1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508293 inlägg · 4106 ämnen

Djurgårdens IF - Modo Hockey 2010-11-20

« · 1308267 · » Till forumet

Sv: Djurgårdens IF - Modo Hockey 2010-11-20
Poffa: Snyggt att de gör mål på ett blindskott. Nu blir det tungt
Kommentera

Poffa: Ja dif leder rättvist, men modo måste verkligen sätta sig ner och snacka om varför man spelar som ett div 3 flicklag på bortais.
Kommentera

Berka: Du har ingen förståelse för att den tunga starten har med saken att göra?
Kommentera

Berka: Det handlar väl snarare om hur man ska komma ifrån det faktum att oberoende av vilket lag man har så drabbas MoDo av något slags "Äh, vi har redan förlorat matchen"-anda i truppen så fort det är dags för match i Stockholmstrakten.
Kommentera

Poffa: Hur fan kan man i det läget välja att dra in en höjdare in framför mål från bakom deras mål?

Grundläggande fysik.
Kommentera

NuMo: Man måste peta skröder, han är åter sämst på banan.
Sen finns det så mycket att jobba på för modo, 8 av 10 ser ju inte ens ut att våga spela offensivt, vi äger inte en meter av banan, vissa glider till avbytarbåset och uppför sig patetiskt på plan.
Kommentera

Men tänk på målskillnaden för fan.
Kommentera

NuMo: Fegspel av Hedman, bra domare och 3 poäng till DIF. Känns rättvist.
Kommentera

Gustafsson: Man avslutar med enåenhalv minut ickeförsök att göra mål, trots att man hade pucken.
Kommentera

Berka: Nej! Man måste få Skröder att producera bättre. Just nu är han bara näst bäst i laget på det.
Kommentera

NuMo:

Ja mina damer och herrar.... detta är modo, vi har förlorat innan matchen startar.

Modo kan inte skylla på starten, det är ytterligare 2 perioder som spelas.
Dif är 10 snäpp bättre och det såg nästan ut som att modo var ett div 3 lag.

Är det inte dags att splittra skröder,suse,danilesson... skröder kan vi sätta på bänken några matcher för han har nog inte haft ett rätt på de 3 senaste matcherna.

För att nu få min lördag att bli fullständigt 100% värdelös efter att både arsenal och modo förlorat är att timrå vinner och passerar oss i tabellen

Surt men väntat!
Kommentera

Äh vad fan.

- Fem raka vinster
- Bortamatch mot DIF, dessutom på en lördag
- Extrem tuff start på matchen

Inte årets värsta förlust direkt. Orkar inte bry mig om att spelet inte såg så himla imponerande ut idag. Vi låter väldigt sällan matcherna rinna iväg i år, det är starkt. Bryt ihop och tagga rejält för SAIK på tisdag.

Modo är ett slutspelslag, tack och hej.
Kommentera

Gustafsson:

Håller med. Det här är ett lag som fortfarande är under utveckling. Vissa bitar ser riktigt bra ut, försvarsspelet t.ex.

Tyvärr fortfarande på bekostnad på ett övertygande anfallsspel. Just därför är det viktigt att få igång Skröder och även Sundström. Inte genom att sätta dem på bänken tills de fattat att de måste spela bättre. Tvärtom.

Skröder har för små marginaler när han skall avsluta, van som han är att kunna ha små marginaler. Det kanske är bättre att han gör fler avslut och låter målvakten få en chans att rädda skottet och få en retur, i stället för att skjuta en cm. utanför målramen gång på gång.

Det är mer eller mindre en naturlag att en naturlig målskytt skall spela mer ju sämre det går, inte tvärtom.

Som jag sagt i flera år nu. När Modos spelare kommer till Stockholmen så är det kört redan på förhand. Varför kan man fråga sig. Kanske det går att uppmuntra dem med att det blir grillad korv med senap och ketchup efter matchen, ifall man vinner. Men bara då.

Redigerad kommentar

Kommentera

NuMo:

Ser att Wennerholm redan har dragit igång jakten på Hedman:

blogg.aftonbladet.se/26380
Kommentera

Rytter: Han har väl hittills velat använda giljotin på alla som gjort en tackling så motståndarna ramlat.

