1150x200-modo-header2-kopiera.webp

DM-final

« · 1123105 · » Till forumet

Sv: DM-final
Frisco:

Åh, jag minns när det vimlade av svartabörsenhajar utanför Globen lockoutsäsongen. Det var roligt, särskilt eftersom Martin hade berättat för mig att Foppa var kvar hemma i Övik.
Kommentera

Så här tror spelbolagen.
Kommentera

källan: Så här tror skatteverket
Kommentera

Tvåtallar: Tur att vi äger vår arena jobbigare för frölunda och Dif kan jag tänka mig.
Kommentera

MorganaLefaey:

Denna länk kanske funkar bättre än den förra som W_G postade?!
Kommentera

Gidde:

Äh, nästan i alla fall. Till höger bland nyheterna kan man läsa om matchen...
Kommentera

Gidde: Man får tacka så mycket. Ska bli intressant värre att se den matchen, men att man skall tro på att det är en liten värdemätare på hur foppas form är jag tveksam till.
Kommentera

MorganaLefaey: Nä, knappast, ingen ide riskera ett bakslag (ffa med foten) i denna match. Under tiden får vi drömma oss bort med gamla bilder - får vi se en så elak Foppa? Men då åker han väl ut mest hela tiden...Eller en sån sniper? Man får ju ståpäls av detta klipp....
Kommentera

zigge: Foppas fysiska spel i det där klippet spöar alla assist och mål, wowwiewiiwaah vad underbart. De som menar att Foppa är vek kan ju ta och titta på den där filmen och omvärdera.
Kommentera

shinzawai:

Och de som inte förstår sig på hockey tycker att han får skylla sig själv för att han får så många skador. Man säger att med den spelstil Foppa har så kommer skadorna på posten. Själv funderar jag på hur Foppa skulle se ut som hockeyspelare om han inte spelade på det sätt som gjort honom så framgångsrik.

Sedinarna vill man räta ut och Foppa vill man mesa till.
Kommentera

shinzawai: Ja verkligen. Man förstår att han fått sig en hel del skador genom åren. Behöver han eg. nån polis i MoDo? Ska vara om nån Nordström-wannabe kommer o kör över honom, med hjärnskak elr annat som följd, sånt SKA ju göra ont, på den som utför det !
Nån som vet nån kanal/website som sänder från Bäpa-hallen ikväll?
Kommentera

zigge:

Men herregud. Svenskaspel.se, ju. Har du missat alla inlägg med länkar? ;)
Kommentera

knaskamilla:

Annars kan jag posta en till...

Vad tusan knas, du postade just ett inlägg med en smiley inser jag, var ska jag rita korset?!?!
Kommentera

knaskamilla: Har sett MASSOR med länkar, alla konstiga, har pekat på Ara A , mfl. Jaja, nu såg att jag det löser sig nog, kanske, 18:50...Får väl gå tidigare från IB:n dårå..
Kommentera

zigge:

BTW, var pekar din länk?
Hmm...
Kommentera

Gidde:

Wherever you want to...
Kommentera

Gidde: Lika fel som din.

Sicken hysteri. En DM-match mellan KB65 och MODO ska sändas på internet. Jösses. Jag hoppas innerligt att övriga spelare inte är lika förblindade av detta som hela hockeysverige verkar vara. Är de det kommer detta (ja inte DM-matchen kanske, men ES-platsen) vara allvarligt.

Kommentera

Poffa: Skulle hysterin vara negativ? Det är väl bra om Modo tar matchen på allvar och får en nyttig träningsmatch med Melinders försvarsgenialitet.
Kommentera

shinzawai: Hysterin kring Foppa och DM-matchen är endast negativ om det påverkar övriga spelare. För om det är så här kring en DM-match, hur kommer det då inte vara när ES återstartar med Foppa i laget?

Jag är rädd för att vissa andra spelare kommer förblindas av det faktum att namnet Peter Forsberg är med i truppen och på isen. Då kan vi se samma fenomen som vi såg lockout-säsongen.

Däremot, om övriga spelare gör sitt jobb fullt ut så är Foppa naturligtvis en enorm förstärkning, både på och utanför isen.

Kommentera

Poffa: Kanske det som är bra att han gör comeback idag,och att spelarna är blinda nu och inte nästa torsdag.
Kommentera

Poffa: "Då kan vi se samma fenomen som vi såg lockout-säsongen."

