bj21: Fast vi har ju varit bättre borta än hemma i år, så den trenden kanske vi inte ska bryta riktigt än?
Nu är det dock dags att vi tvålar till Färjestad ordentligt.. Varken Färjestad eller Modo är samma lag som de var när serien började.
4th Line | 25. Hedman, Anton | 13. Andersson, Fredric | 62. Hari, Janos | |||
---|---|---|---|---|---|---|
3rd Line | 17. Madsen, Morten | 19. Schremp, Rob | 26. Forsberg, Kristian | |||
6. Byström, Ludvig | 53. Bohman, Marcus | |||||
2nd Line | 31. Axelsson, Dick | 18. Ritola, Mattias | 23. Svensson, Björn | |||
51. Ahnelöv, Jonas | 28. Moe, Eric | |||||
1st Line | 10. Skröder, Per-Åge | 24. Sundström, Niklas | 44. Danielsson, Nicklas | |||
3. Lehtivuori, Joonas | 22. Pöck, Thomas | |||||
Goalies | 32. Tellqvist, Mikael 30. Ullmark, Linus |
Salle:
Ett bra läge att lasta in lite pengar på FBK.
Bittesehr:
Tolle är sjuk. Spelar antagligen på lördag.
Paddan: Nu åker hari ut trot att han tamefan knappt nuddade finnjäveln med klubban, än mindra hakade han!?!
jisses vilken dåre den där randiga saken
NuMo: jag som precis skulle gnälla på madsen då jag tycker han inte alls spelar som han ska, han utmanar sällan poch bryter aldrig in på mål utan tar skott från dålig vinkel eller väder ut mot sargen
MÅÅÅÅL I PP
men vem får de?
pöck, jaja den tog väl på typ susse eller nån
Berka: Den var snygg! Man ropar Susse från bänken. Eller var det Pöck direkt.
Susse, Skröder eller Pöck?
Perfekt start!
Wayne Gresky: haha det lät skojigt,, "härligt susse" från typ läktarn haha
övrigt en bra start, vi utnyttjar våra lägen optimalt och tellan har spelat stabilt, fortsätt såhär pöjkar
NuMo:
Bra första period, men som du säger blev det väldigt stirrigt sista 5. Bra att vi lyckades hålla ut till paus.
Redigerad kommentar
yngwie:
Härlig match såhär långt. Ovanligt högt tempo för att vara en torsdagsmatch i Elitserien. Jag tycker linjemännen har skött sig strålande; De har släppt några offsides och icingar, vilket har skapat en flytande spel. Kul att se att de kan även i Sverige.
I övrigt är det som vanligt på domarfronten. Vad åkte Hari ut för egentligen? Och varför blåste domaren av när pucken låg fri? Jag förstår ingenting. Det kan ju inte ha varit spelare i målgården för då skulle ju tekningen ha flyttats ut.
Det är sanslöst vad bra Tellqvist har blivit, vilken uppryckning! Pöck och Ahnelöv drar ett jättelass nu när så många ordinarie backar är borta. Och Sundström är kung över hela banan!
Hoppas nu bara att detta kan hålla i sig. Jag tycker att Moe och juniorerna har skött sig riktigt bra såhär långt, hoppas att de orkar i tre perioder.
Dream Team:
Jag har alltid gillat honom så jag hade relativt höga förväntningar, men hittills är jag inte besviken. Vi får väl se om han orkar hålla spelet uppe i en hel match.
Wayne Gresky: Och Axelsson står still och spelar hockey, vilket är värdelöst och så blir han av med pucken åsså tar han onödig utvisning. den grabben har attitydproblem .
Är han skadad i ljumskarna igen?
Nu är det bara en tidsfråga innan vi släppt in tvåan.
NuMo:
Smart å ge igen på Hannes i detta läge av matchen, efter knuffen framför mål i första.
Efter några dagar med enbart träning är det nu dags för match igen för MODO Hockey. Tre bortamatcher på fem dagar handlar det om och först väntar Färjestad i Karlstad.
– Det kommer att bli ett bra test för oss, säger headcoach Ulf Samuelsson.
AKTUELL ELITSERIEOMGÅNG 37
Torsdag: HV71 – AIK, Växjö – Timrå, Luleå – Brynäs, Färjestad – MODO Hockey, Skellefteå – Linköping, Djurgården – Frölunda.
HEADCOACH ULF SAMUELSSON
– Förra veckan är vi nöjda med. Två matcher gav sex poäng (3-1 mot både Timrå och Luleå) och rent spelmässigt såg det också bra ut. Vi spelade disciplinerat försvarsspel samtidigt som vi också hade kreativitet i det offensiva spelet.
– Nu står vi inför en intressant uppgift när vi åker till Karlstad för match mot regerande mästarna Färjestad. De hade svårt att få med sig segrar inledningsvis men kom sedan igång och är ett av de hetaste lagen i ligan. Det här kommer att bli ett bra test för oss.
– Vi har vunnit en match efter straffar mot dem under säsongen – samt kammat noll i de två övriga. Känslan vi har är att vi inte spelat bra i 60 minuter mot dem. Ska vi kunna besegra dem måste vi göra det.
SPELARE
Per-Åge Skröder var målskytt senast MODO Hockey besökte Karlstad.
– Men det gav ingenting eftersom vi förlorade matchen, säger Skröder som nu hoppas att MODO Hockey ska ta ytterligare en trepoängare:
– Vi spelade bra hockey förra veckan och ska bygga vidare på det. Vi vet att vi måste upp ytterligare något snäpp för att besegra Färjestad. Det kommer att bli tufft men inte alls omöjligt.
TRUPPEN
Målvakt: 1 Forsberg, 32 Tellqvist.
Backar: 3 Lehtivuori, 6 Byström, 22 Pöck, 51 Ahnelöv, 53 Bohman, 55 Tollefsen.
Forwards: 10 Skröder, 13 Andersson, 17 Madsen, 18 Ritola, 19 Schremp, 23 Svensson, 24 Sundström, 25 Hedman, 26 Forsberg, 31 Axelsson, 35 Westin, 44 Danielsson, 62 Hari.
NOTERBART
• Jens Westin och Freddy Meyer är ej aktuella för spel.
• MODO Hockey åker nu iväg på en roadtrip med tre raka bortamatcher. Färjestad, AIK och Linköping står på menyn.
• 5 november 2011 var senast MODO Hockey besökte Karlstad. Då tog MODO Hockey ledningen efter mål av Per-Åge Skröder. Hemmalaget vände dock och vann med 3-1.