1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507022 inlägg · 4104 ämnen

FBK - MoDo 060313 (kvart 2)

« · 688484 Till forumet

FBK - MoDo 060313 (kvart 2)
Startar upp tråden för att visa att vi är beredda.
Förhoppningen är att det i denna tråden kommer att diskuteras hockeykvartsfinal och inte enbart en massa skitsnack ala TROLL.
Kommentera

Sv: FBK - MoDo 060313 (kvart 2)

Frisco: På måndag kommer jag att vara upptagen med att äta en massa tårta, hoppas jag, men det jag också hoppas är att MoDo verkligen visar att man vill vara med i matchen och börjar spela fysiskt redan från start istället för som i den senaste matchen att man börjar med såna saker när det återstår sex och en halv minut av matchen.

Dessutom kunde man ju också önska att MoDoiterna kunde försöka övertala domaren att eventuella regelvidrigheter från Färjestadsspelare egentligen inte var någonting så att man slipper att spela i PP. Vidare skulle jag önska att man slutar vara så snälla mot motståndarna hela tiden utan visar lite attityd. Medan andra lag, nämner inga lag vid namn, kretsar runt domaren som blodiglar för att försöka påverka domaren åt sitt håll så håller sig MoDoiterna, och lagkaptenen, helst så långt från domaren som möjligt för att inte riskera att man kanske kunde få någon form av domslut med sig någon gång.

Kommentera

Frisco: Det positiva man kan ta med sig från kvartsfinal 1 är i varje fall att MoDo inte längre har 0% i PP mot FBK denna säsong.

Dessutom tycker jag att Micke P var en av de få som verkligen kämpade ordentligt igår. NuMo och Lumberjack såg också ut att vara alerta där de, med spänst i stegen, löpte likt gaseller tvärs över parkeringen i jakt på bilar att halvljuskontrollera. Det tar vi med oss...

Kommentera

Kommentar
Dags för kvartsfinalmöte två mellan MODO Hockey och Färjestad. 6-3 till värmlänningarna i första mötet och nu rullar det hela vidare i Löfbergs Lila Arena.
-Och nu är det upp till oss hur lång den här matchserien blir, säger Harald Lückner, MODO-coachen.
En sak är hur klar som helst och det är att vi måste spela bättre än i första matchen. Färjestad var bättre då i det mesta, det är inget att sticka under stolen med.

Första perioden senast blev en kalldusch för Lückners manskap. 0-3 i baken och då var matchen i princip avgjord.
- Det kändes så även om vi jobbat oss ikapp mer eller mindre inför tredje. De fick dock 4-2 alldeles för lättvindligt Överhuvudtaget gjorde vi för många individuella misstag. Nu måste vi bli noggrannare med allt, inte minst var på banan vi tappar puck.

Kan det ha varit att slutspelet ändå var en lite för spor pärs för vissa spelare?
- Visst kan det vara så. Det här är trots allt nytt för många hos oss. Kanske var det Färjestads rutin i sådana här fall som avgjorde.
Men nu får vi dra lärdom av match ett. Vi är i alla fall inne i slutspelspulsen nu.

Bedömningen från domarhåll?
- Inget att snacka om. Det är ju så här vi velat ha det länge. Men vi måste lära oss sluta ta utvisningar för hakningar, holding och cross-checking. Vi måste åka skridskor mera och snabbare och därmed komma in i situationerna bättre. Då kan vi också spela mera fysiskt.

Det var många spelare som inte nådde upp till normal standard senast, en tröst i bedrövelsen kanske?
- I och för sig inte, men förhoppningsvis kommer alla upp till normal standard då serien fortsätter. Dessutom vet vi att vi spelat bra i Karlstad i vinter, överhuvudtaget bra på bortaplan.

Karol Krizan?
- Vad det gäller honom är jag inte det minsta orolig. Det är han som tagit oss dit vi är nu och vi litar 100 procent på honom, det vet han också. Det vore krokat att ha några funderingar då det gäller målvaktssidan.

