1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

503365 inlägg · 4098 ämnen

Djurgården - MoDo 110917

« · 1402224 · » Till forumet

Sv: Djurgården - MoDo 110917
Bittesehr: Snygg rubriksättning.
Kommentera

Lite kommentarer från the Mayor efter matchen.
Kommentera

Lumber Jack: Ja samtidigt som man då får jämföra med vad som kan bli tillgängligt när NHL-klubbarna valt klart. Sedan är det ju inte bara att titta på lönechecken och säga om en spelare är värd den eller inte. En spelare som blir tungan på vågen mellan en kvalserieplats och en slutspelsplats är ju väldigt mycket värd även om den inte sprutar in poäng i förhållande till sin lön.
Kommentera

Lumber Jack:

Absolut, men jag är övertygad om att det går att få in bättre spelare för de pengarna.

Men nu struntar vi i det och njuter av segern istället. Jag måste säga att det var länge sedan jag kände såhär. Visst har MoDo vunnit stort många gånger, men i regel har det handlat om 2-3 snabba mål i powerplay och sedan har resten av matchen varit en transportsträcka.

Idag var det kamp och målchanser i ett högt tempo i 60 minuter. Djurgården grymt mycket tur och det känns som att tidigare upplagor av MoDo hade vikit ner sig. Men idag fortsätter de att kämpa på samma sätt och till slut ger det utdelning.

Hoppas bara att man orkar fortsätta på detta sätt, för i sådana fall kan det bli riktigt bra. Jag är oerhört lycklig över att få se MoDo prestera riktigt bra hockey igen.
Kommentera

Lumber Jack: Absolut, det jag menar är som sagt att det han visat hittils, inte är bra nog.
Jag tycker att han, konstigt nog sett trött och seg ut? Bilden jag har av honom sedan innan är väldigt annorlunda. Men som sagt bättre idag, liksom resten av laget :)
Kommentera

McFire:  Han anslöt sent till truppen och han har spelat upp sig bara sedan i torsdags. Domen får fällas i ett senare skede, han måste fålite tid på sig att visa vad han går för.

Kommentera

yngwie: Haha, snacka om samma tankar.. :)
Kommentera

Sawchuk: Jag håller som sagt med ang Hannula, 300 000 i månaden och man ska vara "nöjd" med det han presterat hittils? Naturligtvis inte.
Bättre idag än senast, bara hoppas att han fortsätter förbättras. Annars bör och är det nog tack och hej i oktober.
Kommentera

Verkar vara bra stämning på spelarbussen. Var ett jävla liv i bakgrunden när jag pratade med farsan. Meyer tycker att tacklingen var helt okej, men "a little low".
Kommentera

Sawchuk:

Sen har Boork rätt i det han sa i dag. Man ska ha högre krav på en spelare som har högre lön.

Hannula är en dyr spelare. Man ska kunna kräva betydligt mer av han än vad han gjort dessa matcher. Jag tror inte han kommer få förlängt, frågan är om han ens vill det själv.
Kommentera

Frisco:

Jag respekterar Bad Brett som skribent här på forumet, ofta har han bra åsikter och vågar skriva precis vad han tycker och känner vare sig det är bra eller anus. Just i Hannula fallet tycker vi olika, men som vanligt är det jag som har rätt ;)
Kommentera

En kort intervju med Tellan efter matchen.

Schysst passning till DIF-klacken. :-)
Kommentera

Poffa: Så är det alltid. Det är det som är så skrämmande. I de ämnen man kan hittar man fel hela tiden. Hur många felaktigheter köper man rakt av när man läser sånt man inte vet något om?
Kommentera

Wayne Gresky: Bra om han är tillbaka snabbare. Men det är uppenbart hur lite skribenterna egentligen vet. Det blir tydligt när man ser att han blev skadad i torsdagens elitseriepremiär mot AIK.
Kommentera

På tal om Dick, har någon postat det text-tv skriver?

"Axelsson kan spela redan på lördag

Modos nyförvärv Dick Axelsson kan vara
tillbaka på isen tidigare än väntat. I
torsdagens elitseriepremiär skadade
han sitt ena knä när han åkte på en
tuff tackling av AIK:s Patrik Nemeth.

