1150x200-modo-header2-kopiera.webp

Försäsong 2022

« · 2365913 · » Till forumet

Sv: Försäsong 2022
9682: Döende svan, eller August kanske är ett berg.
Låst ämne

9682: framförallt av en grogg ove 😊
Låst ämne

7639: Han ramlar innan ens Berg träffar honom. Man kunde nästan tro att vi mötte Löven där.
Låst ämne

modomille: Håller med dig det lilla jag sett hittills. Kan ju också bero på att de inte riktigt har haft chans med en vettig center ännu..

Minns inte riktigt, men spelade Aagaard något Woods och Sam? Spontant känns det bra. Aagaard-Marenis tror jag också passar varandra.

På ett sätt är det snart Aagaards tur att spela i förstalinan. Tycker att han visat att han levererar poäng och blir inte sämre när han spelar med bättre. Det blir liksom inte färre returer att snappa upp med två vassa kedjekompisar.
Låst ämne

J F K:
Såg inte mycket av matchen, noterar att öa ger Marenis och Woods varsin etta. Ingman en fyra.
Låst ämne

modomille: Jag tror så här..99% har räknat in han i en fruktad första femma. Jag tror inte det är så enkelt. Han kanske passar med OP och SO?
Låst ämne

6870: jag tror han passar bäst? med södergran och pettersson

vilket också sprider ut offensiven

tycker modo var lite bättre idag under delar av matchen men det syns att det är försäsong, mycket billiga missar vilket kanske är bra för det borde vara det lättaste att fixa till, det verkar inte vara något systematiskt
Låst ämne

9315: Precis så.
Låst ämne

Vilka gjorde Modos mål?
Låst ämne

SKiLMY: wahlberg och bernhardt
Låst ämne

Offside-Lennart: hur sköter sig Filip Westerlund? Tredje backpar dög ju inte åt honom i Timrå. Går han in på två backpar inför säsong?
Låst ämne

Saleva: haha fick marenis en etta IGEN?!
Låst ämne

grimiss: Den här gången var den korrekt. Hans timing var helt off. Kom fel in i nästan alla situationer och tillsammans med Nordin våra två sämsta forwards. Woods var något bättre.
Låst ämne

Nisse på Mon or: Njaaa jag vet inte vad jag ska tycka om honom, när jag har tyckt att det har varit fel back att värva sen han värvades :D
Låst ämne

grimiss: vet inte om man ska bry sig om Marenis o hans 1or.
Det jag tyckte va lurigt var Karlins attityd när det blev tal om dicken. Ja han ska med till Stockholm o där kan vi inte kräva något om han kanske lirar 1 match.
Sen får vi hoppas han kanske kommit in i det när serien startar.
Det osade verkligen inte glädje eller här kommer någpn som ska räta ut lite frågetecken. Mer typ att ja han kommer alldeles för sent och troligast så kommer han inte påverka laget speciellt i början av serien.
Låst ämne

MorganaLefaey: karlin skulle låta deppig om han så vann jackpoten på eurojackpot så det tror jag du kan släppa

det enda som skänker honom glädje är om modo går upp i shl tror jag...
Låst ämne

MorganaLefaey: Vet vi ens om ledningen ens känner att det finns några frågetecknen som måste rätas ut i nuläget? Tror inte laget/ledningen och supportrarna har riktigt samma syn på ”processen” under försäsong.
Låst ämne

KB: Det är kanske lättare för dem att känna lugnet då de ser alla träningar och vet vart man befinner sig träningsmässigt. Tycker att det bara var mot SAIK vi varit godkända.
Låst ämne

modomille: det mest jä##a irriterande är att rencowboyen konstant lyckas köpa in spelare som trots allt levererar.
Okej, han handlar värre än en bimbo med pappas kort för en dag på Manhattan, men likt förbaskat händer saker.

Pooley nu senast. Fyra mål.
Tror tyvärr att dom äckliga löven kommer att ha köpt platsen i shl inom 3 år om dom inte kursat innan.
Låst ämne

Frontschwein: fast hur bra är rencowboysens trackreckord i löven egentligen? Är det verkligen så spektakulärt?
Låst ämne

Frontschwein: Ja SCA-cupen har ju inte direkt fyllt en med optimism, tur att det inte delas ut några poäng.

Ser att Johan Ahlm ryktas till AIK. Någon som vet statusen på honom, han har ju knappt spelat dom senaste säsongerna? Varit långtids-skadad?
Hade jag varit sportchef i MoDo hade jag varit intresserad av honom om han är frisk, jag litar inte ett dugg på Ingman.

