1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

509297 inlägg · 4107 ämnen

Färjestad - MODO Hockey 2010-12-04

« · 1316551 · » Till forumet

Sv: Färjestad - MODO Hockey 2010-12-04
Gustafsson: Känns jävligt underligt att han ska bli avstängd för det där, händer ju vålsammare saker i sandlådan på förskolan utan att nån bryr sig...
Kommentera

Gustafsson: Det fattas bara en öronsnäcka med sån där skruvad kabelslinga...
Kommentera

Extramaterial, Jörgen Jönsson är lite sur efter matchen.

Återigen, taskig kvalitet.
www.youtube.com/watch?v=YQipbsRTjOY
Kommentera

Petey21: Jag antar att han åker för att han var tredje gubbe in men det känns ändå väldigt överdrivet.

Gruffet i halvtaskig kvalitet:

www.youtube.com/watch?v=CWh99RQsAQo
Kommentera

Petey21: Motståndare i domarbasens Karlstad. Då får man finna sig i att få hårda straff. Jag kan inte förstå om han blir avstängd, men det var många domslut i de två första perioderna jag inte förstod. Hur Modo kunde leda skotten med 25-10 och ändå ha fått fler utvisningar, när det snarare var högvis av fasthållningar och hakningar som släpptes till FBKs favör.

Nu borde vi vunnit i alla fall.

Dessutom Brett, så tycker jag inte FBK hade så mycket mer. Man gjorde nog en rätt dålig match, för sådär usla och utspelade tror jag inte att man brukar vara på hemmaplan.
Kommentera

Bad_Brett: Avstängd för vad? Jag har inte sett situationen eller ens matchen i sig, men inget reportage eller artikel tycks nämna vad som har hänt, bara att det var någon mindre incident efter slutsignalen. Han måste ha vevat på ganska ordentligt för att bli avstängd kan man ju tycka, och då borde ju någon skribent rimligtvis nämna det någonstans. Känns skumt det här.
Kommentera

Frisco:

Inte mycket att snacka om, han blandar sig i Skröders och Lindströms uppgörelse, vilket man inte får göra (ungefär som Ward gjorde mot en MoDo-spelare i slutspelet 2007). Byron var uppenbart irriterad sedan ett tidigare skede då Lindström körde upp handskarna i ansiktet på honom och tog väl helt enkelt tillfället i akt att ge honom en snyting.

Det känns väl emellertid lite onödigt att vår bäste spelare drar på sig en match avstängning nu när truppen redan är så bantad.

Redigerad kommentar

Kommentera

Wayne Gresky: Snugg duckning. Men vad hände egentligen bredvid?

60.00 20 min MODO 93. RITCHIE, Byron MATCH

Kommentera

J F K:

Ja, spelmässigt sett fanns det inte mycket att klaga på - Och det var just det som var min poäng. De bästa lagen klarar av att vinna även när de inte spelar på topp, medan strykgäng som MoDo sällan ens vinner de matcher som man dominerar fullständigt.

Domaren borde be om ursäkt för den tidiga avblåsningen, men jag är övertygad om att Färjestad hade vunnit oavsett. Så fort de tog i lite extra i sista perioden körde de slut på MoDo.

MoDo MÅSTE värva. Det är så oerhört tydligt att laget inte orkar i 60 minuter samt att det måste komma in spetskompetens. Jag köper inte Freddans resonemang om att det inte finns spelare på marknaden. Både Murley och Eriksson hyllas i Timrå, laget som inte ens hade råd att betala löner till sin egna spelare. Det kanske låter gnälligt, men det är snarare tvärtom. Grunden som finns borde räcka till slutspel med skrällmöjligheter, men om MoDo fortsätter att förlora de matcher som de spelmässigt borde vinna med 2-3 mål, så kommer det bli en mycket jobbig säsong.
Kommentera

Bad_Brett: Jag tycker att Modo gör sin bästa match på länge. Domaren rånade oss på ett solklart mål och överhuvudtaget var det som vanligt att motståndarna får väldigt mycket emot sig från domharhåll i Karlstad. Har inte statistik på det, men det kan mycket väl vara den arena där hemmalaget har mest "tur" med domsluten. Det var massor av fasthållningar och hakningar som inte blåstes för.

Vi hade 25-10 i skott efter två perioder och borde - trots domarinsatsen - haft ett par måls ledning. Nu blev det inte så.

Själv tycker jag att Josefsson var sämsta back, även om Bonnsaksen inte imponerade i passningsspelet. Josefsson var ofta felplacerad och ställde till väldigt mycket oreda bakåt. Westin däremot har blivit riktigt bra på slutet, även om han är helt hopplös på att alltid träffa motståndarben när han skjuter. Han borde försöka få iväg skotten tidigare, även om de då inte blir så hårda. Mycket viktigare att han träffar mål än att det är stenhårt!
Kommentera

Gustafsson:

De fyra lagen närmast ovan oss ser ut att ta poäng.
Kommentera

MODOJohan: Fy fan vad jag är besviken. Det är ju bara så jäkla typiskt att vi inte får med oss en enda poäng i en sådan här match. Modo spelar verkligen riktigt bra i första och andra perioden, högt tempo, bra intensitet och hårt jobb av samtliga spelare. Men, när de får sitt 3-2 mål efter det där långa avbrottet så går ju luften ur totalt, tiden bara rinner förbi i tredje utan att vi skapar någonting. Troligtvis en kombination av den hårda matchningen och det mentala slaget i magen.

Det blev för jobbigt att behöva jaga hela matchen, hade vi fått vårat 3-2 i andra så hade de ha rott hem minst en poäng. Trist att Tarkki ser lite darrig ut igen, hade hoppats på att han verkligen skulle ta tillbaka förstespaden.

Redigerad kommentar

Kommentera

2 bra perioder räckte inte. Det känder som om FBK gasa lite extra i 3:e och tog kommandot, nåt som förstärktes med målet.

En hyffsad laginsats dock där de flesta kedjorna alstrade chanser men defensivt var det betydligt blekare. Tarkki tog inte en puck kändes det som, utan fick förlita sig på målramen en 3-4gånger och var ofta felplacerad. Han borde kunnat ta/förhindra alla 3 målen tycker man.
Bonsa och Hållberg håller inte för ES-lir när man börjar möta de skickligare lagen.

Sedan måste man berömma FBK's sätt att interfiera igenom hela matchen utan att åka ut för det en enda gång.
Kommentera

MODOJohan:

Inte mycket att säga om denna förlust. Färjestad vinner enkelt utan att överanstränga sig, samtidigt som MoDo sliter som djur utan att komma någon vart.

Det positiva är att det känns som att spelarna börjar hitta rätt i sina roller. Förstakedjan har bra fart, Blomqvist och Madsen bra. Westin stabil igen. Hasse gör en av sina bättre matcher.

Bonsaksen är emellertid inte Elitseriemässig och Tarkki stod för en riktigt svag insats.

Nu vill jag se en Brendan Shanahan-typ brevid Ritchie som kan slunga in tunga slagskott och brottas framför mål.
Kommentera

MODOJohan:

Josefsson klev av. Han krockade med Sanny.

Sen att Skröder sänkte Sanny var väl att ta i.

Bra match av Modo, tappade en del i tredje men då borde Modo redan avgjort matchen.

+ till Westin, Ritchie, Sundström, Madsen

- till bedrövlige Bonsaksen, Hållberg och kanske även en för dagen seg Rosen. Hedman är inte mycket att ha då han inte tacklas.
Kommentera

Färjestad kommer ju undan med blotta förskräckelsen. Surt att de vinner. Modo för spelet och jag tycker faktiskt att de var det bättre laget. Domaren kan INTE vara nöjd med sin insats, orättvis bedömning överlag.
Kommentera

Wayne Gresky: Kvällen är ändå räddad, Skröder sänker Fanny Lindström. Skönt.
Kommentera

Wayne Gresky: Vilken duckning av Skröder!
Kommentera

Björn W: Hoppas att inte Josefsson skadade sig nu.
Kommentera

Björn W: Vilken modo spelare blev skadad? Hörde bara något om att två modoiter krockade med varandra och en fick kliva av.
Kommentera

Sawchuk: Nu har jag bara sett sista perioden, men passningsspelet är överlag intressant. Peter kan i alla fall gärna få komma in som passningskonsult på några träningar om det inte blir något mer spel.

På bladet en gång av tre, åtminstone? Tack?
Kommentera

Patrik Källstr: Var det öppet mål för Madsen? Lät som han bara behövde stöta in pucken i mål. Sen så lät det också som att det inte skulle var utvisning för han bara lyfta på klubban.

