1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506671 inlägg · 4103 ämnen

Djurgårdens IF - MoDo Hockey 2023-01-20

« · 2450186 · » Till forumet

Sv: Djurgårdens IF - MoDo Hockey 2023-01-20
KRB: Bettar gärna emot. För det där tror jag inte ett dugg på.

Att Bernhardt spelar dåligt just nu är för att han inte har nivån/kunskapen att spela på topp i 52 omgångar.
Hade han kunnat det hade han aldrig hamnat här till att börja med.
Han var ändå rätt bra i SHL innan Finland.
Förhoppningsvis kan han lära sig höja sin lägstanivå. Och han ör nog inte så nonchalant som han ser ut, det är bara spelstil han har. När han är på topp kan han ju se lika lam ut i kroppsspråket typ men vinna varje duell och vara allmänt dominant.
Kommentera

KRB: Precis som förra året alltså? När halva forumet yrade om att halva laget var klar för diverse SHL klubbar?
Kommentera

J F K: Då är jag med. Han är ju otroligt envis där. Svenning kan inte spela på. ”4:e” borde få spela. Dra ner på speltid för Näsén/ Bernard och spela Norén. Det är väl ingen 5-års plan med femmorna 😤
Kommentera

modomille: Räcker med en förlust för att några härinne i princip ska ska ge upp säsongen😆
Dessa fans kan OMÖJLIGT varit med när det gick tungt på riktigt.
Kommentera

Statler: Modo gjorde lika många mål som Lövens svenskar idag. Alltid nåt.
Kommentera

Monno:

Jag håller med dig,
När Berna är på hugget så smäller det, då är han otroligt stark, de gångerna så märks han i duellerna
Men det var ett tag sedan nu..
Kommentera

Statler: Men visst har väl Sven varit bättre i de här två matcherna mot DIF?
Tycker han förra matchen var riktigt bra och i denna helt ok. Stack inte ut negativt i varje fall. Hade några snabba pass i PP och även nå skott, fortfarande med varierande tärffbild men ändå.:-)

Sen, tänk om Södergran kunde ta det där nästa steget... Han har ju storleken, farten och händerna. Möjligtvis inte topp spelsinne men svårt å bedömma då det där sista lilla inte verkar funka just nu för honom...
Kommentera

puffe: Vela är inte Josh, långt ifrån och jag har sagt det förr och säger det igen, Woods och Aagard behöver en center som kan göra 2 gubbar hålla mycket puck och sätta upp dem i slottet, Vela är en ganska bufflig powerforward men saknar spelskickligheten som spelfördelare och därför händer det väldigt lite i den kedjan med tanke på materialet.
Kommentera

Nucky: Har varit med de tunga dagarna, så lite positivt då.

MoDos borta-poäng hade placerat oss på fjärde plats bland hemmalagens poäng(då ska man kanske plocka bort bästa hemmalaget, MoDo, för att få rättvisare bild)

Sjukt bra säsong hitentills, även om det gnälls lite nu. Tror Karlin styr upp det till slut
Kommentera

Monno:

Precis, han spelar rätt lika i med och motgång. När det inte stämmer ser det bedrövligt och slarvigt ut fast han egentligen uppträder på samma sätt som när han är fullständigt dominant.

Det som stör är att han inte själv känner när det inte stämmer eller när resten av laget har det tungt och då inte anpassar sitt spel mot det mer enkla hållet. Där kan han kolla hur Brickley gjorde idag, kan han inte ta kontroll och vårda pucken så spelar han den efter sargerna istället för att ge bort den, hittar han inget blad så lyfter han eller slår sarg ut. Brickley har mycket bättre avvägningar i olika situationer.

Men vill man ha en poängback i HA får man ta det onda med det goda. Hade han varit komplett defensivt också hade han varit en toppback i SHL.

Jag skulle inte byta ut honom, han genererar så mycket offensiv och zontid och laget skulle tappa mer än vi tjänar på att skeppa honom.

