1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507197 inlägg · 4105 ämnen

Djurgården - MoDo 6/12 2004

466973 · » Till forumet

Sv: Djurgården - MoDo 6/12 2004
audiblegiraffe: Äh, jag har ångrat mig...jag skyller allt på de fruktansvärt fula diarréfärgade kavajerna som tränarna har på sig i båset. Dessutom så verkar det ju heller inte som att det är någon direkt fighterinställning i avbytarbåset, utan där hängs det bara med huvudena och suckas djupt, tungt och länge. Möjligtvis att man tittar lite bistert genom luggen och skrapar lite försiktigt med foten i båsgolvet.
Kommentera

Paddan: Tja. Visserligen. Men jag tycker verkligen inte Lärking har nåt med den här förlusten att göra. Något är uppenbarligen fel i MODOs lag eftersom det saknas inställning. Det känns bara löjligt att se Janne Öberg försöka hålla i pucken i foppamanér för att slå en passning han inte ens vet finns.

Sen har vi dåliga backar. Vi hade behövt ett par klassbackar istället för dussinlirare

Timander är 6e el 7e back i NHL och Pierre Hedin platsar inte ens. Och de ska väl vara två bästa tillsammans med "Hans the horrible" som Pittsburgh fansen så fint kallade honom. Timander förstår jag uppenbarligen inte varför han får så mycket istid i powerplay eftersom han saknar spelsinne.
Kommentera

Paddan:

Men. Då borde det väl vara tre mål som är Lärkings fel? Alltså spelade vi egentligen oavgjort i den här matchen.
Kommentera

knaskamilla: Tja, det kan man ju tycka. Men det är ju, som floskeln lyder, domarn som dömer.
Kommentera

Paddan:

Hmm. Ska det inte vara utvisning då?
Kommentera

knaskamilla: Salo blir omkulldragen av DIF-spelaren som kliver in vid ena stolpen. Därför som Thoresen, eller vem det nu var, så enkelt kan lägga in pucken.
Kommentera

Kan någon som såg matchen tala om vad som hände vid 3-1-målet? Ramlade Salo omkull bara sådär, liksom?
Kommentera

knaskamilla: Vilken underbar match, Zakke fick ju hålla nollan i Globen! Dessutom måste jag säga att Lärking är en riktigt sympatisk kille...
Kommentera

AM:

Pilotjävel.
Kommentera

knaskamilla: Jag tror att dom flög, så ska vi skylla på nån så är det piloten.
Kommentera

AM:

Har vi slutat skylla på busschauffören?
Kommentera

mok: Är det inte sant så säg.
Kommentera

Salle: Ja, vi förtränger att MoDos backar är ute o cyklar.
Kommentera

AM: Utan 4-1 så hade det aldrig blivit 5-1. Den hade nog platsat på Aftonbladets floskeltoppen :)
Kommentera

AM: Vi gör det enkelt för oss och skyller alla målen på Lärking. ;-)
Kommentera

Salle: Utan 4-1 hade det aldrig blivit 5-1, så två mål är lärkings fel...
Kommentera

rättelse: självkart heter pp-tränare B.Drövligt och inget annat
Kommentera

knaskamilla: Jag anklagar Lärking för ett av målen iallafall. Solklarare tripping på Weinis i anfallzon går det väl inte att hitta. Om Lärking blåst där hade aldrig Ekman(-jäveln) kommit fri, Salo räddat, drällt returen och en framstörtande DIFis kunnat hänga in den.

Sen har MoDo som vanligt haft B.Rövligt som pp-tränare igen. När dom får 5mot3 så drar dom ner pucktempot till INGENTING och krymper spelet så DIF stillastående kan täcka alla passningsvägar och några till...

Sen önskar jag nog att Turco hade stått trots allt. Bjurling hade flytet här i 2:a perioden.
Kommentera

knaskamilla:
Du verkar inte missa något då, med MoDo ögon sett :-)
Kommentera

Jag kan i alla fall inte anklagas för den här förlusten (om det nu blir en sådan)! Jag lyssnar inte ens på matchen.
Kommentera

audiblegiraffe: Jo jag har ju inte sett den matchen så jag ha ingen aning hur dom spelar. Bara skojade lite :)
Kommentera

mok: Jag förstår inte din frågeställning.
Kommentera

mok: Salo var grym i första perioden och ska inte lastas för målen i andra. Snyggt mål av Damgaard att dänga in pucken i eget mål. Är han mutad?
Kommentera

NuMo: Du mena laget med Foppa i spetsen kan vara dåligt?? :)
Kommentera

mok: Det har inte med honom att göra i alla fall.
Kommentera

audiblegiraffe: Hahaha! Ankan pratar som att Lärking kommer att få svårt att kompensera ikapp sig. Man ska nog inte förvänta sig så många fler rätta bedömningar resten av matchen.
Kommentera

NuMo: Salo står idag misstänker jag :)
Kommentera

NuMo: Det här är nog det sämsta jag någonsin har sett. Tafatt spel i J18 hockeyn i egen zon är inget i jämfört med det här.
Kommentera

Hafsiga diagonalpassningar i mittzon i stället för att lägga djupt. Nu har man glömt bort att man är världens sämsta bästa lag igen.
Kommentera

Salle:
Kanske dags att börja värva några toppbackar, det blir inte kul i slutspelet annars. Bara att erkänna att NHL-förvärven på backsidan inte håller då ligan blivit så tuff.
Kommentera

