1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507072 inlägg · 4104 ämnen

Foppa och Macke!!!

« · 318452 · » Till forumet

Sv: Foppa och Macke!!!
Roberth:

Vafaen, ge dig inte på Tuffe Uffe nu också för då jävlar... Man satt ju själv hemma i soffan med en tår i ögat och led med honom.
Kommentera

Poffa:

äääää han måste väll ha vetat att han haft 2 (TVÅ) pass, bara en sån sak gör ju han galen.

Hur gick de för Sverige efter de föresten?
Kommentera

Roberth:

Han hade ju två pass, men det var inte det som gjorde det omöjligt. När han ansökte om ett Green Card i USA så gick ju det inte att kombinera med spel för Sverige i OS och det var det som ställde till det.

Som jag minns det så åkte man ut mot Finland med 2-1 efter dåligt spel. Foppa gjorde Sveriges reduceringsmål.
Kommentera

Poffa:

Ok ska vi säga att allt va Uffes fel?.........Eller va de hans mamma som glömt att kolla upp reglerna åt honom..........borde ju landslagsledningen fixat.
Kommentera

Roberth:

Klart att det är landslagsledningen som skulle kollat upp det, Det är ju just därför som man tyckte synd om Uffe som drabbades trots att han inte gjort något fel själv.
Kommentera

Poffa:

Kanske de, men ja tycker han kan hålla sig till blå gult å inte va en smyg jänkare.

Men de kvittar väll nu kanske, är han inte expert komentator på SVT.
Kommentera

Sv: Foppa och Macke!!! Kommentera

Frisco:

Jag skall sitta uppe i natt för att se om de visar något från hyllningen i någon av pauserna från nattens match. C+ visar Flyers mot Panthers...
Kommentera

Poffa:

Gaah, jag glömde ju det viktigaste...

Ja, det är stort. Det är ofantligt stort. Enligt mig är han den bästa målvakten någonsin, även fast han ibland var ute och cyklade.
Kommentera

Poffa: Var det inte Roy som dribblade över på motståndarnas planhalva en gång?:-)
Härligt med hyllningar. Undrar när nästa tröja kommer upp i Kempehallens tak och vems tröja det blir?
Kommentera

Frisco:

Jo, det var han. Då blev han avblåst och utvisad vilket gjorde att alla spelarna log och då menar jag alla. Till och med domaren åkte omkring och smålog.

Nästa tröja i Kempehallens tak? Min gissning är Foppas tröja när den åker upp igen. Därefter borde väl Markus också få sin upphängd i taket och siffran 19 pensionerad.
Kommentera

Poffa: Gott, mycket gott till och med.

Poffa igen: Borde det inte finnas någon annan från förr om åren som borde ha sin tröja i taket?
Kommentera

Poffa: Crawford skrattade så han vek sig.
Kommentera

Lumber Jack:

Inte bara han, inte bara han. Jag har för mig att den matchen visades på C+ och att det var någonting annat speciellt med just den matchen, men jag kommer banne mig inte på vad det var. Synnerligen irriterande.
Kommentera

Poffa: Jo den gick på plussen, men jag minns inget mer. Snygg snurrfint.
Kommentera

Poffa: Mitt tips är att #9 Wernblom kommer att vara nästa tröja i Kempehallens tak. Jag är dessutom inte så övertygad om att #19 Näslund ska hänga i taket.

Enligt mig så ska nummer pensioneras för saker som de åstadkommit i MODO tröjan och om inte Näslund gör ett antal säsonger till i MODO tycker jag faktiskt inte att hans tröja ska hänga i taket.

Dessutom måste MODO bestämma sig snart angående #4...Det finns två alternativ 1) Tvinga Janne att byta nummer till 44 or whatever och låta #4 Johansson hänga kvar i taket 2) Plocka ner #4 Johansson och låta Janne fortsätta spela med #4. Personligen tycker jag att alternativ 1 är det enda vettiga.
Kommentera

Martin S:

Alternativ 3) Låna ut honom till ett lag där #4 är ledigt.
Kommentera

Martin S, scim: Jag gillar inte att det finns både flaggor och tröjor i taket. Tröjor ska det vara, bara tröjor.
Kommentera

Frisco: 1979-flaggan undantagen=)
Kommentera

Frisco:

I andra periodpausen i nattens sändning så visade man från hyllningen av Patrick Roy. En rörd Roy pratade inför arenan och de egna spelarna och man såg även att vissa av spelarna hade en tår i ögonvrån. En av dessa var Adam Foote som varit Roys rumskompis under de åtta åren i Colorado.
Kommentera

Poffa: Undra om de skickat någon delegation från Montreal... nån gammal tränarstab, typ.
Kommentera

Lumber Jack:

Knappast. Man fick dock se bilder från den matchen då Roy "sa upp sig". Bilder som nog svider i Motrealfansens hjärtan.
Kommentera

Poffa:

Det var det jag syftade på. Han gick fram till GM och förklarade:"-Inte EN match till..."
Kommentera

Lumber Jack:

Efter den matchen har alla lags GM flyttat från platsen precis bakom båset till en loge högt uppe under taket. Ingen, absolut ingen GM vill hamna i den situationen att en frustrerad spelare skall kunna prata med dem under match.
Kommentera

Poffa: Rocky Mountain News har en liten trevlig artikel med 33 skäl till varför Roy´s tröja borde hissas upp i taket.
Någon som vill försöka sig på en kopiering och t.ex. ange nio skäl till att Wernbloms tröja borde återfinnas upphissad i Kempehallens, eller vad arenan nu må heta, tak?
Kommentera

"Många andraassist är fåniga och lurar bara de somläser tidningarna att en del spelare varit mycket bättre än de egntligen har."

