Har dom börjat att mörka laguppställningen igen? I allehanda står det att man ska spela Possler - Flanagan - Skröder och Ritola- Påhlsson - Olofsson. Men swehockey har denna laguppställning:
4th Line | 31. Possler, Gustav | 17. Flanagan, Kyle | 34. Bengtsson, Christopher | |||
---|---|---|---|---|---|---|
41. Hedman, Oscar | ||||||
3rd Line | 13. Nordgren, Niklas | 26. Påhlsson, Samuel | 51. Kempe, Adrian | |||
38. Torp, Nichlas | 77. Roche, Travis | |||||
2nd Line | 12. Olofsson, Victor | 62. Hari, Janos | 18. Ritola, Mattias | |||
22. Carlson, Albin | 29. Persson, Dennis | |||||
1st Line | 10. Skröder, Per-Åge | 14. Öhman, Victor | 11. Önerud, Simon | |||
3. Lehtivuori, Joonas | 6. Kauppinen, Marko | |||||
Goalies | 30. Ullmark, Linus 37. Reideborn, Adam |
ULTIMAVICI:
Ja skrev ju efter matchen mot SAIK att jag ville se fortsättning på kedjan Possler - Flanagan - Skröder som man avslutade med då. Tror att Skröder behöver en som kan leverera pass som Flanagan och Possler för att få igåg produktionen. Possler får stå för farten och kan dessutom både göra mål och passa. Flanagan är playmakern.
Hoppas att det är så man startar. Håller med att ifall inte Nordgren rycker upp sig så har han en plats utanför truppen eller på bänken.
Intressant att se Olofsson ifall han får chansen i andra tillsammans med Påhlsson och Ritola.
ULTIMAVICI:
Intressant nu att se vid första tek om man kör som det stod i allahanda eller enligt swehockey/c+ laguppställningen.
Inte ett rätt, blev Reideborn i mål tydligen.
Men man kör med Skröder - Flanagan - Possler iaf.
Nu PP efter 11 sek.
Jätteläge nu med 5 mot 3 i 1:22.
Måste utnyttja det för sedan kommer kompensationen.
J F K:
Konstigt att Olofsson får lägga straffen.
Många div 3 spelare skulle lägga bättre straffar en lördagkväll efter 7 öl än vad Olofsson åstadkommit i sina försök.
Redigerad kommentar
Bad_Brett:
Haha! Ja, det där har jag sett Samme göra mot Leksand hemma i Kempis innan han skulle dra över till Colorado. Mål i 3-5 alltså. Men den gången hängde det leksandspelare i ryggen på honom över hela planen, så det här var nog inte så svårt.
Rytter:
Hängde inte med där, hur kunde det bli 5-3?
Skröder och Tollefsens utvisning tar ut varandra, Ritola åker ut och en personlig 10a på Skröder. Blev det någon mer utvisad som jag missade?
Sawchuk:
Skröder 2 min abuse, det är väl ny regel för i år, jag var inte heller med på detta från början. Men en ändring är väl att man kan få 2 min personligt från i år. Därav 5 mot 3. Måste sagt något från båset.
J F K:
Ok, då är jag med, tyckte domaren sa 10 till seken.
Första gången dom utnyttjat den regeln tror jag. Klagas på utvisningar görs ju precis hela tiden. Skröder måste trampat på Anderssons jätteömma tå.
Redigerad kommentar
Sawchuk:
Der var väl denna regel som applicerades, stod som en förändring till i år:
Olämpligt uppförande:
En tvåminutersutvisning införs för olämpligt uppförande som ett komplement till den personliga tiominutersutvisningen. Kan bland annat utdelas när spelare gnäller och klagar på domare.
J F K:
Roche verkar ju våga skjuta direkt iaf, men vi sätter ju inte upp honom på skott så då är det ju svårt.
Ben Perrault: Jepp. HarI hari!
Färjestads tränare är pissed. http://img.sabah.com.tr/2008/01/04/gny/im/D7B75650E9856D45B2E325D4r.jpg
J F K:
Öhnerud gör ett kanonjobb, skymmer riktigt bra på bägge PP målen,
Rätt eller fel att ställa Ullmark i mål idag?
Försöka att matcha igång honom eller låta honom vila en match efter två förluster? Hur reagerar han ifall det blir ny förlust och försvaret set ut som mot SAIK?