Du menar det fenomen som sa att rätt många av MoDos motståndare den säsongen var minst lika bra, om inte bättre? Iaf bättre sammansatta som lag betraktat?
Kommentera

Dream Team: Sluta göra dig dum.

Jag pratar om att spelarna inte tog tag i saker och ting utan åkte och väntade på att någon annan skulle göra jobbet.

Kommentera

Poffa: Men var det verkligen det som var problemet den säsongen? Hur var det med att ni i stort sett enbart hade lirare i laget och väldigt få sarggnuggare eller grovjobbare, typ Samuel Påhlsson?
Kommentera

Dream Team: Det stämmer bra som du säger. Samme och Susse var två viktiga kuggar som saknades.

Den säsongens stora fel som "återtåg" för Modo var väl egentligen framförallt att hela NHL kom hit. Modo fick inte valuta för sina spelares kompetens gentemot övriga lags inhemska spelare.

Fast som sagt. Med Påhlsson, Sundström samt lite mer tur med Foppa så hade det nog sett annorlunda ut.
Kommentera

Dream Team: Ligger lite av vad du skriver, få brunkare tills Hinote dök upp, samt att ledningen i båset inte var något att hänga i granen.
Samt flera skadade.
Kommentera

Dream Team: Eller att dom hade en tränare som läste Expressen på träningarna. Och trodde att han förfogade över ett självspelande piano.¨

Men annars köper jag Poffas teori fullt ut. Kolla bara på Skelefteå när Renberg kom in.
Kommentera

Tvåtallar: Fast mycket av Skellefteås problem beror på att de tappade tre av sina bästa backar i stort sett samtidigt. Det går inte bara att skylla på Renberg.
Kommentera

Wayne Gresky: Ja det stämmer. Men jag tror att sjärnspelare kan tillföra mycket enregi i ett lag. Men om sjärnan inte produserar så blir dennes frustration en enorm energitjyv för laget. Tänker nu närmast på våran Jonte
Kommentera

Tvåtallar: Eller MoDo, när Wernblom gick ut - alla MoDospelare var så tagna, att de inte kom igång på hela matchen. Får inte bli YTTERLIGARE ett 'fiasko' mot Schtaaaaan denna säsong nu! (ja fel tråd kanske , men ändå)
Kommentera

Snart drar det igång....
Kommentera

källan: .....kan räkna upp till100
Kommentera

Frisco: Men Poffa kommer oftast bara till 21, någon enstaka gång till 44.
Kommentera

Paddan:

Kan man följa foppas framfart nånstans eller är det expressflyg som gäller ?
Kommentera

mattias - 74: Någon nämnde något om Svenska Spel och livesändning på webben. Om man inte ställer sig utanför Bjästahallen och "känner på atmosfären"
Kommentera

Paddan:

Ok tack!
Kommentera

Paddan: Det är lite väl kallt ute så jag kan rekomendera länken ifall man e utan biljett

svenskaspel.se/p4.aspx?pageid=8

Kommentera

Berka: Japp , den har ja redan framme, redo =)
Kommentera

Alla tycker ju det är fantastiskt att SS sänder kvällens match, men varför gör dem det? Är det av marknadsföringsskäl eller?
Kommentera

spud: 5 mål hcp och 2.45 på Modo tycker jag låter spelbart.
Kommentera

T T: Du vetom att KB leder med 6-0 va?
Kommentera

spud: Ja, men frågan är om SS vet det.
Kommentera

T T: Åtminstone förr, så brukade Modo träna styrketräning i periodpausera så att det blev till ett tufft träningspass. Undrar om SS vet det.
Kommentera

spud: Jag chansar på att de verkligen vill få in lite extra pengar då de kör liveodds på resultatet. Hur lätt kan den matchen vara att spela på?

Slutsiffrorna kan väl bli precis vad som helst.

Kommentera

NuMo: Fast å andra sidan var det riktigt länge sen jag såg en sån här uppställning enDMfinal. Brukar ju vara minst en j20 femma, något jag tycker vi borde sett idag också. Förrutsatt att de är i stan!?
Kommentera

spud: har nån fått igång sin sändning?
Kommentera

Det är kommentars krig på Svenskaspel chatten
Kommentera

Gusse: Fiasko.
Kommentera

NuMo: funkar det för nån ?