Karlins jobb är att se till att han är påslagen och fokuserad i varje match och byte i slutspelet, samt jobba med att förenkla spelet vid behov.
Kommentera

KRB:
Problemet är inställningen. Han ser lika oberörd ut när han gör mål som när han gör sina misstag, som ett rakt sträck.
Kommentera

Saleva: Haha fast sist när han gjorde mål i halvtom bur klämde han ju till och med fram ett leende. Och det är väl första gången han visar känslor alls under de 1,5år han varit här?
Kommentera

Saleva: Bänkar vi Bernhardt är det stor risk att det blir värre. Så var det när han spelade i Växjö. Klarade inte av det och stack därifrån direkt. Tror Karlin vet om det ocu hellre väntar ut hans svacka, trots att det nog inte kan kallas för en svacka. Iallafall hoppas han nog på att han höjer sig snart.
Kommentera

Rödluvan:
Även i Djurgården kom han på kant med ledningen.
Kommentera

Nucky: Tror många spelare rent mentalt redan nu är i slutspelet. Och har svårt att tända till det sista nu sista matcherna. Är övertygad att man vinner serien och är man skadefri när slutspelet börjar ska det till ett jäkla bra lag för att slå ut oss.
Kommentera

Saleva: Precis, Karlin är försiktig där. Kommer bara bli värre av att skicka honom lägre ner i hierarkin. Vi får inte glömma att han är tvåa i poängligan och en av seriens bästa backar i sin helhet.
Kommentera

Rödluvan: Nu särade man ju på Berna och Näsén i 25 minuter, dock svårt att säga om det gav någon önskad effekt då hela laget var rätt avslagna.
Kommentera

Nucky: tvärtom, dom var med då och var som fisken i vattnet. En dålig match och då kommer domedagssnuttefilten fram!
Kommentera

Saleva: Han har komplex för att Robban har snyggaste mustachen. Lite råd från Robban så blir han stark även defensivt
Kommentera

Monno: jag drömmer om att Södergran gör hattrick första alutapelamatchen och sen tokdominerar hela slutspelet
Kommentera

Rödluvan: Tror det hade varit nyttigt för Bernie att känna att han inte har en given plats bara för att han gör poäng. Att komma ut med loj inställning och slå indianare till höger och vänster måste få konsekvenser.
Kommentera

Sigge: Ett lag är inte bättre än sin svagaste länk
Kommentera

KRB: jag bettar emot. Vad är en slant? 50 spänn?
Kommentera

Rödluvan:

Ja vi ska ju absolut inte börja bänka honom. Däremot gillar jag att Karlin markerar genom att sära på Näsen och Bernhart och låta de gå med Ingman och Brickley istället.

Man visar att man inte är nöjd och gör en förändring men fortsätter ge speltid, tyckte ändå det gav lite effekt på Bernhardt och Näsen.

En annan markering var ju att man gav betydligt mer tid till PP2 idag, de fick ju till och med inleda ett PP.
Kommentera

Monno: Tacka vet jag glädjespridaren Oscar Steen, han log väl inte ens när han fick passa fram Peter

www.youtube.com/watch?v=Bi3-1QJWMJg
Kommentera

Rytter: Men vi alla måste väl enas om att när vi möter tunga och bra försvar kombinerat med att vi uppträder väldigt nonchalant och långsamt i allt vi gör som mot Södertälje och nu idag osv. Då kommer vi ingen vart i det vi gör. Tiden bara går utan att vi skapar något. Precis såhär det kommer se ut i ett slutspel. Vi kommer inte vara pigga i benen och då blir vi väldigt tunna. Således är vi förvånansvärt lätta att neutralisera. Är väldigt orolig att vi åker redan i semifinalen. Det här har inget med att skapa drama efter den här förlusten. Utan det blir uppenbart när vi möter tuffare motstånd. Svårt att sätta fingret på vad men vi känns alldeles för bleka fysiskt sätt på forwardssidan. Mannberg, Svenne, Ohlsson, Theo exempelvis
Kommentera

