1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507617 inlägg · 4105 ämnen

European Champions Cup 2008

« · 965244 · » Till forumet

Sv: European Champions Cup 2008
Visar MTV3 Max matchen live över internet?
Kommentera

Paddan: "med mindre än en minut kvar av matchen mot Davos" skulle det ju vara
Kommentera

qwertas: Sparta Prag verkar vara på väg mot final i ECC, med mindre än en minut kvar av matchen leder man med 6-4 efter bland annat ett mål och ett assist av fd MoDobacken Jiri Vykoukal
Kommentera

Finns lite bilder från matchen igår på bloggen. En hjälpsam ryss har skickat mig en länk där han lagt upp lite bilder från matchen igår.

theheartofhockey.blogspot.com
Kommentera

Lövva: Zacke behöver väl få stå lite då han bara fått en chans och nog behöver han lite träning om något skulle ske med Krizan.

Men samtidigt så känns det lite som om de själva tror det nu är helt omöjligt att komma till final.

Kommer bli lite svagare bakåt då man har

Hedin, Hedman, Hedman, Tribuncovs och Westin  framför Zacke.
Kommentera

Poffa: 21,35 visas matchen på TV4 Sport. Matchen visas alltså i eftersändning så det gäller att undvika diverse Modo forum mellan halv sju och framåt..

Kul att se Zacke i målet
Kommentera

Poffa: Var matchen mot Bratislava ikväll eller imorgon? och vilken tid visas den?
Kommentera

Zacke står, Timmy vilar. Och vi möter tufft motstånd.
Kommentera

Jag såg iofs bara två perioder, men jag tyckte inte MoDo var så himla kassa. I andra perioden kändes det ju till och med som att de hade läge på något mål.

Bara att hoppas att de inte kommer hem efter två förluster och fortsätter förlora i ES sen.
Kommentera

källan: Och varför tror du att inte Hv skulle göra de bättre ? och minns jag inte helt fel så förlorade FBK ifjol med uddamålet
Kommentera

Paddan: Det är lätt att uppleva skottstatistk väldigt felaktigt. Spelövertag behöver dock inte nödvändigtvis innebära många skott på mål. Det kan ta på spelare, gå precis utanför, ta på Krizan fast det gått utanför osv.

Det är inte första gången spelare och ledare är bra på att ta för givet att skottstatistiken är missvisande.

Nu vet jag dock inte hur det är i det här fallet. Men det jag beskrivit är ingen omöjlighet.
Kommentera

Tydligen vill MoDospelarna ha det till att Metallurg var dubbelt så skottvilliga än vad statistiken visade.

"Det var fantommålvakten Karol Krizan som höll kvar MODO i matchen. Vi räknade till närmare 25 skott bara i den första perioden. Nu blev den totala officiella skottstatisken 23-12 till ryssarna, vilket var närmast löjeväckande och inte minst Krizan retade sig på den statistiken.

- Jag hade kunnat gått med på 23 skott bara i första perioden för den var bland det svettigaste jag spelat, säger Krizan."
Kommentera

Gidde: Nepp, inte för tre och en halv timme sedan. Okej då, jag var på väg hem från jobbet då.
Kommentera

Paddan:

Arbetade?!?
Du kollade väl på hockey då?!

:)
Kommentera

Paddan: ",,, dock ej Petrovicky och Yetman eftersom de inte kommer från Sverige..."

Krizan, Skröder och Atvars då? Fick dom skriva eller?
Kommentera

Paddan: Ta din egen! Jag har huvudvärk...
Kommentera

Salle: Take your pick
Kommentera

Paddan: Pierre eller Bengt???
Kommentera

Salle: Jaha, jamen då får jag skylla på att jag inte sett den länken då jag vid den tiden fortfarande arbetade... äh, jag skyller på Hedin...
Kommentera

Paddan: Snabbt Paddan... Bara 3½ timma efter att Morgana länkat till samma sak.
Kommentera

