1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

504610 inlägg · 4100 ämnen

Försäsongsmatcher

« · 2560054 · » Till forumet

Sv: Försäsongsmatcher
Rytter: Hur är status på gnället på Niederbach? Fortfarande alldeles för temposvag och dålig för att spela högt upp i hierarkin?
Eller hade jag en poäng i att han har alla verktygen för att hinna med i tempot både tankemässigt och i skridskoåkningen...
Låst ämne

BobbyG:

Det som slog mig igår trots att det var en dålig match jämfört med t.ex SAIK är att vi har fortfarande bra fart, vi vågar äga och spela pucken, hittar fina lösningar i offensiven och PP, samt att jag tycker att vi faktiskt var lite mindre risktagande i defensiven stundtals. Många gånger vi bara lyfte ut eller försökte lyfta ut när Löven hade något av sina få långa anfall.

Att det slarvades i uppspelen t.ex Bernhardts mål han bjöd på, det lägger jag på försäsongkontot och det går att slipa bort.

En sak jag tänkte på är hur starka många spelare såg ut, flera kampmoment då man bara gick in och tryckte bort lövenspelare. Var ju en underbar sekvens där Rahimi fick rejält med stryk av Södergran och Sam och åkte i isen.

Visst vi är tippade i botten och kommer ligga i botten, men jag gillar ändå hur laget är byggt och att man ger många spelare som spelade upp oss chansen. Det borde finnas ytterligare nivåer i Dickinsson, Woods, Aagaard, Niderbach, Bernhardt så helt rätt att behålla dem. Får vi bara in rätt ytter så tycker jag Hinken gjort ett bra jobb med att behålla en stomme och addera med bra namn som Ruohomaa, Ranta, Rubins, Rundblad.

Även Sam och Walli ser man tanken bakom när men koller på tyngden i vår tredjekedja.

Kul att det snart är igång.
Låst ämne

om (stort om) modo är kvar i shl nästa säsong hoppas jag man lägger om försäsongsmatcherna, ser ingen vinning i att möta löven eller ens mora. försök få till matcher mot luleå, skellefteå, kanske en liten roadtrip i finland. lite bättre motstånd som faktiskt ger nånting än en hawaiimatch mot löven där man mest är glad om det inte är nån skada efter matchen (vilket jag antar löven också känner efter igår)

hell, lägg om det även om det blir ha igen
Låst ämne

TickledDonkey: Okej, tur.
Låst ämne

Rödluvan: Han är på rostern för Ångermanland på stats iallafall.
Låst ämne

J F K: Jag syftar alltså på TVpuckslaget, tycker det vore extremt tråkigt om han representerar Örebro
Låst ämne

SPOODI: Nej, han är 08:a, alltså i ålder.
Låst ämne

Janne G: klart man kan lita på Janne
Låst ämne

Keriksson: löven tar vi hand om
Låst ämne

Rödluvan: Tror pappa Lennart blev bitter när han inte fick förtroendet att vara sportchef/resurs för juniorerna. När Hinken kom in valde de att använda sig utav Niclas Nordgren istället. Trist såklart.
Nu har Örebro varit duktig med sina juniorer och ingenting tyder på att de inte fortsättningsvis kommer ge dem förtroende då tränaren blev sportchef och man tog in Johan Hedberg som tränare.
Låst ämne

Rödluvan: är inte han för gammal för tvpucken?
Låst ämne

Sigge: När vi slog ut dem var det som bekant covid som var problemet. Att vi också var drabbade räknades inte då löven fick supercovid.

Att de själva höll puben öppen och myglade med dessa sittplatser för att kunna få in fler än 8 pers i arenan är inget de behövde ta ansvar över heller sett till smittspridning.

