1150x200-modo-header2-kopiera.webp

Djurgården - MODO Hockey 270107

« · 825133 · » Till forumet

Sv: Djurgården - MODO Hockey 270107
NuMo: Håller med. Har alltid retat mig på just detta uttryck att "man är ansvarig för sin egen klubba".
Och extra uppretad blir jag när ex Hegerfors eller ngn annan studiotomte kläcker ur sig denna floskel...
Kommentera

Poffa: Ska vi tvingas äta gul snö?
Kommentera

scim: Äh, låt dem göra upp som pojkar ska. Ta ut dem till sandlådan...
Kommentera

shinzawai, Hawerchuk: Sluta bråka nu pojkar.
Kommentera

Hawerchuk: Skärp dig.
Kommentera

Huge: Domarna är inkompetent på området helt enkelt. De har själva lurats av floskeln att man är ansvarig för sin egen klubba, in absurdum.
Kommentera

Huge:

Hälsa från hellge!
Kommentera

NuMo: "Ansvarig för sin egen klubba innebär ju inte att man får skotta upp andras klubbor hur som helst."

Absolut rätt.
Problemet är att jag sett liknande situationer tidigare. I en av våra matcher var Kristan bakom vårt mål och röjde. När han skulle skyffla bort pucken kom en motståndare och tryckte underifrån upp Kristans spade, vilken i sin tur träffade motståndaren i ansiktet. Killen föll sas på eget grepp, men det var Kristan som åkte ut. Verkar som att domarna konsekvent tar ut den spelare som i dessa lägen hållit i den syndande klubban, sas.
Kommentera

hellge: Ja, det var ett gäng på ca 100 st i bortaklacken men dom var förvånansvärt tysta. Min kompis, Christer Stattin om namnet är bekant, var där med sin familj och ett par andra familjer. Jag gick alltså in på familjebiljett (90kr) utan att ha några egna barn. Kan avslöja att jag har småländskt påbrå... ;-)
Kommentera

shinzawai: Rensa skallen innan du öppnar kakhålet. Huvudsaken är han var konsekvent och inte påverkade matchen nämnvärt, vilket han inte gjorde.

Någon nämnde Öbergs insats, jag håller med. För övrigt tycker jag Hedin ska sluta hålla i sargen i PP, det ser för komiskt ut.
Kommentera

Huge:

Enskede Gård, trevligt, bara några 100 meter hem då. Var det några fler Modoiter på plats än din kompis?
Kommentera

shinzawai: Ja det var en ganska svajjig nivå ur dommar perspektiv hela matchen faktiskt. Jag tycker också annars att Modo gjorde en bra bortamatch med tanke på förutsättningarna osv.
Kommentera

Dream Team: Jo det var herr Andersson som hade lite för mycket adrennalin i kroppen och kunde inte hålla tillbaka. Men men ny match på tisdag, man får väll dränka sig i några kalla pilsner så är nog denna förlust glömd tills i morgon.
Kommentera

Huge: Ansvarig för sin egen klubba innebär ju inte att man får skotta upp andras klubbor hur som helst. Syftet skall vara att ta pucken, inget annat. (I alla fall om man relaterar till just den regelfrågan i någon annan gästbok igår, tror jag det var.)
Kommentera

Frisco: Tack nu vet man ju i alla fall vad som gäller osv. Men kan inte släppa den där korkade utvisningen endå.
Kommentera

NuMo: Jag var där med en kompis som är modoit. Lahti var lite ojämn överlag och släppte ett par hakningar som ni skulle haft med er, men det var tidigare i matchen och påverkade inte slutresultatet, som det nu utvecklade sig. Håller med dig ang Dömes höga klubba. Lahti blåste inte av när det hände, utan han blev väl uppmärksammad på det hela av ngn av linjemännen. Kan ju faktiskt betyda att denne stod bättre till och hade koll på läget, men det såg väldigt oskyldigt ut och inte alls avsiktligt.
Men tyvärr så är det ju så att man åker ut iaf, då man som bekant alltid är ansvarig för sin egen klubba och var den hamnar nånstans, oberoende av HUR den hamnat där, sas.
Nä, eran gaphals i båset får nog ta på sig det hela, då ni säkert hade fixat åtminstone 1 pinne i spel 4 mot 5, och sedan även ev hade kunnat fixa extrapinnen i sudden.
Tycker ni ändå gör en bra match med tanke på alla skador på tunga pjäser.
Kommentera

Hawerchuk: Rätt typiskt av dig att välja lagom-vägen. Är något någonsin något annat än ljummet för dig? Lahti sög. Du hörde inte mig gorma om det från första början så visst, du tror att det är bitterheten, men grejjen är att Lahti sällan gör en konsekvent match. Dessutom var det "de gamla" bedömningarna som gällde tydligen. Gott om hakningar, interference och dylikt.

