1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506572 inlägg · 4103 ämnen

Färjestad - MODO Hockey 2011-02-05

« · 1346501 · » Till forumet

Sv: Färjestad - MODO Hockey 2011-02-05
Paddan:

Efter att ha sett tacklingen på Svartvadet ytterligare några gånger, nöjer jag mig helt enkelt med att konstatera att Poffa och co har väldigt dålig koll på regelverket ifall de menar att tacklingen är juste.
Kommentera

Wayne Gresky: Det jag har sett från matchen är de upplagda youtubelänkarna här. Där märker man att de tydligen mickat några yngre förmågor i Färjestadspubliken.
Kommentera

Paddan: Jag såg matchen på lokal och det fanns en del att önska när det gällde ljudupplevelsen där.
Kommentera

Wayne Gresky: Tänkte mer på det som Färjestadsklacken skanderar... efter "Vi hatar MoDo!" och avslutandet med en obligatorisk visselkonsert
Kommentera

Paddan: Eftersom situationen är ytterst väldokumenterad på bild så skulle han ha kunnat noll utvisningsminuter på 1000 matcher och tre inteckningar i Nobels fredspris och det skulle inte ändrat min uppfattning om det fula i smällen en sekund.
Kommentera

Gustafsson: Ja om man ska tillåta att spelarna kan komma in med den kraften i ryggen på spelarna så är det läge att stänga av sporten.
De enda moment där en tackling bakifrån är att anse som förståelig är när spelarna vänder ryggen mot tacklaren, det gör inte Perra i denna situation.
Det finns inte ett shysst kampmoment i den situationen. PÅ har en alldeles för hög hastighet in i den situationen för att han ska kunna ha kontroll i tacklingen.
Kommentera

Wayne Gresky: "Ni ska akta er för Åslund", jo en spelare som har 56 utvisningsminuter på 222 elitseriematcher är ju ett riktigt råskinn.

Kommentera

Bad_Brett: Jag tycker det ser ut som om Bastiansen söker upp Madsen som inte är tacklingsbar. Att då hålla upp armarna för att skydda sig, som jag tycker det ser ut, är inte ett MP.
Kommentera

Wayne Gresky: Håller med Poffa. Klockren tackling. Lite hård kanske.
Kommentera

Gustafsson: Oavsett om Svarten tittat upp så tycker jag att det både är charging och boarding. Färjestadsspelaren kommer med väldigt hög fart. När det gäller checking from behind så hade jag ansett att det inte varit det om Svartvadet spelat ifrån sig pucken i samband med att han tittade tillbaka och sedan vänt ryggen till. Nu tittar han bakåt innan han är puckförare och har sedan ryggen mot spelet eftersom han får den vinkeln på kroppen när han spelar pucken. Om man inte tycker att det är solklart matchstraff så har man väldigt dålig känsla för spelet.
Kommentera

Gustafsson: Jag uppfattar det framför allt som att Bastiansen inte ser Madsen när han bågar upp utan åker rakt in i honom. Huruvida Madsen då sätter upp armbågen för att ta emot Bastiansen klarar jag inte av att avgöra på de här bilderna, men Madsen är inte någon spelare jag förknippar med fula överfall, hade det handlat om Skröder så skulle misstankegraden varit högre.
Kommentera

Gustafsson:

Ser onekligen misstänkt ut. Det är ingen naturlig rörelse, utan han svänger bak med armen precis när Bastiansen närmar sig. Medvetet eller ej, solklart matchstraff enligt mig.
Kommentera

Poffa: Haha, Rosén kom väl trea i senaste stafftävlingen på träningen därför fick han lägga ;)
Kommentera

Poffa: En poäng är okej, visst. Det är ju bara så jävla frustrerande att vi lyckas undvika att ta chanserna när de uppenbarar sig för framför oss. Här får vi alla lägen som behövs för att sno en pinne extra, istället faller vi på en skitavslut mellan benen.
Men det blir ju inte bättre än vad man gör det till. I bästa fall hjälper den poängen att undvika kvalet.
Kommentera

Mano: Både Bartecko och Ritchie har varit skapligt heta ikväll. Ändå får Rosén, som suttit på bänken mest hela matchen, slå en straff. Jag förstår inte riktigt detta.

Oavsett, en poäng mer än jag räknat med.

