1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

504605 inlägg · 4100 ämnen

Försäsongsmatcher

« · 2560753 · » Till forumet

Sv: Försäsongsmatcher
"Såg helt klart olustigt ut när pooley föll till isen" säger sidekicken efter adam tagit upp pooleys frånvaro.

Var väl precis vad det inte gjorde, såg ut som en riktig icke-situation.
Låst ämne

Smurfen: Timrå - Löven nu i SCA cupen
1-0 Löven efter 3 min
Låst ämne

Woods redo imorgon !!
Låst ämne

mikenomad:
Han spelar med två som är vana i systemet, dessutom tror jag båda känner att de är på uppgång. Södergran gjorde ett bra slutspel och känns som han fortsatt. Vigge känner det som att han kommit ”hem” och har förtroende. Walli är ny och skall hitta sin ”roll”. Ge honom en 10-15 matcher så tror jag det blir fint
Låst ämne

mikenomad: Nu kan mycket hända, men han känns verkligen som en blek kopia av Södergran. Södergran har vari starkare, snabbare, vunnit fler närkamper, tagit sig rakare mot mål och tillfört mer i defensiven.

Kanske missgynnas Walli av att spela med liknande spelare som han själv. Kanske är det bara så att han är trögstartad, men just nu tycker jag att han ligger på gränsen till att då spela.
Låst ämne

Chamez: Nej!
Låst ämne

Kommer MoDo använda det svarta matchstället i SHL också? Då får de gärna byta byxorna också för det passar verkligen inte ihop tyvärr. Men skitsamma sålänge de vinner😂
Låst ämne

J F K: Det är sjukt märkligt att han inte platsar alls i ett bottenlag när han var mkt uppskattad i 3/4:kedjan samt nosade på 2:a nån gång hos ett lag på den övre halvan. Såklart har det faktum att han hade en betydligt bättre omgivning förra säsongen en avgörande betydelse. En omgivning som lyfte honom som spelare. Walli har tyvärr lite brister i självinsikten här och Hinken gick på det. Han är ingen spelare som på egen hand skapar sin framgång utan är ganska beroende av sina medspelare. Ger de honom förutsättningarna så är han en utmärkt rollspelare. Fysisk, lite retsticka samt påpasslig när chanserna ges
Låst ämne

Spanskaryttarn: eller så är våra spelare med samma skils (uppoffrande spel) lite vassare i nuläget. Sen kommer även Walli växa , har ju kommit till en klubb med tradition?
Låst ämne

Spelar Walli samma typ av spel som hos oss så kommer han att vara nyttig för er. När han spelar med fart längst sargerna är han omöjlig stoppa, och han är bra på att skapa ett driv mot mål. Ge honom lite tid, och förvänta er inga större poängskörder
Låst ämne

J F K: ” Med tanke på hur sjukt högt Timrå värderar sitt lag är jag förvånad över att han spelade så pass mycket som han gjorde ifjol”

Walli hade väl näst minst istid i laget av alla ordinarie spelare (11:35) efter Jacob Blomqvist på 10:03 min/match och det var väl skälet till att han skrev på för er också. Han växer säkert in i det, det är ju bara försäsong.
Låst ämne

mikenomad: Det faller på sin orimlighet. I dagsläget platsar han inte på fyra kedjor.

Han spelar alltså i en kedja med tre forwards runt 100kg och över 190cm. Han har hittills inte hunnit med i de andras tempo och tillför väldigt väldigt lite. Han får gärna producera poäng, men det är klart att kedjan är rätt mycket brunkande med tanke på deras tyngd.
Låst ämne

J F K: Han hade bättre omgivning förra säsongen
Låst ämne

Spanskaryttarn: han verkar vara tänkt i en 3e formation i det lag som i förväg av alla lär rankas att ha sämsta spelartruppen. Inte har man superstora förhoppningar på poäng från spelaren då inte. Han kanske kan producera nån poäng mer eller kanske mindre då det kanske görs lite mindre poäng överlag i detta lag.

