1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

503365 inlägg · 4098 ämnen

FBK - MoDo 060317 (kvart 4)

« · 693911 · » Till forumet

Sv: FBK - MoDo 060317 (kvart 4)
Dawidovski:

Om frågan var riktad till mig? Du själv svarar ju på ALLTING i ett enda syfte. Att med så mycket skitsnack så möjligt förstöra stämningen i denna gästboken.
Så fort nån skriver nånting så sätter du dit " " och jiddrar på.

Du skriver själv att du inte sjunker så lågt. Jag säger att din nivå är betydligt lägre än en för länge sedan sjunken båt.
Kommentera

Dawidovski: Du tycker inte att du sätter dig på lite höga hästar när du antar skepnaden av gaysveriges maskerade räddare som kommer till undsättning? Håll dig till sakfrågan istället.
Kommentera

Dream Team:

Jag vet inte om han ramlade och slog sig. Menar du att han blev medvetslös innan han slog i isen?
Kommentera

knaskamilla: Jo, det gör nog det. Som jag sa, trivsel spelar kanske mindre roll, trots allt.. ;-)

Det finns nog inget sånt kapitel i regelboken ssom direkt anger vilket straff som ska dömas då det som jag sa inte sällan blir tolkningsfrågor av såna här händelser.

Och nej, jag vill inte dra det ett varv till, men tycker du att M.J "ramlade och slog sig" häromdan?

Kommentera

Poffa: Det gjorde jag med, och förmodligen alla andra också som reagerade på "gaysverige"

Det är ju inte det som är problemet, problemet är att numo använde en folkgrupp som är en del av vårat samhälle som ett skällsord, jag tror inte det är särskilt uppskattat om någon som är homosexuell kommer in här och läser det som numo skrev, den personen tar nog jäkligt illa vid sig, man ska akta sig för att använda olika folkgrupper som skällsord och svordomar!

Jag skulle kunna dra upp en massa liknande exempel här, men så lågt sjunker jag inte.
Kommentera

Dawidovski: Det är klart att Modos chanser att vinna nästa match ökade iom att Mathias Johansson skadade sig, att påstå något annat är ju bara löjligt. Var överdriver Lumber Jack förresten?
Kommentera

Dawidovski: Låt Numo logga in och få en chans att svara innan du börjar gnälla.
Kommentera

Dawidovski:

Tänk, jag förstod precis vad NuMo menade.

Kommentera

Lumber Jack: "Vad är det som är konstigt? Några nordamerikaner ser en tacklingssituation som av alla utom värmlänningar och någon enstaka förvirrad journalist uppfattar som klockren enligt regelboken. De applåderar den, medan värmlänningarna med Lasse Anrell i spetsen kör igång någon slags hatkampanj mot Tobbe."'

Nu gör jag ett citat, så du vet vad jag svarar på, annars...

Du överdriver som vanligt, håll dig till verkligheten istället.

Det är ännu värre att hela Ö-vik tycker att det är Tobbe som är offret i såpan, och att dom tycker det är värre för tobbe i tacklingsögonblicket än att matte ligger medvetslös på isen, hur fasen får dom ihop det?
Sen att vissa tycker om att Matte blev skadad för att modo då har lite större chans att nå semin är bara så beklagligt.
Kommentera

Poffa: NEJ, men det är lite svårt för andra att svara på vad numo tänkte i "gaysverigefallet"
Kommentera

scim:

Ja, hade jag konstruerat det så i förhand hade du ju sluppit missförstå.
Kommentera

Dawidovski: Vad är det som är konstigt? Några nordamerikaner ser en tacklingssituation som av alla utom värmlänningar och någon enstaka förvirrad journalist uppfattar som klockren enligt regelboken. De applåderar den, medan värmlänningarna med Lasse Anrell i spetsen kör igång någon slags hatkampanj mot Tobbe.

Slutsats: kloka människor där, inte i Värmland.
Kommentera

Dawidovski:

[Var frågan riktad till dig?]

Och du svarar bara på frågor som är direkt riktad till dig?

Kommentera

knaskamilla: Tydligare? Jag tycker det luktar efterhandskonstruktion...
Kommentera

scim:

Jag ber om ursäkt för min klantiga formulering sist jag satt vid en dator. Jag menade naturligtvis att Dream Team skulle leta reda på det kapitel i regelboken som sa att saker som egentligen inte är regelöverträdelser ska ge utvisning om någon ramlar och slår sig. Var det tydligare nu?
Kommentera

Lumber Jack: "I Noramerika är dom på det klara med att det är en perfekt tackling. Kloka människor där. Inte som i Värmland."

Åhh, vad jättekonstigt att dom i nordamerika skulle tycka så, det beror ju på att dom har en helt annan hockeykultur over there, där hyllar man våldsamt spel mer än vad vi gör i sverige!

