1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

505299 inlägg · 4102 ämnen

En tråd där Löven kan diskuteras utifrån MoDo-perspektiv

« · 2518206 · » Till forumet

Sv: En tråd där Löven kan diskuteras utifrån MoDo-perspektiv
J F K: Kallmar stavas alldrig med två ll 🤭👍
Låst ämne

Rip Kirby: Som loser med två o då.
bökigt att skriva på telefon och den jäkeln har dålig autokorrekt:)
Låst ämne

Confusius: Nej då, men nånstans går ju musten ur än. Det är ju uppenbart att förbundet/shl vill ha upp Djurgården. Löven är inte bra ikväll men fokuset blir väl sämre när de blir såhär. Man lessnar. Den såkallade heta matchserien dog helt i eftermiddags.
Låst ämne

J F K: Med tanke på hur nära Hudiksvall var förra säsongen så unnar man dom
platsen, men förlust hemma mot Kalmar kan kosta
Låst ämne

Rytter: Bra analys idag var Dif mycket mer påslagen men kommer bli en helt annan match på hovet som jag tror kommer passa löven rätt bra.Dif kommer gå framåt mer åh löven kommer ligga i sitt igelkott försvar åh vänta på misstag åh gå på snabba spelvändningar som vi är rätt bra på.
Låst ämne

Men säga egentligen vad man vill men Kruger är en väääldigt bra tekare och center, vilket jobb han gör över hela isen
Låst ämne

Confusius: Brödernas, suck. svälter heller ihjäl. God Natt alla MoDoiter och övriga som älskar hockey mer än bandy
Låst ämne

Greg P: Tänker ni alltså på riktigt att förbundet försöker påverka domarna för att ge Djurgården fördelar?
Låst ämne

Monno: Om vi går till final och möter Djurgården så lär vi inte få med oss fördelar från SIF, så då får vi vara så mycket bättre
Låst ämne

puffe: Bara fräckheten att burgarsyltorna har ett annat namn på nummer 21. Börjes köper jag alla dagar i veckan och Jörgen Jönsson är mest känd för 72, så vad sysslar de där färsvändarna med?
Låst ämne

J F K: "ett annat namn på nummer 21" Det kräver allt sin förklaring?
Låst ämne

Monno: Kolla in vad Sörensen och Dick kom undan med förra säsongen och återkom om du fortfarande känner dig osäker.
Låst ämne

Rip Kirby: Krävs ingen förklaring. Jörgen Jönsson ex.vis var aldrig värd att bära det numret i Tre Kronor
Låst ämne

puffe: Vaddå "värd"? #21 är väl bara ett tröjnummer bland alla andra?
Låst ämne

Monno: Att Djurgården är förbundets och SHLs lilla kelgris vet väl alla. Till slut tröttnar man. Weigel avstängningen blev för mycket. Blir 4-1 i matcher till Djurgården nu.
Låst ämne

Rip Kirby: Är Nr 5 i Timrå bara ett tröjnummer bland andra, eller är det något speciellt för folk i Medelpad?
Låst ämne

puffe: Nej och ja, självklart. Men behöver Jörgen Jönsson be om ursäkt för att han hade tröja 21 i Färjestad?
Låst ämne

Rip Kirby: Absolut. Han kan komma in på isen i Hägglunds till hösten och få någon minut till det.
Låst ämne

Rip Kirby: Självfallet inte, men i Tre Kronor?
Låst ämne

Rip Kirby:
Nä han borde skämmas 🤣🤣
Låst ämne

Greg P:
"Att Djurgården är förbundets och SHLs lilla kelgris vet väl alla."

Alltså, du har ju helt rätt i sak. Vill inte ens tänka på vad som hade hänt med leksingen om hjälmen lossnat vid överfallet.

Fungerade länk till ett av de många exemplen:

twitter.com/cmorehockey/status/1443897299336372245?t=hBaaBge6q0yeY3T_2DPiAA&s=19
Låst ämne

jessy:
Är det inte ganska typiskt ni trycker på och får inte ett mål sen gör det första, får ni 1-0 eller t.o.m. 2-0 slutar drt 4-1. Tror ni får igen det här.
Låst ämne

Rip Kirby: Ironi och sarkasm är bortkastat på timråiter.
Jag har hört att man textar skämten med en förklaring via de tv-master placerade i Medellpad när de sänder släng dig i brunnen.
Låst ämne

KB: Får Jörgen en Sture-minut?
Låst ämne

puffe: Men JJ lämnade ju över tröja #21 till Peter.
Peace ❤️🤍
Låst ämne

J F K: Det där är något som Nord-västernorrlänsk propagandaradio lurat i dig.
Låst ämne

Rip Kirby: Jag gillar dej(som du vet) lika mycket som jag ogillar den osympatiske brodern Jönsson.

Kenny är en hjälte, liksom Åke 'Tåget' Söderberg, eller för all del den bortgångne Stefan Petterson(kan det vara så att Mats Näslund var kusin med han?)
Låst ämne

J F K: Ironiskt nog gjorde jag tillsammans med två klasskompisar på gymnasiet ett studiebesök på SVT Sundsvall inför en inspelning av Har du hört den förut. Det var en heldag med förberedelser inför inspelningen på Ye Old Pub. Det var lite kul och få se hur allt gick till från början.
Låst ämne

Icing-Ove:
Ja Liss var piss idag hoppas att det släpper för honom mentalt när han nu dom närmsta matcherna slipper lira på sin gamla hemmaarena men jag tror tyvärr det här blir en låååång matchserie vilket bör gynna MoDo som jag tror gör en clean sweep om nu inte Mora tänder till fem i tolv
Låst ämne

Rip Kirby: Fick du träffa forne Presidenten från Jämtländska Republiken ?

annars tycker jag galenskaparna gjorde en bra grej av det, lite senare
Låst ämne

Tarasov: ja det är mycket om och men i ishockey 😎
Låst ämne

Dembo: du gillar att vara underdog va, haha.