Sen kanske han kan hoppa uppåt nån enstaka match om nån är skadad eller det ska vaskas om lite för att få mer fart. I övrigt har jag inga förväntningar på walli.

Jag tror han är en sån spelare som oavsett om det är SHL eller HA har sin plats i en 3e eller 4e. Vi går på fart o kamp o det tar oss bara dit.
Sen får han gärna flippa gärnet, men troligt nja det tror jag inte.
Låst ämne

modomille: Ja men isåfall måste han ju sätta sig i en roll där han kan skapa lägen och poäng, det var inte mycket av de spelet då han var på isen i Timrå. Förutom chanserna han fick med andrakedjan någon gång.

Vi i Timrå älskade hans uppoffrande stil, om ni redan börjat klaga på honom så måste väl något ha förändrats?
Låst ämne

Spanskaryttarn: Hinken har sagt att han tror att Walli har potential att göra mer poäng, inte att han är värvad för att vara en poänggörare. Skillnad vettu.
Låst ämne

modomille: Baserar det på hinkens uttalande och lovande ord om honom. Han har ju även själv påpekat att han vill spela en annorlunda roll och saknar att vara en poängspelare som han varit i tidigare dagar.
Låst ämne

Spanskaryttarn: Nej det ska han inte. Vet inte varför ni verkar tro det.
Låst ämne

J F K: Walli har ju bytt roll, i Timrå spelade han som en köttande jobbig pjäs. Nu ska han väl ta en roll som poängspelare.
Låst ämne

SPOODI: Absolut. Jag vet inte hur många år man tänkte att Skröder och Sundström var slut under försäsongen, för att likt förbaskat konstatera att när det närmade sig slutet på säsongen var de våra bästa spelare.
Låst ämne

J F K: ge det lite tid. Ge honom 10 grundseriematcher iaf
Låst ämne

Gavelo: Walli har verkligen inte imponerat på mig. Han känns som en lite svagare och långsammare variant av Södergran. Det är nästan så att han kan hamna i fjärde eller utanför matchtruppen om han inte kliver upp. Med tanke på hur sjukt högt Timrå värderar sitt lag är jag förvånad över att han spelade så pass mycket som han gjorde ifjol...

Men, kanske är han bara trögstartad.
Låst ämne

modomille: Jag var på plats igår och några tankar som jag har, saker som man inte kan blir förmedlas via en tv rutan.
Som jag nämnde igår så var OP faktiskt en av de bästa på planen i sin roll. Op har i mina ögon alltid sett trött och ganska dåligt tränad ut men igår var det rapp skridskoåkning, hög fart och en väldans massa tacklande utanför spelet och förmodligen tv kamerorna.
Spelar Op som igår är han märkligt nog långt före Ejk och Olsson i laguppställningen, vem trodde det innan säsongen ?

Juniorerna såg inte ut som juniorer på halva offensiva delen av planen, fart, offervilja och stundtals riktigt bra spel, Styf och Pettersson är verkligen superintressanta för framtiden.

Ranta verkar oerhört smart och spelar med mycket fart, men när han hamnade med en avslagen JD så fick han inte många puckar att spela på. Niederbach såg ut att vara 25cm längre och 10kg tyngre från förra säsongen, väldigt spännande spelare med andra ord.

Norén kommer spela NHL på sikt, men är lite för lätt i egen zon och behöver lite mer erfarenhet, dock finns det potential att bli årets utropstecken.

walli hade ingen kul match, tog någon slak utvisning och var ständigt en meter efter, Södergran har fortsatt att utvecklas och tillsamman med Vigge var dem 2 mest kreativa på isen igår.