Laget i övrigt?
- Tommy Wargh, som utgick senast, är spelklar och inga skador i övrigt. Kan bli så att vi plockar med någon ytterligare junior. Jag gör en del ändringar inbördes i laget, men inga stora sådana. Det gäller att vi i ledningen har tålamod nu. Det definitiva laget nominerar vi inte förrän matchdagen.

Noterbart om laget
Noterbart 1: MODO Hockey flyger charter till Karlstad och är hemma igen vid midnatt.

Noterbart 2: Tidigare i vinter har MODO förlorat med 1-0 i Karlstad, dessutom (senaste matchen, 19 januari) vunnit med 4-2.

Noterbart 3: Mikael Pettersson, MODO:s premiärmålskytt i vårens slutspel, uppvaktas i Kempehallen inför tredje kvartsfinalen. Han har passerat 400 tävlingsmatcher för klubben.

Målvakt: 60 Karol Krizan (30 Mikael Zajkowski).

Backar:
7 Jesper Damgaard
6 Tobias Enström

3 Mattias Timander
32 Tobias Viklund

34 Tommy Wargh
5 Hans Jonsson

8 Oscar Hedman.

Forwards:
28 Miloslav Horava
39 Per Svartvadet
15 Andreas Salomonsson

17 Anthony Tuzzolino
16 Rastislav Pavlikovsky
89 Jan Pardavy

11 Pasi Tuominen
4 Mattias Hellström
18 Peter Öberg

40 Magnus Gästrin
13 Morten Green
19 Mikael Pettersson

Kommentera

Salle: Så är det då snart dags för ny slutspelsmatch. Tro om vi får se en repris på den här?
Kommentera

Fast det ryktas om att det här är det nya budskapet man vill framföra

Kommentera

Paddan: "Tro om vi får se en repris på den här?"

Mer troligt att vi får se den banderollen i kempis på ons. (av modoklacken såklart)
Kommentera

"En sak är hur klar som helst och det är att vi måste spela bättre än i första matchen. Färjestad var bättre då i det mesta, det är inget att sticka under stolen med."

Jag önskar att någon endaste modo-supporter hade kunnat erkänna detta faktum, så hade vi sluppit alla onödiga diskussioner.

Fast luckner är nog ute och cyklar?
Kommentera

Dawidovski: På onsdag ser jag helst att någon hunnit strimla den reklamfilm som används vid utvisningar i Kempis. Första matchen var det lite småkul med "Always look on the bright side of life". Men efter att ha hört den femtielva gånger varje match så har den kommit att bli en liiiiten aning enerverande.
Kommentera

Paddan: Jag hörde den också varje gång det blev utvisning, den var irriterande redan från början tycker jag... har dom kört den hela säsongen?
jaja, dom kunde köra en klassiker som dom körde i timrå en gång, nämligen: "gå å klipp dig din långhårige j***l" med eddie meduza, dom körde den när emil blev utvisad:-) klockrent rolig var den iaf!

det kommer bli tufft för FBK imorgon, vi måste höja oss för att ta en andra match mot modo, för jag vet att modo kommer höja sig.
Kommentera

Dawidovski: Här har du en länk ditt TROLL.
www.modohockey.se/pdf/Mediakub.pdf
Kommentera

Dawidovski: Jepp, hela säsongen under varje utvisning har man hört den där refrängen.

Någonting liknande har jag för mig att gubbarna bakom motståndarbåset ropade en gång till Boustedt. Jäklar vad förbannad han blev.

Vårt facit i LLA är ju verkligen inte det bästa. Dessutom så har ju Hento blivit lite av ett spöke för oss denna säsong, fast självklart hoppas jag att vi kan skaka er nere i LLA. 