Tror även vi behöver en riktig sniper, gärna högerskytt. Vi ser otroligt beiga ut offensivt.
Låst ämne

grimiss: Tappet av Sam kan få tydligare konsekvenser än vi trott.
Även om truppen känns lite mer spännande så har jag ändå en känsla av att vi inte kommer toppa fjolåret.
Låst ämne

Confusius: Känns som en bra grej att jag slutade se försäsong som något seriöst för många år sen. Det är när poängen räknas man bör ställa krav. Vi lär vara vinnande när serien startar, kanske....
Låst ämne

Gavelo: Sam var ju navet, så håller med dej
Låst ämne

puffe2: Ja jag sa ju inte att vi kommer att göra en dålig säsong ;)

Jag personligen tycker dock att SCA-cupen brukar vara en god värdemätare inför säsongen.
Vi har dock vilat väldigt mycket spelare varje match hitills till skillnad mot för vissa andra lag.
Låst ämne

Gavelo: Jo, jag är personligen mest tveksam till woods utan sam...
Låst ämne

Frontschwein: Inte ofta jag håller med dig men där har du nog rätt 😎
Låst ämne

Frontschwein: Ja dom går iallafall all in, det kan man respektera lite.
Låst ämne

Offside-Lennart: var i laget har han spelat? om han spelat?
Låst ämne

puffe2:
Hade velat se att man kunde styra matcherna lite mer, skall man ta med sig sig något så tror OP tar stora steg framåt. Marenis är jag inte orolig för heller.

Däremot känns det inte som Nordin är redo för en plats bland de 12.

Gudlevskis hoppas jag är riktigt bra men där vet vi inte inte än.

Berg ser bra ut, kan nog ta en roll i PP.

Vill ha en kille till innan säsongen startar. Rögle har rätt många forwards någon lär bli ledig.

Tyckte juniorkedjan var ok idag.
Låst ämne

Tarasov: Jag gillar Berg. Låter lite som Icing-Ove. Skott i kryllan som saknas.

Vad vill du komma in och bidra med till det här laget?

– Lite rutin. Jag är inte äldst i laget, men vi har en del yngre och jag vill hjälpa dem. Sedan är det hårt jobb, bra förstapass och mycket skott.
Låst ämne

Tarasov: Hinken har väl sagt hur många gånger som helst att vi låter juniorerna få chansen. Annars kan vil lika gärna lägga ner juniorverksamheten anser jag.
Låst ämne

J F K:
Ja samtidigt anser jag inte att Nordin är riktigt redo, förra året gick vi in med Tjernström som nu spelar i Danmark det ger inte oss några pluspoäng. Under försäsong ok men håller de inte nivån får man inte vara rädd för att plocka in.

Det är också orimligt att förvänta sig att det i varje kull finns en eller två som går in i a-laget.
Låst ämne

Tarasov: Precis. Tycker att vi ger juniorerna ett ärlig chans men i slutändan är det upp till dom att ta den.
Låst ämne

modomille:
Låt oss säga att Nordin blir 14 forward det innebär mkt speltid över en säsong, går vi in med honom som 12 och juniorer på 13-15 så kommer vi spela en juniorkedja från november och framåt, vilket blir tufft i längden såvida inte vi talar världsklass.
Låst ämne

Tarasov: Hade nöjet att se matchen på plats.
-O.P ser rappare och lättare ut.
-Norén kommer stå för säsongens genombrott.
-Bernie och Woods är en division ovan övriga de få byten de anstränger sig idag. Den sistnämnde kommer bli lagets poängkung(ÖA’s betyg är skit)
-Umegård är en frejdig herre, ska bli spännande att se honom i framtida säsonger.
-Marenis ser tyvärr lite seg ut, men jag tror och hoppas han åker runt på hälarna lite. Kvalitet finns där, det syns.
-Nordin tar en plats i laget, definitivt(sorry Tarrre, men här har du fel ;))
Låst ämne

Nucky:
Bra isf.
Låst ämne

Tarasov: Ge Nordin, Theo, Styf och Umegård en rejäl chans. Att spela dem ett par gånger under försäsongen är ju inte att ge dem en chans. Vi hade ett sämre lag ifjol och kom tvåa. Vad ger det för signaler om vi redan nu tar in fler seniorforwards? Förmodligen blir vi lika attraktiva som Löven.

Nordin är redo som fjärdecenter.
Det visade han redan ifjol, även om han med sin stora kropp inte kommit igång ännu.

Sedan är jag den förste att anse att vi ska komplettera på de platser vi behöver efter nyår. Förstör bara inte det goda rykte vi återigen börjat få för juniorverksamheten.
Låst ämne

J F K:

Tycker inte heller juniorerna eller de unga är problemet. Vi måste ha plats för Nordin som fjärdecenter och en som sjundeback.

Sedan får övriga variera med J20 och hoppa in vid skador/avstängningar.

Detta måste vi klara av ifall vi ska vara trovärdiga i vår satsning. Jag vill inte att vi värvar in till alla positioner och ej ger juniorer chansen i början på säsongen, det beslutet kan vi ta senare när vi ser utvecklingen.