Modo gör en överlag riktigt svag match men det var egentligen aldrig något snack, Moras ”stjärnor” var helt osynliga och segern fullt rättvis.
Låst ämne

Rödluvan: Draftad kommer han bli frågan är hur högt.
Låst ämne

Silly: Sen att Lucas får spela seniormatcher och dessutom göra mål ökar hans chanser för att gå i draften avsevärt
Låst ämne

J F K:
Där satte du fingret på varför det var bra att spela dem
Exakt den anledningen var att Karlin valde och sela dem. Och passa på att vila några pjäser.
I en obetydlig träniigsmatch. Det är så dom skall få testa och känna och förstå vikten av att göra rätt i situationerna i det snabba spelet?

Hur många mål framåt och bakåt spelar nada roll.
För dessa killar.
Det här kommer betala sig längre fram.
Der är ju aldrig en tanke att dom här kommer spela några SHL matcher i vinter?
Bra Karlin och Hinken.
Låst ämne

J F K: Absolut inte. Såg ut som att han inte ens var mogen att centra en kedja i HA.
Låst ämne

Tarasov: Jag tycker att det var oerhört nyttigt att spela dem. Vi behövde vila spelare, de behöver erfarenheten samt de behövde se hur oerhört viktigt det är att jobba klart situationer, hålla sig på rätt sida, "spela på linjerna" och generellt sköta defensiven. Jättenyttigt.
Låst ämne

J F K:
Jag har inget emot att de får spela i träningsmatcher. Men tycker också att de hade svårt att få in pucken i anfallszon.
Låst ämne

Silly: Fast det blir svårt att spela en kedja som är så dåliga defensivt att de släpper in klart fler mål än de gör framåt. Alla kan nog se att det är talanger och att framförallt Lucas har en ljus framtid inom hockeyn, men rent realistiskt är han inte mogen att centra en kedja i SHL i vinter.
Låst ämne

SPOODI: Tanken var ju ändå att vi skulle ha en till spelare innan premiären för att sedan förstärka upp under säsongen.
Låst ämne

Rödluvan: tror det kommer dröja till början på oktober efter NHL camperna
Låst ämne

Börjar seriöst fundera om vi kommer hinna få en forwardsvärvning innan premiären nu.
Låst ämne

Silly: Jag gnällde inte, tyckte det var extremt roligt att se dem.
Låst ämne

Till er alla som gnällde på juniorkedjan mot Mora.
Käms på er. Ni kan inte hockey.
Resultatfixering kallas det.
I stället för att se helheten.
Låst ämne

hk: Det?🙂
Låst ämne

Rödluvan: Det satt en pinne så -2, tycker ändå det var en bra insats.
Låst ämne

KB: Gåshud.
Låst ämne

modomille: Har Bad_Brett återhämtat sig efter att McModigs dundrade in reduceringen? ;)
Låst ämne

Rödluvan:
Låga krav in med pucken i zon, men tycker det är bra de får känna på det.
Låst ämne

Trilske: OP nämndes efter barmarksträningen som en av de som ligger längst fram i testerna, så han har nog gjort läxan i sommar.
Låst ämne

Vaffan vann vi? Hur är det möjligt? Vi som är så dåliga.
Låst ämne

Pelle hyllar juniorkedjan som att de inte var -3 ikväll. Gillar det ändå.
Låst ämne

bisterfinnen: Vigge stänkte upp en stenhård backhand i Kryllan. Inte ens världens bäste målvakt som är från MoDo hade kunnat ta den. Kan Sundsvalls bäste spelare Lander göra nåt liknande tro?
Låst ämne

SPOODI: Ja han(EJK) sa i intervjun att han gjorde målet.
Låst ämne

Rödluvan: tror ingen ville ta på sig dedär fula målet. Rätt säker att EJK va sist på pucken dock
Låst ämne

Rödluvan: Vet inte om det var för att dom andra inte orkade åka full fart, men han såg ut att ha riktigt bra fart på skridskorna Petterson!
Låst ämne

Från Hörnefors: Både MoDo och Stats skriver att det var Pettersson.
Låst ämne

Rödluvan: EJK gjorde mål inte OP
Låst ämne

bisterfinnen: 6-3
Vigneault
Wahlberg
Oscar Pettersson
Lucas Pettersson
Sampo Ranta
Vigneault