1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507072 inlägg · 4104 ämnen

Djurgården - MoDo, tisdag 20 oktober 19:00

« · 1705502 Till forumet

Sv: Djurgården - MoDo, tisdag 20 oktober 19:00
modomille: Svartvadet är väl lika lugn som vanligt. Nästa omgångar är Växjö och Skellefteå. Sewt inte ut som sex poäng direkt. Är väl Frölunda och Brynäs nästa vecka också. Ser ut att bli en kamp med Rögle och Karlskrona det här.
Kommentera

Har en tränare någonsin ändrat lagets spelsystem drastiskt under en pågående säsong?
Kommentera

tjern: Klart man tydligen kan. De är naturligtvis långt ifrån ensamt skyldiga, men de är de sämsta på sin position i hockeysverige efter Peter Andersson.
Kommentera

J F K: Värsta scenariot är att man sparkar Huras, tar in en ny tränare men låter humle och dumle vara kvar.
Men det kan väl aldrig hända?
Kommentera

ivandrago: Sparka alla i Modohockey till nästa säsong!!.Få en nystart.Gör om gör rätt.
Kommentera

ivandrago: börja med att sparka fågelholkarna och kräv att man spelar ett modernt försvarsspel. Får inte Huras ordning på det med riktiga förutsättningar så ta in Rönnqvist.

Vi är fan inte sämre än djurgården. Vi har inte sämre spelare, men vi spelar på ett så sjukt korkat sätt som bygger på att varje individ inte får göra ett misstag. Det är en utopi, speciellt med dupond och dupont i båset som aldrig kommunicerar med spelarna.
Kommentera

Steken84:
Jonas Rönnqvist är ledig....
Kommentera

Fyfan vad tröstlöst det är att hålla på modo. Motgång på motgång på motgång. Botten av tabellen år efter år. Samma mönster säsong efter säsong.
Misstag på misstag. Markeringsmiss på markeringsmiss.
Varför är det så här??

Vi har en jävla tur att Rögle och Karlskrona går lika dåligt som modo.
0 poäng till uppehållet siktar vi på

Forza modo!!!

PS säger upp cmore nu. Blir bara dålig stämning hemma
Kommentera

ivandrago: Tittat man spelmässigt så har nog Modo ner puck och ner skott, men exakt alla målchanser så har djurgården markering på våra spelare. Djurgården skapar rätt lite ändå, men varenda djävla gång så är någon fri. Någon får dra in en femtio-femtio puck.

Alla positiva tongångar vi haft om spelsystemet om att gå över till zon är bara tillfälligheter. Vi spelar på chans i egen zon.
Kommentera

Steken84: Jag tror vi har fel tränare. Han verkar oförmögen att ändra ett ända dugg. Verkar ha stor käft men liten verktygslåda...
Kommentera

jämtland: Det är ju lite sjukt att av dom 15 minuter jag sett har Djurgården varit i anfallszon typ 2 min. Å vi typ 10 minuter.

Ändå är det typ lika i målchanser...
Kommentera

Sawchuk:
Man har tyvärr vant sig... Otrolig hur lätt de kommer till läge
Kommentera

ivandrago:
Shit, man blir inte ens upprörd längre...
Kommentera

Nu börjar till och med jag bli frustrerad.
Kommentera

Robin Ztorken L:
I princip 2 DIF spelare mot 4 modoiter och de gör ändå mål:(
Kommentera

Monno: Ska vi hitta fyra ursäkter till målen lr ska vi konstatera att det är MODO som är problemet?
Kommentera

Gusse: Kan väl hålla med om vissa kommentatorers enögdhet men om modo låg i toppen eller övre halvan för den delen och vi ledde mot ett lag på nedre halvan misstänker jag att det skulle låta lite "enögt" också. Faktum är att det är lätt att reta sig på yttre omständigheter när laget är så pass dåligt som det är.
Kommentera

Thoresen är i form. 4+6 senaste 5 matcherna nu.. suck.
Kommentera

Gusse: Vi spelar bra tills vi får PP. Och vad fan gör Nilsson på 4-0? Glider å kollar på...
Kommentera

Seriöst vad i helvete är det för försvarsspel???????
Kommentera

Gusse: Förra säsongen var vi odugliga, i år är vi faan ännu sämre.
Då menar jag inte bara pp. Tröstlöst , cementerat bottenlag i fem säsonger nu
Kommentera

Gusse: Inte första gånger man stänger av i andra perioden. Knappast sista heller..
Kommentera

Gusse: Men vafan, nog är de värda att få sätta dit en puck...
Kommentera

S-vikaren: Som vanligt tar dom sig inte ens in i anfallszoon i power play. Till kommentators stora glädje
Kommentera

modomille: Lätt att vara efterklok..
Kommentera

modomille: Men herregud skröder rätt i gapet på Dif backen.....så spelar en rutinerad pjäs.
Kommentera

Robin Ztorken L: Har vi spelat lika dåligt som resultatet? Missade alla mål som tur är...