Confusius: tolkade likadant, jag är lur på om Karlin återkommande tycker sig se förbättringar, fast sen faller dom alltid tillbaka i gamla synder. Näsen berna hade ju varit bland de bästa backparen i HAs historia om de minimerat slarvet.
Kommentera

Rytter: Förövrigt fick Norén matchstraff för Fighting i dagens match mot AIK J20. Gäller avstängningar i J20 även i A-laget.
Norén som känns så lugn och sansad
Kommentera

Gusse: Precis, dessutom back-to-back möte där vi vann komfortabelt förta matchen. Som upplagt för en slätstruken insats ikväll och det fick vi också.
Känns som man är rätt nöjd om man delar på poängen i dessa möten.

Inte ett dugg orolig för Bernie, han kommer blanda och ge fram till slutspelet. Väl där tror jag han kommer kugga upp precis som ifjol.
Samma med Näsén som också var väldigt bra i slutspelet.

Vi saknar Dickie nåt jävulskt och när dessutom Woods har mil kvar till toppform tappar vi i princip en hel kedja.
Kommentera

Nucky: Hur kan folk tycka att han har en mil kvar till toppform? Glömde folk hur han spelade innan skadan? Kan vara osynlig en hel match och plötsligt smälla in 1 mål och 2 assist från ingenstans.
Kommentera

MoDoNörden: Samma gäller ju för alla lag, är inte unikt för oss. Kolla bara på Löven häromdagen mot SSK.
Kommentera

MoDoNörden: Hoppas och tror Karlin har mer att ge, annars får vi sparka ledningen. Jag är också orolig, men det hör till, varje vår.

Tungt nu med lite skador på bärande spelare, men tror vi är ett lag för en lång vår, trots allt
Kommentera

Rödluvan:

Idag har han ju ändå ett par bra skottförsök både i PP samt ett lurigt från kanten. Ett par aktioner där han tar sig förbi eller ifrån sin försvarare och letar öppnande pass. Jag tycker han närmar sig formen även om inte poängen kommer som tidigare. Ge han 2-3 matcher till bara. Woods kommer dominera i slutspelet med sin erfarenhet från förra året samt att han byggt på sig fysiskt.

Sedan ska vi inte underskatta tappet av Dick, en spelskicklig och smart center som kan hålla puck vara fysisk och hitta ytorna år Woods. Vi kommer få ut mer av Woods när han är tillbaka.

Sedan kommer andra bli starkare när vela går ner som center och vi adderar en ny ytter där.
Kommentera

modomille: Vi är ju den största kandidaten till att gå upp tillsammans med 2-3 andra lag. Då måste vi ju kunna lösa dessa försvar. Gör vi inte det kommer vi tyvärr inte ha chans att ta oss upp.
Kommentera

Rödluvan: Om du pratar om Woods är ju det hela grejen. Antingen gör man poängen, eller inte
Kommentera

Rödluvan: Han var galet dominant innan skadan, ta senast vi mötte DIF på Hovet exempelvis.
Kommentera

MoDoNörden: Inte en chans? Vi har tagit 0 poäng i 6 av 35 matcher. Vi har alltid chans att vinna
Kommentera

Nucky: Jag tycker inte vi vann komfortabelt utan slarvade episkt bakåt. Framåt var fantastiskt 🤩

Jag är väldigt orolig för dem 😅

Jag har nog ptsd sen degraderingen och inställd säsong och är gubbsur 😂
Kommentera

puffe: Det är ju helt oväsentligt i ett slutspel. Vilka är det vi har haft svårt mot? 2 torsk mot löven, 1 mot djurgården och 1 mot Södertälje. Just de lag vi kommer ställas mot i semi/final. Vi har uppenbara problem mot dessa lag när vi inte har trycket i grejerna. Vilket vi inte kommer ha 3-4 matcher in i matchserierna. Du känner väl själv hur matxhen bara glider ut händerna utan att vi skapar ett enda läge. Motståndarna chippar bara ut och vi får dumpa ner pucken i zon och komma 1 man mot samlade försvar gång på gång.
Kommentera