Skitsnack. Poäng har inget att göra med hur bra man är. Man förtjänar dem inte, man gör dem. Det går ut på att göra mål och alltså är poängmakare viktiga spelare. Jag minns en match där Lemieux var helt osynlig förutom vid två tillfällen. Han klev av planen med 1+1. En kompis sa dagen efter: "han förtjänade inte två poäng". Skitsnack. Förtjänade han inte att spela fram pucken till målet eller att själv göra ett mål? Borde han missat med flit eftersom han spelmässigt inte varit så synlig tidigare i matchen?

Poäng förtjänas inte, de görs. Laget med flest mål vinner.
Kommentera

Hmm, det där blev på ett sätt lite motsägelsefullt. Men mitt budskap går fram ganska tydligt tycker jag.
Kommentera

Deas: Man får väl läsa utan att tänka vad man läser, då kanske man förstår=)
Kommentera

Paddan: Wernblom och 9 skäl bör väl inte vara så svårt. Det blir värre med #43...
Kommentera

Salle:

HALLELUJA!!!
Kommentera

Poffa: TOOOOBBBBEEEE!!!!!!
Kommentera

Salle: Äsch, om du och Poffa slår era kloka huvuden ihop så ska du se att ni lyckas komma fram med alla de där 43 skälen. Fast då blir det väl 43 skäl till varför #43 INTE skall tillåtas pryda Kempehallens tak.
Kommentera

Paddan:

För det finns det bra mycket mer än 43 skäl, så det är inget svårt.
Kommentera

Paddan: Vi kan nog komma fram till fler än 43 om vi bara vill... Men ni vill nog inte höra...
Kommentera

Poffa, Salle: Nu hatar ni igen. Dryyygt.
Kommentera

Frisco: Inte Hata... Bara Älska...
Kommentera

Salle: Ok, vi gör det lite lättare då:
16 skäl till att Dusan Milo skall vara kvar i MoDos trupp.
Nu är det bara att börja skriva!
Kommentera

Paddan: Min gode herre måste skämta?

Vart håller han hus förresten? Packar resväskorna?
Kommentera

Hawerchuk: Milo ska vara med i kväll nere på matchen i Sveriges framstjärt.
Kommentera

Paddan: Det kommer en lista senare. Måste bara äta lite först så jag orkar skriva så mycket.
Kommentera

Salle: Jamen vad bra. Då kan du ju klämma fram den där listan med 43 anledningar också eftersom det tydligen var så enkelt att listan i princip skriver sig själv!
Kommentera

Paddan:

Här kommer listan med anledningar varför Janssons tröja [f]inte[/f] skall hissas till Kempehallens tak:

1. Jansson
2. Jansson
3. Jansson
4. Jansson
5. Jansson
6. Jansson
7. Jansson
8. Jansson
9. Jansson
10. Jansson
11. Jansson
12. Jansson
13. Jansson
14. Jansson
15. Jansson
16. Jansson
17. Jansson
18. Jansson
19. Jansson
20. Jansson
21. Jansson
22. Jansson
23. Jansson
24. Jansson
25. Jansson
26. Jansson
27. Jansson
28. Jansson
29. Jansson
30. Jansson
31. Jansson
32. Jansson
33. Jansson
34. Jansson
35. Jansson
36. Jansson
37. Jansson
38. Jansson
39. Jansson
40. Jansson
41. Jansson
42. Jansson
43. Jansson
Kommentera

scim:

Varna fjortisspammarn från Ö-vik här nedanför.
Kommentera

Björn VII:

Hörrudu, allt behöver inte vara 600 rader med text som ingen orkar läsa.
Kommentera

Poffa:

Nej, jag har lärt mig den hårda vägen, min erfarenhet säger mig därför att ditt inlägg var 42 rader för långt.
Kommentera

Poffa: Men vad är det med dig? Är du kinkig för att du inte fått nån julmust och lussebulle idag?
Kommentera

Paddan: 16 skäl till att Milo skall vara kvar i truppen.

1. Lars Janssons ryggproblem.
2. Kari Haakanas ljumskproblem.
3. Tobias Enströms axelproblem.
4. Tobias Enströms J-landslagsejourer.
5. Bättre passare än Jansson.
6. Bättre tacklare än Jansson
7. Mycket bättre skridskoåkare än Jansson.
8. Mycket bättre fysiskt än Jansson.
9. Bättre (snabbare) skott än Johansson.
10. Träffar "alltid" mål.
11. Skjuter mer än vissa (som bara lägger ner på mål).
12. Sällan utvisad.
13. Lättare att uttala än Lehtinen för webradiokommentatorer.
14. Passar bra i ramsan "Skjut Milo, Skjut!!!"
15. Håller det klassiska "tjeckoslovakfönstret" öppet i MoDo
16. (Sist men inte minst) Jag vill ha han kvar.
Kommentera

Frisco:

Ja, det måste vara det som gör det.
Kommentera

Poffa: Imponerande, 43 chanser att hitta en anledning till att [f]inte[/f] Janssons tröja borde hängas upp, och du misslyckas. Imponerande!
Kommentera

Lumber Jack: Det finns orsaker och dom är säkert 43st. Men om Poffa skulle lägga ut dom så skulle ju ni tvingas byta åsikt. ;-)
Kommentera

« · 318452 · »