Ett problem jag ser offensivt är att vi saknar minst en riktig kreativ högerskytt, någon som kan bryta mönster och kliva fram och avgöra på egen hand. En karlkvist typ.

Ska man ge Hinken någon kritik kring värvningar så tycker jag man har för många liknande spelare, det är egentligen bara Woods som sticker ut, vi skulle behöva en till med denna profil och gärna en högerskytt.

Marenis ska vara en bra spelare på denna nivå och kan ju vara kreativ, Sögergran är intressant. Men dessa påminner till stor del om aagaard, svenningsson. De är alla bra spelare men rätt lika, de är bra på skridskorna, jobbar hårt och gör sina poäng. Men jag saknar den där kreativa högerskytten som ger oss mer valmöjligheter. Så ska man ge kritik till Hinken så är det att han inte letat rätt på någon som påminner om Karla, Powell, Kelleher så vi hade fått mer valmöjligheter.

Men detta kanske man får rätta till nästa år när kontrakt löper ut och spelare lämnar och man frigör löneutrymme för att bygga om i toppkedjorna. En sådan som svenningsson är nog för dyr för att spela tredje och där skulle man kunna byta ut honom till en högerskytt.
Låst ämne

Rytter: Theo o Umegårdh 19 de andra i a-truppen nyss fyllt 18 så låt de utvecklas i lagom takt och det tror jag Karlin o gänget har full koll på.
Låst ämne

Rytter: vad gör kangas den här säsongen på tal om kreativa spelare? Hade inte han varit trevligt grädde på mosen? Han är väl iof inte rightare.
Låst ämne

Rytter: Nog tycker jag att Marenis är en mönsterbrytare. Ok, han är inte rightare, men på flera sätt mer lik Karla än Svenningsson.
Låst ämne

J F K:

Visst han är den som är närmast men trots allt så är det ingen karla, Powell, kelleher.

Marenis ser jag mer som en powerforward som är oöm, duktig att utmana och gå rakt på mål och har ett bra skott samt att han är modig och duktig på att göra sin försvarare. Ser inte honom som de övriga jag nämner som kunde diktera tempot, hålla puck länge i offensiv zon och transportera runt den och sedan hitta öppnande spel.

Tycker vi saknar en sådan spelare, vi har Woods som kan detta men skulle behöva en till för att få mer tryck i offensiven och förmåga att hålla puck och skapa längre anfall. Gärna en som skulle kunna få in detta i andrakedjan.
Låst ämne

Rytter: Något som jag tycker vi saknar är en kombination av det du säger och en ren publikfriande spelare. En som snurrar upp motspelare. Gör det oväntade eller i matcher där inget fungerar själv skapar lite roligt för publiken och lite lägen.
En sådan som även ointresserade övikingar hör talas om och vill prova på att se. Självklart högerskytt som vågar skjuta direkt o på allt.

Vi må vara bättre på papperet, men vi ser än en gång ut som ett lag av grå massa som kanske går långt. Men som inte har flaren som lockar dit folk.
Men jaja jag vet. Det som avsolut lockar dit mest folk är vinster och speciellt på hemmaplan.
Men jag tycker man behöver båda.
Låst ämne

Vad är ni mest fundersam/orolig på inför säsongen?
Låst ämne

MorganaLefaey: Fanns det någon spelare i hela serien som ens var i närheten av att göra sådana high-lite mål som Marenis?
Låst ämne

J F K: Är ju bara att kolla här. Själv gillar man ju när han åker slalom genom hela HV71-försvaret.
Låst ämne

KB: Sen tror jag det kommer lossna för Marenis när han väl får spela med en center som kan hålla i pucken och vinna kamper åt både Woods och Marenis

för dom gångerna man såg han emot oss Hv71 under förra året, så var den en jobbig rackare, men väldigt sevärd spelare. men i hästen hade en han en center som verkligen kunde hålla i pucken med, vilket man inte har sett under försäsongen än så länge
Låst ämne

Offside-Lennart: Ja, absolut. Tycker varken Woods eller Marenis har kommit till sin rätt hittills, då de antingen själv har fått spela center eller kamperat ihop med Nordin som är ganska orutinerad i en sån högt uppsatt roll på seniornivå.
Dickinson känns på förhand väl scoutad för att vara den där pusselbiten i förstakedjan. Sen vet man ju aldrig hur det går i slutändan. Men jag är fortsatt optimistisk.

Försäsongen ser hittills hyfsat likadan ut som förra året, fyra raka torsk inledningsvis, en vinst mot ett lag från Ettan och sen en jämn vinst mot Mora. Jämn förlust nu istället mot de sistnämnda.
Låst ämne

jonsson: Lite fundersam hur produktionen blir från tredjekedjan och hur hungriga AP-Mannberg är. De bidrar dock alltid med bra jobb och rutin. Ingman vill jag ska lyckas, men känns ojämn.
Låst ämne

« · 2365913 · »