Om vi släpper tre enkla kan man fråga sig vrf inte Bjurö fick stå...
Kommentera

henkeiskogen: men verkligen! lagen vi möter behöver inte direkt överprestera för att slå oss, det vi får passa oss för är att leta efter situationer där vi har "oflyt" eller Djurgårdare har tur - vi är helt enkelt inte bättre hur vi än vrider och vänder på det.

och jag saknar att vi inte har en enda spelare som verkar vara i form. kolla på Thoresens 3+5 på senaste 5 matcherna. man trodde kanske Butler skulle bli en Greg Scott eller Thoresen för oss men han har trampat en del vatten samtidigt som han inte fått några rolika lekkamrater öht.
Kommentera

henkeiskogen: Och återigen så gör man fel med att sätta in Reideborn istället för Bjurö.
Kommentera

henkeiskogen: två mål på två minuter ånyo...
Kommentera

J F K: snacka om att man blir helt impotent av att hysa känslor för detta lag.
Kommentera

J F K: Jävla ruttet att de får så mycket utdelning utan att egentligen spela särskilt bra... 3-0 representerar knappast matchbilden
Kommentera

tjern: ett returmål till och en diving så de gör mål i pp.
Kommentera

Gusse: Så jävla less att Skröder lägger den där pucken i sarghörnet istället för att slänga den på mål.
Kommentera

J F K: Man har fortfarande svårt att ta sig nära målet för avsluten. Man får oftast skjuta utifrån. Man måste ta mera kamp framför målet , då kommer det att bli fler mål framåt.
Kommentera

henkeiskogen: Torp strulade som vanligt till det i egen zon. Istället för att spela enkelt såklart.

Annars tog Modo över spelet och oavgjort hade väl varit mest rättvist.
Kommentera

henkeiskogen:
Gud så tråkig period!
Kommentera

tjern: Inte så mycket att säga om det målet. Axel Ottosson är ju ett utropstecken! Inblandad i mycket. Hoppas att det kan lossna med målgörandet snart.
Kommentera

hellge: Herregud Heshka sköt!
Kommentera

hellge: han har jobbat hårt på slutet men får ingen utdelning. kanske bättre omgivning så lossnar det
Kommentera

i Hovet? På Hovet heter det.
Kommentera

snowden:

Jag vet inte om jag tror tror att det har så stor effekt. Men det kanske är värt att prova. Possler hade många stora förväntningar på inför denna säsong. Av det blev inte mycket, hittills
Kommentera

hellge: Jag skulle vilja se att man prova byta plats på skröder- possler eller grundström-possler.
Kommentera

Enligt ÖA blir det detta lag:

Målvakt:
Jonatan Bjurö eller Adam Reideborn (nähä! Vilken skräll)

Första femman:
Shaun Heshka – Albin Carlsson
Bobby Butler – Maxim Lapierre – Per-Åge Skröder

Andra femman:
Joel Kwiatkowski – Jesper Lindgren
Victor Olofsson – Bill Thomas – Carl Grundström

Tredje femman:
Nichlas Torp – Oscar Hedman
Ludwig Nilsson – Emil Pettersson– Gustav Possler

Fjärde femma:
Emil Djuse – Dennis Persson
Peter Öberg – Axel Ottosson – Kristian Jakobsson
Kommentera

modomille: Ja,det är en av de två mest tänkbara lösningarna. Den andra vore att flytta Possler. Jag bryr mig inte om vilken man väljer, men jag tycker att något borde göras om ingen förbättring sker i början av matchen.
Jag förstår att man kanske inte vill ändra så mycket då wilson snart är tillbaka, men tänk om Pettersson passar jättebra? Då får vi aldrig veta.
Kommentera

