1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507750 inlägg · 4105 ämnen

Färjestad - MoDo 6/1 - 2004

« · 364150 · » Till forumet

Sv: Färjestad - MoDo 6/1 - 2004
Salle:
hehe ja de va en sammanfattning av säsongen hittills som heter duga
Kommentera

Spelmässigt jämn period men ändå 2-0, typiskt Modo.
Kommentera

YaQoP: "han (Antos) får lite förvånat pucken precis på klubbladet"

Det kan väl nästan summera MoDo´s säsong så här långt. :-)
Kommentera

Frisco:

Ja, de fick ju vara med i TV t.o.m.
Kommentera

Björn VII:
eller "kämpa MODO" kanske?
Kommentera

Björn VII: Och sen slänga in ett par bananer på planen. Znark.
Kommentera

scim:

Ok, för jag vet då inget lag som misslyckats så ofta med att ta ut målvakten som Modo.
Kommentera

jenza:

Jag glömde inte, jag lät dig fylla i.
Kommentera

scim:

Hoppas att de 10 i MoDo-klacken kan skrika "sparka Pirro *klapp-klapp-klapp*" riktigt högt, och med lite bättre ihärdighet än de 10 i Kempehallen.
Kommentera

scim:

Du glömde 6-4 i tom kasse...
Kommentera

jenza:

Precis vad som behövs för att Modo ska rasa ihop, eller först släpper man väl upp Färjestad i en 5-0 ledning för att sedan genom 4 flytmål skapa en illusion av en poängchans, för att sedan inte åstadkomma något.
Kommentera

Sämsta möjliga start, känner man igen det?
Kommentera

Salle: wernblom dräller match efter match nu.. detta blir en tung eftermiddag.
Kommentera

scim: Ridå, in med Zlatan.
Kommentera

scim: Werner den store framspelaren assisterar Jenni till 2-0... SKÄRPNING!!!
Kommentera

scim:

2-0 efter ett mediokert powerplay och en jättetavla av allas vår Wernblom, klantarsel!
Kommentera

Lumber Jack:

1 - 0 i arslet efter en annars fin inledning, attans.
Kommentera

Lumber Jack: oväntat... Prestberg, Nordström
Kommentera

Martin S: 96/97 gjorde Hållberg 37 matcher och Hedin 19, rimligtvis borde dom ha spelat några matcher samtidigt.
Kommentera

Ett tiotal modoiter på läktaren, lite klent.
Kommentera

Lumber Jack: Hållberg/Hedin är rätt svar men säsongen är 97/98.
Kommentera

Lumber Jack:

Och där hoppade webbradion igång. Forza Modo!
Kommentera

Martin S: Hållberg /Hedin 1996, så klart.
Kommentera

Från en fars till en annan (?!?!?!) dvs från bröderna Marx "En dag på kapplöpningsbanan" till FBK- MoDo.

Kan denna match även den bli en framtida klassiker som tas upp 67år efteråt. Låt oss hoppas.
Kommentera

Martin S: Anders Eriksson och Timander 93 kanske?
Kommentera

Frisco: Då kommer följdfrågan. När ställde MODO senast upp med två juniorbackar från start och vilka var dessa båda backar?
Kommentera

Frisco: ser tunn ut den laguppställningen, hade hoppats få hedlund frisk i tid. nu blir det stentufft.. warg och hedlund borta, vi som redan har en knackig centeruppställning från början.
Kommentera

Goalkeepers
34. RIKSMAN, Juuso
35. VESA, Kimmo

1st Line
7. DAMGAARD, Jesper 6. ENSTRÖM, Tobias
15. SALOMONSSON, Andreas 39. SVARTVADET, Per 14. HÖGARDH, Peter

2nd Line
32. HAAKANA, Kari 8. HEDMAN, Oscar
9. WERNBLOM, Magnus 29. GREEN, Morten 10. SÖDERBERG, Anders

3rd Line
44. LEHTINEN, Mika 27. JOHANSSON, Martin
26. WENNERBERG, Mattias 4. ÖBERG, Jan 11. PETTERSSON, Tommy

4th Line
12. ALMTORP, Jonas 40. GÄSTRIN, Magnus
Kommentera

Lumber Jack:

Helt ok vill jag minnas, sist det begav sig i LLA så gjorde ju MODO en ganska dålig insats men lyckades lämna isen med någon form av heder i behåll ändå (tack vare en uppryckning i matchens slutskede).
Kommentera

Vem som helst:

Hur brukar webradion från Karlstad vara? Uthärdlig eller bra?
Kommentera

Men vad fan, det är klart att vi tar tre poäng! 2-7, sanna mina ord.
Kommentera

Det enda lag som MODO inte tagit några poäng mot är FBK, ( av 6p möjliga) Några underskattningstankar från motståndarna skulle passa bra och lite flyt med någon puck som hoppar in nästan av sig själv.

Sista målet som gjordes i JVM av USA, nästan ett självmål kan man säga. Målvakten räddar genom att slå ut en puck som tar på sin egen back och tar en båge över målisen och i mål. Grymt slut på den matchen. Men inte i klass med vad Tre Kronor fick uppleva i VM-finalen senast mot Kanada.