Kommentera

Paddan: jo vi får ju slå ur underläge för färjestad är ju storfavorit på hemmaplan
Kommentera

Modoante: Fast denna säsong har vi iofs 50% vinster i LLA
Kommentera

Paddan: sant vi bruka iof göra ganska bra matcher i kaffeburken får hoppas på en vinst så att vi kan få tyst på Dravelidowski.
Kommentera

Per Svensson och Henrik Jansson blev pyren idag. Där ser man.
Kommentera

Snälla vinn ikväll... Jag klarar inte av att se mer lilagult i tvn.
Kommentera

Dawidovski: Ja max fyra till tack... no offence... Men Jönssons jäkla gnäll på domaren och FBKs styrelse, tränares etc etc gnäll i korridorerne under LLA kan man också vara utan.
Kommentera

Dawidovski:

Jag skrev bara så om jönsson för jag visste att du skulle reagera. När skall ni FBK are erkänna att han är en överskattad gnällkärring?? efter slutspelet när han snackat er till en final eller när han tas ut som 1:a spelare vm år efter år ??
Kommentera

mattias - 74: Du svamlar som den leksing du är....
Snacket om Jönssons gnäll på domarna börjar bli tjatigt, men är som vanligt ett bevis på att det är en spelare man gärna vill ha i sitt eget lag.
Bara det att man inte vill erkänna detta. Han är kapten i laget och det är han som snackar med domaren ifall det behövs.
Att han är en av världens bästa defensiva centrar och att det är därför han har varit bosatt i landslaget under lång tid, har tydligen undgått dig.
Ja, se leksingar och hockey....
Ingen bra kombination..... :-)
Kommentera

Huge: hahahaha nää våga vägra Jönsson säger jag bara. Aldrig att jag hade gillar honom om han börjat lira i Frölunda. Och han är en jäkla gnällkärring.
Kommentera

Huge: en av världens bästa defensiva centrar? du tycker inte att du överdriver lite?
Kommentera

Huge:

Snacket om Jönssons gnäll på domarna börjar bli tjatigt, men är som vanligt ett bevis på att det är en spelare man gärna vill ha i sitt eget lag.

Ser hellre Nalle Puh i Leksandströjan...
Kommentera

Huge:

[Att han är en av världens bästa defensiva centrar och att det är därför han har varit bosatt i landslaget under lång tid, har tydligen undgått dig.]

Mmmm, precis så är det.

Kommentera

mattias - 74: när leksand går till final.
Kommentera

Huge: Visst är det kaptenens roll att disskutera med domaren men inte vid var och varannan avbkåsning... det är han och Davidsson. Nej fy om Fröken Jönsson hade kommit till Frölunda (som tur är vet man detta inte händer) då hade jag inte löst nytt säsongskort i Scandinavium.
Kommentera

Huge: nu trodde nog de flesta här att du menade att Jörgen är bäst i världen... jag tycker definitivt att han platsar på en top 20 lista iaf.
Kommentera

Dawidovski:

Menar du att han skulle vara en av de 20 bästa i världen ??

Släpp sargen och kom in i matchen va...
Kommentera

mattias - 74: "Ser hellre Nalle Puh i Leksandströjan..."

Nu har du nått botten av löjlighetsträsket.
Kommentera

Dawidovski: Det säger jag alltid! Jönsson är en spelare jag absolut INTE vill ha i Frölunda. Kanske för 10 år sen när han hade något att ge. Nu är han på nedgång. Det var lika kass beslut att ta med honom till OS som att ta med Ronnie Sundin. Kul för Ronnie. Men ingen av dom skulle vart där. Nu vann vi ändå. Exempel på att FBK är ett grinigt lag. Senast Leksand var där skällde dom så på Lahti mellan andra och tredje att dom fick fördel av det i sista perioden och kunde vända matchen. Uselt. Speciellt när ledning spelare och allt går ner och skäller ut domaren. Färjestad är inte direkt omtyckt.
Kommentera

Dawidovski:

typ majoritetn av forwards i nhl är väl bättre än nån elitseriespelare..
Kommentera

För att då för en gångs skull hålla sig till ämnet så hoppas jag att Damgaard visar lite rutin ikväll. Och att Krizan spelar som han kan och skall. Dessutom vill jag se ett Modo som är orädda. För i LLA är publiken mer en belastning än stöd för Färjestad. Hoppas Modo kan utnyttja det.
Kommentera

Mot Rundvägen. Ska bli skönt att slippa Drawwelidowskis svammel och JAG TYCKER OM ATT FÖRSTÖRA FÖR ANDRA-mentalitet för nån timme.
Kommentera

FreddanVF: "Exempel på att FBK är ett grinigt lag. Senast Leksand var där skällde dom så på Lahti mellan andra och tredje att dom fick fördel av det i sista perioden och kunde vända matchen."