J F K: Jag tycker att man ska flytta upp Petterson till andra kedjan så att Thomas slipper spela center. Butler-Lapierre-Skröder kör pp ikväll tillsammans med Olofsson och Kwiatkowski.Jag tycker det är helt rätt att ha Kiwi i första powerplay då han är ända backen som tar direkt skott.Jag tror att vi kanske får se ett annat powerplay idag med Lapierre/Skröder framför mål och Butler/Olofsson på varsin katn och sedan Kiwi som ensam back.
Kommentera

hellge: Jag kan inte förstå varför man inte försöker ändra i tredjekedjan. Varför fortsätta med Possler, Pettersson och Nilsson? De spelar helt ok, men de producerar noll. Flytta Nilsson eller Possler till andrakedjan som tappat sedan grundström kom dit. Agera på något sätt då det gått massor av matcher utan att något händer...
Kommentera

Monno:

Zappa who? Jag vet inte om laget släppts någonstans, men jag ser också att Bjurö står. Han var tät sist.
Kommentera

hellge: Visst borde Bjurö få stå va?
Kollade för övrigt lite stats ang. Zappas klagande på på Adam. Och jag kan dels hålla med om att han inte är någon stjärnmålvakt. Men han har fan inte fått mkt hjälp. Adam har alltså sämst räddningsprocent och flest insläppta, med marginal. Liks förbannat har han räddat flest puckar av alla... Otacksamt jobb skulle jag säga.

Verkar missa matchen ikväll ja, förbaskat.
Kommentera

Djurgården - MoDo, tisdag 20 oktober 19:00
MODO Hockey kommer senast från förlust mot Malmö Redhawks i lördagens match på bortaplan där slutresultatet blev 1-0.

– Vårt försvarsspel var bra senast, men spelet i offensiv zon måste bli bättre där det främst handlar om att ta skott i fler lägen. Vi gjorde ett mål i matchen mot Brynäs med ett enkelt vinkelskott som sedan följdes upp av en retur som Victor Olofsson gjorde mål på. Så det är fler skott som gäller, att träffa mål och sedan ha mer trafik på kassen så att vi gör det svårare för deras målvakt, säger MODO Hockeys huvudtränare Larry Huras och fortsätter:

– Vi skapade även flera målchanser senast där vi tog avslut i rätt lägen men utan att träffa målet och inget bra kommer då ur de chanserna. Vi måste skapa bättre målchanser och tittar man på målen från SHL och hur målen görs i ligan över lag så är det säkert 70% som tillkommer på skott med folk framför kassen där puckarna antingen ändrar riktning, målvakten inte ser skotten eller släpper en retur som leder till ett mål.

"Det kommer att ställas krav på vårt passningsspel"

Djurgården kommer senast från två raka förluster på övertid och har på säsongens tio första matcher spelat ihop 17 poäng för en tionde plats i tabellen. MODO Hockey möter stockholmslaget för första gången den här säsongen när pucken släpps 19:00 på tisdag kväll.

– Djurgården är ett bra lag som spelar lite annorlunda i mittzon i jämförelse med de lag vi mött så här långt in i serien. Det blir en rolig uppgift att försöka ta sig igenom deras försvar då de spelar ganska defensivt vilket kommer att ställa höga krav på vårt passningsspel. Som vi pratat om tidigare måste vi komma upp i kvalité när det gäller våra passningar och det är även i fortsättningen ett av våra fokusområden, säger Huras och fortsätter:

– Ett annat område som kräver förbättring är spelet i powerplay. Djurgården spelar lite annorlunda även i boxplay men vi fokuserar på vårt spel och jobbar hårt för att hitta nycklarna till att bli bättre och spela ett enklare spel som förhoppningsvis leder till fler klara målchanser i numerärt överläge.

Läget i laget - Skröder är åter

Per-Åge Skröder är åter efter avstängning medan Kyle Wilson är fortsatt avstängd och Byron Ritchie rehabliterar sig efter sin långtidsskada. Kristian Jakobsson är med i truppen ner till Stockholm då Albin Runesspn är utlånad till Mora IK och Anton Byström, som spelade mot Malmö senast, stannar i Örnsköldsvik.

– Vi reser med åtta backar och tolv forwards. Anton gjorde en klart godkänd match senast med tanke på den korta förberedelsen han hade inför nedsläpp i Malmö. Han kommer att stanna kvar med oss veckan ut men åker inte med till Stockholm.

Bilden är lånad från: www.modohjerta.org/
Kommentera

« · 1705502