Kommentera

bj21: Men hur fan vore det med EN passning på bladet under 1.30 fyra mot tre? Helvete.
Kommentera

Bad_Brett: På tal om jävla idioter. Hur kan sportradion sluta att sända nu? Jag vet att det finns webbradio men ändå!
Kommentera

Där fick vi äntligen se en domare som förstått vad ett Färjestad-byte är. 7 spelare på plan när de ska vara 4.
Kommentera

bj21:

Jävla idioter.
Kommentera

Hur det än går ikväll så verkar ju bortamatcher utan övernattning innan vara att föredra för det här gänget. Ta lärdom av det och skit i alla "vägresor"!
Kommentera

Historiens sämst jävla utvisning någonsin.
Kommentera

Jävlar vad korkat, som vanligt.

Det är bara att inse, vi har Sveriges dummaste ishockeylag.
Kommentera

AIK vinner och nu bör vi ha minst två poäng.
Kommentera

spud: Ja, jag är imponerad. Tror att han sitter och tutar lite.
Kommentera

bisterfinnen: Kommentatorn har helt klart kommit upp i varv när det gäller lustigheter.
Kommentera

Vi har störst Dick i hallen tyckte jag var en lustig kontring på Hellges tvåpinnare.
Kommentera

InVinoVeritas: Holdberg
Kommentera

yngwie: Men han heter ju så! Per Hålldingberg!
Kommentera

Hållberg hänger med.
Kommentera

Hur kan Hållberg som är så erfaren vara så felplacerad så JÄVLA ofta.
Kommentera

spud: Varför kan inte OKT bara proppa skiten?
Kommentera

Stirra puck
Kommentera

bisterfinnen: jobbigt
Kommentera

bisterfinnen:

Två revben?
Kommentera

bisterfinnen:

Åååh, Timmy också....
Kommentera

Såhär hade det kunna se ut mot Timrå också om vi hade haft en målvakt.
Kommentera

Poffa:

Vi kan också konstatera att litet hövve och stora, grova glasögon är en olycklig kombination, haha. Han ser fan inte klok ut Samuelsson.
Kommentera

Bad_Brett: Vi uppfattar situationen på helt olika sätt, låt oss stanna där.
Kommentera

Bad_Brett: Skulle vart intressant att se detta från en annan vinkel.
Kommentera

Bad_Brett: Strikt enligt regelboken ja. Är man osäker på om företeelsen är värd en utvisning och spelaren blir skadad så ger de ofta en tvåa så blir inget lag överdrivet upprörda.

Svartens skada och Madsens eventuella armbåge kommer upp på youtube efter matchen.

Redigerad kommentar

Kommentera

Poffa:

Fakta:

Vare sig Svartvadet såg ut att vrida på sig eller inte, så kom Åslund rakt bakifrån och träffade honom klockrent i ryggen, 1,5 meter ifrån sargen. Är inte det matchstraff så kan man lägga ner hela skiten. Hedmans armbåge är löjlig i jämförelse.

Men på något sätt är det ganska talande för svensk ishockey, man plockar för struntsaker som puck-out, men friar för knätacklingar och överfall bakifrån.

Redigerad kommentar

Kommentera

bisterfinnen: Vi är på slutspelsplats just i detta nu igen,
Kommentera

Bad_Brett:

Angående Madsen så blir det nog en par matchers avstängning i efterhand.
Kommentera

Bad_Brett: Håller inte med dig om Madsen-situationen och inte om Svartvadet-situationen.

Madsens armbåge är i mina ögon efter kroppen, medan axeln tar i ansiktet på Bastiansen. Dessutom är det Bastiansen som initierar kontakten i det fallet.

Svartvadets skada är rena oturen, hade han stått upp hade det inte hänt någonting. Nu är han i en vridning och på väg neråt, av egen förskyllan, när smällen kommer. Tycker inte man kan lasta Åslund för detta.

Kommentera

Bad_Brett:

Jag håller inte med för fem öre, men det är lugnt, haha :-)
Kommentera

yngwie:

Det såg suspekt ut på TV-bilderna, men det var ur en dålig vinkel så jag är inte helt säker. Hursomhelst, kan det betraktas som så mycket som en interference, så ska det vara 5 minuter direkt vid allvarligare skada. Många domare tycks emellertid ha förträngt denna regel.

Redigerad kommentar

Kommentera

« · 1346501 · »