1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

504610 inlägg · 4100 ämnen

Försäsongsmatcher

« · 2560054 · » Till forumet

Sv: Försäsongsmatcher
Rytter: Hur är status på gnället på Niederbach? Fortfarande alldeles för temposvag och dålig för att spela högt upp i hierarkin?
Eller hade jag en poäng i att han har alla verktygen för att hinna med i tempot både tankemässigt och i skridskoåkningen...
Låst ämne

J F K: Karlin verkar inte tillhöra den gruppen iaf. Säger att han var ’enorm’ och bästa spelare på isen igår. Så de som inte gillar Theodor kan redan börja ta spjärn, han kommer lira högt upp i laget från seriestart.
Låst ämne

J F K:
I 1: a linan skall han inte vara i alla fall.
Der är en sniper vi behöver där för att kunna hota regält och att den kedjan skall vara bärande.
2: a skulle jag kunna tänka mig honom med J.D och Woods? Mikkel har lite tungt där.

Mikkel kan spela i 4: e han har så mycket grit i sig och då får vil lite mer mål i den kedjan också. E.J.K- A.P- Aagaard.
Men inte 1: a i alla fall där vill jag ha in en som är en stor o regäl sniper.
Låst ämne

Rytter: har funderat lite på vad jag tror om laget och huruvida de kan hålla shl-klass i dom roller som dom verkar vara tänkta för, såhär tror jag:

klarar sin roll direkt: ruohomaa, ranta, dickinson, sam, ohlsson, ejk, a pettersson, rundblad

klarar sin roll efter en anpassningsperiod (hur lång tid varierar): woods, brickley, bernhardt, rubins, niederbach*, södergran, walli

kan få det kämpigt: aagaard**, näsén***, op

* svårt att säga vilken roll han får så svårt att uppskatta något, men jag tänker producerande topp 6 när jag skriver detta

** tror inte han har strukturen i sitt spel för att klara av en topp 6 roll, i en perfekt värld spelar han längre ner och bidrar med sitt kaos på det sättet

*** offensivt tror jag han löser det, defensivit tror jag det blir problem

för tydlighets skull vill jag säga att bara för att jag tror att dom kan få det kämpigt så betyder det inte att dom är totalt talanglösa eller inte klarar av att bidra på nåt sätt
Låst ämne

grimiss: Ja jag håller med dig, känner att jag vill se en ordentlig hockey där det bättre laget vinner och inte den hockeyn som löven hållit på med nu de senaste åren.. Är faktiskt redo att se modo förlora sportsligt mot timrå istället
Låst ämne

J F K:
Lite osäker på SHL motstånd men igår fungera han bra, rätt säker på att får ett genombrott. Lite osäkert om det räcker för en förstakedja.
Låst ämne

BobbyG:
Tror det dels är en kostnadsfråga, sen tror jag också det är
Fördel att träna på hemmaplan. Bättre sömn kost mm
Låst ämne

BobbyG:
Har ändrat mig ang Aagaard tror han kommer
klara det galant.
Låst ämne

Mano: Nieder var riktigt bra igår.
Ser snabbare och starkare ut och hade några riktigt bra aktioner.
Sen mötte vi HA-motstånd och Jada-jada men han har verkligen alla verktyg för att lyckas. Stark, snabb, teknisk och fint spelsinne.
Gillar hans smartness med puck, tar ofta den oväntade vägen och upplevs som svårtstoppad för backarna.
Låst ämne

Nucky: Nu såg jag inte hela matchen, men jag håller med. Nu börjar det på allvar synas varför han draftades och varit påläggskalv i både Frölunda och Rögle.

Men, det är klart att han inte är tilltänkt för förstakedjan, men han gör ett bra jobb där i väntan på spets. Jag ser honom i en andrakedja istället för Aagaard. Möjligen att dansken hamnar i tredje som har stora problem med målskyttet. Om exempelvis Walli och big Sam gräver fram puckar, så kan han dyka upp framför mål och trixa in returer.
Låst ämne

J F K:

Jag vet inte, du får gärna upplysa om gnället på Niderbach.

