1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507743 inlägg · 4105 ämnen

Djurgården - MODO Hockey 2008-02-14

« · 982965 Till forumet

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2008-02-14
Poffa:

Annars så skulle det faktiskt funka med just 19 imorgon också! ;-)
Kommentera

Poffa:

Vad ska du till 19 och göra?
Kommentera

scim, Frisco & knas: I morgon är det 13 som gäller.

5 är osäker om han hinner hem i tid till 19, nämligen.
Kommentera

knaskamilla:

Jag undrar med, om inte annat står väl 11 till förfogande.
Kommentera

Jag och Frisco undrar, 5 eller 13?
Kommentera

spud:

Så är det förståss...
Kommentera

spud: Bremberg och linkan.. hmm menade Bremberg och Hörnqvist.
Kommentera

hellge: Han har bremberg och linkan i sitt dream team lag.
Kommentera

NuMo:

"Jag bävar inför Djurgårdenmatchen. Speciellt att i frustration behöva se firma Bremberg-Hörnqvist köra igenom laget byte efter byte"

Det som är allra mest frustrerande är att Harald ofta låter vår 4:e line spela mot Brembergs. Jag har aldrig fattat varför Harald tillåter att det blir så. Han försöker inte ens undvika det. Hållberg, Salle och Svartvadet och andra defensivt bra spelare får gärna var på isen när den firman härjar. Ibland går det inte undvika, men karln borde åtminstone försöka. Hur många poäng har inte denna firma gjort mot oss. Det är säkert något slags rekord.
Kommentera

NuMo: Du vet att vi förlorar, ta det med ro!
Kommentera

Salle:

Jag bävar inför Djurgårdenmatchen. Speciellt att i frustration behöva se firma Bremberg-Hörnqvist köra igenom laget byte efter byte medan modospelarna mer eller mindre ser förlamade ut, oförmögna att stoppa deras attacker.
Kommentera

Djurgården - MODO Hockey 2008-02-14

Harald Lückner: Vi måste upp spelmässigt
Trots klara 3-0 och avancemang till andra platsen i tabellen är inte coachen Harald Lückner riktigt nöjd med vad MODO Hockey presterade vid nystarten senast.
- Vi måste upp spelmässigt, säger han. Det var alldeles för hafsigt och slafsigt, ringrostigt helt enkelt.

Men ändå, 3-0 i Karlstad och ett box play som var hundraprocentigt.
- Det är klart. Just det är jag naturligtvis inte missnöjd med, men det är framförallt farten och intensiteten vi måste hitta. Dessutom mera kvalité i allt vi gör och bättre passningsspel.

Nu möter ni Djurgården på den här roadtrippen och är förhoppningsvis inne i matchandet.
- Man kan ju hoppas. Vi har inte vunnit borta mot Djurgården den här säsongen så det är ju på tiden.

MODO tränade på onsdagsförmiddagen i Karlstad strax innan Färjestad och käkade sedan lunch i Arenarestaurangen innan resan till Stockholm.
- Vi åkte av oss matchen och det mest glädjande var väl att Tommy Wargh såg pigg och fräsch ut och var med på träningen.

I och med mötet med Djurgården inleds för MODO de elva sista omgångarna i vinterns grundserie. Alla lag ska möta varandra en gång.
- En mycket intressant avslutning på årets grundserie jämfört med i fjol då spelprogrammet var rena kaoset, ingen ordning alls.

Noterbart om laget

Noterbart 1: Mattias Timander (knä), Victor Hedman (höft) skadade, Jens Westin hemma efter sin influensa.

Noterbart 2: Möten Djurgården- MODO tidigare i vinter: 4-1 och 4-2 (i Stockholm).5-4 och 5-4 till MODO i Swedbank Arena.

Noterbart 3: Matchen spelas på Johanneshov och kan ses med Säsongskortet.

MODO Hockey mot Djurgården:
Målvakt:
60 Karol Krizan
(30 Michal Zajkowski).

Backpar:
7 Per Hållberg,
8 Oscar Hedman

34 Tommy Wargh,
23 Atvars Tribuncovs

5 Hans Jonsson,
35 Pierre Hedin.

Kedjor: