1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507586 inlägg · 4105 ämnen

Färjestad - MoDo 9/12 2004

« · 469354 · » Till forumet

Sv: Färjestad - MoDo 9/12 2004
Albert Hall: Hörde någon säga att han rakar sig två ggr om året.
Kommentera

Paddan:

Jag tyckte att faktiskt SSK-Linkan hade rakat sig senast jag såg honom. Åtminstone så var deras reservkeeper helrakad vid mötet med med Lule för ett tag sen.
Kommentera

Äh, när jag ändå är i farten och skriver så kan jag väl lämna ett länktips också.
Kommentera

Paddan: 82 utvisningsminuter på 14 matcher med Milwaukee Admirals och endast 2 mål och 1 assist. Ingen direkt poängmaskin i AHL, den där Tootoo.
Kommentera

Paddan:

Kanske är han lite vårdslös, men kolla på Chara med sina massor med minuter på få matcher. Han har tillfört massor till FBK, det är sådana spelare vi saknar och är i skriande behov av.
Kommentera

Poffa: Jordin Tootoo är drömspelaren! Vilken jäkla kille. Hoppar in i varje närkamp och tacklas stenhårt. Hela tiden manar på sina lagkamrater.
Kan dessutom göra poäng och har jäkla talang.

Liles är också en av mina favvisar. Gärna han också tack.
Kommentera

Poffa: Jordin Tootoo är onekligen ett intressant namn, men jag har för mig att han brukar spela lite väl ovårdat och onödigt tufft. Men en inuit i elitserien hade varit annorlunda.
Kommentera

Frisco:

Mitt också men jag skriver igen:

Jag vill inte ha hit två jättestjärnor i form av Blake och Foote, nä jag vill ha unga hungriga spelare som vill spela och som gärna offrar sig hänsynslöst.

Förslag på backar är t ex J-M Liles, Derek Morris och Scott Hannan. På forwardssidan kan man nämna spelare som Daymond Langkow, Jordin Tootoo och Erik Cole.
Kommentera

Paddan: adam foot var precis den jag tänkte på. men det hade aldrig suttit fel med rob niedermeyer. hehehehe
Kommentera

Paddan:
Påhlsson stannar där han är. "Tvångsanslutning", hrmpf....glöm det...
Kommentera

Poffa: Mitt svar på mååånga rader försvann i cyberrymden. Det innehöll kortfattat ord som skridskoodugliga, fd Nhl, dyra, hemvävt, div 2, spelar ingen roll och överskattade.
Kommentera

Poffa: Kan man inte, efter facklig förebild, utföra någon form av "tvångsanslutning" av Påhlsson och Susse till MoDo?

Äh, just nu gör nog en julmustback mer nytta än en sån där nordamerikansk back. Fast, det är klart, det hade ju varit intressant att få se Adam Foote i MoDo-tröjan.
Kommentera

Poffa: Rob Blake kanske?
Kommentera

Modosskånefan:

Vad vi verkligen behöver är krigare, som spelar för ära och är beredda att offra allt för att vinna varje närkamp. En kanadick eller amerikan skulle jag säga. Backar bör de också vara.

Då, kanske...
Kommentera

Paddan: tja man lär nog släpa sig dit men inte blir det med glädje snarare med ångest
Kommentera

Salle: tycker de haft svårt med målgörandet. det finns inte ett enda lag som dutar som vi. 4 skott på 1 period. inte konstigt att de inte gör mål!
jag har visserligen alltid hyst viss avsky mot lillis lund, hans fula uppsyn och kaxiga sätt när det går bra för honom. sedan ser han så patetisk ut i hockeykväll när de fått sänka kameran 20 cm för att han inte ska se så liten ut + den lilla uppnäsan. nä ni kanske förstår mig. avundsjuk är jag också. även frölunda har jag alltid stört mig på men det var roligare på 1990- talet när vi alltid slog ut dem i slutspelet.
nu tror jag att vi får möta dem i kvartsfinal och jag tror jag vet hur det kommer att gå.
för att få fart på målgörandet behövs Macke helt klart. han foppa weinhandl. vad sägs om det. två målgörare
Kommentera

Modoante: Äh, det är ju lördagsmatch. Bara det brukar ju vara värt pengarna...
Kommentera

Paddan: kanske det blir mer spännande att glo på arena bygget än att släpa sig till kempis på lördag
Kommentera

Frisco: Hmm, undrar om de klarar av att vinna matcher ifall jag sitter och kollar på arenabygget genom webkameran under matchtid istället för att försöka lyssna på hockeylive eller se matcher på PPV och C+...