Enligt de första prognoserna såg han
ut att missa upp till tre veckor. Nu
ser uppehållet ut att bli betydligt
kortare än så.

-Jag tror att jag kommer att spela
redan på lördag, säger Axelsson till
SVT Sport. I dagens bortamatch mot
Djurgården ersätts Axelsson av 17-
årige tränarsonen Henrik Samuelsson."
Kommentera

Frisco: Jag tror att Hardy bara ville visa upp sina fina babyblå armbågslappar.

Bara en Hård man kan bära såna där utan att bli hånad.
Kommentera

Poffa: Kan bara instämma, killen har ju gått och blivit en fullgod Elitseriespelare över sommaren som det verkar.

Alltså, tar inte Nyström Samuelssons plats när Dick är tillbaks så är det ju någonting som är fel.
Kommentera

Presskonferensen efter matchen.
Kommentera

Poffa: Vi har fått en köttline som verkligen kan pressa ner motståndarna mot kortsargen. Mycket trevligt.
Kommentera

Lumber Jack: Hedman, ja. Den killen verkar ha hittat balansen i sitt spel. Mycket tror jag är tack vare att han fått mer fart under skridskorna. Han är inte lika sen i tacklingarna, vilket gör att motståndarna inte hinner börja flytta sig utan får smällen direkt.

Han och KFop har varit de två bästa spelarna sett över båda matcherna.

Kommentera

Frisco: Allt är, som någon så påpassligt konstaterade vid Dif-AIK-kravallerna ifjol, Anton Hedmans fel.
Kommentera

Frisco:

Dracula?
Kommentera

Frisco:

Hitta syndabockar? Ge dig. Jag har skrivit ett långt inlägg där jag tokhyllar hela laget. Sedan måste jag få tycka att Hannula såg blek ut och att Samuelsson Jr. får på tok för mycket istid kontra vad han uträttar på isen. Sawchuk tycker annorlunda. Det är därför man har ett diskussionsforum, just för att kunna diskutera såväl individuella insatser som laginsatsen.
Kommentera

Sawchuk: Det är tråkigt att en del bara försöker hitta enskilda spelare som "syndabockar". Men det har ju varit så här inne i flera år. Jag har aldrig förstått vitsen med det.

Kommentera

Petey21: Den där koftan med babyblå lappar på armbågarna var en riktig styggelse.
Kommentera

Petey21: När de lagade koftan kunde de väl gjort det med lappar i passande färg.

Kommentera

Bad_Brett:

Hannula tappade väldigt få puckar på offensiva blå, Han vann väl dessutom 6-7 närkamper i rad i bytena då Modo avgjorde matchen.

Han vann tillbaka pucken från DIF två gånger i offensiva zonen då Andersson gjorde 2-1 målet.
Kommentera

Frisco: Helt klart vinner MoDo även stilpoäng i båset denna kväll. Uffe har en snygg kostym och slips, och Hardy en kofta med lappar på armbågarna.
Kommentera

Sitter här och njuter efter vinsten mot DIF. Jag hade inga förhoppningar alls och magkänslan i morse sa 7-0 till DIF. Jag är glad att jag hade så fel.

De flesta har kommenterat det mesta redan, men jag vill delta i hyllningskören för Erik Nyström. Vilken match han gör. Bland de absolut bästa bland forwards och klart bästa junior. Hans passning till Anderssons 2-1 och arbetet innan det målet är det högsta klass på.

Kommentera

Sawchuk:

Hannula tappade flera puckar på offensiva blå, någonting jag är allergisk mot. Han, Schemp och Samuelsson var värst på den fronten. Schremp jobbade dock oftast ikapp och redde ut situationerna.

