1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

509555 inlägg · 4107 ämnen

Försäsongsmatcher 2021

« · 2225625 · » Till forumet

Sv: Försäsongsmatcher 2021
J F K: för många spelare^^ nu förväntar jag att de steppar upp i andra
Låst ämne

Precis som innan så är det ingen kedja som kliver fram. En jämn massa. Avsaknaden av en bra första kedja som kan göra skillnad kan bli jobbigt.
Låst ämne

MorganaLefaey: Rättvist. Nonchalant och uselt. Bedrövlig passning genom egen zon till en forward som står och sover.

Bra att Sundsvall gör mål. MoDo måste skärpa sig rejält. Börja spela pucken snabbare, pass på blad och sluta kasta bort chanspuckar.
Låst ämne

Modo har en bit kvar.
Låst ämne

MorganaLefaey: amatörer
Låst ämne

Steken84: sedärja mål i baken. Inge skönspel av modo hittils
Låst ämne

1-0 Sundsvall!

Pucktapp i egen zon
Låst ämne

hanzon: inte bara kameramannen, utan även av modo.
Låst ämne

Det finns en del att önska när det gäller kameramannen i matchen.
Låst ämne

KB: Detta är även kvällens laguppställning
Låst ämne

J F K: ser SSK-AIK på aftonbladet tv.
AIK minst dåliga, men SSK känns riktigt blöta.
Men gissar att även de ska inkluderas i att försäsongsmatcher inte behöver betyda något.
Men riktigt riktigt dåliga.
Låst ämne

Silly: Det var väl Boorken som höll på få en hjärnblödning? Inte skitnoga men har för mig att jag tyckte Boork var lite väl fjantig angående schremps flip flopisar.
Låst ämne

MorganaLefaey: Vigge fick fingret ur led på en träning och vilar bara därför.

Jag vet inte heller om Ohlsson är rätt i första, men jag är för att testa lite olika. Får Ohlsson rätt puckar lär han skapa massor tack vare sin speed. Kanske kan han också ge lite defensiv stabilitet i kedjan.
Låst ämne

KB: nu vet vi inte hur många slutsatser man ska dra av det då vigge saknades. Kanske tänkte: då kan vi lika väl prova något nytt idag...
Men jag gillar det inte. Tycker man ser direkt hur känslig vår trupp är när 1 person är borta.
Tycker sebbe i en första ser ganska ointressant ut.
3e kan dock bli jobbig att möta, men ett orostecken att en som är tänkt för 1a linan blir flyttad till 3e.
4e blir också öite matt.

Men bättre testa nu än i november, och är någon borta blir det per automatik någon formation som ändras.
Inget som kommer ge mig grå hårstrån, men hade önskat att allt skulle gå på räls inår. 😘
Låst ämne

hockey_21: Lite andra formationer på dagens träning. Vigneault vilade. Även bästa träningen hittills, enligt Mattias Persson som liverapporterade.

” En intressant förändring är att Tanner MacMaster och Riley Woods spelar ihop med Sebastian Ohlsson på träningen. Backpar i den kedjan Filip Hasa och Emil Wahlberg.

Nästa formation består av David Bernhardt, Kevin Arvidsson, Filip Svenningsson, Erik Jinesjö Karlsson och Mikkel Aagaard.

Jesper Dahlroth, Niklas Folin, Oscar Pettersson, Daniel Sylwander, Markus Modigs en annan.

Sedan har vi Pontus Näsén, Hugo Styf, Oscar Nordin, Max Tjernström och Jeremias Lindewall. ”
Låst ämne

Blake: Woods har skillsen och speeden som krävs för att producera.
Låst ämne

Tarasov: Nä 1: a avtrycket shcremp gjorde var att han kom in på isen i Foppatofflor och sköt lite skott.
Wikegård gick i taket.
Pajasfasoner från en som skall vara professionell.Skärp dig!
Låst ämne

Blake:
Schremp gjorde knappt några poäng i början om jag inte minns fel, även den del svenska spelare som varit över är osynliga i början. Exv gjorde inte Emil Molin någon särskilt lycklig de 7-8 första omgångarna. En senare exempel är Aagaard som knappt producerade i början.
Låst ämne

Blake: så är det. Vi vet ingenting.
Tar dock helre någon som konstant visar var de står.
Men vi får helt enkelt vänta och se.

