Jesper Samuelsson om Ullmark:
I kedjan med Anton Brehmer och Robin Dahlström satte han Modoförsvaret i sysselsättning. De 4 637 i hallen vädrade mål, men Ullmark höll tätt.
– Han har haft tur. Vi ser mycket nät. Han är inte så tät. Vi ska överlista honom.
haha ödmjuka lirare dom har i det där laget. Det räcker tydligen inte att spika igen två matcher på rad.
Amitiel:
Att bedöma Petterssons förmåga som center i en topplina i SHL efter två matcher mot Vita Hästen känns onekligen naivt.
hanzon:
Jag köper hans förklarning till vis del och håller med att det ska vara utvisning om det händer som dom beskriver men anser att det som dom beskriver stämmer inte med vad som händer.
Dom säger att han trycker ner målvakten så den förlorar balansen, det är en ytterst lätt touch som knappt tar, han trycker inte och målvakten förlorar inte balansen och det kommer även inget skott och eller är nära att komma ett skott när det händer.
Redigerad kommentar
J F K:
Löjligt, det ska isf vara typ 2-3 utvisningar per match med den där nivån.
Rytter:
En blivande första center men behöver nog lite mer erfarenhet och tyngd / muskler men kommer funka bra som andra center till dess att han är redo.
tjern:
Jag tycker att bägge är korrekta, men då kan man inte släppa den i andra heller. Det är situationen i andra som är feldömd.
Rytter:
Yttligare en lika som man blundade för i första.
Redigerad kommentar
tjern:
Jaha där hittade vi en tripping, men när Pettersson åkte på en exakt lika i andra så hände inget. Fattar att perra var förbannad då.
Blake:
Nej vi har inte hittat den förstacenter vi saknar, däremot en perfekt center för andrakedjan har vi hittat. Jag vill nog att vi söker en riktig topp till förstakedjan istället för att chansa med Pettersson som är oprövad över en hel säsong.
Amitiel:
Typ så, nästan så att jävla sören letade den. Han vill väl ha i sitt CV att han fått ta en utvisning på Donald.
Rytter:
Måste ju tänka på vinddraget från Brashear också, målvakten kommer säkert bli undersökt i periodpaus för att kolla så han inte fick inre blödning :)
Redigerad kommentar
Sven Tuta:
Haha det där måste någon skaffa ett klipp på och skicka till peter andersson, jag vill ha det som instruktionsvideo för goaltender interference.
J F K:
Nej du har rätt. Det är främst i uppspelsfasen eller när vi slarvar och har pucken under kontroll som leder till att hästen har chanser.
Nu när vi har ledningen borde vi vara kyligare, bara lyfta ut ifall vi inte har bra lägen. Värdera situationerna bättre.