1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507067 inlägg · 4104 ämnen

Foppa till MODO?

« · 279235 Till forumet

Foppa till MODO?
Jag förstår att ni där uppe är hoppfulla om att få hem Foppa igen, det är ju självklart. Men fattar ni inte att det inte kommer hända!?

Jag menar, så länge Daniel Rydmark spelar i elitserien vill inte Foppa riskera att möta honom. För hur ledsen kommer inte Peter bli om han skulle förlora ett guld till mot Malmö? ;)

Eller ja... Det var ju Börje Johanssons fel alltihop. Han var ju "så j-la dålig" så unge herr Forsberg ville "slå honom på käften". Så säger man väl inte, Peter..? :)
Kommentera

Sv: Foppa till MODO?
Johan:

Hela Sverige skrattar åt Daniel Rydmark. Den dag han lär sig göra något mer än att teka och käfta kommer jorden gå under.
Kommentera

Johan: Nu håller vi oss till de förutsättningar vi har och siktar på att hålla oss kvar kommande säsong. Eller... Johan?
Kommentera

Jag drev bara lite med er, förväntade mig faktiskt 50 arga svar på en halvtimme... :)

Foppa är klasser bättre än Rydmark. Men 1994 då det begav sig var det just Rydmarks käftglappande som knäckte Peter Forsberg och MODO.

Fler profiler i elitserien!
Kommentera

Johan:

Jasså, drev du med oss? Det hade jag aldrig kunnat räkna ut. Är du inte snäll skickar jag Frisco på dig.
Kommentera

poffa: Ja skicka Nygatans okrönte kejsare på mig! Det var längesen jag såg av honom. En sak är dock säker, Fördel Boden!
Kommentera

Johan:

Det är alltid fördel Boden. Alltid.
Kommentera

Johan, poffa: FÖRDEL BODEN!!!! [se bild]
Kommentera

Frisco:

Jaså, Foppa är på väg till Boden nu också? Häromdagen Leksand, nu Boden...var ska detta sluta? Linköping, kanske?
Kommentera

knaskamilla:

Skulle inte tro det, Linköping är som vanligt ute efter floppvärvningar och jag tror inte Foppa är Floppa än på många år.
Kommentera

Lumber Jack:

För en sisådär 100 000 i månaden kan de få en poffa. Inget speciellt bra tillskott till truppen men med tanke på deras tidigare värvningar är det inte omöjligt.
Kommentera

poffa:

Hur många tiominutare kommer du att dra på dig i en normal match, med tanke på ditt läktarhumör tänkte jag?
Kommentera

Lumber Jack:

Inte mer än två per period i alla fall.
Kommentera

poffa: Då kommer man behöva en till disciplinkommitte bara för dina bravader...
Kommentera

Sahlander:

Behövs inte en ny kommitte redan nu? Kanske man kan säga att jag skulle tillföra svensk ishockey något i alla fall. Då skall jag banne mig ha 125 000/månad.
Kommentera

Sahlander:

Heter det inte disciplinnämnd? ;)
Kommentera

knaskamilla: Hmm, heter det inte "ingen nämnd, ingen dömd" ?
Eller är det bara något som jag har fått för mig.
Kommentera

knaskamilla:

nämnd - kommitte. Same shit, different name.
Kommentera

poffa:

Nåja. Kan man inte stava till kommitté kanske man ska hålla sig till nämnd? ;)
Kommentera

knaskamilla:

Ett litet stackars streck och hon börjar gorma direkt. Har du inte viktigare saker för dig? Som att skriva klart ditt examensarbete till exempel.
Kommentera

poffa:

Exam...? Nej, det kan jag inte tänka mig.
Kommentera

knaskamilla: Får man dyngstryk i "Nisse" aka Alfapet, dessutom av en nobody som jag, så skall man inte vara så petig på stavning...
Kommentera

Sahlander:

Äh, vadå nobody? Du skulle ju ha kommit på vad "blir värre i böjt tillstånd" skulle vara på nolltid...
Kommentera

knaskamilla: Du skall alltid vara värst...
Kommentera

JAAAAAAAAAA!!!!!!

Fy faan va kung han är vår Foppa och hela svenska laget är hans små kronprinsar.

Fatta att jag var på väg på träning när Finnpajsarna gjorde 5-1 men jag sket i det och blev kvar hemma. Snacka om rätt beslut!!
Kommentera

poffa:

Skippade du en träning?? Nåja, LHC kanske vill betala din höga lön i alla fall, det verkar inte vara så noga... ;)
Kommentera

poffa: Helt otroligt vilket mål... Det är klassiskt!!!
Kommentera

« · 279235