1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507073 inlägg · 4104 ämnen

FBK - MoDo 060319 (kvart 5)

« · 693622 Till forumet

FBK - MoDo 060319 (kvart 5)

Målvakt:
60 Karol Krizan
(30 Mikael Zajkowski).

Backar:
3 Mattias Timander
5 Hans Jonsson
7 Jesper Damgaard
8 Oscar Hedman
32 Tobias Viklund
34 Tommy Wargh

Forwards:
4 Mattias Hellström
11 Pasi Tuominen
13 Morten Green
15 Andreas Salomonsson
16 Rastislav Pavlikovsky
17 Anthony Tuzzolino
18 Peter Öberg
19 Mikael Pettersson
28 Miloslav Horava
33 Johan Nilsson
39 Per Svartvadet
40 Magnus Gästrin
89 Jan Pardavy

Kommentar
Harald Lückner: Vi ska sälja oss dyrt
Efter 1-4 i kvartsfinal fyra mot Färjestad finns bara en chans för MODO Hockey att ta tillbaka kvartsfinalserien till Kempehallen, nämligen seger i söndags femte kvartsfinal.
- Vi är medvetna om förutsättningarna och jag lovar att vi ska sälja oss dyrt, säger Harald Lückner, coachen. Tyvärr började vi matchen dåligt senast också även om jag tycker andra halvan av första perioden var mycket bra, precis som det ska se ut.

Olyckliga snabba mål igen i andra?
- Ja, verkligen. Dessutom olyckliga individuella misstag hela tiden. Det har vi bara inte råd med. Framförallt då bytet som föregår 2-1 och det dåliga försvarsspelet efter det att vi haft power play innan 3-1. Men nu är det här historia och vi riktar in oss på det som komma skall.

Tobias Enströms tackling?
- Det överskuggade förstås allt eftersnack. Först som sist, mycket olyckligt att Mathias Johansson blev skadad, men tacklingen som sådan var det inget fel med.
- Överhuvudtaget tycker jag att vi drabbats hårt av bedömningarna jämfört med andra situationer i det här slutspelet. Peter Öbergs avstängning i två matcher ytterligare är en och skär parodi, det tror jag fler och fler håller med om.

Programmet i Karlstad innan söndagens match?
- Träning lördag, där vi åker av oss fredagsmatchen, sedan värmning lite senare än vanligt söndag eftersom matchen börjar sent. Laddning till tusen förstås, vi ska göra allt vad vi kan för att det ska bli match i Kempehallen på tisdag. Fjärde matchen i ett slutspel brukar inte alltid vara så lätt att vinna.

Trots förlusten senast, nöjd med något speciellt?
- Alla backarna, som spelade ungefär som man kan ha krav på. Timander ägde ju rinken och Tommy Wargh blir bara bättre och bättre.

Laget?
- Vi har i alla fall inga skador. Oscar Hedman tar Tobias Enströms plats och vi får tillbaka Peter Öberg. Det sistnämnda betyder en hel del. Han är en tung pjäs och vi har inte den bredden i dag att vi utan vidare ersätter en sådan spelare.
- Hur vi sedan formerar kedjorna får vi se matchdagen.

Noterbart om laget
Ingen information tillgänglig

Kommentera

Sv: FBK - MoDo 060319 (kvart 5)
Salle: Dagens tre regeltolkare

Marcus Vinnerborg

Joacim Karlsson
Fredrik Ulriksson
Kommentera

AM: Vinnerborg, ÄNTLIGEN!
Kommentera

Frisco: Yes, äntligen Fredrik Ulriksson, det måste vi fira med en lila melodisnutt.
Kommentera

Egendomligt nog stoppades denna FBK-sponsrade reklam i USA.

Kommentera

Hörru Icing-Ove. Nu är du allt i fel tråd.
Kommentera

Frisco:
Fan, man ska inte hålla på med voodoo har jag märkt...
Kommentera

Icing-Ove:

Det är inte ditt fel. Allt är vovvens revipinkande som skapar kaos. Kan ingen ta honom för en promenad?

Kommentera

Poffa: Ge vovven ett köttben att gnaga på. Då slipper han gnaga och strunta i ordningsregelrna här inne.
Kommentera

Frisco: "Då slipper han gnaga och strunta i ordningsregelrna här inne."

Du menar de speciella reglerna som bara gäller för mig, på 5 st A4 som jag fått?
Kommentera

Dawidovski: Bara 5? Du skulle nog behövt ett hundratal. Men det kanske inte spelar nån roll? Du verkar inte begripa nånting ändå.
Kommentera

Vad lugnt och skönt det blev här inne. 5 A4 var inte tillräckligt. Tyvärr.

Mot Gullänget!

(Poffa, ett tips. Ladda kaffebryggaren redan nu)
Kommentera

Frisco:

(Uppfattat!)

Kommentera

Poffa:

Nästan som att jag börjar ändra mig... Hm.
Kommentera

knaskamilla:

Det blir butterkaka och havreknas (Ja, de heter så) till fika.

