1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508359 inlägg · 4106 ämnen

Falcon Rinksite

« · 225384 · » Till forumet

Sv: Falcon Rinksite
Frisco:

Avundsjuka, ren och skär avundsjuka.

När du ändå drar upp fotboll, vad tyst det varit på Assenallarna här i GB:n. Undra varför?
Kommentera

poffa: Jag vet inte varför de är tysta. Jag tycker de borde fira att en Svensk spelare i deras B-lag (han som förlorade brottningsmatchen under VM mot Mellberg på fall efter 5 sekunder) gjorde ju ett mål i går mot Charlton (1-4).
Kommentera

Frisco:
Håber ikke Modo får Barthezvirusen....(tsk tsk, er du misundelig på united?...)
Kommentera

Frisco:

Han förlorade väl på fall redan innan bråket startade.
Kommentera

poffa:

Vi vinner ligan och kommer gå vidare i Champions League, vad vill du diskutera?
Kommentera

Aben: Mitt lag heter Tottenham Hotspur. Det finns tusentals United i England.
Kommentera

Frisco:
Tillad mig at omformulere så: Er du misundelig på Manchester United?
Tottenham...syntes de var cool da de havde Lineker (Min alltime-fav-striker)
Kommentera

scim: Jag lägger ut den glödheta topplistan medans ni ännu ligger före mig - snart kommer det berömda iniväggenrycket:

1 scim 0 0 0 Modo
2 mnsn 0 0 0 Modo
3 frisco 0 0 0 Modo
4 wesse1 0 0 0 Neutral
5 Jakan Maple Leafs 0 0 0 Djurgården
6 knaskamilla 0 0 0 Modo
7 poffa 0 0 0 Modo
8 Gurrani 0 0 0 Modo
9 mike66 0 0 0 Timrå
10 Rolle 30 0 0 0 Timrå
11 Helg Ernest 0 0 0 Timrå
12 TIKHälge 0 0 0 Timrå
13 Tikfanz 0 0 0 Timrå
14 samjo 0 0 0 Modo
15 linkan_71 0 0 0 Timrå
16 Johan89 0 0 0 Timrå
17 Emil92 0 0 0 Timrå
18 Dream Team 0 0 0 Timrå
19 A-Li 0 0 0 Timrå
20 JimmyHa 0 0 0 Timrå
Kommentera

poffa:

Det är helt enkelt mördande tråkigt att leda ligan med fem poäng, gå till kvartsfinal i Champions League, vara trolig FA Cup-segrare, att ha satt spaden i marken för den första snygga fotbollsarenan för över 60 000 åskådare i England och ha ett nytt disneykonsultritat märke som ökar souvenirintäkterna i målgruppen: pojkar 8-13 år, markant.

Men man kanske borde börja skrävla istället?
Kommentera

Frisco:

Varav ett kommer att ta tre nya sköna på poäng mot ett gäng hetsporrar till helgen...
Kommentera

mike66:
Aha, kul att se att man fick ligga bland de två första i varje fall innan första omgången är spelad. Lyckades inte riktigt klara sponsringen från Bill Gates, därav det halvologiska nicket på rinksite...
Kommentera

Lumber Jack: Samtidigt som MoDo vinner mot Vilda Västern så kommer Spurs att vinna mot Hammers (som inte varit sig själva sedan den fantastiske Julian Dicks la av)
www.sportcartoons.co.uk/westhamplayer3.html

Aben: Mål av Lineker på passning från Gazza. En fantastisk kombination.

Björn VII: En gång tråkiga, alltid tråkiga.
Kommentera

Frisco:

Snyggt mål av Holst dock, Hammers till Elitserien 2007. Med Ström och Sollefteåikonen i laget.
Kommentera

Väldigt intressant Rinksiteomgång. Är MoDomatchen med två ggr för att man verkligen ska kunna helgardera den, tror ni?
Kommentera

knaskamilla:

Damn!!! Jag missade spelstoppet med 4 minuter.
Kommentera

poffa:

Haha, missade du helgarderingsomgången...synd ;)
Kommentera

poffa:

Muahaha! Attsingen. Själv missade jag förra spelstoppet med en hel hockeymatch och lite till.
Kommentera

poffa:

Som knas redan vet så tror jag stenhårt att MoDo kan vinna idag: Jag har tippat genomgående 2:a på match och perioder plus två X-garderingar. Nu gäller det att Werner m fl ställer upp och motsvarar mitt förtroende.