Nä, Wennerholm kan väl börja kommentera porrfilmer i stället.
Kommentera

NuMo:

Ha ha ja det hade passat honom.

Visst ska Hedman bli avstängd då det är en ful tackling och försök att skada, ett lämpligt straff borde vara 2 matcher som Halonen fick för sin armbåge på Fasth. Dessa situationer är ju rätt lika varandra.
Kommentera

Rytter: Inget fel i det. men jag tycker nog att man kan skippa difiplinnämnen och ta obligatorisk 2 eller tre matchers avstängning för misslyckade taacklingar i fortsättningen.
Kommentera

NuMo: Eller så anlitar MoDo Mats Strandberg som motivator inför Stockholmsmatcherna, för hans insats idag som webkommentator var då det sömnigaste jag hört. Orkade bara med att lyssna i en period, sedan satte jag mig och lyssnade på lite Doom metal istället.
Kommentera

NuMo:
02.39 5 min MODO 25. HEDMAN, Anton CHE-H
02.39 20 min MODO 25. HEDMAN, Anton MATCH
Kommentera

Frisco: Går alltså in och ändrar från GM för boarding till MP för checking to the head. Lägger domarna inte så stor vikt vid att ange riktiga rubriceringar eller tyckte de seriöst att det var en boarding?
Kommentera

Gustafsson: Nu får för i helvete pajasklanen ge sig... Det är max en utvisning för armbågstackling med möjlig 10-minutare,,, Det här tänker jag konsultera med min kollega JG.
Kommentera

MODOJohan: Kan du inte reglerna? Om domarna ska döma en tvåa som du säger, så blir det automatiskt minst 5+GM om spelaren blir skadad.

Här handlar det dessutom ett regelrätt överfall, så det är klart han ska ha MP plus ett par matcher.

Kommentera

MODOJohan: Hur enögd man än må vara så är det en solklar Checking to the head.
AH inser att han kommer missa kroppstacklingen, tar armbågen till hjälp och träffar klockrent på nosen.

Det är lika solklart att Anton kommer att få några matchers avstängning.

Nåt som borde vara lika solkart är att MoDo har 4 kedjor som är helt uddlösa. OK att 3:e och 4:e kan vara så men 1:a och 2:a formationerna (det är ju tom oklart vilka de är i dagsläget) MÅSTE kunna skapa några heta chanser per period istället som nu några per match.

Skröder och Danielsson funkar INTE flankerandes den snillrika Susse.
Madsen och Dimitrakos fungerade INTE flankerandes den kompetenta Ritchie och inte gjorde K-Fop nån skillnad.
Dags att vaska runt redan till Tisdag och TIK för när SAIK kommer på besök Torsdag så MÅSTE is ha tinats och helst börjat närma sig hetvattensnivå för annars är det pisk.

Kommentera

Salle: SkAIK möter vi på tisdag, jyckarna kommer på besök på torsdag.
Kommentera

Poffa: Aj fan... Då gäller det att börja träna in nya formeringar redan ikväll.

Redigerad kommentar

Kommentera

Salle: Så vitt jag vet som fd hockeyspelare så tar man aldrig hjälp av armbågen med avsikt att skada en motspelare om man helt plötsligt inser att man missade kroppstacklingen. AJ sänker ju dock sin kroppshydda innan tacklingen faller, med antagligtvis avsikt för att kunna nå pucken lättare, och då smäller det. Det är därför det blir en ful situation
Kommentera

MODOJohan: Avsikt att skada tror jag inte heller att Anton hade men det är ändå en solklar armbåge emot djurgårdarens huvud.
Och "sänker sin kroppshydda" är bara en DÅLIG ursäkt. Det kanske är nån enstaka centimeter OM det är nån öht.
Kommentera

Poffa: Nä, Poffa jag kan tydligen inte reglerna, är lite avlegad sen jag slutade med hockeyn. Ett överfall? Du måste skämta så att kallingarna får sig en skvätt ocksp
Kommentera

MODOJohan: Hade en hynda gjort denna tackling så hade tom några av de mest sönderavlade valparna i kennelklubben insett att detta är ett korrekt domslut.