MacMaster har dessutom varit helt ok tidigare matcher.

Däremot så blir jag lite orolig över avsaknaden av en riktig målskytt. Så här långt har våra tilltänkta jinte direkt visat upp sniper-egenskaper.
Låst ämne

MorganaLefaey: Vet ju inte heller vad tränaren sagt till amerikanerna, att kanske mer åka runt och känna på matchtrmpot på större rink osv.
Låst ämne

KulaShaker:
Du behöver inte oroa dig för oss.
Brynäs har mycket större bekymmer än en logga.
Låst ämne

MorganaLefaey: Håller med om Bernhard. Han verkar ha goda kvaliteter. Vigneault också bra. MacMaster och Riley trodde jag skulle visa upp ett bättre spel än de gjorde. Det lär nog komma när det startar på riktigt.
Låst ämne

J F K: Du tror alltså att jag har någon operativ påverkan på vad som skett i Brynäs? Oinsatt eller bara korkat.
Låst ämne

J F K: tycker första perioden är helt ok. Men när halva 2a hade gått började jag fundera på om woods va med idag.
Och när jag började tänka på det så började det kännas som att MacMaster åkt och gömt sig för att bara kort blixtra till.
Men som du säger så har var och en av spelarna sin egen stil på försäsongen. Dock säger inget att en som man hoppats på mer av under försäsongen automatiskt blommar ut när serien startar. Vi får nog vänta och se.
Men tycker man kan konstatera vissa saker:
Det ser ut som att spelarna fattar hur det är tänkt att de ska spela.
Vi skulle nog behöva någon målakytt.
OP kommer vara hatad. Oftast av motståndarfans, men ibland även av mig.
Styf och dahlroth fortfarande har en förtjusning i att hålla i pucken bara just för länge.
Vigge kan bli en favorit.
Bernhardt är grym.
Hasa saknas.
Modo texttröjorna är grymt snygga.
Vi bör nog ligga en bit högre upp än ifjol.
Låst ämne

KulaShaker: Officellt så ska vi väl skriva MoDo nu.
På retro matchtröjorna står det snett ner med stora Bokstäver
Om jag inte förstått fel…
Låst ämne

KulaShaker: Du förstår väl att det knappast är den sportsliga ledningen som sysslar med design av tröjor? Dvs, det tar precis noll fokus från MoDos hockeyspelande.

Men, blandar man ihop sådant förstår jag Brynäs ekonomiska och sportsliga resultat ifjol...
Låst ämne

KRB: Hur ska det vara egentligen? MODO, Modo, MoDo eller…
Fan vad svårt ni har, dessutom layouten på loggan… komplicerat värre, eller hur? Förstår att hockeyn har kommit i andra rummet.
Låst ämne

Vi noterade också att retro matchtröjorna användes!
MODO står det klart och tydligt, snett över tröjan, i vit färg med rött inslag. Precis som Modo hade under 1960- och 70-talet
Enligt min mening den snyggaste matchtröjan genom tiderna!!
Låst ämne

KarateKing700: Tycker du att han håller första stolpen och täpper till bra där så är vi överens.
MoDospelaren gör fel, men jag köper inte målvaktens placering där alls.
Låst ämne

hk: Har vi haft ett sådant här grundspel sen Kabbens tid ?

Förutom målen bakåt så måste jag säga att det var länge sen man såg MoDo spela en sån rolig och frejdig anfallshockey , synd bara att skotten sitter sju meter utanför eller närmare taket än inom ramen på målet !