Dessutom förlorade Hannula en rad närkamper och närkampsspelet ska väl ändå vara hans starka sida?
Kommentera

Gustafsson: fan vilken klockren pärla..skönt att se
Kommentera

Lumber Jack: Tänkte mer, håååll om mig, släpp inte taget om mig.
Kommentera

Frisco: Huvud, axlar, knä och krokodiltår.
Kommentera

Satan, livet leker. Jag skrek vid varje närkamp, för helvete fortsätt så här. Mosa vidare! Jag minns Döme och Blatny.....Grym jävla prestation grabbar i 08-land!!
Kommentera

Bad_Brett:

" Det mesta är positivt, men det är trist att Hannula spelar så dåligt. Jag är väldigt glad att kontraktet bara är på 12 matcher."

Vi kan inte ha sett samma match. Hannula löste massa saker på ett smart sätt både med och utan puck. Han tog ett stort defensivt ansvar utan puck och var med och dödade matchen i tredje perioden då han Nyström och Andersson rullade upp DIF ordentligt flera gånger.
Kommentera

Bad_Brett:

Jag skriver under på det.

Fan va kul att Modo spelade så bra, spec borta mot Djurkyrkogården.
Kommentera

Bad_Brett: Vi verkar se ungefär samma saker måste jag säga. Samuelsson fortsatt på tok för mycket speltid och Hannula väldigt medioker. Bägge två ser märkligt sega ut, även om ingen av dem var lika bedrövliga som senast. Ahnelöv är jag dock inte speciellt imponerad av ännu, Lehtivouri riktigt bra. 4e linan med Hedman - kfop - Westin gör en grym match.

Summa summarum: Skitsamma, vi vann? :)
Kommentera

Berka:

Jaha, då får jag äta upp min hatt. Eller kanske tjugo. Dumstruten är på sedan en halvtimme tillbaka.

MoDo gör en helt strålande match. Det var högt tempo hela matchen, massvis av chanser och konstant kämpaglöd.

Tellqvist ger svar på tal och ser helt plötsligt väldigt stabil ut. Skönt att se.

Tollefsen, Meyer och Pöck är giganter i försvaret. Lehtivouri gör en grym insats både offensivt och defensivt. Hersley lär inte få många minuter om Westin fortsätter såhär bra. Till och med Ahnelöv stod för en stabil insats.

Forwards då? Sundström ser ut att vara pånyttfödd. Hela förstakedjan ser ut att ha en enerig som inte har funnits där på flera år.

Schremp visar återigen goda intentioner och jobbade bra i försvaret. Madsens styrning var en riktig läckerbit. Samuelsson får alldeles för mycket speltid, även om han såg bättre ut idag.

Hedman, K-Fop, Andersson och Westin gör stabila insatser. Det stora utropstecknet är emellertid Erik Nyström, som återigen stod för en strålande insats.

Det mesta är positivt, men det är trist att Hannula spelar så dåligt. Jag är väldigt glad att kontraktet bara är på 12 matcher.
Kommentera

Berka:

Du skämtar nu va? Annars så är det århundradets självmål.

Det är ju precis så det brukar se ut här inne så du gör nog bäst i att dra igen käften din lallare.
Kommentera

Simmalugnt: Har du klämt dig???
Som ni går an, avskeda, sparka, slå osv. Finns ingen supporterskara som är mer negg och våldsbenägen än eran!!
Ständigt regnigt i eran bok.

Skärp dig för fan
Kommentera

Gustafsson: Den enda som riskerar skada är väl linjedomarn som ser ut att vara nära att bli slicad av skridskorna.
Kommentera

73Sjöbba: dagisbeteende
Kommentera

Berka: Min pappa är starkare än din.
Kommentera

Berka:

Ja, det är pinsamt att det om än bara för en match ska behöva låta i Timråboken som Modoboken låter säsong in och säsong ut.

Redigerad kommentar

Kommentera

NuMo: Timrå är bäst, domaren rånar dom på 3 pinnar, alla i hela världen förstår inte att Timrå borde vinna alla matcher, Timrå har jämt otur och Peter Öberg spelade utan halskydd....
Kommentera

bisterfinnen: Haha!
Och i den här boken så skyller man en 5-0 förlust på jetlaggade domare.
Kommentera

NuMo: Fast vi vann ändå.
Kommentera

Berka: Hahaha! Stolpe ut.
Kommentera

« · 1402224 · »