1150x200-modo-header2-kopiera.webp

Försäsong 2022

« · 2370350 · » Till forumet

Sv: Försäsong 2022
Saleva: Patetiskt är vad det är.
Låst ämne

9682: Muta ljudet på Hellqvist i intervjun innan och under match bara. Cmore har nåt problem med ljudet så det låter bara ”WÄ WÄ WÄÄÄÄ” när han pratar.
Låst ämne

297: Jag är van vid ÖÖÖH ÄÄÄH! här i Umeå.
Låst ämne

Dexter :
Ja tror han är seriös tycker faktiskt han hållt en klädsam låg profil gentemot MoDo sen han lämna. Tycker det är något vi skall vårda kan ge oss fördelar i något sammanhang och nu är det ändå bakom oss vi har en bra ledarduo
Låst ämne

Direkt från Modohallen, Dickinson ser tydligen riktigt vass ut.
www.allehanda.se/2022-09-08/live-modo-tranar-infor-leksandsmatchen--har-ar-senaste-nytt-i-laget
Låst ämne

Saleva: Härligt! Hoppas verkligen att jag får fel angående Josh.

För övrigt tror jag Josh, Woods och Södergran är helt rätt matchning.
Låst ämne

Bad_Brett: Misstänker att Josh hamnade i "fel" fack i AHL där han helt enkelt fick mycket defensivt ansvar, dvs lite som Theo Niederbach åkt på i Frölunda och sannolikt gör för Rögle också eller som Adam Pettersson som i Brynäs setts som en defensiv klippa trots att han tidigare i SAIK faktiskt producerat hyggligt. Det kan vara lite av en förbannelse att vara duktig defensivt och därmed aldrig få riktigt chansen att utveckla sin offensiv.
Låst ämne

9682: "Villkoren. Ishockeyn har en sådan attraktion, publiksiffrorna är höga, människor är beredda att betala och i slutänden blir det miljonintäkter bara i entréer. Inte undra på att klubbarna värvar friskt och beloppen blir höga. 300 000 kr i månaden är en självklar månadslön, där börjar förhandlingarna i många fall. Ett flertal lirare har det dubbla och mer därtill. Lön utgår till ett 25-tal personer."

-Stämmer detta? Är 300' en självklar månadslön i SHL? Och har ett flertal det dubbla och mer därtill? Trodde att högst ett par i varje SHLlag hade 300'. Och över detta?
Låst ämne

Nisse på Mon or: Nu var det ett tag sedan vi var i SHL.
Utgår vi från hur det såg ut då, så var det bara extrema fall som hade sånt och bara i stora klubbar. Men nu, ja vem vet. Det kastas ju pengar på SHL lagen och alla verkar vara livrädd för att falla ner. Men jag tror ändå att de överdriver en hel del.
Låst ämne

Nisse på Mon or: tror stjärnspelare kan dra in runt 300-400, typ ryan lasch, hrivik osv, annars är väll 100-200 en rätt normal lön som jag förstår det
Låst ämne

J F K: Förstår bara inte varför han har fått lira så pass få matcher i AHL ifall han är skicklig defensivt och utöver det kan producera poäng. Därav mina farhågor om att han får problem när tempot skruvas upp. Men den som lever får se...
Låst ämne

Bad_Brett: Sedan ska man inte bortse från att personkemi, politik och annat spelar in gällande istid. Vi hade väl Samuelsson som fick spela en massa för att farsan var tränare, men det var bara en anledning. Man kan inte utgå från att alla beslut gällande speltid är 100% objektiva.
Låst ämne

Nisse på Mon or:
Pm man ska tro Madhawk/Sanny i deras podd så pratar de ofta om att snittlönen ligger på 160-170000 och att de största stjärnorna kan kvittera ut det dubbla. Tror att det är relativt nära sanningen...
Låst ämne

Snettinåtbakåt:
Som jag förstått det finns det 3 skikt

40-50 tkr
150-175 tkr
250 tkr +
Låst ämne

Tarasov: För väldigt många år sen (typ 10?) var det några junisar som var i A-laget som när dom var lite rund under fötterna sa att Peter Öberg tjänade 100k.
Då var han ju rätt tydligt i 4e kedjan. Kom iofs från kanonsäsonger i HA så lyckades säkert ragga upp lönen lite så.
Låst ämne

Monno:
Ja kan tänka mig att han hade det, sen kan kanske argumentera för att värdet låg där men tänker ändå att det var lite väl högt.
Låst ämne

Bad_Brett:
Minns att du en gång skrev något i stil med att det kan sitta ett geni i receptionen på ett företag delvis för att någon inte upptäckt potentialen. Likadant här spelare som är draftade tidigt får fler chanser och börjar uppifrån medan andra får jobba nerifrån. Marenis känns fö som ett sådant exempel
Låst ämne

Från Hörnefors:
Även om det är en fingervisning finns det rätt många problem med att gå på taxerad inkosmt men det har vi diskuterat förr.
Låst ämne

Från Hörnefors: Om Ritola är Sveriges bäst betalda SHL-spelare, är Leksand sjukare än åsnebrottaren..
Låst ämne

puffe2: Östersund-Björklöven 2-5
Ett helt vanligt resultat i HA , vilket lag som helst hade hunnit förlora me dom siffrorna .
Bra gjort Östersund !
Låst ämne

8839: på 60 minuter !!
Låst ämne

Tarasov: Visst är det så. Och framförallt så finns det ofta en tveksamhet gentemot karaktärer som på minsta sätt bryter mot normen. Gissar att HR årligen sumpar tiotusentals fantastiska rekryteringar pga löjliga personlighetstester och "värdegrunder".
Låst ämne

Från Hörnefors: Jag trodde Ritola slutat för flera år sedan 😂😂
Låst ämne

Bad_Brett:
Främst på att de inte har en aning om vad yrket de rekryterar handlar om. Men det andra spökar nog också
Låst ämne

Tarasov: Ja, du uttryckte det bättre.

