1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507217 inlägg · 4105 ämnen

Djurgården - MoDo 6/12 2004

« · 466174 Till forumet

Djurgården - MoDo 6/12 2004
MODO Hockey mot Djurgården (direktsändning i Canal plus):
Målvakt:
35 Tommy Salo
(30 Mikael Zajkowski).

Backar:
7 Jesper Damgaard,
3 Mattias Timander

33 Pierre Hedin,
2 Bryan Muir

5 Hans Jonsson,
6 Tobias Enström

8 Oscar Hedman.

Forwards:
13 Mattias Weinhandl,
39 Per Svartvadet,
21 Peter Forsberg

12 Daniel Sedin,
20 Henrik Sedin,
27 Alexander Steen

18 Peter Öberg,
40 Magnus Gästrin,
22 Joakim Lindström

4 Jan Öberg,
29 Morten Green.

Kommentar
MODO Hockey spelar på måndag kväll mot Djurgården för tredje gången i höst. Så här långt har MODO bara gjort ett mål (Daniel Sedin) mot stockholmarna, dessutom bara tagit en poäng.

- Förhoppningsvis blir det ändring på det nu, säger Kent Forsberg, coachen. Men tipset är att det blir en ny tillknäppt match mot Djurgården, precis som det varit i de två tidigare.
I Globen blev det 2-1 till DIF sedan Nils Ekman avgjort på straff i förlängningen. I Kempehallen vann DIF med 2-0, det andra målet inslaget i tom kasse.

- Som tur är får jag tillbaka båda tvillingarna Sedin i kväll, säger Forsberg. De behövs verkligen och såg bra ut på träningen söndag förmiddag.
Senast i länsderbyt mot Timrå fick MODO avsluta matchen med bara åtta forwards sedan Peter Öberg utgått på grund av skada. Öberg är, liksom Sedins, åter i kväll.

- Jag kommer att spela på tre formationer, men med ett ytterforwardspar som avlastar emellanåt, säger Kent Forsberg. Mot Djurgården nu hoppas jag att vi får till det över hela banan. Försvarsspelet har sett bra ut de senaste matcherna.

Efter tre matcher som båsöppnare är det en spelsugen Tommy Salo som ställer sig i MODO- målet igen.
- Zajkowski har varit lysande, men nu är det dags för Salo igen, säger Forsberg. Jag är mycket tillfreds med att ha två så bra målvakter.

Noterbart om laget

Lars Jansson (knä), Fredrik Warg (brutet revben) och Andreas Salomonsson (knä) är ur spel.
Kommentera

« · 466174