Modoante: Ett snygg pass över hela banan från Timmys klubba (minsann) och ett snabbt välplacerat av Weinis. Synd bara att MoDos försvar är virrigare än kvinnor på en mellandagsrea.
Kommentera

Paddan: Modo tar ledningen 0-1 wenis
Kommentera

Martin S: Har en känsla att det är DIF som förlorade mest på de där sjuklingarna ;)
Kommentera

Icing-Ove: Turco och Muir är båda sjuka och ingen av dom spelar kvällens match. Gå in i rösta i dagens radiofråga. modohockey.se, välj multimedia/webbradio.
Kommentera

MODO Hockey
Goalkeepers 30. ZAJKOWSKI, Mikael
35. SALO, Tommy

1st Line 3. TIMANDER, Mattias 7. DAMGAARD, Jesper
21. FORSBERG, Peter 39. SVARTVADET, Per 13. WEINHANDL, Mattias

2nd Line 6. ENSTRÖM, Tobias 33. HEDIN, Pierre
12. SEDIN, Daniel 20. SEDIN, Henrik 27. STEEN, Alexander

3rd Line 8. HEDMAN, Oscar 5. JONSSON, Hans
22. LINDSTRÖM, Joakim 40. GÄSTRIN, Magnus 18. ÖBERG, Peter

4th Line 32. VIKLUND, Tobias
4. ÖBERG, Jan 29. GREEN, Morten

Kommentar: Muir, Salle & Warg borta. Om man tolkar line-upen och Kents tidigare kommentar så innebär det att Janne Öberg "straffas" i en hjälp-fjärdekedja. Förstår mig inte på detta då han har varit skitbra de senaste matcherna om ni frågar mig.
Kommentera

Muiren borta i MODO.
Kommentera

Salle: På difhockey.se finns Turco med i laguppställningen, så det är väl någon feltryckning eller så...
Kommentera

Line-ups från Swehockey:

Djurgårdens IF
Goalkeepers 39. BJURLING, Björn
30. WANHAINEN, Rolf

1st Line 44. BOYLE, Dan 4. KRONWALL, Staffan
3. EKMAN, Nils 17. NILSON, Marcus 18. KOLLAR, Tomas

2nd Line 15. ODUYA, Johnny 26. STRÖMBERG, Mika
20. EKLUND, Christian 25. JOHANSSON, Mikael 41. THORESEN, Patrick

3rd Line 37. FRANZÉN, Rikard 34. TJÄRNQVIST, Daniel
91. CZERKAWSKI, Mariusz 14. RUDSLÄTT, Daniel 19. ÖLVESTAD, Jimmie

4th Line 6. PETTERSSON, Ronnie
23. BREMBERG, Fredrik 36. KRISTOFFERSSON, Marcus

Kommentar: Ingen Turco?!?!
Kommentera

Han kör nog, för det är "ju bara att köra på" som bekant...
Kommentera

AM:

Har aldrig förstått varöfr stockholmsdomare skall få döma ett stockholmslag

egentligen borde de väl inte det eller???
Kommentera

Frisco: Kvällens servitris med praktikanter

LÄRKING, Christer

LJUNGQVIST, Mikael

LYTH, Peter
Kommentera

Djurgården - MoDo 6/12 2004
MODO Hockey mot Djurgården (direktsändning i Canal plus):
Målvakt:
35 Tommy Salo
(30 Mikael Zajkowski).

Backar:
7 Jesper Damgaard,
3 Mattias Timander

33 Pierre Hedin,
2 Bryan Muir

5 Hans Jonsson,
6 Tobias Enström

8 Oscar Hedman.

Forwards:
13 Mattias Weinhandl,
39 Per Svartvadet,
21 Peter Forsberg

12 Daniel Sedin,
20 Henrik Sedin,
27 Alexander Steen

18 Peter Öberg,
40 Magnus Gästrin,
22 Joakim Lindström

4 Jan Öberg,
29 Morten Green.

Kommentar
MODO Hockey spelar på måndag kväll mot Djurgården för tredje gången i höst. Så här långt har MODO bara gjort ett mål (Daniel Sedin) mot stockholmarna, dessutom bara tagit en poäng.

- Förhoppningsvis blir det ändring på det nu, säger Kent Forsberg, coachen. Men tipset är att det blir en ny tillknäppt match mot Djurgården, precis som det varit i de två tidigare.
I Globen blev det 2-1 till DIF sedan Nils Ekman avgjort på straff i förlängningen. I Kempehallen vann DIF med 2-0, det andra målet inslaget i tom kasse.

- Som tur är får jag tillbaka båda tvillingarna Sedin i kväll, säger Forsberg. De behövs verkligen och såg bra ut på träningen söndag förmiddag.
Senast i länsderbyt mot Timrå fick MODO avsluta matchen med bara åtta forwards sedan Peter Öberg utgått på grund av skada. Öberg är, liksom Sedins, åter i kväll.

- Jag kommer att spela på tre formationer, men med ett ytterforwardspar som avlastar emellanåt, säger Kent Forsberg. Mot Djurgården nu hoppas jag att vi får till det över hela banan. Försvarsspelet har sett bra ut de senaste matcherna.

Efter tre matcher som båsöppnare är det en spelsugen Tommy Salo som ställer sig i MODO- målet igen.
- Zajkowski har varit lysande, men nu är det dags för Salo igen, säger Forsberg. Jag är mycket tillfreds med att ha två så bra målvakter.

Noterbart om laget

Lars Jansson (knä), Fredrik Warg (brutet revben) och Andreas Salomonsson (knä) är ur spel.
Kommentera

466973 · »