J F K:
Förutsatt att alla Timråspelare som kommer tillbaka kan vara med på Tisdag. Skulle man våga prova att kasta ut Påhlsson på en kant med enbart defensiva uppgifter och täcka upp för en kreativare center, sedan sätter man in Pettersson som center och sedan låta Hossa (eller Haataja) gå på andra kanten. Då kanske vi får någon som kan lägga upp för Hossa eller Haataja så dom får puckar att jobba med.
J F K:
Tycker han blandat. Gjort några riktigt bra matcher sedan riktiga bottennapp. Hittar han bara en stabil nivå kan vi ha nytta av honom. Är ju en modern rörlig back som kan bli en bra SHL spelare.
Jämför man stats så har båda gjort lika många matcher, bägge gjort 12p, Carlsson är -7 och Roche -11.
Jag vill ha in Carslsson i sista två matcherna och ge honom chansen där, spelar han bra så får Roche stå åt sidan. Det är så lika mellan dessa två och när Roche inte har någon uppsida i PP där han skulle vara bra så tar jag hellre Albin pga rörligheten och att han inte uppträder så jävla nonchalant.
hanzon:
Blir intressant att se. Har sett honom för lite för att uttala mig. Ser gärna att man ger honom chansen i de två avslutande matcherna, för att se vad han står och vad han kan bidra med.
Även Carlsson bör få chansen att visa upp sig för att se ifall han kan konkurera ut Roche.
S-vikaren:
Instämmer helt! Det är precis den åsikten jag framfört här tidigare.
Redigerad kommentar
Nikki Nio:håller med vill att pp uppställningarna ska se ut så här i kvalet.
smolenak,hossa,haataja,emil och roche
emil och roche får vara spelfördelare tror roche kan göra mer poäng mot svagare lag iaf på papperet.
hari,olofsson,nordgren,ahnelöv och carlson
hari,olofsson och carlson spelade med varandra under hösten och gjorde det bra.
Nikki Nio:
Ok. Men det gör inget. Å ena sidan var ha inte värd målet eftersom han missade. Men å andra sidan var förarbetet som var hans eget så jävla starkt att jag unnade honom det. men nog tycker jag att det var Kempe, inget snack om saken.
Rytter: Förra gången vi var i kvalserien var det Susse som räddade oss. Vi har ingen i hans klass i det här laget, Fan, det här laget hade förlorat 10/10 mot det vi hade då.
Och då blev vi tvåa efter Växjö.
Det här känns inte bra....
modomille:
Han hoppade väl en del fram och tillbaka.
Jag är nöjd om han får några minuter i PP där han har spetskvalitet till skillnad från nästan alla andra i Modo.
supertr?tt:
Skicklighet betyder mindre ifall man inte klarar av att använda den i pressande lägen. Vi måste få igång de etablarade spelarna och få dom att gilla läget. Spelare som Hossa, Smolenak, Haataja, Skröder för att ta några exempel som varit med om viktiga matcher under karriären måste in och leda laget från första matchen, det är nyckeln till att ta hem ett kvalspel.
Håller med angående Donald, ser hellre att han har extraplatsen i båset än Olofsson som vissa nämner. Han kan kanske få spelarna att slappna av och pusha dom. Det är viktigare än att ha en 20-åring med bra skott med i truppen.
Rytter:
Kempe har en poäng på sina senaste 20 matcher (en andraassist) och är -10. Att han ens är påtänkt för istid i dagsläget är "hål i huvudet".
Nikki Nio: Är inte säker vad som är rätt i kvalserien, skicklighet eller kämpa/arbetskapacitet. Gissar att vi har högre skicklighet på spelarna vem vi än möter men det spelar det någon roll om man inte jobbar hårdare än motståndet?
Lite skäms jag över detta. Jag vill ha hit 87 igen. Möter vi ett fysiskt starkt lag kan han vara bra att ha.
Möter vi ett lag med EN lysande spelare vill jag att man tar bort han första matchen. Kör över honom varenda byte. För mig finns det inga regler nu för hur vi ska hålla oss kvar.
Nikki Nio:
Just övertro på juniorer är det som gör att vi denna säsong är där vi är.
Kempe klarar spelet i 5 mot 5 betydligt bättre än vad Olofsson visat, vi ska inte bänka honom i ett kval. Vore hål i huvudet att ta bort en speedig/stark spelare som kan gå på genombrott, speciellt när vi möter ett på pappret svagare motstånd.
