1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

515149 inlägg · 4114 ämnen

Direktkval till SHL 2015/2016

« · 1672132 · » Till forumet

Sv: Direktkval till SHL 2015/2016
1:30 kvar och publiken börjar lämna i Leksand, haha. 4-3 Malmö :)
Kommentera

leo:dom ändrade första målet till björn svensson.
Kommentera

leo: Nej, Björn Svensson gjorde det första.
Kommentera

Himelfarb gör ett hattrick, haha. Rätt åt Leksand som dom behandlade honom.
Kommentera

J F K: Mm, Låt Leksand svettas lite :)
Kommentera

jå1:Jag såg inte det komma efter 2-0, men kul:)
Kommentera

Snipan: Ah, var väl Svensson som petade in den i gröten framför mål? Intressant 3e, tycker Malmö är minst lika bra som Leksand 5 mot 5
Kommentera

2-2 i Leksand efter 2 perioder och Malmö behöver inte ursäkta sig för det. Himelfarb noterad för båda målen, men jag tyckte det såg ut som om Björn Svensson gjorde det första.
Kommentera

hanzon: Viasat visar två matcher per omgång varav en går i TV10 & Viasat Hockey (Modo på torsdag) och en enbart i Viasat Hockey (Modo imorgon).

S24 visar den matchen Viasat väljer bort per omgång, de visar VIK - Rögle första två omgångarna då Viasat valt de andra två matcherna.

Viasat sänder bägge matchserierna när/om någon blivit färdigspelad.

Riktigt bra med Viasat Hockey då de sänder i HD, har bra sändningar, kommentatorer/experter och ofta intressanta reportage.

TV10 är ju samma sak men utan HD (iaf från ComHem?)

S24 är bara tragiskt, vi får hoppas vi inte hamnar där fler än någon enstaka gång.

Info i länktips.

Kommentera

Zappaholic: Det känns som om Leksand ändå är numret större än Malmö. Det Leksand som de sista tio omgångarna faktiskt var sämre än oss...
Kommentera

hanzon: Lycka till i kvalet. Tror och hoppas ni hänger kvar!!
Kommentera

hanzon:

Modo hade tur (ovanligt ? )  som inte fick Malmö  , säger jag bara

Kommentera

hanzon: Viasat typ Hockey fast TV10 på Torsdag plus match fyra. PPv vete fan, jag tror det är Viaplay som gäller.
Kommentera

Visa Modos matcher på TV, isåfall vilka kanaler?
Kommentera

S-vikaren: samma sak här hahaha jag hoppas att spelarna ska tycka att det är roligt att spela igen oavsett om det är kvalspel då spelar spelarna sin bästa hockey.

Redigerad kommentar

Kommentera

Är det något fel på mig, som gladligen inväntar kvalspelet? Jag har en oerhörd positiv känsla inför kvalet. Jag tror det blir kul. Hoppas spelarna inte har samma känsla som mig.

Kommentera

Vargher85: Ska ju inte kunna rubba "stora starka" modo. Då vill det nog faan till att man platsar spelare som torp och kempe. Ingen spelare i modo har överpresterat vilket tyder på dåligt sammansatt ledarskap och förmedling av budskapet. Torp har likt en trevlig fyllhund stått för länge i baren och kempe har glidit runt i samma lokal och sett bra ut. Nu gäller det att se till att torp nyktrar till samt att kempes appearance på isen inte bara är snyggt utan ger resultat. En generell känsla när det gäller denna matchserie ..inte riktat motVargher85

Redigerad kommentar

Kommentera

Snoop:Jag "avskydde" Timrå när dom var i shl men saknaden är stor, fy fanken vad jag saknar snacket inför ett derby och framförallt alla gliringar! :)
Kommentera

Monno: Finns ppv? Jag har googlat men gått bet.
Kommentera

leo: Möjligen kan Vita Hästen ta någon match i serien, men över sju matcher så ska de inte kunna rubba er.

Visst kan man tycka uppriktigt illa om Modo när vi möts, men jag vill absolut inte att ni ska åka ur SHL. Framtida slag om Västernorrland ska spelas i landets högsta liga, inte i Allsvenskan.

Kommentera

Snoop: Tack, Stort av "lillebror" att skriva så.
Kommentera

Vita Hästen alltså. Vi ska vinna. Vi kommer att vinna. Vägrar tro något annat. Inget snack om vilket lag som har den bättre truppen. Så länge vi har arbetsmoralen så ska det vara en lätt resa.
Kommentera

Vita hästen måste bara blivit det bästa alternativet, löven i derby hade varit trevligt men då blir det mycket annat som spelar in oxo, Malmö känns alltid svåra och rögle på bortaplan är inte roliga

Det här måste vi klara annars är det värre än katastrof

Kommentera

Snoop: Jo, det var roliga med "derbyn".
Kommentera

Snoop: Sen måste man bara tillägga, hur mycket man än vill hata er med derbyn osv osv...jag älskar foppa, när ja tänker på honom då blire alltid ett riktigt WOOW ! hans highlights på youtube och vad han gjort för sina lag och för svensk ishockey...osså när han så stolt står och säger att det här modohjärtat försvinner ALDRIG oavsett vars ja bor, de är mäktigt riktigt mäktigt och nåt som ja förstår kittlar i er alla modoiter...och de ska det göra också !! Håller man på Modo har man faktiskt aldrig något att skämmas över....ni har bidragit till väldigt mycket i svensk ihockey, må vara tikare och hade aldrig kunnat skriva detta när ja var tonåring, ni vet kanske hur det är...hoppas vi ses isamma serie (SHL) i framtiden så vi får hata er igen ;) ;)
Kommentera