Finns inget som stoppar er nu
Låst ämne

puffe: Jadå, vi fick ju vara med på själva inspelningen på puben, så det fick jag göra. Galenskaparna har gjort mycket som är bra.
Låst ämne

Rip Kirby: älskade er gamla 2-pinnars där det stod att världens bästa nr 21 var mats hansson eller vad er helt anonyme back hette 😅
Låst ämne

Rip Kirby: Lustigt nog tänkte jag skriva har du hört den förut, men trodde dels att många glömt den serien och att den främst var förknippad med Jämtland med tanke på Evert Ljusberg. Sedemera sur-Jämtlands president.
Låst ämne

dempa: Gjorde ändå hela 8 poäng på 168 matcher!
Låst ämne

Dembo: Starkt av er att vinna denna. Gillar Liss, men måste visa mer glöd. Kommer det inte på Hovet nu då spelar det ju knappt roll att han pumpat in poäng förut. Matchserien blev lite hetare. Vill verkligen möta DIF i final, mest för att vi haft finalmöten förr i Elitserien. Måste dock vinna två till mot ett lurigt Mora. Nästan jobbigt med hockey varje dag 😀
Låst ämne

puffe: Löven är superunderog nu sen allt fokus hamnade på referensgruppen, domarna & diciplinämnden efter match 1. Ännu ett slutspel. Aldrig vi reser oss efter detta nu. Vore århundradets bragd typ Lake Placid isåfall.

4-1 till DIF
Låst ämne

Greg P: Haha intala dig det där du om det känns bättre i hjärtat. :-D
Låst ämne

Greg P: Hockeysverige hoppas på det
Låst ämne

Monno: Trodde Löven skulle vinna 4-0 när Lindbom blev skadad. Sen kom detta. Nu är det över. Hade känts bättre i hjärtat om det var det första.
Låst ämne

Monno: Någon som såg detta?
www.aftonbladet.se/a/VPo1g4

Rahimis bentackling gick inte av för hackor heller, karriärsläckaren.
Låst ämne

Greg P: Galajda kommer bli erat slutspels spöke. :)
Låst ämne

JoJo2613: Tycker han knappt bli satt på prov igår. Det är dåliga avslut & fel spelare som får dom, mycket utanför, vi går inte på returer, har inga sargstudsar med osv. Vi hade förlorat mot Västervik igår med det spelet i anfallzon.
Låst ämne

Greg P:

Löven är superunderog nu sen allt fokus hamnade på referensgruppen, domarna & diciplinämnden efter match 1. Ännu ett slutspel. Aldrig vi reser oss efter detta nu. Vore århundradets bragd typ Lake Placid isåfall.

Som man bäddar får man ligga heter väl? ;-)
Låst ämne

Greg P: nu får du nog ge dig. Det står 1-1 i matcher och ni har varit det bättre laget i fler perioder. Gissar ni leder med 1. Djurgården saknar dessutom den spelare som varit ytterst ansvarig för att laget ändå gått så bra som de gjort.
Tror inte det finns någon annan än lövare som vill måla upp vi mot alla mentalitet varshän man befinner sig som tror dif har större chans än löven att gå vidare nu.

Sen snacket om anmälningar kan ni skippa.
Även där har ni en tränare o sportchef som försöker få igång spelarna genom att hävda att allt är emot er. Inget ni gör är fel o allt övriga gör går omärkt förbi.
Nej jag är av den uppfattningen att hade löven bara koncentrerat sig på sitt o skitit i att försöka va tuffa o hårda så hade ni ledat med 2-0 i matcher.
Varför ta sig an små-gooniska situationer när ni har ett lag som är snabbare o mer tekniskt än djurgården.
Vanligt seriespel o ni skulle leka hem den där serien.
Låst ämne

MorganaLefaey:
Tur för Löven att dom vann den där sudden,
Annars hade det här nästan varit klart.
Låst ämne

Silly: Herregud vad glad jag är att jag inte håller på löven.
Först står sportchefen Per Kentää i pausinteevjun och grinar över hur orättvist det är att löven blir anmälda, eller ”pissade på” som han uttrycker det, 1. att en så central person för en förening använder dessa ord i riks-tv säger precis allt om mentaliteten i den förening, 2. Att dom helt klart inte rannsakar sig själva utan skyller på att att det är fel på alla andra.

Sen när man trodde att denna förening inte kunde sjunka lägre så tar Stråhle till ordet och menar på att man nu vill anmäla och få Öhlund avstängd för ett mindre gruff mellan honom och Cronholm?!

Som sagt, jag tror inte det är många utanför Umeå som skulle vilja ha dessa 2 representanter i sin egen förening.
Låst ämne

Silly: Tycker DIF imponerar lite, stark att pressa Löven som dom gör.
Dom får gå stenhårt på några få backar dock, kan straffa sig i längden.
Om vi nu skulle ta oss till final ser jag hellre dom som motståndare!
Låst ämne

« · 2518206 · »