1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507720 inlägg · 4105 ämnen

Färjestad - MODO Hockey 2008-02-12

« · 982664 Till forumet

Sv: Färjestad - MODO Hockey 2008-02-12
bisterfinnen: Eftersom Wargh är allt annat än puckförare när tacklingen kommer (Steen har ju haft pucken i en halv sekund) så är tacklingen faktiskt riktigt ful och solklar utvisning. I och med skadan är matchstraff och utvisning solklar. Sen hade man kunnat rubricera det som interference eller charging istället. Hade Wargh varit puckförare hade jag inte sett något direkt fel i tacklingen.
Kommentera

Wayne Gresky:

Även sett till den aspekten är jag böjd att hålla med dem som säger att tacklingen är ok. Wargh håller på och fippla med pucken och jag anser att han är klart tacklingsbar.

Vem som i tacklingsögonblicket är puckförare är i detta fallet mera hårklyverier. Det är ju inte eoner sedan senaste puckkontakten för Wargh om man säger så.
Kommentera

bisterfinnen: Nu har jag tittat noga och även försökt fånga själva smällen på bild. Warghs klubba pekar rakt ut och träffar modospelaren som åker förbi, FBK klubban är inte i huvudhöjd fören en stund efter smällen.

www.hockeysnack.com/medlem/AM/filarkiv.php?showfile=ajaj.jpg
Kommentera

AM: Men han tappar den ju
Kommentera

NordaBoy: Ja, men den flyger inte upp ansiktet på honom...
Kommentera

AM:

Jaså?

Vad är din teori om vad som orsakar klyvningen av läppen då?

Klubban kläms emellan Wargh och Pirnes och följer sedan med Pirnes när Tommy faller. Ingen annan spelare rör Warghs klubba.
Kommentera

bisterfinnen: Det är ju väldigt imponerande att en tackling på Wargh som leder till 10 tal stygn in ansiktet och en hjälm som flög iväg aldrig på något sätt rörde hans huvud.
Kommentera

spud:

Det är ju det jag säger. klubban smackar upp i skallen på honom (enligt hävstångsprincipen.

Ungefär som att få en whiplash i förarsätet när smällen tog på kofångaren bak...
Kommentera

« · 982664