Gerdin:
Domarinsatsen är lika tragikomisk som vanligt. Silar mygg och sväljer kameler.
Bad_Brett:
De får göra precis vad de vill. Kul.
Jävla skandal är vad det är. Tidigare har de dåliga insatserna åtminstone missgynnat båda lagen lika mycket.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Berka: Kristian forsberg kan verkligen inte slå ut pucken utan att slå iceing.
3 poäng härligt
J F K:
Så in i helvete rättvist. Länge sedan jag var så upprörd under en match. Riktigt härligt att Skröder fick avgöra med en rackarrökare i krysset. Härligt!
Bad_Brett: Skröder har fortfarande näsa för mål.
På tal om det. Hans näsa är sneare än vad jag är van att se. Har han nyss fått en snyting?
Berka:
I Karlstad är det dock enkelt; Färjestad får göra vad de vill, gästerna åker ut för minsta lilla.
Bad_Brett: Det känns som att rätt killar fick göra mål i modo.
btw. Vart tog possler vägen?
Numo:
Om man jämför med spelarfotot (där hans näsa är normal), så är det tydligt att han har fått en snyting. Han har spelat mer fysiskt på sistone, så det har förmodligen skett nyligen.
Berka:
Possler fick en ful armbåge och utgick. Hoppas att det inte är en hjärnskakning.
S-vikaren:
Så jävla skönt med en vinst.
Detta var något av en mardrömsvecka med möten mot SAIK, LHC och FBK och vi kommer ur den med 6p och det är starkt.
Sedan är det bonus att vi denna vecka gjort oss av med Sullivan och slipper den lönen. Enda som kan göra att veckan blir bättre är att man skriver kvar Salmela säsongen ut.
Sawchuk: Det är spel-ledigt nu fram till fredag vilket är bra med tanke på skadeläget.
Hoppas det gick bra med possler
J F K: Den vart så bra att jag blev tvungen att sno den till twitter.
J F K: Jag fick fel.
Örebro - Modo 5/10 -2013
Lumber Jack | Svara | Gilla +1 | 2013-10-05 10:31 |
Redigerad kommentar
Berka:
Han skrev ju kontrakt till 2019... Då är han 35 år.
Om Enström och Steen återvänder till MoDo då kanske han vill vara med. Men troligtvis inte.
Redigerad kommentar
ULTIMAVICI: Jag instämmer, alla utvisningar var riktiga, men det blåste bara åt ett håll i 3:e och det höll på att kosta oss dyrt. Såg även ryggknuffen på kc, tycker inte det var snyggt men tyvärr inte ovanligt.
Tycker domarna gör en hel del förbryllande domslut som jag satt och retade mig på. När modo hade 3 st i utv. båset och modo precis rensar ner pucken i fbk zonen så kommer första modoiten in, en miss av båspersonalen som släpper ut torp som inte ska få komma ut förens vid nästa avblåsning, domarna blåser av och rättar till misstaget men man flyttar upp tekningen i mittzonen fast pucken vi d avblåsning låg bakom förlängd måljinje i färjestads zon, varför kan man undra?
Vid en tekning mellan kfop och wallin i modo´s zon så går wallins klubba av vid tekningen, då blåser domaren av och teken går om, varför?
Vi ett tillfälle skall modobacken lägga ut pucken ur egen zon, den styrs på fbk spelares klubba vid sargens passningsficka och ut över sargen, tekningen skall då flyttas till närmaste tekningspunkt utanför anfallande lags anfallzon, men inte denna gång.
"Om ett spelstopp orsakats av en anfallande spelare i hans anfallszon ska nästföljande nedsläpp ske på närmaste tekningspunkt i neutrala zonen."Det är mycket sådanhära små saker som retar mig nå jävulskt, inge jättegrejer, men det är så genomskinligt partiskt att man sitter ju bara å skrattar åt de
ULTIMAVICI: Och av en "slump" så visade det sig att det var Christian Berglund som kom in från båset och försökte skapa nåt sorts bråk. Nu är inte Cumiskey nån hetlevrad spelare, men tanken kommer, om det hade varit t.ex Skröder eller nån annan med kort stubin.
Vilket som, nu blev det inget men frågan är, var det "sura" spelare eller "sura" ledare som låg bakom?
spud: De är inte förstavalet, men de får absolut spela. Det känns som K Fopp och Öberg är de två man helst stoppar in i BP, men att Possler, Hedberg och Bengtsson alla får spela.
J F K: Kfop och öberg är nog aningen placerings-säkrare men det är ohyggligt bra fart på ungdomarna och jag kan ibland tycka att dom faktiskt gör ett bättre jobb i boxen än det 2 mer meriterande.
Men förstavalet får nog vara kfop och öberg ett tag till
Fy Jäsiken så underbar seger igår! O ffa då Fuskestad försökte alla deras kända trick för att vinna, som alltid i hemma i varglyan.
Nån somn sett sekvensen, o kan förklara varför Possler fick för diving, när han blev fälld? Som jag uppfattar det, var det ju rätt grov fällning, o domaren blåser o pekar på FBKaren. Efter lite kackel mellan domarna o FBK's vanliga gnäll, blir det också diving för Possler. Kan nån förklara, för mig som inte kan (vill) förstå?
zigge: Domarna vill ha det till att han förstärker.
Det är en vansinnig, ska vi kalla det kapning för det var ungefär vad det var och possler kanske förstärkte det hela men det kändes mest som att det var för att inte krossa båda knäskålarna.
Att possler åker ut är enligt mig tjänstefel då slashingen som det väl rubricerades som från OKT var så våldsam och solklar att han hade stått på näsan med benen i luften oavsett om han inte förstärkt situationen.
Redigerad kommentar
J F K:
Visst var det Possler som fick armbågen i huvudet? Borde bli avstängning i efterhand.