1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

513233 inlägg · 4113 ämnen

Djurgården - MODO Hockey 2007-11-24

« · 944212 · » Till forumet

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2007-11-24
Berka: ´
Han får väl pröva att vaska om i kedjorna och in med Forsberg som får röja runt, kanske redan efter denna paus.
Kommentera

Berka: sån här match går det inte att ha så höga förväntningar på. Vi saknar 4 landslagmän, då är man inte så kaxig i dagens elitserie.
Kommentera

Icing-Ove: jo.. bra iofs att de unga får speltid..de kan vara viktigt i ett slutspel...
Kommentera

spud: nä jag vet å de e trist att så många bra spelare sammtidigt ska vara skadade
Kommentera

Herregud... utvisnigar utvisningar...
Kommentera

Berka: Den gode morgan släpper inte något över bron.
Kommentera

spud: Hahaha =)
Kommentera

Berka: ja och superfjantiga sådana. Att Edwin Frylén inte kan hålla i klubban 2 ggr kan ju inte Werna & P.Öberg rå för.

Att sedan hela DIF och halva Hovet buar då pucken går ut i spelarbåset visar på hockeykultur.

Ett litet steg framåt jämfört med 1:a perren dock.
Lite rakare på mål men ändå känns det som om det inte blir farligt.
Kommentera

Salle: vi e ju starka i 3:e så.. hoppas kanman ju.. får inte förlora för mycket nu för då blir de svårt att ta igen i tabellen
Kommentera

Salle: Visst hade modo fler chanser i andra perren men tror nog man bjöd på fler chanser också. Känns lite som att modo inte kan bygga något eget spel utan måste ha hawaiispel för att få till chanser (förutom första 4 i andra perioden).

Dags för ett tiggarbrev till Tore där vi ber om 7 mille till att handla spelare för.
Nu blåser man väl upp det lite extra. Men hur länge är det tills vi får tillbaka någon? Svarten är väl tillbaka så fort gumman fött. Men finns det några datum satta för Susse, Timmy och Petro?

Kommentera

Tolsa tar pucken, dribblar, hamnar i hörnet, blir av med pucken, Djurgården kontrar..
Tolsa tar pucken, dribblar, hamnar i hörnet, blir av med pucken, Djurgården kontrar..
Tolsa tar pucken, dribblar, hamnar i hörnet, blir av med pucken, hakar, utvisning Tolsa.
Kommentera

MorganaLefaey: Ja susse e väll tillbaka efter juluppehållet räknar man med iaf. 7 mille våre fint.. då e de bara att ringa teemu seelane eller hur f_n de stavas
Kommentera

shinzawai: stackars tolsa ;)
Kommentera

Sätt in en terminator fot på foppa och stuva in honom i 4e linan så har vi åtminstone en till hyfsad offensiv kraft.
Kommentera

spud: Eller bara såga bort foten så slipper han ha ont
Kommentera

Grattis modo!! kanske dags att ge upp å åka hem nu! vila uppsig ist.
Kommentera

Focka 8:an, 19, 13 och 35. Helvetet vad denna säsong ser ut att bli en lång jävla tandvärk, skador eller inte.
Kommentera

J-18 glänser lite mot luleå iaf, och j20 ska ju upp i ringen lite senare, hoppet får läggas till dem.
Kommentera

shinzawai: Heja, 3-1. Du suger fortfarande Hedman, din jävla bajskorv.
Kommentera

MorganaLefaey: Susse är väl borta fram till nästa uppehåll, Timmy är jag osäker på men Petro borde väl vara på gång snart igen eftersom han faktiskt var "nära" att spela senaste hemmamatchen, men ströks i sista stund?
Kommentera

ZZZzzz underhållningsvärde 0
Kommentera

shinzawai: Focka fyra spelare i en redan tunn trupp? In med vilka då? Kanske ?, ?, ? och ?, och även ? på backplats eftersom man är en back kort ända sedan 38 försvann.

Panikvärva Jussi Kaskasniemi, Sergei Afromov och Chris Bailey från diverse b-ligor nere i något alpland? Eller vad göra för att ersätta numerären som försvinner vid fockandet?
Kommentera

Petey21: Har Warg klivit av?
Kommentera

Petey21: Vi kan ju inte ersätta med spelare som inte tillför något, då äre bättre att göra så bra vi kan med det matereal vi har tillgängligt och sen komma igen när vi är fullt lag.

Hade det varit tillåtet att ta in spelare för kortare tid skulle ju det vara en möjlighet, men vilka lånar ut sådana spelare nu?
Kommentera

Petey21:

Det finns bra en sak att göra - sparka busschauffören!
Kommentera

STRAFF? FÖR VADDÅ?
Kommentera

Petey21: Man får väl focka så fort man kan ersätta. Men tillräckligt bra för att spela i ett topplag är de inte.
Kommentera

JAAAAAAAAAAA kanon..
Kommentera

morgan tycks inte ha någon fritid. Han fantiserar fritt på jobbet.