Så solkar är den
Kommentera

MODOJohan: Här skämtas ingenting. Hedman har ingenting att skylla på. Han är inte i obalans, han är inte trängd, han är bara ivrig att träffa tacklingen och när han märker att han kommer missa så kommer armbågen upp och träffar mitt i ansiktet.

Visst, det tar naturligtvis mycket värre än vad som var tanken, men att det ska vara matchstraff och avstängning kan man inte annat än hålla med om.

Kommentera

Salle: Du det behövs inte många centimeter för att en kroppstackling ska förvandlas till en otäck situation.... MEN jag kan tycka att AH går in i tacklingssituationen med lite väl hög armbåge, och därav så tycker jag inte att man bör suspendera honom vidare mer än MAX en match
Kommentera

Salle: Knappast.
Kommentera

MODOJohan:
Du som f.d hockeyspelare, vad tycker du om avstängningen av pikkarainen när AIK spelaren bröt foten?
Kul att höra bara.
För mig var det bara sjukt jävla otur, och horibelt med avstängningen, hade tyckt precis smma sak om en modo spelare varit inblandad.
Kommentera

NuMo: Jag köper attt det ska vara matchstraff och utvisning... Men inte att det ska innebära 3-4 matchers avstängning. Då finns det betydligt värre fall att diskutera innan vi kommer till Anton Hedmans
Kommentera

MODOJohan: Det behövs inte många centimeter från att en stolp/ribbträff är ett vackert mål heller. Men konsekvenserna är vitt skilda. Så även i detta fallet.

MEN Anton skall aldrig skicka upp/ut den armbågen för den får man inte tacklas med. Någonsin!

Kommentera

Salle: Nu skämtar du:-)
Kommentera

TIKbiff: Ja TIKbiff, jag anser att avstängningen av Pikkarainen vs McNevin är helt felaktig.
Kommentera

MODOJohan: Hur skall du ha det?

"Det är max en utvisning för armbågstackling med möjlig 10-minutare"
"Jag köper attt det ska  vara matchstraff och utvisning."

Kommentera

MODOJohan: okay, ville bara kolla om jag är helt enögd ;-)
Kommentera

Frisco: ja lite kanske... ;-)
Kommentera

Salle: Förstår du hur fort det går från att velat totaltackla en spelare mot sargen, till att en olycklig incident uppstår? Det handlar om minisekunder från att puckförare sänker blicken och att denne sänker sig lite för att jaga rätt på trissan till att denne blir tacklad av en jagande gubbe som naturligtvis inte har för avsikt tackla med armbågen
Kommentera

Salle: efter vidare granskning så ja, matchstraff, det kan jag köpa. Men vidare avstängning det är helt fel
Kommentera

MODOJohan: OM han inte har för avsikt att tackla med armbågen skall den inte stå rakt ut från kroppen. Det är inga millisekundbeslut över det utan ren dumhet från Hedmans håll. För han VET att man inte får tackla med den.

Kommentera

MODOJohan: Om man får matchstraff är man automatiskt avstängd en match.
Kommentera

MODOJohan: Nu har ju "mediadrevet" och lotterinämnden drivit det så långt att detta minst kommer bli 3 matcher.

Hedman har ju varit "i blickfånget" tidigare och det ger minst en extra match. Trots att de tidigare tacklingarna i grund och botten inte var oschyssta.

Kommentera

Salle: Alltså det är jävligt enkelt att vara efterklok. Tänk dig själv att du ska tackla en kille... Då höjer man sig ganska rejält i kroppen och med armar i topp... Jag köper inte att AH går in för att skada killen. Det finns nog inte en endaste spelare i hockeyvärlden som VILL skada en annan motspelare.

Redigerad kommentar

Kommentera

MODOJohan: Det med att inte vilja skada tror jag alla håller med dig om. Men det är ju inte det som är själva sakfrågan.

Kommentera

Salle: 3 matchers avstängning tycker jag nog att Hedman kan förtjäna, däremot så tycker jag att det skulle vara fel att döma honom som återfallsförbrytare med tanke på att tidigare situationer varit ytterst tveksamma. Jäkligt onödig tackling var det i vilket fall.
Kommentera

Wayne Gresky: Riktigt fult av er återfallsförbrytare.
Kommentera

« · 1308267 · »