Det är endast Petersson och Carlsson från Timrå som jag ser som aktuella för spel.
Olofsson skulle nog må bäst av att slutföra i J20 för att sedan satsa mot nästa år. Men jag har gärna fel och att han går in direkt och blir vår mål och poängkung i kvalet.
Rytter:
Har ingen aning om hur mycket han spelat i Timrå eller i vilka situationer tyvärr, men jag är mer intresserad av vad han har gjort i SHL med Modo än dessa matcher med Timrå.
Modo har två killar med riktiga kanonskott, det är Hossa och Olofsson. Slöseri att bänka en av dessa.
Jag tycker att både Pettersson och Olofsson kan få istid. Det ena utesluter inte det andra. Olofsson tar med lätthet Öbergs plats som 13e och får hoppa in vid PP medan Pettersson kan förpassa Kempe till läktaren tills vidare.
Nikki Nio:
Ska han ha speltid hos oss när han inte lyckats att leverera i Timrå nu på slutet? Varken i PP eller i 5 mot 5.
Olofsson är inte nyckeln till vårt PP, bra skyttar har vi ett par av. Det är en playmaker som saknas. Vi har inte råd att ha massor med extra spelare i matchtruppen som ska ta upp en plats och inte duger i 5 mot 5. Ser hellre att den extra platsen går till Pettersson så kan vi testa honom i PP. Han har ju iaf levererat i allsvenskan och är den typ av spelare vi saknar. Sedan om han håller återstår att se.
Nej olofsson får gärna avsluta säsongen i J20 för mig, för att sedan jobba hårt och bli etablerad till nästa säsong.
Konstigt att Öhman går in i allsvenskan och gör 5p på 8 matcher, medan olofsson ligger på 2p på 8 matcher.
Nikki Nio:
Det är faktiskt lite oroande med kommentarerna kring Olofsson från Timrå håll.
Att han haft svårt att komma till rätt i SHL, speciellt i 5 mot 5 har varit tydligt. Hans poäng och styrka har varit straffarna och i PP, men i övrigt i 5 mot 5 har han inte varit bra.
Jag trodde att han skulle vara betydligt mer synlig i allsvenskan i 5 mot 5 och få mer utrymme där än i SHL. Frågan är vart han står egentligen, han har många bra attribut men ifall han inte klarar närkampsspelet så kommer han inte bli något på hög nivå.
Han är ju ung fortarande så tiden för utveckling finns, men detta är det han behöver jobba på. Han kommer inte vara nyckeln för oss i ett kvalspel i år iaf.
Rip Kirby:
Vi vet vad Olofsson kan sedan tidigare.
Pettersson ökar konkurrensen på centersidan och det är enbart positivt.
Nikki Nio: Vill inte komma som nån olycksbådare men både Olofsson och Pettersson har varit relativt osynliga. V.O känns svag i närkampsspelet i t.ex PP och kommer sällan till skott, där han väl ska ha en av sina styrkor. Ganska enkel att plocka bort.
Pettersson har ända sen övergången till MoDo blev klar varit högst medelmåttig och varit långt ifrån den nivå han visade upp tidigare under säsongen. Kanske att han fortfarande är ung och att ojämnheten ibland blir övertydlig eller att just MoDotransfern spökat till det lite för honom. Fokus här och nu (med Timrå) eller fokus (när det nu skulle bli dags?) på SHL-spel med MoDo?
Redigerad kommentar
Nu kommer Pettersson och Olofsson hem från Timrå. Kempe får se upp om han ska ha nån speltid...
Frågan är hur vi optimerar kedjorna inför kvalet? Tycker exempelvis att en kille som Olofsson måste gå in på 13 forwards enbart på grund av skottet. Larvigt att bänka ett sånt vapen. Possler och Kempe är iskalla. Bänken?
NuMo:
Jävla smolenak, han gör exakt samma som senast, stöter och missar. Lärde hna sig inte av sin bänkning senast.
modomille:
Nordgren blir bättre ju mer konstruktiva hans kamrater blir.
Redigerad kommentar
J F K:
Det gick ju jäklagt fort att förlora den här matchen också.
modomille:
Du tror alltså inte Flanagan skulle producerat i allsvenskan? Petterson är ingen frälsare för oss.
modomille:
Olofsson i framförallt PP jag helst vill ha tillbaka.
Tror att Västerås går upp i SHL och etablerar sig där igen!