Hmm, knas påstår att hon kommer att rycka ifrån mig idag - är hon MoDo-supporter?
Kommentera

westerlind: Det är inte bara hon... Jag har hört många som säger att nånting (jag vet inte vad) är kört...
Åt dessa otrogna finns bara ett att säga: Skämmes ta mig fan!!!
Kommentera

Sahlander:

Ungefär som anledningen till att man sitter här istf Scandinavium, då. Grrr...surmuppar! Jag svarar självklart med en säker tvåa som slutresultat, även om jag inte orkar med i den sjövilde MoDoiten Westerlinds genomgående tvåor. Klart vi vinner, sen hoppas jag att all slutspelshockey avgörs norr om Vättern, suck...charlataner.
Kommentera

Björn VII:

Hmm, vad är det här fasoner - insinuerar du att jag är en papperstiger? Jaja, det är tacken för att man som brynäsare tror mer på MoDo än medgångssupportrarna här.
Kommentera

westerlind:

Äsch då, min enda religion här i livet är pragmatik, så jag förstår precis din situation. Nu blir väl bara frågan om du kan förena pragmatiken med ett romantiskt förhållande till ett nytt hockeylag. Då blir jag imponerad.
Kommentera

westerlind:

Jag har naturligtvis helgarderat MoDomatchen. Tur att man inte hade en tvåa på första perioden, eller hur?
Kommentera

knaskamilla:

Jamen jag hade ju X2. Synd. Men nu verkar det som MoDo tänt till. Bara Wernblom tittar ut från utvsiningsbåset emellanåt så kan det här säkert gå vägen för er.
Kommentera

westerlind: Högardh gör 1-2 nån minut in på sista, sen lyckas vi hålla ledningen denna gången, till skillnad från i Fredags. :)
Kommentera

westerlind:

Jag hade ett kryss på målen i första perioden, så jag fick inte in den heller... Däremot tror jag att jag spikade FBK-LIF.
Kommentera

knaskamilla: Kolla in min rad mellan VF-MoDo:

1X
1
2
X

Den däringa raden lär man aldrig lyckas med igen - Nu borde jag flyga upp i ensam majestät till toppen för att stanna - X-boxen är snart min.

Grattis till segern ikväll men inte var det mycket till hockey som MoDo visade upp int - Knarkarn var juh ruggigt bra juh - once in a lifetime ungefär dårå. Kul att hinna med och kika på lite andra matcher också.

Lycka till mot VF på tisdag.
Kommentera

mike66: Lycka till. Jag hade bara ettor mellan Färjestad och Leksand=)
Kommentera

Frisco: Du vet din plats - fortsätt att ligga kvar där för jag vill inte se några skrällar ikväll ;)
Kommentera

mike66: Det är de enda rätt jag har, tror jag. 4 friska på Färjestad.
Kommentera

Nu har nya Rinksiteomgången startat - Lägg gärna ut det rätta svarena på frågorna i den här tråden så att jag m,fl slipper att leta ihjäl oss i onödan.

Tack på förhand!
Kommentera

mike66: Fan miiike, frågorna e ju busenkla... : ))
Kommentera

mike66: Här har du en.
Kommentera

Frisco: Underbart härligt när man går in och kollar ämnet och läser ett gammalt inlägg där man är i sitt livs esse. Fisco den rackarn vann omgången ser jag...
Kommentera

Fisco = Fis ko = Frisco
Kommentera

Falcon Rinksite fortsätter.

Förra omgången:
# NAMN RÄTT #X #2 LAG
1 knaskamilla 6 1 1 Modo
2 Rolle 30 5 0 1 Timrå
3 westerlind 5 0 2 Brynäs
4 berra56 5 0 1 Timrå
5 poffa 4 0 1 Modo
6 mike66 4 0 1 Timrå
7 Emil92 4 0 1 Timrå
8 mnsn 4 0 1 Modo
9 frisco 4 0 1 Modo
10 Sannes 3 0 1 Frölunda
11 Dream Team 3 0 1 Timrå
12 bajen2 3 0 1 Timrå
13 difzi 2 0 1 Djurgården
14 Salle 00 2 0 1 Modo
15 TIKHälge 2 0 1 Timrå
16 sorkenn 2 0 0 Djurgården