Att han inte presterade en period som center förra året är ju ett faktum, han var i en rejäl svacka samtidigt som laget (dec-feb) och visade inte upp att han var en ledande spelare som kunde ta tag i det.

Så om det är det du klassar som gnäll så tycker jag det var befogat där och då sett till prestation på isen, sedan finns det förklaringar som att han kommer från tunga säsonger och hade nog jobbigt med självförtroendet och nytt lag.

Samtidigt ser nog alla att han har verktyg för att lyckas, han har tekniken, farten och smartheten. Han behöver bara bli jämnare över längre perioder. Sedan är det bra att köra han som ytter då center i SHL kommer vara ytterligare ett steg upp i svårighetsgrad.

Jag är glad att man behöll honom då han har hög potential. Nu verkar han dessutom lagt ner ett jävla jobb på försäsongen för att verkligen visa att han håller i SHL.

Det enda som kan oroa är att det är försäsong och träningsmatcher och där brukar juniorerna/yngre spelare oftast vara de pigga och bästa. Sedan mötte vi inte ett SHL lag igår, blir intressant att se hur han står sig mot Timrå till helgen.

Men kan han ta detta spel med sig in i serien så har han helt klart möjlighet till en roll i topp-6.

ny-Ruohomaa-Ranta
Niderbach-Dickinsson-Woods

Detta skulle kännas som en bra topp6 för en nykomling ifall Niderbach kan ta med sig detta spel in i serien och mot SHL motstånd.
Låst ämne

Rytter: Det var inte riktat till dig, men det fanns de som sågade honom jäms med fotknölarna efter första matche. Theo hade enligt dem verkligen inte tempot eller spelförståelse för att tillföra ett dyft bredvid finnarna...
Låst ämne

J F K: Nu var inte frågan till mig men. Niederbach tycker jag sett väldigt bra ut såhär långt, en av våra bästa forwards!

Han ser mycket starkare ut i kroppen än förra säsongen. Har uppenbarligen fått rätt träningsprogram av MSA!

En klart positiv överraskning för mig!
Låst ämne

Rytter: Fattar att jag riktar in mig på en detalj här, så ta det inte som onödigt stor kritik på resonemanget kring försäsong vs seriespel. Niederbach fyller 22 under säsongen och har gjort 88 matcher i SHL sedan tidigare, dessutom med nio kassar 21/22. Det är dags för honom att ta klivet nu och bli en bärande spelare, man kan ha den förväntan på honom.
Låst ämne

J F K: Då är det förmodligen dom postarna som har problem med spelförståelsen! 😜
Låst ämne

BobbyG:Är väl för att vi traditionellt är med i SCA cupen där Mora och Löven också spelar men den andra matchen mot Löven är onödig då det kan bli hämndaktioner som finns risk för nu och även Östersund är ett lag vi inte har något för att spela mot.
Låst ämne

Löven fick spö av Bernie igår. Det tar vi med oss.
Låst ämne

Jag gillar verkligen Näsan trots att han inte har fullt ut grispotential. Inte helt otroligt att han hamnar på 2+28 under denna säsong. Grymt smart back. Han kan leverera en open ice hit när han är på humör.
Låst ämne

Costanza: Menar du att han slår 2 felpass som går i mål?
Låst ämne

snowden: Precis, haha!
Låst ämne

snowden: han sköt ju en gång igår faktiskt det blev ju farligt direkt
Låst ämne

SPOODI: Om Norlinder till slut kommer hem och dominerar bredvid Brickley så har vi en riktigt bra backsida som kommer skapa kaos framåt. Anfall är bästa försvar.
Låst ämne

Costanza: "Anfall är bästa försvar"...säger en som troligen aldrig varit i Växjö
Låst ämne

puffe:
Menar du att vi inte kommer att spöa Lakers borta?
Låst ämne

puffe: anfall vinner matcher, försvar vinner titlar som man brukar säga inom fotbollen. Vi ska inte vinna något guld vi ska överleva
Låst ämne

SPOODI: Jag går för guldet. Jag kan hockey!
Låst ämne

Costanza: Lyssnade på Kempis Corner. Är det någon som har listat ut vad det är för ljud som återkommer med jämna mellanrum i varje avsnitt? Först trodde jag att det var Peter Kempe som drog en djup suck i micken, men jag är inte så säker längre. Kan det vara att han dricker något? Eller bläddrar i ett block?

