Gbg:
MoDo viker nästan alltid ner sig när det gäller. Det var därför SM-guldet 2007 kom så oväntat.
NuMo:
Jag tror dock att Luleå kan ge Växjö en ordentlig match.
Axelsson är skrämmande dålig. Man kommer två mot en. Han kan ta eget avslut, men han väljer att göra ett totalt slappt vijelöst pass i stället som inte är i närheten att lyckas.
Bad_Brett: Utvisningen på Axelsson var ju inte ens en utvisning, han tacklar ju sargen och nuddar ju knappt Kempe.
Men spelet ser allmänt sett rätt bedrövligt ut i egen zon, man slarvar bort pucken och nästan ger bort den mest hela tiden. Sluta kladda med pucken och spela enkelt.
Vem är förresten Töllefsen? Något sent nyförvärv?
Snipan:
Vi verkar alla vara rätt överens om saker idag, vad betyder det egentligen :D
Sawchuk:
Båda utvisningarna är helt idiotiska. Publiken sätter bra press på domarna och vid båda tillfällena var det uppenbart att utvisningar låg i luften.
Axelsson, varför spelar han? Jag förstår inte. Han tillför ju ingenting, framförallt inte i såhär intensiva matcher.
Redigerad kommentar
Lumber Jack: Håller med. Man har svårt att klara av difs checking, man blir stressade.
I BP nu så missade man att rensa ut tre-fyra gånger trots att man hade bra läge, vilket understryker att man är stressad.
yngwie:Tsss våran sång i bastun på jobbet efter en heldag på fjället slår allt ;)
Poffa:
Inget slår ändå när Liverpoolfansen sjunger "You'll Never Walk Alone".
Redigerad kommentar
Frisco: Texten till denna fanns på en sjuuukt stor plansch i Celtic-Store när jag var där.
When I see you Celtic, I go out of my head
I just can't get enough, I just can't get enough
All the things you do to me, and all the things you say
I just can't get enough, I just can't get enough
We slip and slide and we fall in love and I just can't seem to get enough
oh doo doo do do do doo doo..
Frisco:klappa baktakt är det senaste ;)
så inför kvällen då? , tror inte modo tar dif ikväll tyvärr, sen har växjö aik utan viktor i målet så tyvärr tror jag växjö tar hem de, vilket gör att allt kommer att avgöras i sista omgången!
Redigerad kommentar
Frisco:
I will sacrifice my body for the team. I will always choose grit over flash, substance over style.
I will work, and sweat, and suffer, so that come game time my team can shine!
I am a MODO hockeyplayer
Frisco: Ja nu blickar vi framåt. När det gäller Brynäs så får vi trösta oss med att de kommer att tappa ett antal tongivande spelare och antagligen husera i botten igen nästa säsong. Det ska bli skönt,
Hovet har ju varit vår favoritarena den här säsongen. Vi har tom varit bättre där än i Eon. Förstaperioden blir högintressant. Djurgården är seriens bästa hemmalag i förstaperioder, MoDo är klart bästa bortalaget i förstaperioder. DIF är däremot seriens sämsta hemmalag i tredjeperioder, tom sämre än Timrå. Tyvärr är MoDo ganska mediokra både i andra och tredjeperioder på bortaplan.