Som sagt var : Äntligen , kul å se hockey igen !!!!
Låst ämne

hk: jadå, Karlin kommer nog att forma MoDo så att de presterar efter förmåga!
Ungefär som han gjorde med förra laget!
Hoppas också även han ”benchmarkar” sig själv och hittar nya vägar :)

Han e slug den där Karlin.
Låst ämne

KarateKing700: Är det en stillbild?
Låst ämne

hk: 1-4 alltså, fruktansvärt uselt.
Träningsmatch men herregud vad vi kastar in mål i egen kasse, Karlin måste få ett stopp på detta.
Låst ämne

KRB: Herregud vad jag gillar Karlin.
Låst ämne

JoseGonzales:
Ja och det kan ju alla målvakter ha om det är rätt matche
Låst ämne

J F K: Nja där är vi inte överens, håller fast vid att det är försvarande spelare som totalt missar spelaren som är tokfri framför målet och kan skymma hur han vill.
Bilden är tagen sekunden efter att björklöven spelare framför mål åker undan, vad gör försvarande spelare?
Låst ämne

Rytter: det blev en match i högt tempo, dock en träningsmatch kan säga massor och samtidigt ingenting, men det kan nog bli bra!
Det jag hoppas på är att laget genom kedjorna jobbar resolut i egen zon, spelar ett enkelt spel utan slarv och jobbar klart tills laget har kontroll på puck och motståndare igen,
Om laget får lite koll på defensiven i egen zon kommer självförtroendet och målen…..

Det blir ett bra år för MoDo!
Låst ämne

Supertrött: Ed Jovanowski var ökänd för att vara korkad. Kallades "special ed" och inte på ett smickrande sätt och du förstår poängen...
Låst ämne

JoseGonzales: Slagsmål stoppar knappast någon enda tackling. Snarare känns det barnsligt tycker jag och det brukar vara en anledning för mammor att inte vilja att deras barn väljer hockey.
Låst ämne

J F K: Matchen när Deadmarsch fick hjärnskakning i fighten med 55 i Vancouver var jag på plats. Minns att 55:an märkte att han fått in en väl bra smäll och h slutade slåss och bara höll uppe Deadmasrch.. Jovanoswski tror jag han hette.
Låst ämne

KarateKing700: Han är ju makalöst felplacerad på det målet. Första stolpen är målvaktens och skottet är inte ens riktigt välplacerat, utan snarare går det in för att Lundström lämnar en gigantisk lucka.
Så, visst var han skymd, men placeringen är så felaktig att jag tycker att det är en tavla. Man kan inte ha halva målet öppet.
Låst ämne

J F K: Skottet från blå är det enda sjag kan klandra honom för, det andra målet är helt och håller MoDos back som inte markerar spelare framför mål, Lundström ser enbart en lövenröv.
Låst ämne

J F K: Betydligt fler karriärer som avslutats pga regelrätta tacklingar. Betyder inte att det ska bort från hockeyn. Sedan tycker många att det gör ondare att bli slagen hårt med en handske av hårdplast.

Jag tycker det är bra, tror inte det kommer vara någonting som blir en pandemi i svensk hockey men hoppas fler spelare kommer få stå till svars för sina fega tacklingar som tyvärr finns i svensk hockey. Menar då inte Svenningsons då jag inte sett den.
Låst ämne

Tarasov: 6 bra matcher i HA sedan skräp igen..
Låst ämne

JoseGonzales: Svenningsson fick en tvåa. Det finns några som fått sluta sin karriär pga slagsmål. Bland annat Adam Deadmarsch fick en hjärnskakning av slagsmål så han till slut fick avsluta sin karriär.

Nej, jag ogillar starkt kastade handskar.
Låst ämne

J F K: Som det ska vara med andra ord enligt mig. Sedan ska Girard såklart ha matchstraff men jag tycker fula saker ska få konsekvenser på isen. Därför jag gillar att man får släppa handskarna och slåss från och med denna säsong.

Fick Svenningson något eller missade domarna det?
Låst ämne

JoseGonzales:
Hans stats är inte särkilt imponerande någonstans
Låst ämne

JoseGonzales: Svenningsson satte in en väldigt illa tajmad tackling. Gå greppar Girard honom och gav honom ett par rejäla uppercuts. Han kan inte ha förstått att han inte är i nordamerika, för det var ett rätt solklart matchstraff. Det hade kunnat ta rätt illa på Svenningsson.
Låst ämne

J F K: Vad hände när Girard fick matchstraff? Läste något om en armbågstackling från Svenningson?

Endre kan verkligen storspela!
Låst ämne

JoseGonzales: Första målet var lite billigt och de andra två dåliga från honom. Han gjorde en del bra räddningar också, men vi förlorade verkligen målvaktsmatchen.
Låst ämne

« · 2225625 · »