MoDoNörden: Och det kan vi, när vi spelar på topp. Just nu så gör vi inte det och inget konstigt med det. Alla lag går igenom sämre perioder. Som Nucky skrev så saknar vi princip en kedja nu när Josh är borta och Woods är ur form. Hur tror du Löven hade sett ut om dom saknade Schilkey och om Pooley eller Fitzgerald var ur form? Jo trubbigt.
Kommentera

MoDoNörden: Du 'glömmer' 2 förluster mot Östersund, vinner vi serien styr vi lite över vilka vi ska möta, men finns 2 lag som är reella hot, ett lär vi möta.

Dessutom å du ha i minnet att hemmaplan, kankse inte är en nackdel
Kommentera

Nucky: Haha, han var galet spetsig såklart men ingen som syntes och dominerade som Josh gjorde. DIF var ju bara en match han fick glänsa och göra poäng.
Kommentera

puffe: Är medveten om det, men nämnde inte dem eftersom det inte är ett lag som vi kommer ställas mot (om vi nu inte väljer de i kvarten). Men även där var det styrspelet och närkamperna vi torskade på.
Kommentera

MoDoNörden:

Tycker du Löven och DIF har bra försvar?

Jag tycker att vårt försvar har sett bättre ut sett över serien. SSK är väl de som stuckit ut med att vara täta och tunga, typiskt Bogren lag och spel. Även Mora kan vara välorganiserade och stänga mittzon och ta ned farten bra.

Sedan var DIF bra idag men som karlin sa efter match, det är två lag på isen och vår offensiv kom inte upp och satt dem på prov som vi gjort i tidigare matcher. Känns som det var vilja slår klass idag, DIF var mer desperata och behövde vinna efter deras rad med förluster.

Det vi vet är att vi är tunga att möta när alla kedjor kuggar i och vi trycker på offensivt. Det ska mycket till för att orka försvara sig mot detta i en match och sedan upprepa detta i ev sju matcher. Lägg till ett vasst PP så har vi alla verktyg för att vinna även mot de mest diciplinerade lagen.
Kommentera

Rödluvan: Tycker han var i en egen klass egentligen fram till skadan.
Men då kommer vi ihåg olika helt enkelt
Kommentera

MoDoNörden: Givetvis ska vi ha respekt för alla, men vi sitter i en bra sits. Tror inte det MoDo-spel vi ser idag är vad Karlin förväntar sej i april
Kommentera

puffe: Kul för Hugo styf som fått fin utväxling i Hästen, på 20 matcher snittar han 0,5p/match och har han redan gjort mer poäng än någon tidigare säsong i As
Kommentera

Rytter: Ni måste förstå mig rätt. Ifrågasätter ingenting om vårat spel. Vi ligger 1:a av en anledning. MEN när vi inte har edgen och trycket i kroppen kombinerat med många svaga spelare fysiskt sätt (Mannberg, Ohlsson, svenne, Theo) tappar vi hela konceptet och i princip ingenting händer. Just det jag är rädd för mot tunga lag i slutspelet. Vi blir så lätta att neutralisera när vi inte har tyngden och farten som vi får av att spela många matcher på kort tid. Vilket vi kommer ha i ett slutspel.
Kommentera

MoDoNörden: fast att jämföra serielunk emot slutspel.. det är 2 skilda världar, alla lag kommer steppa upp rejält och jag tror inte att modo kommer att steppa ner

lag har sina dåliga dagar, dom är människor..

tat lugnt och njut av helgen nu!
Kommentera

Nooky: Jag är väldigt lugn och ska njuta:) Måste bara få ut frustrationen. Trevlig helg!
Kommentera

« · 2450186 · »