommentera

NuMo: växlade in lite. Smolenak glömmer helt bort sin kille i egen zon. Nästa byte räknar man också fel så två forwards tar samma back.
Kommentera

J F K:

Hari blir fri, (om det nu var han?) men väljer att inte avsluta. Den killen kan få svårt att bli pappa så svårt han har att få in den. Måste i alla fall stöta och böka lite.

Redigerad kommentar

Kommentera

J F K:

Men detta är inte ens nära bottennappet senast. Vi är iaf tuffare framför mål och hjälper varndra bättre i egenzon idg, även fast det ser ängsligt ut som det brukar göra för ett lag utan självförtroende. Har ju faktiskt skapat några fina lägen nu.

Kommentera

Jamenfan! Där lyckades han ju referera till Frölunda liks förbannat.

Kommentera

ULTIMAVICI: Orkar inte ens se matchen. Det spel man såg i första perioden sist får mig inte att vilja förstöra en lördagkväll.
Kommentera

ULTIMAVICI:fint spel där synd att inte ahnelöv fick gör mål
Kommentera

Rytter: Klart man alltid kan väga olika situationer och konstatera vad man tycker är värst, dock måste laget klara basic hockey mot ett AS lag om några veckor.. 2 pass och friläge ska inte få ske.
Kommentera

ULTIMAVICI:

Tar hellre att vi släpper in ett sådant där mål jämfört med det veka försvarsspelet framför eget mål mot vf som ledde till att vi släppte in flera mål.

Kommentera

modomille: Kan vi inte iaf försöka få till spelet lite inför kvalet... Öppen gata efter 4 minuter.
Kommentera

J F K: håller med först nästa säsong kan dom platsa i truppen kanske,vill att Modo ska hämta hem Erik nyström han är en jätte talang men han har aldrig riktigt fått chansen.
Kommentera

hanzon: Lukas och Jesper är lite klena och behöver nog en rejäl försäsongsträning för att på allvar platsa i SHL. Dessutom är de inte tillräckligt bra defensivt ännu.
Det oroar mig faktiskt. Skellefteå orkar matcha in Aho, men vi utbildar/tränar intinte våra juniortoppar bra nog.
Kommentera

hanzon: lukas och jesper lindgren från j20 är väldigt intressanta backar jesper fick stort beröm när han spelade en träningsmatch innan säsongen var mot skellefteå tror jag.
Kommentera

Oscar Hedman är väl en som måste upp flera snäpp, tror bestämt att han är inne på de flesta baklängesmålen. Jag skulle hellre se Lucas Ekeståhl Jonsson från J20 Super Elite han är den som prodcurear mest poäng där.
Kommentera

Monno: adam vaktar kassen idag igen dom vill kanske vila ullmark eller så gör dom det för att han inte ska bli skadad.
Kommentera

Amitiel: SSK har väl gått ungefär så åt skogen det bara kan gå.
Kommentera

Sven Tuta:
Rögle har även öst in och sa väl i någon intervju någonstans som jag inte minns just nu att går dom inte upp skulle dom behöva sänka budgeten med runt 40% dom 2 närmsta säsongerna.

Och tro det eller ej men även AIK har satsat mer än dom hade råd med och har ju redan slagit fel för dom.
Kommentera

Sven Tuta: hossa har väl inte levererat för att han inte har nån duglig center bredvid sig men det kan ju vara andra saker också.
Kommentera

supertr?tt: Klart ni klarar er! Vad är det, lag nr 4 ni kommer få möta i bäst av 7? Känns bara som att det är Malmö som kan ge er en match sett till laget de har, tror dock inte att de räcker till heller. Kämpa på och fortsätt låna ut bra spelare till oss nästa säsong med :)
Kommentera

« · 1666956 · »