1150x200-modo-header2-kopiera.webp

Försäsong 2022

« · 2368716 · » Till forumet

Sv: Försäsong 2022
SKiLMY: tycker vi ligger långt ifrån varandra, blir mycket individuellt och forecheckingen klickar därmed inte heller i. Får vi igång den och passningsspelet i en högre hastighet så kommer det igång med tiden tror jag.
Låst ämne

SKiLMY: Verkar gå mer rakt på mål iaf, synd det skjuts så mycket utanför. Har allt spel det släpper nog snart.
Låst ämne

Det har väl sett relativt bra ut spelmässigt denna match, men känns förbannat trubbigt. Vad är problemet?
Låst ämne

Bad_Brett:
Förväntar mig att JD är en pansarkryssare!!!!
Låst ämne

Rytter: Mina förväntningar är verkligen obefintliga, så jag hoppas bli tagen med storm. På ett sätt kul när det är på det sättet också.
Låst ämne

Saleva:

Ska bli kul att se Josh, men man får ha i åtanke att detta är första matchen på stor is och i nytt lag så man får försöka att hålla nere förväntningarna lite.

Men han lär ju bidra med bättre centerspel än Nordin i första iaf, blir spännande att se ifall Marenis och Woods kommer lyfta av detta.
Låst ämne

puffe2: jag tror inte nån minns honom som motorn i laget
Låst ämne

Bad_Brett: När Sam försvann mot Löven i slutspelet tappade vi möjligheterna till avancemang, sedan minns jag mer Modigs som sniper, inte som motorn i laget, men kan ha fel. Det finns alltid minst 2 sidor av ett mynt. Modigs har genom åren ofta gjort fler mål än assist, inte direkt en 'Skuggan' Nilsson, eller för all del Niklas Sundström
Låst ämne

JonteD: TIK börjar också säsongen på noll mål och noll poäng.
Låst ämne

Rytter: Hur gick de mot dyrgården?? Kunde inte se hela matchen 😎
Låst ämne

9682: Lapierre fick väl ett ultimatum efter att ha sjabblat till det ordentligt. När det gäller Modigs så var det några grejer som helt enkelt inte hade fungerat i gruppen och även för hans egna del. Där låter det som att man hade försökt lösa det en längre tid ändå.
Låst ämne

Erland: Vem vet. Vi hade liknande situation med Maxim Lapierre. Situationen blev till slut alldeles för tung för klubben. En bra spelare lämnar...
Låst ämne

9682
Hände det som hände för att han mådde dåligt eller mår han dåligt för att det som hände hade hänt?

Samförstånd från Gradin kanske handlade om att skicka bort ett problem.
Låst ämne

Trilske: Precis. Modigs var grym spelare, men har det nog jobbigt och det gick ut över lagledning och omklädningsrum. Sånt händer på arbetsplatser. Constanza är ju ett annat exempel....
Låst ämne

Rurik: Citatet "Jag vill bara spela hockey och må bra" indikerar på att han kanske inte mådde så bra vilket speglade av sig i hans inställning, därav ett ömsesidigt beslut om att bryta kontraktet.

Var uppenbarligen no hard feelings eftersom Hinken t.o.m. drog en lans för Modigs och påstod att han hade utnyttjat en shl-klausul som inte fanns.
Låst ämne

grimiss: Tycker att Modigs var motorn i MoDo. Helt överlägsen när det gällde förstaassist. När han lämnade, tappade vi alla möjligheter till avancemang.
Låst ämne

MorganaLefaey:
Modigs måste ha varit Newman, jobbar inte när det regnar....
Låst ämne

Rytter: Shit! alright. Nu blir man ju lite nyfiken på vad han kan ha gjort som fick det att bli som blev..
Låst ämne

Nucky: man får ändå ge modigs att han gjorde avtryck under sin korta sejour här 🤣💪
Låst ämne

Rytter: Ja jag hörde att han och Costanza drog jämnt när han var på besök.
Och får vi välja mellan 1 av de 2. Så väljer i alla fall jag Costanza varje dag i veckan. Ja till och med varje dag i månaden. Eller för sjutton låt oss säga varje dag på året. ;)
Låst ämne

Rurik:

Det hade inget med hans produktion att göra. Det var helt och hållet ett resultat av Modigs eget agerande.

Av det jag hört så var det helt rätt av Modo att göra sig av med honom. Det hade aldrig funkat med honom kvar i laget.
Låst ämne

Rurik: Here we go..😂
(Diskuterats en del på forumet)
Låst ämne

J F K: Vill passa på att fråga. Finns det någon i detta forum som har koll på varför Modigs valde att lämna mitt i säsongen. Var det för att han hade för mycket hybris och trodde han skulle lyckas bli toppspelare i SHL, eller var det något helt annat?
Låst ämne

malkin: Det tycker jag inte. Björn Svensson tycker jag var rätt bra, men hans problem var med som Modigs i omklädningsrummet. Mannberg däremot är precis på gränsen till att få speltid, mycket beroende på att jag tycker att han inte utnyttjar det han är bra på. Han ska gå mycket rakare på mål och sluta spela så svårt. Det är inte han som ska slå avgörande passningar eller dribbla i hörnen. Han ska använda sin fart för att ta pucken rakt mot målet.
Låst ämne

grimiss: Mannberg är 2022 års Björn Svensson.
Låst ämne

Tarasov: Var egentligen bara i årets VM han fick spela lite, väldigt skralt med speltid i turneringarna innan. Men finns kvalité i Marenis vi får se på fredag när Josh kliver in i laget om han börjar visa det.
Låst ämne

grimiss:
Jo lite mer, men tycker ändå han kommer till lägen. Fö rätt lustigt karriär ganska få matcher under rätt många år, slår inte i KHL heller men mer eller mindre ordinarie i Lettlands landslag.
Låst ämne

modomille:

Ja mannberg är ingen favorit hos mig. Han är allround och varken superdålig eller superbra.

Tycker han är överflödig när vi har en spelare som Ohlsson i laget. Han kostar säkert en del eftersom han kommer från SHL. Vi borde för samma peng kunna hitta en likvärdig mer fysisk spelare som är defensivt inriktad och kan neutralisera motståndarnas stjärnor, hans maxkapacitet är att spela i 3-4 kedjan.

För mig är han den som är närmast att bli bänkad.
Låst ämne

Tarasov: skulle aldrig säga att han är dålig men förväntade mig betydligt mer?
Låst ämne

modomille: möjligt att han gör saker i det tysta som karlin gillar? Annars håller jag med dig. Kan inte se hur han ändå dugt på shlnivå.
Låst ämne

grimiss: Man skulle ha skeppat han redan i sommar, maken till beige spelare.
Låst ämne

grimiss:
Tycker han är rätt bra.
Låst ämne

Offside-Lennart: mannberg blir ju spännande den här säsongen. Lossnar det inte lär vi ju skeppa han? Är han på samma nivå som förra säsongen måste det finnas bättre bang for the buck
Låst ämne

Tarasov:

Att någon ens läser betygen i öa. Det är ju bara slöseri med utrymme, för dom verkar ju slå fram betygen med tärning.

Klart man förväntar sig mer av Marenis, men han har verkligen inte varit värd en etta. Syns att han har mycket i sig och han jobbar hårt. Det som saknas är kemin med sina kedjekamrater.

Sedan är det nog svårt för Woods och marenis att spela utan en vettig center. När josh är.på plats kan man börja ställa krav på den kedjan.

AP kommer bli sjukt nyttig. Tyckte han tog många viktiga tekningar. Där i slutet när vi plockade målas hade han ju klockrena vinster mot kruger.

Tycker ändå att vi gör en bättre match än tidigare och vann tillbaka mycket puck i anfallszon. Målen och offensiven kommer, vi skapar ju iaf lägen.
Låst ämne

Satt och kikade på eran match ikväll och jag tycker inte att Marenis och Woods inte kan uträtta något med den centern dom har i sin kedja, kanske det kommer bli lite mer driv när Josh kommer in i laget så ni kan fixa till den kedjan lite..

sen ser det ut som Mannberg trampar vatten bara
Låst ämne

Tarasov: haha har han fått 3 raka ettor? Det är fan hårt. Har han slarvat med träningen?
Låst ämne

Confusius: är det inte lite tidigt? Eller menar du en helt renodlad sniper? Annars tänker jag att både woods och marenis är tänka målskyttar?
Låst ämne

Heyerdal:
Ingen av dem bör få en etta...
Låst ämne

Heyerdal:
Södergran verkar iaf bli någon form av favorit både i forumet och på ÖA.
Låst ämne

Confusius: Marenis, Nordin o Mannberg fick underkänt i ÖA.
Låst ämne

Confusius: håller helt med Karlin att vi måste skjuta vid lägen o inte passa ända in på mållinjen vi får se om det blir bättre på fredag, lite ovanligt att DIF helt gick in för försvarspel i sista perioden med tanke på att det är en träningsmatch.
Låst ämne

7639: Man blir faktiskt smått oroad.
Känns som att vi behöver få in några renodlade målskyttar, mer än en. Killar som gör dom "enkla" målen.
Och personligen vill jag även ha in en back.
Låst ämne

Heyerdal: Vad ska Sveningsson göra för att inte dra på sig en roughing där?
Slänga sig död på isen kanske.

Aja, ett steg framåt. Redo för Big Dick på fredag.
Låst ämne

7639: svagt pass måste sitta med uttagen målis
Låst ämne

Tarasov: Jag tycker att OP ser lika dålig ut som ifjol men med sämre ork. Sämst till sammas med Mannberg.
Låst ämne

Tarasov: Lindbom ser tät ut.

Häv ett gäng nocco nu david och sätt en puck.
Låst ämne

J F K:
Vårt presspel tycker jag verkar betydligt bättre denna säsong, tror vi får lite fler puckvinster högre upp. Offensiven kommer komma. OP ser bra ut.
Låst ämne

7639: Han verkar bra på att ta in pengar, men helt okunnig gällande taktik.
Låst ämne

J F K: Fick lite Baghdad-Bob vibbar när han pratade om pucktempot i 5mot3.
Låst ämne

« · 2368716 · »