Rådbjer någon?
Kommentera

Bonäs norra: Själv tycker jag efter att ha sett matchen på tv, att domaren inte var mycket att orda om egentligen.

Modo försökte spela disciplinerat försvarsspel där ingen åkte bort sig, vilket man lyckads bra med, framförallt för att DIF inte mäktar med så otroligt mycket.

Dessvärre så agerade försvaret emellanåt koner i stället för att åka bort sig, största syndarna tycker jag nog är Adam Och PÖberg i den här matchen.

Oscar Hedman måste kosta på sig lite kardborreband på insida handskar och på klubbskaftet. Vart och varannat byte tappade han klubban och fick åka omkring och jaga utan.

Vid DIFs 1-1 mål så vet jag inte vad Öberg hamnade i för förlamning. Både lemmar och huvud domnande ju plötsligt bort. Först missar han en upplagd rensning, sen somnar han till i bevakningen framför målet.

Hellström ville verkligen inte göra mål den här matchen heller. En liten ansats skulle man ju vilja se i alla fall, i alla fall en gång denna säsong.
Kommentera

Bonäs norra: Nyhets rubrikentill höger är lite felskriven Rätt skall vara -Lahti vände och vann åt sitt kära Djurgården.
Kommentera

Lahti var medioker åt båda hållen. Men knappast katastrofal.

Modo gör annars en hyfsad bortamatch. Den påminde mycket om många matcher förra säsongen. Det var spetsen som saknades.
Kommentera

NuMo: Talade med en tjej som såg matchen som är från sholm och inte håller på modo , hon sade att det känndes mycket orättvist med domsluten som Modo fick emot sig.
Detta borde väl säga lite om domarinsattsen.
Kommentera

Vaa faan! Jag får nog ta lite alkohol så jag börjar få med alla bokstäver.
Kommentera

Hmmm, "Att i ett så viktigt läge är oförlåtligt", ska naturligtvi innehålla orden "... klaga så man åker ut..." mellan läge och är.
Kommentera

NuMo: Visst, Lahti bedömer situationen fel. Men det har aldrig hjälpt att klaga på ett domslut. Att i ett så viktigt läge är oförlåtligt. Freddan säger det själv i intervjun.

I övrigt var det en tråkig match. Inte mycket till match alls.
Kommentera

NuMo: "omslut" kan i det här sammanhanget betyda domslut.
Kommentera

Frisco: Klantigt, på gränsen till oförlåtligt att inte välja sin aord bättre när man klagar på omslut, vilket antagligen var på sin plats.

Jag kan ha fel, men det ser ut som att en djurgårdsspelare "skottar" upp Dömes klubba som åker rakt upp under visiret på på en annan djurgårdsspelare. Man klagar helt enkelt på att Lahti är blind.
Kommentera

Cyklob: Var det Freddan som skrek åt domaren? Nu var det ett tag sen detta skedde, men backar vi till då han var aktiv så hörde väl detta nästan till vardagen.
Kommentera

Cyklob: Jag tycker att Lahti la sin låga ribba redan vid första utvisningen. Sen fortsätter inkonsekvensen och hans selektiva blindhet matchen igenom. Rätt slående i slutet på matchen när han släpper fet-hakningen på Timmy men tar nån slashing på Döme som vi inte får se + en hög klubba som enligt MIG i alla fall var den andre Djurgårdarens fel (slog upp Dömes klubba). Sen får Andersson hjärnsläpp och vips är matchen förlorad.

