1150x200-modo-header2-kopiera.webp

Försäsong 2022

« · 2368716 · » Till forumet

Sv: Försäsong 2022
SKiLMY: tycker vi ligger långt ifrån varandra, blir mycket individuellt och forecheckingen klickar därmed inte heller i. Får vi igång den och passningsspelet i en högre hastighet så kommer det igång med tiden tror jag.
Låst ämne

Tarasov:

Inte sett honom så mycket i första, han har stått för några fina aktioner. I defensiven läste han av spelet snyggt och förhindrade en farlig målchans när en AIK:are blev framspelad i skottsektorn, snabbt framme och lyfte klubban och vände till kontring. Tycker han ser ut att vara på rätt ställe defensivt och rusar inte bort sig.

Kommit till ett farligt skottläge där han sköt över.

Marenis ser piggare ut idag, har varit med offensivt och skapat.

En rätt bra förstaperiod där vi kontrollerar spelet och skapar mest, AIK sticker mest på kontringar och har inga långa anfall.

Negativt är vårt PP där vi inte lyckas riktigt, men å andra sidan har vi väl inte tränat på detta heller.
Låst ämne

Rytter: jaha här slog man på sändningen o trodde de började 1900, hur var första, jämnt)?
Låst ämne

SKiLMY: Avsluten ser märkliga ut. Det är nästan som om de är nöjda med ett löst skott i plocken.
Edit: Sveningsson löste det själv.
Låst ämne

Rytter: Svennis går på mål!!
Låst ämne

7639: Väldigt billigt, men gillar initiativet. 99% hade gått bakom kassen.
Låst ämne

Bad_Brett: snyggt värre. Men likväl ganska dåligt av målisen.
Låst ämne

MorganaLefaey: har ni köpt wessner?
Låst ämne

MorganaLefaey: Näsén! Lite segt men bättre PP.
Låst ämne

JanneG: eftersom ni verkar ha köpt kommentatorn så gör vi det lite smartare o köper domaren
Låst ämne

JanneG: Wessner har varit exemplarisk, inte en enda Modo utvisning.

Men vad fan sysslar du med domarjävel!!
Låst ämne

JanneG: Inte så konstigt att ni dragit på er fler utvisningar när vi har fört spelet nästan hela matchen.
Låst ämne

KB: ni är verkligen grymma
Låst ämne

Tarasov: Gillar Dicken hittills, vinner mycket tekningar och ser stark ut med puck
Låst ämne

KB: Nygren vass på slutet när AIK fick lite press.
Låst ämne

7639: men även om vi för spelet fick vi en utvisning 😀
Låst ämne

7639: Jag tycker att Nygren känns riktigt stabil faktiskt även om han inte haft alltför mycket att göra innan slutet av andra perioden.
Låst ämne

6870: Man är lite ovan att se en liten rörlig målvakt. Han spelar på ett annat sätt än man är van att se. :-)
Men tycker han spelar bra.

Edit: Han får mig att tänka på Enroth?
Låst ämne

7639: bp-gänget hann väl aldrig byta sen icing så gissar det berodde mycket på det
Låst ämne

Heyerdal: tycker det var två billiga utv Modo åkte på
Låst ämne

Heyerdal: Skönt att EJK, Svennis och Aagaard får producera lite.
Låst ämne

7639: grabbarna får sluta ta utv nu, tre på raken
Låst ämne

Heyerdal: aldrig att det där målet hade godkänts i en ”riktig” match.
Låst ämne

Heyerdal: 😀
Låst ämne

SKiLMY: Är det paus nu?
Låst ämne

Gavelo: halva sista kvar, Karlin tog timeout, behövdes vi är helt borta emellanåt
Låst ämne

Det är ju så låg nivå på domarna. Så jävla larvigt att man inte kan argumentera mot de och deras beslut överhuvudtaget.
Låst ämne

Heyerdal: Jag surfade in på sport expressen men där är det ingen hockey, reklam och nyheter!
Låst ämne

SKiLMY: Bernardh ska hålla sig kall nu blir det väl två plus två dessutom, smart..
Låst ämne

Heyerdal: förstår att han blev irriterad över utvisningen då han tappade klubban, herregud
Låst ämne

SKiLMY: Ok valuta att ta en abuse på träningsmatch. Får kalla Wessner(?) idiot utan att det kostar.
Låst ämne

7639: Wessner är ingen idiot, däremot är han en ganska svag hockeydomare
Låst ämne

Gavelo:
De kallar det premium max.
Låst ämne

Saleva: Skönt att få med sig en seger hem. Mycket kvar. Men vi är på rätt väg nu. Nygren tänker iaf utmana om första spaden. Kul
Låst ämne

Saleva: Överlag bra match ändå. Tycker vi har tagit en del kliv över hela banan. Nygren gör det bra och andrakedjan fick utdelning. Fortfarande lite trubbigt framåt.

Mina tankar går dock främst till kommentatorn som fick se sitt lag förlora ikväll. Måste kännas tungt.
Låst ämne

Saleva: AIKs mål skulle ha underkänts utan tvivel
Låst ämne

Saleva:
Tycker andrakedjan är riktigt bra tar mkt avslut och kommer in på mål, dessutom attityd i spelet.

Ingman tycker jag har en tendens att fastna i onödan väntar för länge med att pass, kanske vill han vara överdrivet kreativ.

Ohlsson är en riktig arbetshäst.

Inget akut men utvecklas ingen av de yngre framåt våren vill jag ha en spelande back till.
Låst ämne

Tarasov: Tycker både Bernhardt och Näsén tar väldigt lätt på livet. Framförallt Berna. Han det väl alltid lite loj ut men han verkar inte taggat ihjäl sig direkt
Låst ämne

Monno: Det är hans spelstil å lite nonchalant för ofta .
Låst ämne

Monno:
Tänker på tv-spel men ok han skall snitta 1,5p match slutspelet
Låst ämne

Tarasov: såg sista min Älgarna-FV, 3-2 till Älgarna med 2 min kvar, FV vände o vann med matchens sista spark! Lite surt för Älgarna då deras målis manglades i samma sekvens
Låst ämne

KB: Roligt att ni fick vinna en match tillslut 😎
Låst ämne

Heyerdal: Underbar fredagkväll :
MoDo seger och FV seger !!!!

Och 100 års festen med Molla , Petter och alla andra coola MoDo lirare i morron !

Man är glad !
Låst ämne

Tarasov: ni som såg, vad tror ni??
Låst ämne

Smurfen: ja nu är det FV och mitt Sandvikens IF som sitter på kvalplatserna till Superettan, hoppas de kan hålla det så och slå ut nåt av kvallagen därifrån!
Låst ämne

KB: Riktigt roligt för ens MoDohjärta att Nygren har fått en bra start! Hoppas att de/han har lagom bråttom med honom. Här har vi en kanonmålis på gång som säkert kan vara MoDo trogen många år framöver. Nästa år kan han vara försteslips. Tex får se upp.
Låst ämne

M Horava:
Nu köper vi en till sen kan säsongen få börja!!!!!
Låst ämne

Tarasov: Löven ny målvakt, 12 importer nu.
Låst ämne

M Horava:
Båda våra målvakter har rätt så bra räddningsprocent under försäsongen men inte riktigt säker.
Låst ämne

Heyerdal: märkligt. Trodde marknaden var död? Gissar att kentää kommer värva 6 st till importer under säsongen.

Han måste hitta dom billigt iaf eftersom dom ständigt har den lite billigare truppen än övriga topplag.
Låst ämne

« · 2368716 · »