MODO:s statestik efter de matcher man hunnit spela i år.
Antal tagna poäng/ möjliga poäng

Luleå 4 / 15
Timrå 5 / 12
Brynäs 9 / 12
Leksand 4 / 9
Malmö 3 / 9
Södertälje 3 / 9
Djurgården 3 / 9
Linköping 6 / 6
Frölunda 3 / 6
HV 71 2 / 6
FBK 0 / 6

Anmärkningsvärt lite poäng plockat av Luleå, tur att vi har bara en match kvar mot dom.
Linköping full pott, enda 3 poängaren borta.
Borde ha fixat fler poäng mot MIF, SSK och Leksand.
Brynäs godkänd poängskörd. :-)

Det kanske inte är helt fel att möta en del lag som ligger i topp just nu, men man väljer ju inte. Det jag bestämt vet är att det inte få vara den sista matchen mot Frölunda hemma, som tabellplaceringen skall bli klart, det är för grymt tungt om det blir det läget. Det är en form av grupptortyr i så fall.
Kommentera

westerlind: Ingen aning, men som finne borde han ha nått från en Valmet.
Kommentera

Lumber Jack: Hmm, knaske det.
Är det för att Markoolio har ett sånt märke kring halsen?
Kommentera

westerlind: VW står det, billoggo.
Kommentera

Det ska bli intressant att höra rapporter från matchen imorgon. Vi brukar ju inte direkt ha lätt att knipa poäng i LLA, men någon gång ska vi väl lyckas få till ett riktigt fint spel på bortaplan också, varför inte då mot ett sånt lag som FBK.

Ska bli intressant att se hur Oscar Hedman klarar av uppgiften att tampas med FBK-spelarna. Får bara hoppas att han får bättre hjälp av Haakana än vad han hade i matchen mot SSK. I den matchen tyckte jag det kändes som att Hedman fick försöka reda upp Haakanas misstag i försvarszon. Får hoppas att Enström blivit sporrad av matcherna i JVM och kommer att ge järnet åter igen.

Sen så hoppas jag att det blir bättre ordning på bytena än vad fallet var mot SSK. Tycker det var påfallande ofta som två MoDoiter blev ställda mot fem framrusande SSK-spelare.

Behövs också att Riksman fortsätter att spela stabilt och att han dessutom höjer sig ett eller två snäpp.

Lite fler mål från Högardh vore heller inte fel, han såg ju verkligen ut att vara spelsugen och tog för sig ordentligt i matcherna innan årsskiftet.
Kommentera

westerlind: Jo, jag tror jag gör det. Tyckte precis att jag såg en i ditt inlägg. Eller förresten, det är ju två exemplar av den bokstaven som jag ser. Både en liten och en stor. Inte illa!
Kommentera

Paddan: Känner du inte igen den vackra bokstaven "W", din pajas?
Kommentera

M@D@: Om det är den mittersta handen då?
Kommentera

Paddan: En mycket bra taktik! När motståndarna i ren frustration plockar ut målisen sista minuten, för att spräcka nollan, DÅ slår de till! Med en Piruetterande höjdpuck, görs det 0-1!! SUCCE!!
Piruätt-hockeyn hyllas, Pirro efterträder Hardy's moped-håckande.
VM-GULD!! VM-GULD!! Pirro for President!!
Kommentera

Poffa:

Angående skador på mellandhandsben så råkade jag ut för en sådan för ett antal år sedan. Jag bröt t.o.m 2 ben och det dröjde 2 veckor innan jag fick handen gipsad. Inte säkert att man kliver av direkt med andra ord. Är det handen som man har högst upp på klubban går det nog lättare att spela några byten till än om det är den nedre handen
Kommentera

Frisco: Ulrik Lindh...YEEEEEES...äntligen en riktig domare för en gångs skull. Ska bli intressant att få se hur en sån värdig kandidat till Guldpipan väljer att sätta nivån på matchen.

Hmm...nja, jag tycker att det ser lite väl offensivt ut det där. Jag vill nog placera alla fem precis utanför målgården. Då först har vi ett väl fungerande spel, tror jag. Fast jag förstår inte de där pilliknande symbolerna, är det någon undermedveten önskan att kontraktera Andreas Pihl?
Kommentera

Paddan: Domare imorgon är Ulrik Lindh. Linjemän nån Hilmersson tillsammans med Skara-Berts avkomma.

Är det så här du menar att Modo ska ställa upp imorgon?
[bild]www.frisco.se/hs/paddtakt.jpg[/bild]
Kommentera

Oops, blev visst något temporärt fel i språkbanken. Självklart menar jag ju att matchen imorgon mot FBK blir en intressant utmaning och samtidigt starten på en riktigt trevlig tolvpoängsvecka.
Kommentera

Frisco: Mycket märkligt det där. De intet ont anande Färjestadsspelarna och tränarna verkar ju vara optimistiska. Trodde att de skulle ha legat sömnlösa sedan sista elitserieomgången 2003 av rädsla för MoDos suveräna spel, denna uppvisning i totalhockey som laget gjort sig känt för denna säsong.

Iofs hörde jag något om nya direktiv från Pirro. Ingen av spelarna fick någonsin gå högre upp än den egna blålinjen, för nu är vi inne i en intensiv period med många matcher på få dagar och då ska MoDo-spelarna svärma som bålgetingar kring Riksman. Det är inte så noga om vi överhuvudtaget anfaller, däremot är det himla viktigt att freda sarghörnen i vår egen zon.
Kommentera

NuMo: Med Jansson i laget skulle Modo gå som tåget.

##################[bild]www.toytrunkrailroad.com/TTRtrain.gif[/bild]###############################
Kommentera

Frisco: Jag håller med, men Janssons förbannelse är ju att det är hans fel vid förlust oavsett om han är skadad eller inte.
Kommentera

NuMo: Vi behöver oskadade spelare. Jansson oskadad vore en fantastisk förstärkning.
Kommentera

knaskamilla: poffa är förblindad. Huvudsaken är att Jansson förblir skadad. Om han platsar eller inte har inte med saken att göra. En skada är det enda som kan stoppa Lars Jansson.
Kommentera

« · 364150 · »