Sammanlagt:
# NAMN RÄTT #X #2 LAG
1 frisco 27 0 3 Modo
2 Rolle 30 26 0 4 Timrå
3 Emil92 25 1 3 Timrå
4 mike66 24 1 3 Timrå
5 knaskamilla 24 1 1 Modo
6 Sannes 24 0 5 Frölunda
7 poffa 23 1 4 Modo
8 westerlind 23 0 3 Brynäs
9 Dream Team 22 0 4 Timrå
10 mnsn 21 0 5 Modo
11 sorkenn 20 0 0 Djurgården
12 TIKHälge 19 0 2 Timrå
13 difzi 17 1 3 Djurgården
14 Salle 00 17 0 3 Modo
15 berra56 16 0 2 Timrå
16 keken1 15 3 0 Modo
17 scim 13 0 0 Modo
18 Tikfanz 11 0 2 Timrå
19 bajen2 9 0 2 Timrå
20 ernie_eagle 8 0 0 Timrå
21 Ulf Nilsson 7 0 0 Timrå
22 250kg kärlek 5 0 0 Timrå

Nåt mer som behöver tilläggas mike66?
Kommentera

Frisco:

Jag skulle vilja meddela att jag är ganska stolt över att jag tippade bäst i förra omgången. Och över att jag kommit ihåg att tippa tillräckligt många gånger för att inte ligga längre ner än femma totalt...
Kommentera

Frisco: Ähum, få se nu. Jo det ska väl vara det att det är Timrå-supportrar som leder supportertoppen då. Ett grattis till Frisco också som ligger på åttonde plats sammanlagt i hela Rinksite och har tätkänning på en X-Box.

# SUPPORTRAR Poäng

1. Timrå 26,13 poäng.

2. Frölunda 25,94 poäng.

3. Luleå 25,80 poäng.

4. Modo 25,70 poäng.

5. Brynäs 25,67 poäng.

6. Linköping 25,64 poäng.

7. Färjestad 25,23 poäng.

8. Södertälje 25,22 poäng.

9. HV 71 25,10 poäng.

10. Mora 24,93 poäng.

11. Malmö 24,34 poäng.

12. Djurgården 24,31 poäng.
Kommentera

knaskamilla:
Och jag är ganska stolt över att jag för nån omgång sedan kom på tredje plats totalt i Rinksite, fick mail om att de gratulerade mig till tredje platsen.
Fast jag hade ju trott att man skulle ha sån tur och vinna nåt men det verkar inte funka så.....
Kommentera

Sannes: Äh, upptäckte att jag tydligen missat att tippa nästa omgång. Märkligt, har för mig att man brukade få påminnelse när det var dags att tippa nästa omgång, eller så kanske jag minns fel för något sånt mail har jag inte sett till.
Kommentera

Sannes: Jag tycker att du ska skicka iväg ett mail och skälla som vi TIK:ar brukar göra när vi är elaka. Du borde ha fått ett par friplåtar hemskickade vid det här laget. Grattis igen om jag nu inte redan har skrivit det.

Ps. Grattis till dig också, knaskamilla. Grattis till oss alla som är så grönjävlig på att tippa.
Kommentera

Paddan:
Jag får iallafall påminnelsemail om att det är dags att tippa igen.
Kommentera

mike66: Jag tar åt mig.

Sannes: Naturligtvis har du rätt adressuppgifter på Falcon.
Kommentera

mike66:
Skulle inte förvåna mig om Falcon har dragit in vinsten till mig, de tycker väl att jag redan har fått så mycket av dom. (läs öl)
Men jag får väl maila och fråga dom dårå.
Kommentera

Sannes: Kolla adressuppgifterna igen som Frisco skrev. Gå in på Din Sida och sedan Vill du ändra dina uppgifter?
Kommentera

mike66:
Va f-n är det jag skall kolla och ändra då?
Jag har ju fyllt i För och Efternamn, årtal när jag är född, kryssat i kvinnarutan, skrivit rätt adress, postnummer och stad. Mailadressen är rätt eftersom jag får mail ifrån dom.
Kommentera

Sannes: Du kan ju skriva in mitt namn och min adress istället.
Kommentera

mike66:
Så roligt blir det inte sådeså!
Kommentera

mike66:
Nu har jag iallafall mailat en på Falcon, oops heter väl Carlsberg numera. Fast jag skällde inte i mitt mail jag bara frågade hur det låg till och så avslutade jag det hela med att be om ursäkt att jag störde.
Kommentera

Sannes:

Be om ursäkt för att du störde! Ojojoj...du har en del att lära... ;)
Kommentera

« · 225384 · »