Måste säga att jag inte alls gillar intervjun med Marenis. Tycker han låter rätt arrogant. "Jag ville ha en lång semester, därför tränar jag hårdare än alla andra nu, men jag skiter ändå i försäsongen".

De som var kritiska mot Dahlroth borde rimligen vara minst lika upprörda nu.
Låst ämne

Bad_Brett: Marenis spelade ungefär en 1.5 månader längre säsong än resten av laget. Klart som fan att han ska få ha en lång semester, så länge han tränar ikapp nu så är det lungt.
Låst ämne

8839: Det var klasskillnad Löven tog i när det behövdes o efter 5-1 spelade de bara av matchen, men ÖIK behöver ett antal seriematcher för att få ihop laget så får vi se sedan.
Låst ämne

Bad_Brett: Tycker det är ÖA som är dryga med sin utfrågning, som att man ska ligga på topp under försäsongen. Låg dom på Susse och Skröder lika hårt med 1or och 2or i betyg?
Varför slänger dom inte 5or på juniorerna då och kräver att dom spelar i förstakedjan resten av säsongen?
Stjärnvärvning som spelar dåligt under försäsongen, klart det genererar klick och pengar till tidningen.

Leave Marenis alone! (Första 10 matcherna dvs)
Låst ämne

Bad_Brett: Sen kan man fundera vad det sänder för signaler till övriga spelare. De som fått anstränga sig hela sommaren och se till så de är i topptrim.
Nej, det matchar verkligen inte med hur viktigt det är att finna rätt spelare med rätt värdegrund och attityd.

Sen tror jag verkligen att han kan bli en bra spelare för oss ändå.
Men det låter inte som det bästa valet man som spelare kan göra.
Låst ämne

MorganaLefaey: Tror ingen i laget har haft något problem med Bernhardt.
Låst ämne

hockey_21: iofs tror jag de flesta hade räknat bort Bernardh
Låst ämne

Tarasov:

Någon kanal som sänder matchen ikväll?

Hittar inget på tvmatchen
Låst ämne

mattias - 74:
Expressen
Låst ämne

Tarasov:

Tack då blir det att leta på en fulstream ;)
Låst ämne

Tarasov: Snart match på hemmaplan !!

Vad tror vi ??

Och vad vill vi se av laget / spelmässigt ?
Låst ämne

Smurfen:
Vinst betyder allt, Marre gör hattrick
Låst ämne

Tarasov: Det viktigaste är väl att vi ser rejäla framsteg. Att vinna är absolut inte viktigaste ur perspektivet hockeyallsvenskan, men nog vore det skönt att spöa åsnebrottaren och Tjommes lag med tanke på det stora sveket.
Låst ämne

J F K: Jag hoppas nästan också att ni vinner ikväll faktiskt. Det skulle vara bra tändvätska inför SHL premiären.

Och möjligheterna finns verkligen då vi ställer över många spelare ikväll. Nån back som lirar forward å lite junisar får känna på grejerna, allt handlar om noll skador. Inget annat
Låst ämne

Målvakter:
Kristers Gudlevskis (Marcus Nygren)
Backpar:
Jakob Norén – August Berg
Emil Wahlberg – Niklas Folin
David Bernhardt – Pontus Näsén
Sjundeback: Josef Ingman
Kedjor:
Mikkel Aagaard – Erik Jinesjö Karlsson – Filip Sveningsson
Johan Södergran – Adam Pettersson – Oscar Nordin
Riley Woods – Josh Dickinson – Rihards Marenis
Sebastian Ohlsson – Theo Jacobsson – Oscar Pettersson
Vilar: Daniel Mannberg
Låst ämne

Berrrrrra: Vad jag älskar Näsén i intervju, känns som det står ett gevär riktat bakom kameran.
Låst ämne

7639: Det viktigaste är inte att vinna snyggt på något snyggt sätt, bara vi spelar rejält och ta vara på våra chanser och firar segern framför åsnebrottaren 🕺
Låst ämne

Werner: Svep en nocco grabbar, david sätter den.
Låst ämne

7639: KUUUUUNGEN BIG DICK KLIVER FRAM!
Låst ämne

MoDoNörden: fick tag i en inloggning och hann precis se målet:)
Låst ämne

Ben Perrault: ICING!!!!!
Låst ämne

Ben Perrault: för fan skriv lite uppdateringar!!!
Låst ämne

9682: Vilket mål av AP
Låst ämne

7639: Vad står det? Målskytt MoDo?
Låst ämne

« · 2370350 · »