1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506673 inlägg · 4103 ämnen

Djurgårdens IF - MoDo Hockey 2023-01-20

« · 2449837 · » Till forumet

Sv: Djurgårdens IF - MoDo Hockey 2023-01-20
bengt88: Är så jävla less på Bernards nonchalans i egen zon. Vem tror han att han är?
Kommentera

Sigge: jag är mer orolig för bernardt och näsen som backpar i ett slutspel. Tendenserna senaste 10 matcherna med indianare och naiva uppspel. Visst jag köper att vi fått mer possitivt utav det i serien. Men kommer dom att få lika mycket ytor i ett slutspel? Inget framgångsrikt lag har haft 2 sjukt offensiva backar i samma femma. Spela dom i pp.
Kommentera

NuMo: tråkiga var ju att efter TO hade dif haft 0 och intet och vi tagit över till 90% puckinnehav.
Sen bjuder vi in dem genom att va slö o nonchalant.
Blev ju nte förvånad över vilka 2 backar som var inne.
Även om ingman o brickan också strulat wn del.
Kommentera

Statler: Ja inte kommer vi åka genom något slutspel på
en grilla iaf.
Kommentera

MorganaLefaey: Exakt. Hur kommer det bli i slutspelet när de jönsar runt i egen zon
Kommentera

Gavelo: Det här är Karlin knappast nöjd med..
Måste utnyttja Djurgårdens svaga backsida bättre.
Kommentera

Gavelo: Men ta i nuu o spöa dyrgården!!!!!!!!!😇😇😇😇🇺🇿
Kommentera

MorganaLefaey: Vår förstafemma är tyvärr helt osynlig, dom måste upp 100%
Kommentera

Statler: MoDo måste nu för faan börja lära sig att spela fysiskt!!
Kommentera

Kommentatorn hemsk... Wahlberg gjorde tydligen mål senast i oktober. Gjorde han inte mål i förra matchen mot Dif?
Kommentera

JonteD: men nr23 som domare är fan det sämsta jag sett på en rink. Dömde Västervik - löven. Dömde oss hemma mot löven / även senast mot djurgården. Vill bara ta plats.
Kommentera

Gavelo: Finns bara ett sätt för Bernie att gottgöra sig nu... Slagskott upp i kryllan!
Kommentera

Icing-Ove: Djurgården spelar ändå bra och jag som är på plats kan säga att publiken är aktiv. De reade ut biljetter så det är bra tryck i hallen. Även om målet föregicks av slarv var det inte orättvist sett till chanserna.
Kommentera

Hampie: Jag såg inte hela sekvensen men hur får Djurgården PP där? Satt sig inte Eliott på pucken medvetet i 10 sekunder. Hur åker han inte på delaying the game?
Kommentera

Sigge: Dålig tempo igen, 0-1 helt ok annars. Guden bra.
Kommentera

Sigge: surt att bärnta var tvungen att ge dem det målet närvi ändå hade hyfsad kontroll på matchen. Sikken röra i slutet
Kommentera

Kan domaren släppa pucken? Varför måste vi vänta 15 sekunder inför varje tekning när alla är redo??
Kommentera

Greenwolper: Länge sedan man längtade så mycket efter periodpaus
Kommentera

bollan123: Håller med! Solklar miss av dommarna
Kommentera

Sigge: Eller kanske börja tackla!! Vad fan är detta? Spelar innebandy nu igen!! Spela hockey och tryck till! Blir galen!
Kommentera

Hampie: Är det jag som ska skärpa mig? Försöker seriöst stötta Södergran lite i allt erat hets. Fattar inte det här med att det måste göras en massa poäng.
Kommentera

Icing-Ove: Detta är nog det ända jag inte håller med ove om 😅.
Iaf inte med vårat lag. Vi är inte ett fysiskt lag, vi försökte på tokfysik mot södertälje. Vi ska spela ut motståndet. Med fart, snabbhet aka Skellefteå.
Kommentera

Mangeboii: Läs den här om du inte gjort det innan, gillar rampljuset helt enkelt.
Kommentera

Icing-Ove: Känner mig som en surgubbe men jag blir helt uppgiven kring detta duttande och nonchalansen i egen zon. Suck
Kommentera

Icing-Ove: En ganska dålig period, Guden svag på returerna och släpper en billig bakom sig.
Berna, Näsén och Berg är katastrofala i egen zon.
Många dåliga passningar men framförallt saknas det tempo.
Kommentera

Rödluvan: Vi ser ju en storhet i södergran som kan bli grym om han förbättrar detaljer. Du pratar som om att han är 33 år och ska acceptera sin roll
Kommentera

Sigge: Är det bara jag som tycker att EJK lyft sig ordentligt senaste 2 månaderna? Tycker att man börjar känna igen honom från förra säsongen.