Precis som att det skulle finnas klokare människor i Ö-vik eller... *asg*
Kommentera

Lumber Jack: Intressant läsning, dock inte ett dugg förvånande. Får väl se om Wowow kommenterar, eller om han fortsätter gnälla om hur förfördelad han är här i modoboken.
Kommentera

Frisco: Var frågan riktad till dig?
Kommentera

Paddan: I Noramerika är dom på det klara med att det är en perfekt tackling. Kloka människor där. Inte som i Värmland.
Kommentera

Paddan:

Haha, den där tråden hamnar nog på top 5 över idiotiska trådar.

Kommentera

Lumber Jack: Tydligen var det bara tre regelöverträdelser. Jäklar vad Pictionaryspelande på lördagskvällen får en att se dubbelt.
Kommentera

Lumber Jack: Äh, vafaan glömde jag det. Tja, tydligen har det siktats gråa hår på mitt huvud eller så skyller jag på omdömeslöshet.
Kommentera

Paddan: Vilken fin och nyttig länk du bifogade, din gamle kulturgeograf.
Kommentera

Frisco: Kommer man från Disciplinnämndens sida att utdöma något straff idag, eller väntar man och ser utgången av den här matchen? Har alldeles för kort minne för att komma ihåg något.

Det var i varje fall intressant att läsa en kort tråd på FBKs forum där skribenterna verkar ha letat igenom hela regelboken efter saker som skulle kunna få Enström avstängd en lång tid. Tror man var uppe i fem-sex olika regelöverträdelser.

Kommentera

Dawidovski: Tänk för en gångs skull.
Kommentera

Numo: "Disciplinnämnden kommer att ytterliggare spä på, med resultatet att endast stillastående tacklingar axel mot axel kommer att godkännas i framtiden. Gaysverige kommer att få en ökad kvalitet i hockeylandslaget i sitt eget OS, den saken är säker."

Jag är också intresserad av vad du menar med Gaysverige?
Kommentera

Kickan: Var det inte Detroit som var intresserade av Ledin, om man får tro svensk media från i höstas eller när det var? Undrar hur han skulle klara spelet i NHL med den spelstil han har? Eller hur stor sannolikheten är att han ens hamnar där?
Kommentera

Lumber Jack: Vi får väl försöka hänga med så gott vi kan, vi gamlingar ; ) Jag får hyfsat bra träning i jobbet då jag träffar en mängd kriminella slynglar som inte har bättre ordförråd än just diverse slang. Varje dialekt jag stött på iom alla flyttar har gett mig ett verkligt brett ordförråd, om än inte allt jag hört är riktigt rumsrent.
Kommentera

Kickan: Word! (Som kidsen säger.)
Kommentera

Lumber Jack: Exakt. Ledin är totalt talanglös. Jag sa till Robban för ett antal säsonger sedan, när det gällde Ledda, att man inte kan göra guld av en gråsten. Jag hade rätt. Ledda framstod som en ok hockeyspelare under en säsong pga kedjekamrater som gjorde honom bra. Ulfven gick på det, och betalade honom en överlön utan dess like (130 000 kr per månad).

Hoppas de verkligen njuter av sina väl (ironi) spenderade pengar nu. Jag hade hellre plockat in en boxare direkt från ringen. Troligen hade den inplockade boxaren varit lika bra på hockey som Ledda, och lika hjärndöd som Ledda pga alla smällar mot skallen boxaren fått.

Ledda skiter ner sig om någon i samma storlek som honom närmar sig honom. Han är inte stor, så det enda han kan "stå upp" mot är junisar med färre kilon än honom att sätta emot. Han är bra på tjuvnyp, men om någon verkligen utmanar honom backar han om han kan. Han är en fjolla, uppväxt i ett kriminellt hem. Tack och lov att vi slapp honom. Fast jag tillhör nog en minoritet när jag var glad när han lämnade, då det fanns en massa megångare som trodde att Ledda plötsligt fått talang efter en bra säsong. Tack Ulfven för att ni bevisade att jag hade rätt!
Kommentera

Lumber Jack: Det tillhör spelet ishockey...jojo
Kommentera

htikare:

Ja, satsningen är brutal. Mathias Johansson kommer med en ruggig fart och han borde veta bättre än att satsa så brutalt in i situationerna. Den i princip stillastående Enström blir i det närmaste överkörd.