Lite smått fascinerande, märkte jag att studera de där livebilderna från Framnäs. Eller så är det så att jag är nöjd med väldigt lite underhållning.
Kommentera

scim: Publik 5099!
Kommentera

Frisco:

Ska väl vara att jag tejpar ihop den igen då, men det är tveksamt.
Kommentera

Lumber Jack: Jag håller med. Dom har ju stått upp bra i afton trots allt.
Nugäller det bara att fortsätta såhär om/när Foppa och de andra på skadelistan kommer tillbaka.
Kommentera

Modoante: Håll dig hemma vid Shellmacken då.
Kommentera

scim: Jag som laddat upp med biljardköer.
Kommentera

scim: Försöker komma på nån anledning till varför jag ska åka upp till kemips på lördag kommer inte på nån
Kommentera

Lumber Jack:

Jag gnäller inte, jag gjorde två konstateranden.
Kommentera

scim: Sluta gnäll.
Kommentera

Poffa:

Jag rev just min biljett till lördagens match. du får skivorna nån annan gång.
Kommentera

Frisco:

Skit så in åt H-E. Kvalserien here we come.
Kommentera

Frisco: Nu gör vi ett par kanonminuter igen. Froza.
Kommentera

Frisco: Kvitterat igen dårå...

och precis så drar dom dessutom ifrån...
Kommentera

Poffa: Jobba jobba joooobbbbaa
Kommentera

Frisco:

Förbannat. Den där jävla långskånken gör 2-2. PP-mål igen. Utan Rönnmark har FBK varit chanslösa.
Kommentera

Lumber Jack: Vad har Rönnmark emot Morten?
Kommentera

Frisco: Ut med sittplats, in med Nalle Puh!
Kommentera

Poffa: Usch då. vilka cykloper.

[bild]www.frisco.se/hs/cyklop.jpg[/bild]
Kommentera

Salle:

Cykloper! Buar för allt. Kastar saker på isen och gör en massa dumheter. Jäkla vandaler.
Kommentera

Buuu buuuuu. Ut med packet.

:-)
Kommentera

Frisco: Gott är det väl alltid. Men om man som Poffa och Jag håller oss till traditioner så smakar dom ändå godare en sån här helg.
Kommentera

Poffa: Vi normala människor har tyckt det varit gott i flera veckor och kommer att tycka det är lika gott som dig till helgen.
Kommentera

Frisco:

Pepparkakor har jag inget tidsfönster för. Däremot är det Julmust- och lussebullspremiär i helgen. Härligt!
Kommentera

Paddan: Har du ätit pepparkakor? Då blir Poffa sur. Sådana får man inte äta förrän mellandagarna eftersom detta år har 53 veckor, eller hur var det?
Kommentera

Frisco: Nejdå, mellan alla problem jag hade med att höra vad som sades under andra perioden...jäkla skitdator...så har jag suttit och lyssnat på match och tagit del av boktips på teven, samt ätit pepparkakor och druckit mjölk. Så jag har försökt sprida mina intresseområden...
Kommentera

Paddan: Hängde sig? Ja det är väl en anledning att inte skriva. Jag tror att ni blev så förvånade att ni bara satt och tittade in i skärmen.
Själv hade jag inget häng, ja inte mer än jeansen då.
Kommentera

Paddan: Äsch, hann ju med att missa ett mål också tack vare ett samtal från skolan. Jag som hade tänkt vara "ledig" imorgon, men då blir man inkallad som vikarievikarie...
Kommentera

Salle: Nepp, även mitt HS tyckte att matchen var så livlös att den beslutade sig för att hänga sig...

...och just när jag skrev det så blev det dramatiskt värre!
Kommentera

Salle: Mitt hänger sig också. Det var alltså en Gästrin som Sedins behövde.
Kommentera

Frisco: Gött med ledning igen...

Var det bara mitt HS som hängde sig???
Kommentera

Frisco: Olle Nordin? Aha, 1-2,1-2,1-2
Kommentera

Olle Nordin - Henrik Sedin
Kommentera

« · 469354 · »