Och du har solklara bevis för att det var därför FBK vände matchen? ge dig nu freddan.
Kommentera

Dawidovski: Nä men man kan ju diskutera varför domarbasen tog upp det i en av Canal+ sändningar som exempel. Eller hur?
Kommentera

mattias - 74: "Ser hellre Nalle Puh i Leksandströjan..."

Har han inte spelat hos er under säsongen då?
Ior som högerforward och Nasse som vänster.
Med tanke på ert läge så verkar det inte helt otroligt....
Kommentera

mattias - 74: Ja, offensivt ja, men Jörgen är en väldigt duktig defensiv spelare, ja han har faktiskt blivit bättre defensivt än offensivt!

Nämn 20 st defensiva centrar från NHL som klår Jörgen i boxplay?
Kommentera

Huge:

Hur kan du försvara dawidowski?? han är hs största troll... Han får inget medhåll mer än från en brynäsare som inte verkar ha sett jönsson spela hockey de senaste 10 åren..
Kommentera

Dawidovski: GE UPP FÖR H-E. Eller åtminstone skruva ner några nivåer.

Inser du inte att vi ledsnat på dig, ditt TROLLande och dina "citat"

Kommentera

Dawidovski:

finns säkert massa i ahl och collage hockeyn också som slår honom.. jag hatar jönsson och du kan inte få mig att gilla honom hur du än bär dig åt.
Kommentera

Huge: Butter i snövit fick en puck på kinden och en ansiktsfraktur mot VF ;-)
Kommentera

En kvart till nedsläpp... Hur går det ikväll Modofans?
Kommentera

mattias - 74: Jag försvarar hans resonemang angående Jönsson, och inget annat.
Ditt eget okunniga svammel får stå för sig själv.
Varför tror du egentligen att Jönsson blir uttagen till VM och OS?
Han är definitivt en av världens bästa tvåvägscentrar, speciellt bra i BP.
Kan man inte se det och bortse från sin påklistrade supporterroll som tydligen måste innebära att man inte kan erkänna en bra spelare även om denne spelar i ett lag man kanske inte gillar, då är det sorgligt.
Kommentera

Huge:

Då är nog du en av de få som försvarar honom för de flesta här på hs med undantag du och trollet samt hans fbk polare tycker att jönsson är en överskattad gnällkärring som kommer med till stora mästerskap på gamla meriter.. han är på dekis och kommer bara bli värre och värre med sitt gnäll
Kommentera

Huge: Jag säger inte att Jönsson är dålig. Men OS klass tycker jag inte han håller med tanke på vilka spelare som inte fick vara med. Nylander ex. Han gjorde en enda bra sak i OS. Det var när han styrde in sin brorsas skott. Annars satt jag mest å skrek BYT JÖNSSON BYT!
Kommentera

mattias - 74: Jag skulle inte tacka nej till Jönsson i Brynäs,men en sån värvning är ju en ren utopi.Jag är rätt säker på att inte en enda sportchef i landet skulle neka en Jörgen i sitt lag!!

Jörgen håller fortfarande hög klass,det är nog ditt FBK-hat som inte inser sanningen!!
Kommentera

Bissett19: Klart du inte hade tackat nej till Jönsson med tanke på vad Brynäs har nu... lol
Kommentera

Alla: Diskussioner angående huruvida Jönsson platsar i Leksand eller ej hänvisas vänligen till mer lämplig bok.
Kommentera

scim: 1-0 till Färjestad skit också.
Kommentera

Nu är det mycket viftande på Lärking....
Kommentera

Modoante: Tyvärr så viker Modo ner sig i "undersstödsspelet." Det kommer ingen andre man när ettan har gjort sin press. Eller rättare sagt. Han kommer för sent. Det blir varken hackat eller malet med det spelet.

Typiskt att vi kommer att få spela med två man mindre i två minuter direkt också.

Det är lika bra att räkna med att vi ligger under med 2-3 mål om ett par minuter alltså.
Kommentera

« · 688484