1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506623 inlägg · 4103 ämnen

Foppas och MoDos öde.

« · 509709 Till forumet

Sv: Foppas och MoDos öde.
Känns som att en krönika av Olle Palmlöf kan slå åt det ena eller andra hållet, och jag tycker inte att det ens finns någon ingen idé av familj Forsberg att ens kommentera den. Nästa vecka så har nog Olle kommit på att ägarna är miljardärer och därmed är sämre människor, rent relativt.

Eller varför inte faktumet att svenska kommuner sedan början av 1960-talet faktiskt lagt åtskilliga miljarder kronor i förbättrade isanläggningar, samtidigt som man faktiskt genomfört neddragningar i den sociala välfärden på många områden. Sambandet är ju glasklart och det går faktiskt lika bra att spela utomhus, bara man skottar.

Nej, nu var Olle (P) slutdiskuterad i den här gästboken för min del. Roligare med hockey i IS STADION imorgon, sista matchen någonsin där för MoDos del kanske?
Kommentera

Poffa:
den svenska avundsjukan menar du.
å inte tänkte han på att näslund ger sitt tionde.
Kommentera

Lumber Jack:

Missade Olle Palmlöf alla de spelare som INTE har brytt sig om skatten,spelare som inte ens tar betalt för sitt spelande. Pebben, Sedins,Weinis, Påhlsson, Zäta och så vidare?

Missar han också att Veckefjärden egentligen är ett helt eget företagdär Foppa knappast kan tillgodoräkna sig pengarna från greenfeen, dådessa vida överstigs av kostnaden för att driva banan, åtminstone än sålänge?

För mig känns det som att herr Palmlöf är lite bitter över att han intehar dessa problem, utan att han tvingas framföra upprörda krönikor iSVT för att leva.
Kommentera

Efter att ha sett krönikan kommer jag i alla fall fram till en slutsats, man blir som dem man umgås med...
Kommentera

Lumber Jack:
dej kan man lita på.
Kommentera

ria-ra: Här har du Olle Palmlöfs krönika.
Kommentera

ria-ra: Enligt Text-TV
Kommentera

Herminator:
vilken krönika??
Kommentera

AM: Foppa vägrar intervju med TV-sporten, vad är nu detta?
Kommentera

Salle: Följ länken, inga nyheter direkt.
Kommentera

Lumber Jack: Ja det gör ju inte ont att se. På tal om ont så skulle det inte vara fel att få ett utlåtnade från Peter och/eller läkare om statusen.
Kommentera

Lumber Jack: Kalv på grönbete.
Kommentera

NuMo: Vackra bilder, inte tu tal om det.
Kommentera

Ambroo:
ja men det var ju andra gången idag han frågade å ingen svarade. eftersom han då inte fattade att ingen hade något svar så var jag tydlig.
Kommentera

ria-ra: viktigt inlägg...
Kommentera

Dawidovski:
ja vet inte!
Kommentera

MODOISTER: Hej! Hur går det med Foppas rahab-träning?
Kommentera

NuMo: Hej! Hur går det med Foppas rahabilitering? känns som att varje dag som det inte är ES, så är det bra för foppas rehab!
missförstå mig rätt nu, Jag vill att foppa ska komma tillbaka till slutspelet.
Kommentera

Lumber Jack: Jag hoppas att du har rätt. Med ett specialskydd av flygplansaluminium och en grabbnäve kontaktlim så borde väl klubban sitta där i näven ganska bra ändå.
Kommentera

NuMo: Snart så är han tillbaka, vältränad som Lance Armstrong fast med dubbelt så många kulor.
Kommentera

"Till sist, hur ser de närmaste veckorna ut?
– Först ska jag se till att min inneboende, Dan Hinote, får mat så att han är pigg och fräsch till träningarna. Sedan ska jag byta till ett mindre gips och därefter ska jag komma igång med hjälp av min ”älskade” testcykel. Jag börjar känna igen den där cykeln nu."

Han har humor. Eller är det så att Hinote på allvar inte klarar av att fixa mat själv?
Kommentera

Lumber Jack:

Såg just intervjun med Foppa på nätet. Väldigt dramatisk utzoomning när intervjuaren konstaterade att gipset gick över armbågen, måste jag säga. Tycker för övrigt att han såg oväntat glad och fräsch ut. (Plus att han faktiskt blivit ganska bra på att svara på frågor jämfört med förr i tiden. Dessutom börjar han ju kunna hela kroppen nu, det är visst positivt.)
Kommentera

knaskamilla: ajdå, mitt scenario har spruckit trots att Luleå reducerat.
Kommentera

Frisco:

Nu måste de visst göra sex raka, sägs det.
Kommentera

Poffa: Nu har de satt in J20:s supernolla berguven i målet så nu gäller det att göra 5 raka för Luleå. Då tar de en poäng.