Kommentera

htikare: Nej, jag tycker inte det skulle ha varit bra om Tobbe hade åkt på en tackling så att han nästan dog. Men vore det en sjyst tackling, som i detta fall, hade jag fått ta det. Det tillhör spelet hockey.
Kommentera

Lumber Jack: Tyckte bara att satsningen var för brutal o det finns ju en mänsklig aspekt även i ishockey..kan inte tänka mig att du tyckt detta varit okej om smällen drabbat Eström!
Kommentera

Poffa: Ledin har befäst sin ställning som Sveriges genom tiderna mest patetiske forward. Det tycker jag är något positivt han kan ta med sig i sin fortsatta karriär. In CV:et bara.
Kommentera

htikare: Men så bra då. Då kan ju du och FBK-Anrell ta varandra i handen och vandra bort mot aningslöshetens solnedgång. Lyckliga som ovetande barn. Jag gläds med dig. Verkligen.
Kommentera

Lumber Jack:

Och i gårdagens match så fick nämnde Ledin återigen känna på vad det är då man möter Wargh. Nerplockad som om Ledin var en solmogen frukt.

JanT:

Det där sista hade ingen som helst anspelning på Gaysverige. Så slipper du hacka om det.

Kommentera

Lumber Jack: Nej, den var inte vårdslös..utan hänsyslös..killens huvudsmäll såg ut precis som smällen på Hanna ljungberg nyligen.
Kommentera

Kickan: Ungefär som när Lobarna kastar in begåvningsreserven Ledin och Kåberg i 3-5 sista sekunderna mot MoDo...

Vad hände? Ja, Ledin slashade, bentacklade och började puckla på den minste junior han hittade och avgick givetvis med en förlust.
Kommentera

NuMo: Du har helt rätt. Enström gjorde inget fel, med NHL-mått mätt. Däremot skulle de efterblivna Pungspelarna som skickades in för att misshandla våra junisar med 9 sekunder kvar och en klar förlust för dem i NHL ha stängts av i ett antal matcher. Det var ett beställningsjobb av Melin. Kan inte se annan orsak till att i matchens absoluta slutskede skicka in neandertalarspelare med annars ytterst begränsad istid och som dessutom det första de gör är att överfalla närmaste luling.

Jag är stolt över våra junisar, som stod upp så bra, även om alla utom jättestora Sagge fick ordentligt med spö. Särskilt Isaksson.
Kommentera

JanT: Måste man vara ett snille för att förstå Numos inlägg? Njae, jag tror nog att 99 av 100 personer utan problem förstår det hela. Den 100:e förstår om han vill.
Kommentera

JanT: Det var inte en vårdslös tackling.
Kommentera

NuMo: "Disciplinnämnden kommer att ytterliggare spä på, med resultatet att endast stillastående tacklingar axel mot axel kommer att godkännas i framtiden. Gaysverige kommer att få en ökad kvalitet i hockeylandslaget i sitt eget OS, den saken är säker."

Det där sista "Gaysverige...." tycker jag att du som moderator och föredöme av guds nåde gärna kan ta och utveckla lite grann. Vad menar du egentligen?

"Sen får ett par spelare plötsligt in ett par tacklingar och då vill man plötsligt utveckla hockeyn till damhockey."

Så en att beivra en vårdslös tackling som med lite otur fått dödlig utgång tycker du är att "plötsligt utveckla hockeyn till damhockey". Även det en intressant synpunkt som du gärna får förklara lite närmare.
Kommentera

Poffa: Det är din uppfattning. Något som jag inte håller med om.
Kommentera

Frisco: Jag vet om det, är det "också" förbjudet på denna GB?
Kommentera

Dawidovski: Märker du själv att du skriver och postar inlägg på inlägg på inlägg eller är det nåt som du inte märker i din iver?
Kommentera

Dream Team:

[ Har någon någonsin blivit utvisad för att ha skjutit en puck på en annan spelare?]

Exakt, och med tanke på att det inte ens borde varit en utvisning för Enströms tackling så borde det innebära att verkan inte heller borde spela in i straffet.

Kommentera

Poffa: "Det här borde ju i så fall innebära att om en spelare blir träffad av pucken, så illa att han blir skadad av situationen, så anser du att någon borde straffas. För det är ju inte okej att acceptera händelser där spelare blir skadade."

Intressant ide, men man kommer långt med sunt förnuft.
Kommentera

scim: "En hård tackling som inte bryter mot några regler ska aldrig bestraffas, oavsett konsekvens. Så är det, sedan är du fri att ha en motsatt åsikt, men det förändrar inte faktum."

Så är det, men det tyckte inte Lahti, han hade inga reprisbilder att tillgå.
Kommentera

NuMo: "Ska det i framtiden vara en taktik att åka omkring med huvudet lågt och först så att spelarna inte blir tacklingsbara och blir spelaren tacklad ändå, ja då är det automatisk avstängning för att den var mot huvudet? En nästan absurd bild svensk herrhockey i framtiden."

Säger du att det var taktik av Matte att agera som han gjorde vid tacklingsögonblicket? Hoppas inte det.
Kommentera

« · 693911 · »