Nu menar jag inte att detta har med utgången att göra, men han bröt verkligen trenden att modo haft hyffsade domare på slutet.
Kommentera

shinzawai: Djurgårdaren hade väl redan tappat pucken när hasse kom in och Xcheckade han. Man blir inte bara less på spelarna som spelar som krattor utan även på domaren. Var inte allt för svårt att trycka på stänga av knappen på tv'n idag. Fin statistik man har efter uppehållet och värre lär det bli när matchen mot Timrå spelats.
Kommentera

MorganaLefaey: Det var inte hakning från V Hedman, det var inte något från Hasse som egentligen bara tacklar Djurgårdaren som gör att denne tappar pucken i dragningen. Jag har bara sett en klar utvisning idag, det var en interference på en djurgårdare.

Nä fy fan, nu vill jag bara gömma mig till nästa uppehåll.
Kommentera

MorganaLefaey: de glada e väll att tik åker på stryk hemma idag.. men som modo spelar nu så tror jag tyvärr tik kör över oss hemma
Kommentera

Upprepar, har ngn sett Warg i tredje perioden?
Kommentera

Berka: Bryr mig faktiskt inte vad Timrå får för resultat för tillfället. Vi har så klara problem själva så irritation och glädje mm räcker bara för vårt lag.
Kommentera

shinzawai: warg e bänkad eller skadad
Kommentera

shinzawai: Har inte sett till han. Men om han bara varit så dålig så man inte lagt märke till han eller om han klivir av vet jag inte. Nu lär jag inte få reda på det själv då jag stängt av dumburken.
Kommentera

MorganaLefaey: Herreguud nu måste modo få tillbaka lite spelare... fan dom kan ju inte spela hockey... gaaaaa
Kommentera

Nä nu ska jag bada med brödrosten.. herå!
Kommentera

Suck och återigen Suck, när ska modos ledning förstå att man måste agera och göra något. Detta håller inte. Jag vill inte skrika ut att det är kris men man måste endå börja agera för detta kommer fortsätta så här om inget händer.

Kommentera

Cyklob: Va ska vi göra då? Ska vi värva 3-4 spelare nu? Sen eftersom reglerna är sådan att man måste behålla dem till slutspelet är över kommer det ju kosta en hel del.

Låna? Visst, men vilka jävlar lånar ut högklassiga es spelare i detta skede på säsongen? Svälj för fan, och inse att vi får torsk ett par matcher på grund av skadade spelare.
Kommentera

spud: Så du menar på fullaste allvar att du hellre sliter ut spelarna och väntar in dom skadade ?, se fan på hur det gick för timrå i fjol. Det håller inte att slita ut laget sedan gör det inte saken bättre att Modo verkar ju inte tala riktig sanning om skadorna speciellt då det gäller Timander, först var det dag till dag sedan ryggskott och nu är det tydligen diskbråck som någon skrev.
Kommentera

spud: det håller inte att förklara bort förlusterna med att säga att vi vi har spelare borta,.Det håller inte. Även om vi har några nyckelspelare borta så ska inte laget behöva falla ihop som dom gör nu.
Kommentera

Cyklob: Visst är det så. Det går inte att agera lika huvudlöst som hyndorna ifjol. Om inte värvning så ge fler juniorer speltid för avlastning. Men det vänder nog vad det gäller folk. Perra och Molinder är ju tillbaka på måndag, kanske nån till.

Lite märkligt att vi är i toppform och går som tåget. Sedan blir det ett meningslöst landslagsuppehåll och vi har varken spelare eller spel kvar. Avgå förbundet!
Kommentera

Cyklob: Så du menar att vi ska ta in 3-4? spelare som kostar modo 250-300k i månaden? 5-6 miljoner för att vi ska vinna några lunk matcher..

Jag ser hellre att vi fyller på dessa matcher med lämpliga juniorer, men idag har vi ju lite otur med att j20 spelar viktig match också.
Kommentera

Lumber Jack: du är ju fan sjuk i huvet du !
Kommentera

Modoante: tappar man ryggraden blir det effekter. Det borde du nog förstå.
Kommentera

Snoop: Du har något i tassen.
Kommentera

Snoop: Utveckla.
Kommentera

Lumber Jack: du kallar oss i Timrå för hyndor, och jag blir lack och tycker du är sjuk i huvet, enkelt.
Kommentera

Snoop: Ok, jag trodde du skulle slå på stort och komma något vettigt. Men det kanske var förmycket begärt.
Kommentera

« · 944212 · »