Salle: Kul läsning

"Tre glada St Petersburg grabbar mötte upp i hotellfoajen i MODO-tröjor.
De älskade svensk hockey och framförallt MODO Hockey! Självklart passade de på att ta autografer från de flesta spelarna,,, dock ej Petrovicky och Yetman eftersom de inte kommer från Sverige...
Alla tre fick också nya MODO-tröjor som de direkt tog på sig.
Vem kunde tro att MODO Hockey hade fans i Ryssland?"
Kommentera

Inget annat elitserie lag skulle gjort det bättre en modo.
Kommentera

Paddan: Nån snygg bild där en ryss och Werna övar paråkning också.
Kommentera

De märktes vilken fart ALLA ryssar hade under grillerna 2-3 som checkade högt å minst 3-4 hemmåt.. Ett tag tyckte jag de va ryssar överallt i första.
Kommentera

Paddan: Eller om man läser reklamen på sargen "Nivea for men" eller....
Kommentera

Berka: Dagens "Närsynta bofinken Krutov" eller "Jag känner mig lite torr och fnasig i ansiktet"
Kommentera

Et tu Brute: Du va minsann påläst =) de gillas! Man undrar ju hur kul de kan vara att titta på hockey i ryssland där kanske 2-3 lag slåss om guldet varje år! lite som att låta fbk,hv71 och frölunda spela i div. 3 varje år!
Kommentera

Gusse: De håller jag verkligen med om..bra sagt =) sen e de ju en lärdom att få möta andra å bättre lag samt spelstilar..
Kommentera

Bad_Brett: hyffsad match av modo, ska dock tilläggas att jag missade 1 perioden, och som det låter var det väl lika bra.

Men resten av matchen tycker jag modo spelade hyffsat, fast det märktes hela tiden att ryssarna hade kontroll.
Kommentera

Lövva:

Man kan ju se på den ryska ligan på lite olika sätt, när man jämför med ES. Framförallt därför att det är 20 lag i den ryska. Jag tror ju inte att lag 15-20 i ryska ligan hade haft så mycket att hämta i ES. Däremot så hade den ryska ligan kännts klart bättre än ES om man bara räknar den övre halvan.

Hur ruggigt bra lag det finns i Ryssland talar lockoutsäsongen, 04/05 om. Avangard Omsk med Jagr i spetsen tog ju då hem ECC. Fast i ryska ligan kom man bara åtta och blev sedan utslagna i kvartsfinal.

Sett över de två senaste decennierna håller jag ES som den klart bästa ligan utanför NHL. Fast då har jag inte svårt för att medge att den finska var minst lika bra som ES under andra hälften av 90-talet.

Något som idag också skiljer ganska mycket mellan ES och Ryska ligan är publikbiten om man vill se någon "standard" i den. Här är man fortfarande långt före i ES. Inte så många lag i Ryssland spelar under de arenaförhållandena som finns här.

Sedan har väl också tiden spelat Sverige i händerna. Tycker inte att det var någon slump direkt att man tog hem Europa Cupen 90-92. Det var precis under den här tiden som östblocket föll samman och spelarflykten började. Iofs förhållanden som vi i Sverige då hade levt med i nästan 20 år.

Någon annan beklagade sig över om detta verkligen var Europas bästa lag. Tyvärr är detta en verklighet vi få leva med iom att man spelar på förra säsongens meriter. Att "Europas bästa lag" egentligen aldrig kommer att vinna några internationella titlar är en realitet. Är man riktigt duktiga försvinner 5 man till NHL och tillhör man då inte lagen med den fetaste plånboken kan man förlora ytterligare en femma innan EC ens börjat...
Kommentera

Berka: Kan vara bra på ett sätt med sånna här matcher..då får man se lagets brister och kan få möjligheter till att ordna upp det till nästa år och vara bättre förberedda då
Kommentera