Ni vet jag menar... "Huuusschhhhhwwwwwwwwwwh"
Låst ämne

Bad_Brett: Kan det vara Modigs?
Låst ämne

Costanza: Du kan hockey. Det är en kille jag kommer följa denna säsong, sanna min ord!
Låst ämne

Bad_Brett: Tänkt på det jag med. Trodde först som du att det var en djup suck, men är nog en jingel. Skulle kunna vara att man drar av en LP lite hastigt.
.. fast ändå inte. Vetefan
Låst ämne

Nucky: Sundsvallspubliken skanderar "Vi hatar Timrå" efter 1-0 i SCA, gillar man...
Låst ämne

Bad_Brett: det är väl bara att han klipper i inspelningen?
Låst ämne

SPOODI: Det är inget angenämt ljud direkt, svårt att se att det skulle vara ett medvetet val.
Låst ämne

puffe: Finns det någon som gillar Timrå?
Låst ämne

KB: Det är väldigt få som gillar den där klubben. Några av dem låter dock mycket. Skakar det tomma prisskåpet hårt varje morgon.
Låst ämne

KB: Kanske jag då, gillar riktiga derbyn i Elitserien mer än 'rivalmöten' mot Umeå i Sveriges roligaste Liga

'Rivalmöten' mellan ditten o datten och s.k. E4-derbyn mellan HV o Cluben är bara snömos
Låst ämne

KB: Jag gör det!!!

Skämtar bara, klart att ingen gillar Timrå!

Ligger i soffan och har på Sundsvall-Timrå i bakgrunden. Gött när Isak Norén skickade in ledningsmålet ;)

Någon som vet om dräkterna Sundsvall spelar i är försäsongsställ eller ordinarie ställ?? Gillar dom.
Låst ämne

Bad_Brett: är det inte ett skridskoskär som alltid kommer lite otajmat?
Låst ämne

Confusius: Timrå paddlar nu sista färden innan en ny konkurs. Vill de sponsra Dalles à la carte på Bite Line utan att sen dra in en krona så är det väl deras val. Tycker synd om skattebetalarna i den där kommunen dock.
Låst ämne

Foppatofflan: Om det är det så behöver han ett bättre ljudbibliotek...
Låst ämne

Confusius: retroställ från starten av SCA-cupen, vet inte om de kommer bli ordinarie.
Låst ämne

Heyerdal: Skitsnygga, oavsett!
Låst ämne

Costanza: FeiteMatte åt tydligen en 60.000 g ostpizza med chilimayo innan var han slank den fete fan sa dom på Pressbyrån
Låst ämne

Bad_Brett: skrev fel…tror det är ett skridskostopp/tvärbromsning 😊
Låst ämne

Foppatofflan: Du har helt rätt. Det är alltså ett skridskostopp. Tänk att jag inte har lyckats göra den kopplingen trots att jag lyssnar på varje avsnitt... Säger en del om min intelligens. Eller om kvaliteten på ljudeffekten. Vi skyller på ljudeffekten.
Låst ämne

Jussi: Har ni nåt att käka därnere i GrönGula källarlokalen på Teg? Är orolig för er.
Låst ämne

Costanza: Dagens meny, Varmt Grus, Grus, Kallt Grus
Låst ämne

Confusius: Isak Norén är väl bror till Jacob? Såg lovande ut teknisk o snabb!
Låst ämne

Heyerdal: Japp, han är bror till Jakob. Var väl på vippen att få chansen av oss någon gång men han valde att gå vidare.
Låst ämne

Jussi: Glöm då inte den klassiska ramsan, "Sulfit luktar skit, Sulfat luktar mat, fast tvärtom"
Låst ämne

« · 2560054 · »