Modoante: Sälen menar du väl?
Kommentera

Poffa: Är björnen skjuten? :)
Kommentera

NuMo:

På tal om självdestruktiv, Luleå verkar ha lagt sig ner och dött nere i Scaniarinken. I slutet på andra står det 6-1 efter att det stått 1-1 i första pausen.
Kommentera

Lumber Jack: Det låter som att han är lite självdestruktiv.
Kommentera

Foppa på Mitt-nytt, jämfört med andra så är han nog lite mer skadad än de andra. Men det ingår ju lite i min spelstil säger han :-)
Kommentera

hellge:

S.y.l eller rättare sagt Strapping Young Lad, ett riktigt hårt band med Gene Hogland på trummor och Devin Townsend på gura och sång. Samt Zimmers Hole, blandar eget material med lite Nazareth låtar i modernt stuk, och då menar jag inte något nu-metal kör. Mycket humor i texterna. Legion of flame-skivan rekommenderas varmt.
Kommentera

Förstår mig inte på de som säger att hans karriär kan vara över fast han själv säger att han ska spela. Han är 32, han kan ha 5-6 år kvar på hög nivå. Han har tagit mkt stryk, javisst, men om handen läker och blir helt återställd spelar det ju ingen roll. Det är ju inte som en hjärnskakning som gör det lättare att drabbas av en sån skada igen.
Kommentera

NuMo:
Jo, han bruka väl ha de :D men visst kan vi drömma om att foppa kan komma tillbaka i slutspelet.. för mig skulle de bara kännas skönt om vi går långt att foppa finns med.. behöver inte vara i allra bästa form men han ska finnas med!
Kommentera

MoDo-PATTE:

Själv gillar jag den här kommentaren:

"En del har pratat om att karriären är över, att det här är sista skadan du orkar med?
- Ja, jag vet. Jag såg på tv att Leif Boork sa samma sak. Men han brukar ju ha fel för det mesta."

www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,592459,00.html
Kommentera

Foppa kan komma tillbaks någon gång i slutspelet med ett specialskydd.. vågar man tror på de lr? skulle vara helt underbart om de går..

Länk nedan
Kommentera

hellge: Exakt. Det undrar jag med. Hårdrock är en konstform.
Kommentera

Lumber Jack:

Vilka är de två banden?
Kommentera

NuMo: Om nu Foppa är borta för resten av säsongen kommer han nog att vilja ta revansch nästa år, vilket passar perfekt. Då tänker jag närmast på den dynamiska duons fulländade återfödse. För nog för att Kanada är ett trevligt land, med trevliga invånare och trevliga whiskeyrecept, och att Vancouver är en kanonstad, med två av världens bästa hårdrocksband innanför stadsgränsen. Men nu har Macke flyttat hem för gott och trots att han har spekulerat runt ett tillbakadragande från rinkarna, så tror jag han har upptäckt något han glömt. Den yttersta ynnesten och den totala glädjen av att spela i MoDos underbara dress. M.a.o blir det vila för Foppa fram till hösten, och ett undertecknande av ett tvåårskontrakt av Macke.

Härligt!
Kommentera

Dragan 2k: Vi är överens. Men som sagt. Festen fortsätter.
Kommentera

NuMo: Bra skrivna artiklar av Uffe där. Egentligen helt otroligt. Det känns som ett dödsfall och då håller jag inte ens på laget. Det här dämpar definitivt feststämningen som har känneteckanat årets elitserie. Visserligen finns det en mängd mycket duktiga hockeyspelare i elitserien trots Peters skada, Men det finns bara en Peter Forsberg.
Kommentera

Dragan 2k: Ja, jag antar att de flesta hockeyälskare lider. Man får hoppas att det inte är det sista vi ser från honom i riktig "svensk" hockey. Fast samtidigt misstänker jag lite att han gärna avslutar i Colorados dress också. Nu mer än någonsin hoppas jag att NHL-lockouten håller i sig länge, länge.
Kommentera

NuMo: Helsike också. Detta var verkligen tråkigt. I och för sig hade man farhågor att han inte skulle spela mer. Men jag lider av att inte se honom något mer denna säsong.
Kommentera

NuMo: Lika bra att ansluta till Länkarna på en gång.

www.allehanda.se/sport/3516

www.allehanda.se/sport/3517
Kommentera

NuMo: Åsso länken. poffaismen har drabbat NuMoismen.

www.allehanda.se/sport/3518
Kommentera

Foppas och MoDos öde.
En ny tråd måste till.

FAAAAAAN!

Endast de andra lagens tränare och domarna kan vara glada idag. Nu kan man gå tillbaks till att ta normala beslut igen.

Ps. Bara inte Sedinarna börjar med sina sedinarsnurrar igen såklart.
Kommentera

« · 509709