Jag tycker dock att Modo gör en riktigt bra match och jag är helt klart nöjd med insatsen.
Kommentera

Cyklob: Synd att ni inte vann, man jag ätr övertygad om att man värnar om den sk stockholmshockeyn i bakhuvudet:
Kommentera

Cyklob:

551 - OLÄMPLIGT OCH OSPORTSLIGT UPPFÖRANDE AV LEDARE –
Abuse of officials and unsportsmanlike conduct by team officials
a) Om en ledare
- använder kränkande eller oanständigt språk eller
- på något sätt hindrar eller stör en matchfunktionär, eller
- slår på sargen med en klubba eller något annat föremål när som helst,
skall hans lag ådömas ett:
- Lagstraff (2)
b) Om han fortsätter eller är skyldig till något slag av olämpligt uppförande, skall han
ådömas:
- Game Misconduct penalty (GM)
c) En ledare som använder något rasistiskt eller etniskt kränkande uttryck skall ådömas
- Match penalty (MP)
Kommentera

shinzawai: Lahti var inte nå bra alls idag, mycket han släppte som var solklara utvisningar åt båda hållen. Men han avgjorde inte matchen. Det gjorde Freddan. En tränare måste hålla sig i skinnet när det är så lite tid kvar att spela. Om man ska se något possetivt så ligger vi ju högt i serien som tur är. Hade varit mycket värre om vi slagits i botten regionerna.
Kommentera

Hawerchuk: Tyckte du att Lahti var bra alltså?
Kommentera

Förbannat att vi ska tappa poäng på en sådan korkad sak. Spelarna krigade och slet och var mer änn värda poäng. Sedan drar tränaren på sig en 2 minutare när vi redan har en gubbe utvisad och vi får avsluta med 3 mot 5. Näe detta hör då inte till vanligheterna.

Men jag undrar över en sak faktiskt, brukar inte dommaren dela ut personliga straff enbart typ 10 min om någon skriker osv ?. Vart ganska paff när man såg att han tog lagstraff istället för personligt. Iof var det tränaren som skrek nu och det gynnar väll knappast motståndarlaget om Fredde fick 10 minuter. Men endå.
Kommentera

shinzawai: Skärp dig.
Kommentera

shinzawai: Inte var det väl domaren som stod i Modos bås och skrek?
Kommentera

Hawerchuk: Bra domare. Jättebra, verkligen.
Kommentera

Mats Edström: Nu får du nog slänga i 60-graderstvätten.
Kommentera

Frisco: Det förtvätten...nytt vatten och i med tvättmedel för huvudtvätten!
Kommentera

Mats Edström: Kobba vidare i tvättstugan.

08.47 0 - 1 EQ MODO 3. TIMANDER, Mattias
(39. SVARTVADET, Per)
Kommentera

Tvättmaskinen laddad och klar, trycker i gång en 40-gradare nu!

Wash & Win!!!

Kommentera

wööö nu jävlar smäller de om 30 min. =)
Kommentera

Jag kan rapportera att Oscar Steen såg pigg men lite vilsen ut på en av stadens butiker strax efter 8.
Eller så har han samma handlingsbeteende som han har på isen för han gick runt runt bland hyllorna ett bra tag innan han till slut hittade rätt.
Kommentera

arnio: I Kanal 5:s Hockeymagasin på lördag kväll är matchen Djurgården -MODO huvudmatch

Du får väl läsa innantill.
Kommentera

Paddan: Huvudmatch låter bra men vad är det?

"Hmm, extra mycket MoDo-folk i Globen, MoDo-matchen huvudmatch mm"
Kommentera

Cyklob: "Det är ju nu dom som inte fått spela så mycket ska kliva fram och avgöra. "

Jag håller med dig. Grattis i förskott till första målet i A-laget Hellström.
Kommentera

Paddan: Det är ju nu dom som inte fått spela så mycket ska kliva fram och avgöra. Men jag tror att det blir en tuff match jag med, men man kan ju som sakt alltid hoppas på en seger :).
Kommentera

Salle: Hmm, extra mycket MoDo-folk i Globen, MoDo-matchen huvudmatch mm... luktar som att det blir storstryk imorgon.

Trevligt, om man nu kan säga så, med den där hyllningen till Åke på matchtröjorna.

Är det förresten bara jag som tycker att det ser ut som att bortatröjorna är mer påkostade än hemmatröjorna? Det ser i varje fall ut som att det är påsydda siffror och påsytt klubbmärke på bortatröjorna.
Kommentera

« · 825133 · »