Kommentera

Poffa:

Åh, havreknas! De är ju jättegoda. Hmm...
Kommentera

Bänka polackerna NU!!
Kommentera

Poffa:

Rasti verkar ganska bra på att bänka sig själv.
Kommentera

Vinnerborg är ju totalt värdelös i den här perioden. Han ska ge Färjestad matchen.
Kommentera

FreddanVF:

Hasee Jonssons 2:a utvisning var ingenting.
Kommentera

Tack för i år MODO. Underbar grundserie men i slutspelet räcker vi inte till. Vi förlorar mot ett bättre lag.
Kommentera

FreddanVF: 2-0 till färjestad nu är det kört.Nu är det bara att hoppas på Färjestad semifinalmotståndare inget skulle göra mig gladare än om färjestad får dyngspö i semin.
Kommentera

Poffa: Skärpning ! Det är en period kvar.
Kommentera

Poffa:

Trist att de inte låter mig se någon sista match i Kempis. Vilka snobbar.
Kommentera

Emma no15:

Ja, sedan är säsongen slut.

Kommentera

Poffa: Kan inte låta bli att känna att vi inte ska behäva förlora med 4-1 i matcher mot färjestad för så mycket bättre är dom inte
Kommentera

Modoante: Eh, jo, betydligt bättre.

Kommentera

scim: Håller inte med bättre ja men inte betydligt bättre.Det är bara att inse vi var sämst när det gäller
Kommentera

Modoante: Det är två lag i en hockeymatch.
Kommentera

Poffa: Neeeej ! Vi ska till Kempis på tisdag.
Kommentera

Frisco: nähä det menar du inte.
Kommentera

Det är Timråvarning på modohockey.se nu. Reality check rekommenderas. Jag ger upp.
Kommentera

Emma no15:

Blir det inte väldigt ensamt? 

Kommentera

Modoante: Vi har blivit totalt utspelade av Färjestad i fyra matcher, det är klasskillnad lagen emellan.
Kommentera

scim: jag vet det men tycker du inte att modo kan bättre eller tycker du att 7-0 och 6-3 förluster är som det ska vara
Kommentera

Modoante: Det har väl ingenting med saken att göra.
Kommentera

Per HApps:

Den har du hört till leda redan, va?

Kommentera

scim: Du säger ju att Färjestad är så mycket bättre än oss.jag menar att vi gör ett dåligt sluspel och ska kunna göra en ,mycket bättre matchserie även om färjestad är bra.
Kommentera

Jaha. Nästa roliga grej att se fram emot nu blir invigningen av arenan, då. (Jag menar såklart ankomsten av han som ska cykla.)
Kommentera

Poffa:
Japp, så därför lämnar jag över "stafettpinnen" till dom som nu står på tur.
Kommentera

Per HApps:

Har du börjat cykelträningen än?

Kommentera

knaskamilla:

Jag kan med största glädje och förtjusning ställa upp med följebil, allt för att se till att han inte fuskar!
Kommentera

Vilken strålande underhållning från MoDos sida, de där omändringarna i kedjorna fick ju verkligen avsevärd effekt. Vilket stabilt passningsspel vi kunde visa upp ikväll och vad taggade alla spelarna såg ut. Tja, det är klart, han den där Krizan han var ju värdelös och slängde ju in alla puckarna och kunde inte rädda ett enda skott på mål. Jäkla sopa!

Kommentera

Det är med stor sorg och förtvivlan som jag nu mottagit budet att MoDo åkt ur slutspelet. Mina tankar finns hos spelare, ledare, fans och dess anhöriga.
Kommentera

Mats Edström: Vi kan ju höra med Wowwow om inte Per HApps kan få övernatta där efter första etappen?
Kommentera

Frisco:

Då är det bäst vi vaccinerar honom först! Per HApps, alltså...tänk om han skulle få valpsjukan.
Kommentera

Usch vad besviken man är. Inte så mycket på förlusten i sig utan HUR vi förlorar. Här säger dom att "nu är vi taggade" osv och vad får man se. Hönsgård och lojhet. Att sedan Pavlikovski redan hämtat ut sitt "boarding card" för flighten hem men ändå har Lückners förtroende ända in till 3:e perioden är åt h-e.

Jag säger Hej Då till Pavlikovski, Pardavy och Tuzzolino och hoppas dom inte kommer tillbaka. Troligen tar vi väl ett adjö till Damgaard med ett Tack för trogen tjänst.

Resten lyckönskar jag en trevlig sommar och hoppas vissa skäms nån vecka eller två när dom flanerar på stans gator och fikar på dess cafeer.

Timander får bullbaka sig i form till Hockey VM för han var denna matchseries (och slutspelets?) dominant.

Kommentera

Salle:
Jag är också lite förvånad över hur matchserien har sett ut. Inte ledsen, men förvånad. Jämfört med matcherna i grundserien då.

Vad tror ni om ett byte. Hållberg mot Timander? ;)
Kommentera

tbse:

Glöm det. Sala silvergruva kan ni få behålla.

Kommentera

Salle:
"Att sedan Pavlikovski redan hämtat ut sitt "boarding card" för flighten hem..." 

Ännu en klubb han inte är välkommen tillbaka i, den gode slovaken? 

Kommentera

« · 693622