1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

515333 inlägg · 4114 ämnen

Foppaland Goes South - Hemkomsten

« · 61771 Till forumet

Foppaland Goes South - Hemkomsten
Som den förste att komma hem av "profilerna" på denna gästbok så känner jag mig tvingad att träda in i handlingarna.

Helgen har varit bra (hade MODO vunnit mot FBK så hade det varit mycket bra). Fin arena har det lila, kaffekokande folket förresten. Matchen i Scandinavium var sämre men ändå bättre i och med att MODO vann.

Ser att det varit en livlig aktivitet här i GB:n sedan vi for. Därför skall jag nu förklara en del saker:

---Djoos

Vi har inte haft personangrepp, jag anser bara att Djoos är förlegad och borde sluta spela hockey. Det där om SHG och Djoos är följande:

"Sverige mot Finland, sista matchen, vinnaren av matchen vinner också SHG. Finland leder med två mål i slutet av matchen. En finne åker på 5 minuters utvisning och Sverige reducerar. Jippie. Sista bytet för matchen, 20 sekunder kvar. Tekning i offensiv zon. Sverige vinner den. Pcuken spelas runt, 5 sekunder kva och Djoos får pucken i perfekt skottläge från blå och vad gör karln? Lägger över den på backhand och flippar den en meter utanför med knapp styrfart. RIDÅ, Djoos!
Kommentera

Sv: Foppaland Goes South - Hemkomsten
poffa:
Men herregud, har ni inget annat att klaga på än en incident i en plojturnering? Djoosen dominerar vare sig ni vill eller inte.
Visst han slår bort 1 eller 2 passninger per match men han sätter ett 15 tal varje match... Själv så importerar ni ju bara tjecker och danskar istället för att satsa på era erkänt duktiga junisar...
Kommentera

Gavlerinken:

Importerar tjecker och danskar? Lysande. Kasta inte sten i glashus är du snäll. Jag säger bara Harder och en hel hög med finnar.

Det är inte en incident som det hänger på. Det jag pratar om är bara en händelse av många som har fått mig att (inte hata) tycka att Djoos är slut som spelare. Jag vill definitivt INTE ha honom i MODO.
Kommentera

poffa

Här har man gått och trott att Djoos gjort ngt som kan liknas
vid landsförräderi a lá Salo och så visar det sig att han förmodligen slagit ett av sina patenterade smörpass som
medspelarna inte haft vett att förvalta...;D
Tack för förklaringen i alla fall även om jag inte håller med dig
om att Djoos skulle vara förbrukad. Han är väl ingen blixt direkt
men en gudabenådad playmaker och såna växer inte på trä´n.
Utan honom är vår 1:a femma ganska tandlös.
Såg förresten Sverige-Tjeckerna VM-90 nyss på Viasat och tänk
vad man glömmer fort....
Jagr, Sundin, Reichel, Holik, U Samuelsson, K Nilsson, Loob,
Hasek, Kucera, Hostak mm mm
Kommentera

Huge:
En curligsten svänger snabbare än Per Djoos svänger med överstegsåkning;-)
Kommentera

Poffa:
ZZZ z z ZZZz z z
Kommentera

Fisco (med tanke på vistelseort):

Å fan, jag som trodde att curlingstenar curlade...
Kommentera

Ska man använda curlingtermer så kan man väl isåfall jämföra Djoos med en gard.
Kommentera

L J:
Det var det jag menade, men tröttheten efter 12 timmars bussåkande gjorde att hela jag curlade bort ett tag....
Kommentera

Eller en "skotte", (puck)snål och trivs i centrum.....
Kommentera

L J:
Fisco...... HAHA
Sillstrypareär vi allihopa, allihopa, allihopa.....
Kommentera

Fan, vad är egentligen ett lojt slutspel mot den heta kvalserien!? Vill ni se hockey med den rätta nerven, ta E4:an söderut och sväng höger vid avfart Vivstavarv...!

Annars hoppas jag starkt på er i det sömnpiller som kallas slutspel! Lycka till och fixa gärna ännu en finalplats - med guld som följd denna gång...
Kommentera

Imorgon ska det läggas in kort från resan i datorn. Förhoppningsvis kommer de att finnas på hhoger.cjb.net inom en rimlig tid, tillsammans med Friscos senaste krönika och den digra grodlistan med helgens grodor.

Toppenservice för er som missade det hela! ;)
Kommentera

Helgens största insikt är definitivt den att: skall man ta sig fegskallenick på hockeyforum bör man begrunda möjligheten att de kan komma att bli kommenterade på Ångermanländska, men hur skulle man kunna veta...

Intressant även att se:

*poffa dreglar VERKLIGEN när han får se ännhåäll-tacklingar.
*Frisco har nog tydligen inga residensstadskomplex.
*TIKar är konverserbara.
*LLA är himmelriket.
*åsså att knas tillkännager att hon kommer att stjäla poffas glänsande hockeyexpertmössa - go girl!
Kommentera

GLMC:

Jasså, du har kommit hem nu? Det var väl på tiden.