Riktigt osympatisk låtsasklubb vars amerikanisering var lite parodisk i början, men när halva laget snackar engelska och de inte ser något som helst problem med det blir det ju också lite mer låtsaskänsla över dem.
Låst ämne

grimiss: Håller med, enda riktiga lokalrivalen är TIK, ska bli kul att se Modo möta dom igen. Löven kan gott stanna där är tills de byter ut Stråhle och Rahimi går i pension. Då kanske man kan börja respektera dom igen.
Låst ämne

Någon som har plus som kan läsa och se om Hermansson är med i detta Örebrolag? Vore förjävligt.
Låst ämne

Sigge: Glömmer aldrig förra slutspelet eller när det var, när Kenttä påstod att de blivit ”pissade på”. När fan har de blivit orättvist behandlade jämfört med andra lag egentligen?
Låst ämne

J F K: Glöm inte att Löven konsekvent blir orättvist behandlade av disciplinnämnden i slutspel. Det är inte alls för att Rahimi skadar var och varannan spelare han ser. Eller faktumet att Stråhle ger order om att slasha i knävecken och hoppa in tacklingar i huvudet på folk verkar också gå obemärkt förbi.
Låst ämne

grimiss: Jo, med tanke på vilken idiot Rahimi är på isen, hur Stråhle beter sig och hur många tjuvsmällar laget delar ut är det svårt att gilla Löven. Det är ett ständigt gnällande från främst Stråhle och deras supportrar tycker alltid att det är orättvist om de inte går upp. I våras hade de bara otur att deras spelare inte var i form osv.
Låst ämne

JoakimE: jag tänlte att jag kommer sakna matcherna mot löven, men icke. För mig är det en rätt smutsig elak rivalitet med dålig smak i munnen. Timrå känns som en hälsosam rivalitet. Jag vill gärna att dom ska vara i shl. Skulle dynggarva om löven åkte ner i ettan
Låst ämne

SPOODI: Det står någonting i VK om att Ruohomaas lår träffar Pooley i huvudet och att han har en misstänkt hjärnskakning. Jag har ingen uppfattning hur det gick till alls, men helt klart söker Pooley själv upp situationen. Givetvis ingen hållbar ursäkt om Ruohomaa gjorde något medvetet fult, men det är väldigt svårt att veta hur det gick till. Uttalandet är från Stråhle och det är en person som man vet ofta pratar i affekt och har väldigt låg trovärdighet.
Låst ämne

J F K: av det som man såg på tvn va det ju bara en vanlig interference som borde renderat i 2min sen om han gjorde något utanför bild det vet jag inte.
Klubben upp i ansiktet på EJK hade kunnat gå riktigt illa
Låst ämne

JoakimE: Ja man undrar om hämnden kommer nästa vecka? De får se upp helt klart. Som tur är så slipper vi Löven efter 6e september.
Låst ämne

Greg P: Än en gång ska oskyldiga löven komma gråtandes till fröken och säga att onda Modo gjorde illa dem när det i själva verket var löven än en gång som försökte tjuv nypas men vart bestraffad.
Låst ämne

Greg P: Pooley startade det hela genom att dra en armbåge I huvudet på Bernhardt. jag försvarar inte Ruohomaa om han gjorde något fult, men jag förstår att MoDo-spelatrna blev irriterade när snubben drar en armbåge i huvudet på Bernhardt när man ligger under med 2-5.
Låst ämne

Bad_Brett: Inte för att vara dryg, men jag är lite tveksam till att Näsén gör 30 plus poäng i SHL. Bara 9 backar förra säsongen i hela SHL som lyckades ta sig över 30 poäng.
Låst ämne

modomille: Konstigt att Svensk hockey är ett skämt och bondesport numera när alibifinnar som Ruohomaa skickar hjärnskakningar innan ens säsongen börjat.
Låst ämne

Greg P: kunde vart en femma på lövenbacken som drog klubban i fejjan på EJK med. Otroligt fult.

Trodde först det var pucken, men sett reprisen i slowmotion ett par gånger och nog är det klubbspetsen som lyfts rätt i ansiktet på ejk.

Weinhandl blev ju halvt blind efter en liknande situation.
Låst ämne

KB: Hoppas du har rätt men för mig är Näsén och Brickley frågetecken.
Låst ämne

Greg P: Kom inte hit och hitta på. Ruohomaa knuffade Pooley lite och han föll ihop som ett korthus.
Låst ämne

Bad_Brett: Jag har inga problem med att man går in med:
Rundblad - Rubins
Bernhardt - Näsén
Brickley -

Tror det är en underskattad uppsättning, Näsén inräknad. Dock inte lika optimistisk kring den sjätte backen - Folin, Wahlberg, Norén, Berg. Nja, inte helt säker där.
Låst ämne

JoJo2613: Finnen körde iofs låret i huvudet på han när han satt ner. Blev hjärnskakning på Pooley. Total hjärnsläpp av finnen och rätt uppenbar avsiktligt hämnd.