Vita Hästen är ett bra lag absolut, bättre än oss rätt tydlligt och EP som e hos er nu har nog rätt bra koll osså lär nog svarten surra med våra representanter, över 7 matcher ska ni inte ha några problem med killar som Hossa,Haataja och smolle osv...så länge dom inte fullständigt bajsar på sig av stundens allvar så är det lugnt att ni spelar SHL hockey nästa år också, lycka till från en tikare och från lillebror ! Kör på för västernorrländsk hockey !
Kommentera

Carl Lejonkräk: CZ.
Kommentera

Monno: Nån som scoutat Hästen, vad har de i så fall för profiler?
Kommentera

Gusse:Nu jävlars ska vi bara göra råvaror till Gustavskorven. Har vägarna förbi och ska bara se matchen på onsdag. Hoppas bara Modo är lika laddad som jag.

Kommentera

Gusse: Leksands kedja med Ritola och Ryno håller riktigt hög klass.
Alsenfelt har kvalrutin och kommer nog va grym. Backarna ska även dom vara bättre.
Nä utan mental kollaps ska Leksand ta Malmö över 7 matcher.

Ungefär som att vi ska ta Hästen om vi inte får mental kollaps.
Nyckeln mot hästen blir att Hossa och CO kan dyrka upp dunder defensiven.
Vårt dåliga PP kan bli kostsamt...
Kommentera

Carl Lejonkräk:Yes. Malmö - Leksand, hade varit kul med Mora också med Leksand seger som utgång. Fördelen nu är att vilka som än vinner där är det bra för ligan. Hoppas på Västerås i serien mot Rögle. Rögle har jonglerat runt i skiktet under lång tid men visat att de inte etablerar sig, Västerås får gärna en chans för min del. Malmö - Leksand kvittar nästan som sagt, synd de möter varandra. Leksand - Björklöven hade varit perfekt med Leksand som segrare och lite hockey tryck i Umeå som lyfter löven lite framöver. 

Kommentera

McFire: Jag blir inte förvånad om Malmö slår ut Leksand nu. Himelfarb, kickad två gånger från Leksand får nu en hyffsad chans till revanch.
Kommentera

McFire: Malmö vann
Kommentera

helt sjuk avslutning, tänk om Mora kvitterat och sedan löven som tagit ut målvakten släppt in ett och därmed tappa platsen, bara pgà det målet, hahaha, sjukt.
Kommentera

kvitterar Mora så kan de dock ändå ta det i förlängningen. Malmö dock borta då.
Kommentera

löven tar dock ut målvakten och går för det. 3 min kvar.
Kommentera

timeout Mora, 3:30 kvar. Samtidigt gör löven ett mål som påverkar det hela, Mora går inte om dem vid mål nu.
Kommentera

undra om Morà fattar hur nära de är? 1 mål så går de oM Malmö och Björklöven, 3 min kvar..
Kommentera

Rögle-Burkölen 3-0 och bara en halv period kvar.
Hästen-Bofors 4-1 och bara 13 minuter kvar.

I detta nu är det alltså redan klart.

Det blir MooDoo mot Vita Hästen i bäst av sju matcher om en plats i SHL 2015-16.

Det känns som en bra motståndare jämfört med alternativen. Efter Karlskornas avancemang räcker det med nya sensationer  i Elitserien SHL. Nu måste klassiska hockey lag bli kvar.

Den här motståndaren galopperar ni ner! Hoppas jag!

Kommentera

Carl Lejonkräk: Ja som sagt även om Malmö inte varit bra på slutet så känns hästen som en bättre motståndare. Ska inte sticka under stolen med att jag inte sett vh. Tycker du har en viktig poäng i detta med publik samt spelarmaterial. Tänk att möta malmö och torska första matchen och sen åka ner till Malmö. .huvva.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Nu får Hästen chans till revanch. Dom kanske inte har glömt när Rögle föll ihop 1990 och Modo vände mot Rögle. Där tappade VH sin Elitserieplats i sista sekunden.
Kommentera

Bad_Brett: Ja Malmö har i alla fall många riktigt bra hockeyspelare och en stor publik. Vita Hästen har .... Niklas Czernecki.
Kommentera

Carl Lejonkräk:

Detta är ju nästan för bra för att vara sant. Har en olustig känsla i magen av att Vita Hästen kommer bli ett nytt Väsby. Men likväl är det en drömmotståndare.

Ännu roligare blir det ifall Leksand får Malmö.

Kommentera

McFire: Det var väldigt nära Mora ett tag. Ingen anledning för dig att vara spydig bara för att jag påpekade det.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Grattis blixten. Det blir inte BIK Karlskoga då?
Kommentera

J F K: Hästen har vänt och Mora ligger under, ni får Hästen.
Kommentera

Steken84: Med bra arbetsmoral ska det väl vara faan om man inte ska vinna hyfsat lätt mot Vita Hästen. Men jag kommer vara nervös tills det är klart.
Kommentera

Där var det klart i stort sett. Vita hästen måste förlora med några puckar och Mora vinna med några puckar om det inte ska bli vita hästen
Kommentera

Carl Lejonkräk: Fast det känns verkligen inte sannolikt.
Kommentera

J F K: Kan bli Mora för er
Kommentera

« · 1672132 · »