Som alltid mot topplagen är det fullständigt kaos i egen zon när Bernhardt - Näsén är inne. Det här hade varit en jämn match annars.

Hade jag varit tränare hade jag övervägt väldigt noga om jag inte hade särat på dom under slutspelen. I grundserien har vi råd med dom, men så fort vi möter topp5 är det fullständigt kaos
Motståndrna vet det vi det här laget, och utnyttjar det
Kommentera

Statler: Grabbarna måste inse det fina med sarg ut!
Kommentera

Alltså jag förstår inte hur det är möjligt att vi gång på gång får sådana här tillfällen som Aagaard, han blir utvisad och DIF får pp.. Alltså båda spelarna var väl delaktiga i det som hände, men sa Aagaard någonting dumt till domarn eller vad fan var det som hände?

Vi har ju haft flera tillfällen under säsongen där motståndaren har bråkat ner vår spelare på isen där vår spelare sedan försöker komma upp eller bara försvarar sig mot slag eller dylikt och så åker båda ut.. Är det bara jag som är färgad och inte ser när vi får dessa fördelar som de andra lagen får eller händer det inte?
Kommentera

Hampie: Nä, vi är inte Flyers, men vår klubb måste lära sig det som kommer i vår. Bernie åker runt som en trött mes. Han kan ju börja öva i en match som denna.
Kommentera

Hampie: Större risk att han blir frustrerad om han börjar tänka att han ska producera massa mål
Kommentera

JoakimE: Unsportsmanlike.

Oroande inför slutspelet att samma spelare går i ”gruffets” fälla!, motståndarna kommer ju grisa mot oss för dom vet att vi inte alls kan hantera det.
Kommentera

modomille: Ja, det var väl det enda Hasse J gjorde efter han kom hem från pölen.
Kommentera

Icing-Ove: Bernie ska bänkas resten av matchen, som en liten remainder.
Spela Berg ihop med Nässen o låt Bernie vila nu.
Kommentera

modomille: Jag kan ta deras ruskande i anfallszon men i egen zon kan de väl ändå spela lite safe. Vi kommer bli uppätna i slutspelet på detta sätt.
Kommentera

Icing-Ove: Jag håller med dig. Men det är just backarna med bara offensiv inriktning som oroar mig.
Börjar att bli försent att splittra bernhardt näsen. Jag är orolig som fan där. Hoppas dom väntar på slutspel bara
Kommentera

Robin Ztorken L: Eller så lyfter karln klubban och sätter två i Kryllan. Är han trött, slå en perfekt icing!
Kommentera

Gavelo: Alltid just dansken som ska gå i den fällan också
Kommentera

Rödluvan: ALLA i MoDo ska vara poängsprutor, rollspelare står lågt i kurs ;)
Kommentera

Hampie: Håll koll på Östlunds skott från cirkeln nu i PP
Kommentera

Jan-Erik : Såg ut som knatte hockey i pausen? Gillar sånt, kul!
Kommentera

Hampie: Jo jävlar dom finns överallt du kanske såg våran match mot Färjestad???!!! Claesson!!!!!😈😈😈😈😈😈
Kommentera

Confusius: haha du drar det kortet här. Jag älskar sebbe, mannberg adam p, ingman utan att dom gör poäng. Men visst alla får gärna göra 20 mål ;).
Kommentera

JonteD: mm hemska domare..... färjestad har alltid haft fördelar.
Kommentera

Lite kul att se att Vela stormdök mot den Diffaren som gruffade mot Woods innan han blev stoppad. Det där kommer bli enormt viktigt i ett slutspel. Vela kommer inte tolerera att någon annan är på tex Woods eller Dickinson eller för den saken någon alls.
Kommentera

Hampie: Hela laget måste ju lära sig griseri utan att falla i fällan som dansken. Vi kan säkert vinna om det blir Hawaii. Förstår att DIF är taggade. Sjukt besviken på Bernie där dock.
Kommentera

Icing-Ove: Väldigt besviken på bernie, men det har jag varit i 10 matcher. Han har lite för mycket hybris, men bättre det nu än i ett slutspel. Han har ju storleken, räckvidden för att vinna mer dueller mer puckar. Men skulle säga att han skiter i defensiven med näsen.
Kommentera

Gavelo: Ja Aagaard är extremt lättprovocerad, lär han sig ingenting?
Kommentera

Confusius: Tydligen inte…

Modo snurrar mycket runt i anfallszonen men hr svårt att skapa något av värde.
Kommentera

Gavelo: Haha alltså firma Näsen och Bernhardt kastar nästan bort hela matchen där igen herregud
Kommentera

« · 2449837 · »