Men Löven får skylla sig själv som väljer träningsspela mot Modo och riskera skador efter hur infekterat det varit senaste åren.
Låst ämne

Supertrött: vet fortfarande inte varför det blev en 5a för mig såg det bara ut som en vanlig tackling och sen tappade löven spelaren balansen? Och åkte in i sargen . Riktigt konstig 5a..
Låst ämne

KB: personligen är jag både förvånad och besviken att modo inte, som vissa andra böcker tror, spelar perfekt shl-hockey efter tre försäsongsmatcher.
Låst ämne

KB: Näsén kommer göra 30+ poäng. Inte ett dugg orolig. +19 på 30 slutspelsmatcher i HA skämtar man inte bort.

Tvärtemot konsensus är han en spelare som _höjer_ sig när nivån går upp.
Låst ämne

Statler: Vi kommer förmodligen förstärka under säsongen på den posten.

Apropå backar. HA är ju fortsatt en intressant liga så man vill ha lite koll och Lövens uppsättning imponerar fortsatt verkligen inte. Lindgren är ju väldigt bra men det säger ganska mycket när Rahimi utmärker sig som deras största offensiva hot.
Kim Johansson och Jacob Andersson är katastrofer. Tror inte de går upp om inget händer där för dem.
Låst ämne

Kan någon som var på läktaren förklara 5:an på Ruohomaa?
Är ju omöjligt en 5:a på det som syns i sändningen, han måste gett på Pooley när han ligger på isen?
Låst ämne

Gavelo: Ja vi har ju redan en skada på Rundblad. Nu kommer han tillbaka snart men det är ju otroligt sårbart. Går nån av de i första backparet sönder är vi rökta.
Låst ämne

Statler: Lite nyanserat så saknar vi våra på förhand bästa backar så helt nattsvart är det ju kanske inte, men börjat vi få skador så kan det bli ganska otrevligt.
Låst ämne

Nucky: Jo och vi möter inte Mora. det ställer ju till det en del att det är 5 lag i cupen skulle jag tro.
Låst ämne

KB: Förvisso men inte särskilt disciplinerade i försvarsarbetet. Framåt helt godkänt men jag är mot rätt orolig om vi har 6-7 backar som håller för SHL. Svaret just nu är nej från mig.
Låst ämne

vonDöbeln: både vi och Saik fick nog av lövens tjuvnyp/efterslängar i försäsongsmatcherna.

Har svårt att tro att shl-lagen vill/tillåts hålla på med sån skit som Löven står för. Blir automatiskt mer disciplinerat i shl.
Låst ämne

Statler: såg ut som en knuff ev armbåge men en femma var för hårt, två min max
Låst ämne

vonDöbeln: Överlag var vi ju väldigt disciplinerade jämfört med Löven som satt i båset halva matchen. Men absolut, både Bernhardt och Ruohomaa hamnade i fällan litegrann och det måste verkligen städas bort.
Låst ämne

vonDöbeln: Märkligt schema för SCA-cupen. Vi möter inte Sundsvall..?
Låst ämne

Heyerdal: seriöst åkte han för den interferencen? Pooley hinner ju sätta arnarna redo för att tackla typ. Eller var det något efter?
Jaja, försäsong spelar ingen roll. Men hade det vart seriespel hade man blivit småless på sån avslutning.
Låst ämne

Heyerdal: Jag är otroligt missnöjd med spel och inställning idag. Kräver inga underverk på försäsong men detta ointresse från spelarna är frustrerande,

Missade slutet, vad gjorde Rouhoumaa?
Låst ämne

KB: skönt för era gubbar att få göra sånna odisciplinerade grejer nu mot grislöven på försäsongen.

Ni har ju verkligen INTE råd med samma saker en sen kväll i November borta mot Färjestad haha
Låst ämne

modomille: Så går det, fick en slash i knävecket precis innan så förstår Ruohomaa
Låst ämne

Rödluvan: Konstig avslutning på matchen. Slog av på takten och försökte showa lite för mycket vid 5-2. Sen tar Ruohomaa en korkad femma med 2 min kvar som bjuder in Löven.

Klart bättre än Löven såklart men väldigt nonchalant emellanåt.
Låst ämne

Rödluvan: slut 5-4 men blev onödigt spännande
Låst ämne

Färdkost: Vad fan…
Låst ämne

« · 2560054 · »