Om det är gamla godingar till tacklingar från ännhåäll så dreglar jag. VERKLIGEN!
Kommentera

GLMC eller vad det nu var det skulle bli i fortsättningen:

Stjäla vems glänsande hockeyexpertmössa när och var och....VA??
Kommentera

Jag är ju strukturerad så såna här prepubertala tidsfördriv kan jag med lätthet hålla i ett strypkoppel. Själv föredrar jag hoppbackar före spekulativa frossereier i våld och lät mitt fårade ansikte glida upp mot TV:n ut mot gatan...
Kommentera

GLMC:

Okej. Som den enda i gänget blev du alltså lessen då bartendern bytte kanal på den TV och visade reprisen av F1 istället för att du fick följa reprisen av Nordisk Kombination från OS. Att du inte sa till då vi ändrade kanal.
Kommentera

Jag ÄR ingen auktoritet och har därför inte sådana befogenheter.

(Men: hejhej - jag närmar mig snart 100 inlägg)
Kommentera

Sitter man vid hedersbordet tillsammans med gräddan av H Höger så har man vissa rättigheter. Ett av dem är att få se på vad man vill på en TV utav tjugo.
Kommentera

Ok då - skall bli lite uppkäftigare i framtiden. Nu måste vi nog snart gå ifrån den här tråden innan gud&co kommer och slår sig ner...;)
Kommentera

Ja vi får väl gå över till matchtråden istället.
Kommentera

Gå över till chaten. Det snabbaste sättet attt få reda på hur det går om man inte själv lyssnar på webradion.
Kommentera

NuM:

Redan där. Man kan ju ha diskussioner på flera ställen.
Kommentera

Självklart. Lägger ut länken om någon annan Modoig skulle dryfta sig till att drista sig dit.
Kommentera

GLEMSS:
LLA himmelriket??? ?????

????
Kommentera

Frisco:

Jag håller med GLEMSS. LLA är himmelriket.
Kommentera

n´gamm-Frisco:

Ja - jag är frälst, och anser att Elvy&co genast skall börja skära i Ö-viks barn&fritid-budget för att vi också skall få ett sådant tempel. Jag menar: skulle det verkligen finnas några andra kvalitéer i Ö-vik än detta hockeylag?
Kommentera

GLMC:

Skulle vara Haake och Hagström i Messhugah då, men dom kan ju också få spela där.
Kommentera

LJ:

Japp, absolut inga band med full originalsättning i Ö-vikska isarenor - handlar ju om en evenemangsarena det här.
Kommentera

GLEMSS:
Jag tycker Kempis är bättre än Kaffepannan. MEn Kaffepannan är i alla fall bättre än sin föregångare som skulle kunna kallats ½kilospaketet.
Kommentera

Frisco:

Kempis bättre än LLA? Morsning!
Kommentera

Poffa:
Jag fattar inte vad som är så bra med LLArenan??
Kommentera

Frisco:

Förutom att den är snygg, luftig, fräsch, jumbotronutrustad och med NHL-stuk, menar du?
Kommentera

Frisco:

Jag ser att du riktar din fråga till Per, men jag svarar iaf (busigt, va? Eller kanske rentav löjligt...).

Jag diggade LLA för att det var en snygg arena. Den kändes dessutom ganska liten, trots att den var stor. Inte alls som den stora, ödsliga arenan i Gbg (sjuttiotal...usch).

Fast man såg ju förstås bättre i Gbg.

(Har för övrigt hört att en viss hemsida har uppdaterats med litegrann från FGS idag).
Kommentera

poffa:
Jag blev i alla fall inte imponerad. Det har snackats så mycket om den arenan sen när jag fick komma dit och uppleva den så tyckte jag inte att den hade nån speciell hockeykänsla alls.
Kommentera

Frisco:

Det är ju helt och hållet ditt eget fel.
Förresten, hur gick det för Hotspurs idag då?
Kommentera

poffa:
Mitt fel? Njae..

Man U - Spurs är inte slut än så Spurs match idag behöver jag inte kommentera ännu:-)
Kommentera

Frisco:

Lovar du att kommentera den då den är slut?
Kommentera

Den är slut.
Kommentera

poffa:
Jadå, den tog slut i samma sekund som jag skrev förra inlägget. Manchester U - Tottenham 4-0 Beckham 15,64 Nistelrooy 43 str, 76. Jag har inte lyssnat nånting på webradion idag på Spurs match så jag vet inte vad som gått fel. Jag kan bara hoppas att Tottenham redan nu laddar stenhårt inför helgens kvartsfinal i FA-cupen mot Chelsea. Jag lyssnade däremot på slutet av Bodens match mot AIK och hörde i direktsändning Tellströms suddenmål, jag säger bara FÖRDEL BODEN.
Kommentera

Frisco:

Tack för den rapporten. Roligt att det går bra för Boden.
Kommentera

poffa: Bra jobbat i intervjuven med Ankan. Raka genomtänkta penetrerande frågor.
Kommentera

NuM:

En få tacke.
Kommentera

« · 61771