Lövva: Mer åt ett håll iaf.
Kommentera

Poffa: nope
Kommentera

Berka: Det var såklart bara åt ett håll han missade utvisningar?
Kommentera

Berka: Och jag säger att du måste vara extremt blåögd.
Kommentera

Lövva: Han bommade vi svartens tackling, han bommade skröders ryggtryckare, han bommade den höga klubban i ansiktet på Pierre hedin, han bommade spiringen på yetman bakom kassen han bommade ett 10 tal interference och framförallt bommade han gång på gång att deras forward stog i målgården under pågående PP De är inte vad jag kallar en bra dommare!!! Jag säger inte att ryssarna spelade dåligt, Tvärtom. Modo hängde inte med långa stunder. Men med bättre scouting å hemmais så blir de nog väldigt jämt!
Kommentera

Salle:

Öberg och Molinder i all ära, men kedjans gigant var ändå Petrovicky, som låg bakom samtliga av MoDos "farliga" chanser i den här matchen. Han var den ende som klarade av få in pucken på mål.
Kommentera

Berka: Inget eget spel? Det var ju precis vad dem hade. En uppvisning om hur vackert hockey kan spelas. Modo stod upp bra i andra och tredje perioden men hade i ärlighetens namn inte en chans då ryssarna hela tiden hade en extra växel vilandes.

Tycker inte Metallurg drog någon fördel av domslut. Domarna höll en konsekvet nivå
Kommentera

Jag är inte så himla imponerad av dessa ryssar (jag säger inte att MODO var bättre idag).. genom att turneringen går i ryssland har de ett övertag i början på turnering, så jag måste säga att det var olyckligt för MODOs del att börja mot just dem...
Kommentera

Är de någom mer än jag som tycker ryssarna spelade konstig hockey. Igentligen inget eget spel bara långpass igenom mittzon på kontring!! Synd modo inte va med i första för överlag som bortalag så gör dom en bra om inte bättre match än ryssarna. Sen e de ju så att ryssarna har skapligt mycket fördel av domslut osv. båsdörren vid rysslands senaste utvisning öppnades när de va 3 sek kvar på utvisningen,, Men men modo förtjänade inte en vinst iaf. men ett el. 2 mål hade varit rättvist
Kommentera

Salle: Skulle vilja lägga till Tolsa i kategorin som får med beröm godkänt tillsammans med nedan nämnda. Petro kan få en släng beröm också.

Krizan behöver jag inte nämna då han allt som oftast är bra.
Kommentera

Paddan:

Japp. Han fick även för sig att Victor Hedman var sjundeback och bara gjorde enstaka byten (i hela första perioden kallade han honom för Tribuncovs) samt att Pierre Hedin i vanliga fall är bäste defensive back i MoDo. Jag ska aldrig mer klaga på Canal Plus-tomtarna.
Kommentera

Berka: Dom tog ju ut en ryss för interference alldeles nyss. När Warg vräktes på ända.

MoDo borde nog spionerat lite bättre än att låta Freddan kika lite på nån TV-match. För man hade ingen koll på hur snabba dom var i sina kontringar.

Efter det står vi upp bra men det räckte inte till.
Extra plus till Öberg-Molinder som hade bäst tempo i MoDo och visar att dom klarar av även tuffare motstånd.
Kommentera

Så får jag tacka så mycket för streamningen med en bild på en streamer.
Kommentera

Salle: Tyckte också han skulle skjutit i det läget. Han fick ju pucken i slottet men missat mottagningen litegrann och gled ner bakom mål tillsammans med pucken. Ett direktskott där och pucken hade nog gått in då den ryska målvakten var på läktaren
Kommentera

Salle: MMMEEENNN hur fan tar dommaren en interference NU.. när han inte tagit en på hela matchen...KÖPTA RYSSJÄV_AR
Kommentera

Paddan: Han sa ju även "men skjut då" när MoDo hade pucken bakom mål. :-)
Kommentera

Salle: Hörde jag rätt, eller påstod kommentatorn att MoDo är sämst i PP i elitserien denna säsong? Enligt swehockey ligger de trea i PP-statistiken hittills denna säsong.
Kommentera

Dream Team: Bra dömt av domarna. Inget 4-0 mål då Warg vräks omkull precis innan. Fast det är nog lite för sent.
Kommentera

Dream Team: Men pinsamt modo
Kommentera

« · 965244 · »