Otroligt vad jag vill sitta framför tv'n istället. Det här håller liksom inte.
Kommentera

Nu jävlar ska det kvitteras i PP!
Kommentera

Bad_Brett: Vi kan väl konstatera att Blomqvist/Häggström varit inne på båda FBK:s mål i 5 mot 5 och att båda kommit på spelvändningar där modos forwards varit dåliga på att markera sina motståndare.

Usch vad Bonsaksen är usel i detaljerna.

Jag tycker MoDo börjar se lite trötta ut. Vi har ju gått runt på lite folk och åkt väldigt mycket hela matchen.
Kommentera

Axelsson kommer fri och skjuter stolpe tack vara skröder
Kommentera

Gustafsson:

Hur i helvete dålig är Bonsaksen!!!!!!!

Inte ett pass rätt idag.
Kommentera

MorganaLefaey: Modo har ju sjunkit något enormt i tempo efter den långa pausen för videogranskning. Kom igen nu Modo!
Kommentera

NuMo: Tråkigt när sådant händer. Speciellt när ett annat mål som analyseras slutar i mål. Men man har nog fått ha turen av för tidigt avblåst förut. Vill minnas att vi hade det mot Skellefteå eller var det SSK tom.

Det är sådant som händer och man får leva med det. Men man får väl hoppas modo som verkar ha varit bättre större delen av matchen tar sig i kragen och faktiskt kirrar poäng nu.
Kommentera

Bad_Brett: Fast lite orättvisa eftersom domarna hela tiden försöker blåsa av innan modo gör mål i öppen kasse.
Kommentera

MODOJohan: Pucken är ju redan inne i målgården.
Kommentera

Sjögren är dessutom helt fel ute när han står där han är...svårbedömt
Kommentera

NuMo:

Japp, annars kan spelare sätta det i system att flytta på målburen i avgörande lägen. Det är bättre för spelet att döma mål i dessa lägen.
Kommentera

Bad_Brett: Jag tror att det borde vara mål men då måldomarne inte kan se nåt, bla skymmer Hållberg "bakommålet"-kamerna, så blir det inget mål.
På så sätt kompenserar domarna för den prematura avblåsningen i 2:a.
Kommentera

NuMo: Så typiskt Modo att förlora en sådan här match, det är säkert mål.
Kommentera

shinzawai: Generellt tycker jag det skall vara mål oavsett.
Kommentera

Bad_Brett: vi har ju åtminstone övriga resultaten med oss än så länge.
Kommentera

MODOJohan:

Jag tycker det är mål, eftersom det var en MoDo-spelare som flyttade på målburen.

Tarkki är mänsklig igen. Inget av målen har sett otagbart ut.
Kommentera

shinzawai: Reprisbilderna är enligt mig luddiga... Men jag tycker inte det är mål eftersom det är så oklart... aja, som sagt så blir det mål.
Kommentera

shinzawai: Jag är dålig på vissa regler kring målgården. Får FBK-spelaren stå bakom målisen sådär i målgården innan pucken går in?
Kommentera

MODOJohan: Klart att DE får sitt mål godkänt.
Kommentera

Sawchuk: med vår tur idag så blir det nog tilldömt mål.
Kommentera

Wayne Gresky:

Modo är riktigt bra idag. Ge inte bort något i sista nu.

Ritchie avgör!
Kommentera

Gustafsson: Det ser bra ut. Jag tycker att Madsen börjar bli den Madsen vi uppskattade förra säsongen också.
Kommentera

Bad_Brett: Jag tänkte precis skriva det! Jacob har verkligen lyft sitt spel den senaste tiden, han och Svartvadet är riktigt tunga att möta.
Kommentera

Pettan:

Jag förstår att domaren vill blåsa tidigt i trängda situationer, men i det här fallet var det tjänstefel att blåsa så tidigt.

Sedan vill jag lyfta fram Blomqvist, som äntligen börjar komma in i Elitserietempot. För närvarande tillför han mer än Rosén gör.
Kommentera

Vad tror ni inför sista? Vågar vi satsa framåt eller blir det "backa-hem-försvara-vår-poäng"?
Skulle vara skönt med första segern mot FBK den här säsongen.
Kommentera

Bra match från vår sida, mindre bra från fbk. Synd att dom kommer vinna ändå.
Kommentera

shinzawai: Inte på webradion :)
Kommentera

Paaaaaaaus,.... 2-2
Kommentera

Jag har fått alldeles för många proppar i mina dar
Kommentera

« · 1316551 · »